Ένα από τα νεότερα και ταχύτερα αναπτυσσόμενα όπλα στον αγώνα κατά της υπερθέρμανσης του πλανήτη είναι η τεχνολογία για την απομάκρυνση του διοξειδίου του άνθρακα από την ατμόσφαιρα, γνωστή ως άμεση δέσμευση αέρα.
Ορισμένοι την παρομοιάζουν με την αναρρόφηση CO2 από την ατμόσφαιρα. Ωστόσο, δεν είναι μια τέλεια επιστήμη και οι περισσότερες μέθοδοι απαιτούν πολύ νερό. Αυτό πρόκειται να αλλάξει, με νέες εταιρείες που προσφέρουν νέες στρατηγικές, αναφέρει το CNBC.
Κλιματική κρίση: Κίνα και Ινδία θα συνεχίσουν να βασίζονται στον άνθρακα
Η άμεση δέσμευση του αέρα είναι ήδη μια αναπτυσσόμενη επιχείρηση και οι κυβερνήσεις σε όλο τον κόσμο την ενισχύουν, παρέχοντας φορολογικά κίνητρα και επιχορηγήσεις για να βοηθήσουν στην προώθηση της βιομηχανίας.
Ορισμένες από τις πρώτες εταιρείες που το κάνουν, όπως η Climeworks και η Carbon Capture, χρησιμοποιούν τεράστιους ανεμιστήρες στη διαδικασία.
Μια νεοσύστατη επιχείρηση με έδρα την Καλιφόρνια, η Avnos, διαφοροποιείται δημιουργώντας, αντί να χρησιμοποιεί, νερό στη διαδικασία.
«Παράγουμε, σε αντίθεση με την κατανάλωση νερού», δήλωσε ο Will Kain, διευθύνων σύμβουλος της Avnos. «Δεν καταναλώνουμε καθόλου θερμότητα, γεγονός που αποτελεί σημαντική διαφοροποίηση και μας επιτρέπει να είμαστε πιο οικονομικοί, πιο αποδοτικοί ως προς τους πόρους και τελικά πιο επεκτάσιμοι από άλλες λύσεις στον χώρο».
Η Avnos επινόησε αυτό που αποκαλεί «υβριδική άμεση σύλληψη αέρα», η οποία χρησιμοποιεί μια τεχνολογία αφύγρανσης για να παράγει περίπου πέντε τόνους νερού ανά τόνο CO2 που δεσμεύεται. Άλλοι καταναλώνουν περίπου τόσο πολύ ή περισσότερο.
Βιώσιμα αεροπορικά καύσιμα
Παρόμοια με άλλες εταιρείες άμεσης δέσμευσης αέρα, η Avnos επωφελείται τόσο από κυβερνητικές φορολογικές πιστώσεις όσο και από άμεση χρηματοδότηση.
Οι επικριτές υποστηρίζουν ότι η άμεση δέσμευση του αέρα γενικά δεν πρόκειται ποτέ να αφαιρέσει αρκετό άνθρακα ώστε να επηεράσει , έστω και λίγο, στους 50 δισεκατομμύρια τόνους εκπομπών CO2 κάθε χρόνο, αλλά ο Kain υποστηρίζει ότι αυτό είναι μόνο ένα εργαλείο σε ένα οικοσύστημα απαλλαγής από τον άνθρακα που περιλαμβάνει ανανεώσιμες πηγές ενέργειας όπως η αιολική, η ηλιακή και η γεωθερμική ενέργεια.
Τόσο το νερό , όσο και ο άνθρακας που δεσμεύεται, μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την παραγωγή βιώσιμων αεροπορικών καυσίμων. Αυτό ήταν ιδιαίτερα ελκυστικό για τον επενδυτή JetBlue
Ventures, τον βραχίονα επιχειρηματικών κεφαλαίων της μεγάλης αεροπορικής εταιρείας, ο οποίος επενδύει σε εταιρείες που προσπαθούν να αλλάξουν την ταξιδιωτική βιομηχανία.
«Δεν είναι μόνο πιο φιλικό προς το κλίμα, αλλά είναι επίσης ένας φθηνότερος τρόπος για να τραβήξουμε τον άνθρακα από τον αέρα και να παράγουμε πραγματικά μια πρώτη ύλη για το μέλλον για βιώσιμα αεροπορικά καύσιμα», δήλωσε η Amy Burr, πρόεδρος της JetBlue Ventures.
Εκτός από την JetBlue Ventures, η Avnos υποστηρίζεται από την Shell Ventures, το Ταμείο Παραμελημένων Κλιματικών Ευκαιριών του Ιδρύματος Grantham και την Rusheen Capital Management. Η συνολική χρηματοδότηση από VCs μέχρι στιγμής ανέρχεται σε 35 εκατομμύρια δολάρια.
Latest News
Συνεχίστηκε τον Απρίλιο η υπερθέρμανση του πλανήτη
Από τον Ιούνιο του 2023, κάθε μήνα αδιαλείπτως συντρίβεται το ρεκόρ ζέστης
Ανεβάζουν «στροφές» οι ΑΠΕ - Αποτέλεσαν το 30% της ενέργειας που παρήχθη παγκοσμίως το 2023
Το ποσοστό θα ήταν ακόμη μεγαλύτερο εάν δεν υπήρχαν οι ξηρασίες στην Κίνα
ΔΕΗ: «Ψηλώνει» τα EBITDA, επελαύνει στα Βαλκάνια και χτίζει σχέσεις με ΗΠΑ
Κλειδώνει EBITDA στα 1,8 δισ. - Πάνω από τις προβλέψεις για το 2024
Ο Πόρος υποδέχεται τα κεφάλαια των Αράβων της Masdar - Ξεκολλάει το ενεργειακό project
Με νέα ρύθμιση θα επιτραπεί η κατά προτεραιότητα σύνδεση του φωτοβολταϊκού πάρκου της αραβικής Masdar με το ηλεκτρικό σύστημα
Η Amazon εγκαινιάζει τα πρώτα ηλεκτρικά φορτηγά για λιμάνια
Η Amazon θα θέσει σε κίνηση οκτώ από αυτά τα ημιφορτηγά στο λιμενικό συγκρότημα του Λος Άντζελες/Λονγκ Μπιτς,
Mega deal για το... «πρασίνισμα» της Microsoft
Η Stockholm Exergi θα κατασκευάσει το έργο δέσμευσης και αποθήκευσης άνθρακα στο εργοστάσιο παραγωγής ενέργειας βιομάζας
Με υβριδικό απαντάει η Lamborghini στην ηλεκτροκίνηση
Το Urus SE θα ανταγωνιστεί την Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid και την Bentley Bentayga Hybrid
Πατάνε γκάζι οι πωλήσεις ηλεκτρικών ΙΧ - Αρκούν οι υποδομές φόρτισης; [γράφημα]
Τι δείχνουν τα στοιχεία Ε.Ε. και κατασκευαστών οχημάτων
Δεν τραβάει… το «Εξοικονομώ – Επιχειρώ» - Τι ρωτούν για το πρόγραμμα οι επιχειρήσεις
Λιγότερο από το 30% του προϋπολογισμού έχει δεσμευθεί
Φορτσάρουν οι αιτήσεις για το «Φωτοβολταϊκά στη στέγη»: Αντίστροφη μέτρηση για την λήξη του προγράμματος
Το ενδιαφέρον κορυφώνεται καθώς όσα νοικοκυριά θελήσουν στο μέλλον να εγκαταστήσουν φωτοβολταϊκό θα πρέπει να εφαρμόσουν το μοντέλο net-billing