Η κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα έχει εκτινάξει το κόστος για τις εταιρείες μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, προειδοποίησε η CMA CGM της Γαλλίας, υπογραμμίζοντας ένα ασταθές και απρόβλεπτο έτος, μετά τις απώλειες του τέταρτου τριμήνου.

Τα προβλήματα στην Ερυθρά Θάλασσα είχαν προκαλέσει εκτροπές γύρω από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας, προσθέτοντας έως και δύο εβδομάδες σε ταξίδια μεταξύ Ασίας και Ευρώπης και δημιουργώντας επιπλέον χρεώσεις, δήλωσε ο επικεφαλής οικονομικών της CMA CGM Ramon Fernandez.

Αν και η αναστάτωση που προκλήθηκε από τις επιθέσεις των Χούθι της Υεμένης έχει προκαλέσει άνοδο των ναύλων από τα μέσα Νοεμβρίου, ενισχύοντας τις ναυτιλιακές γραμμές, αυτό μπορεί να αντισταθμιστεί από το επιπλέον κόστος.

Πειραιάς: Υποχώρησε κατά 12,7% η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων τον Ιανουάριο λόγω Χούθις

Η CMA CGM, φορέας εκμετάλλευσης του τρίτου μεγαλύτερου στόλου πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο, δήλωσε ότι μπορεί να εξακολουθεί να χρησιμοποιεί την Ερυθρά Θάλασσα όταν θα μπορεί να έχει συνοδεία από γαλλικά πολεμικά πλοία .

Ωστόσο, τα περισσότερα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων αποφεύγουν τη διαδρομή καθώς και τη Διώρυγα του Σουέζ λόγω των επιθέσεων των Χούθι.

Οι γραμμές αντιμετωπίζουν επίσης υψηλό κόστος για τη μίσθωση των επιπλέον πλοίων που απαιτούνται για τη συντήρηση των υπηρεσιών μέσω των μεγαλύτερων διαδρομών και των υψηλότερων ασφαλιστικών εισφορών.

«Χρειάζεται περισσότερα καύσιμα, περισσότερη συντήρηση, αποθήκευση. . . Προσθέτει πολλά πράγματα», είπε ο Fernandez στους δημοσιογράφους. «Θα υπάρξει οικονομικός αντίκτυπος στις δραστηριότητές μας».

Διαφοροποίηση

Όπως επισημαίνουν οι Financial Times, υπό τον διευθύνοντα σύμβουλο Rodolphe Saadé, η μη εισηγμένη εταιρεία με έδρα τη Μασσαλία χρησιμοποίησε τα απροσδόκητα κέρδη για να διαφοροποιηθεί, αγοράζοντας τερματικούς σταθμούς λιμένων και επεκτείνοντας τις λιγότερο κυκλικές δραστηριότητες των logistics.

Ωστόσο, η στρατηγική απέτυχε να αποτρέψει την πτώση των πωλήσεων της CMA CGM σχεδόν κατά 37% στα 47 δισ. δολάρια πέρυσι.

Αν και η εταιρεία εξακολουθούσε να έχει κέρδη κατά τη διάρκεια της 12μηνης περιόδου, με καθαρά κέρδη μειωμένα κατά 21% στα 3,6 δισεκατομμύρια δολάρια, το τέταρτο τρίμηνο ο όμιλος σημείωσε ζημιά 90 εκατομμυρίων δολαρίων λόγω της πτώσης των ναυτιλιακών τιμών και σε ένα πλαίσιο ασθενούς καταναλωτικής ζήτησης .

«Είναι εξαιρετικά δύσκολο να διακινδυνεύσουμε να δώσουμε μια σαφή τροχιά για τις προοπτικές μας για το 2024. Βρισκόμαστε σε ένα περιβάλλον που είναι πολύ ασταθές, πολύ αβέβαιο», είπε ο Fernandez, προσθέτοντας ότι ένα φωτεινό σημείο ήταν ότι οι όγκοι των συναλλαγών αυξάνονταν.

Για αυτόν τον λόγο, η CMA CGM επιδιώκει να κρατήσει αυστηρά τα λειτουργικά κόστη, αν και δεν προβλέπει έναν εκτεταμένο γύρο απολύσεων, πρόσθεσε ο Fernandez. Η Maersk είχε επισημάνει 10.000 περικοπές θέσεων εργασίας στο τέλος του περασμένου έτους.

Τα logistics αντιπροσωπεύουν πλέον το 15 τοις εκατό των βασικών κερδών της CMA CGM, σε σύγκριση με λιγότερο από 4 τοις εκατό ένα χρόνο νωρίτερα.

Η CMA CGM έχει επίσης επενδύσει τεράστια σε νέους τομείς όπως το αεροπορικό φορτίο και σε πιο φιλικά προς το περιβάλλον πλοία. Η εταιρεία τόνισε ότι έχει ξοδέψει 15 δισεκατομμύρια δολάρια μέχρι στιγμής σε 120 πλοία που κινούνται με υγροποιημένο φυσικό αέριο και μεθανόλη που θα παραδοθούν έως το 2027.

Οι ανησυχίες της Maersk

Την ανησυχία του για την κατάσταση στην Ερυθρά Θάλασσα εξέφρασε προ ημερών και ο ναυτιλιακός κολοσσός Maersk, ο οποίος συμβουλεύει τους πελάτες του να προετοιμαστούν για μια κρίση που θα μπορούσε να επεκταθεί και στο δεύτερο εξάμηνο του τρέχοντος έτους.

«Δυστυχώς, δεν βλέπουμε καμία αλλαγή στην Ερυθρά Θάλασσα να συμβαίνει σύντομα», λέει στο CNBC ο Charles van der Steene, περιφερειακός πρόεδρος για τη Maersk Βόρεια Αμερική. «Τους συμβουλεύουμε ότι τα μεγαλύτερα δρομολόγια διέλευσης θα μπορούσαν να διαρκέσουν μέχρι το 2ο τρίμηνο και ενδεχομένως το τρίτο τρίμηνο. Οι πελάτες θα πρέπει να βεβαιωθούν ότι έχουν ενσωματωμένο τον μεγαλύτερο συνολικό χρόνο διέλευσης στην αλυσίδα εφοδιασμού τους».

Αναστολή ταξιδιών

Στις 5 Ιανουαρίου, η Maersk ανακοίνωσε ότι ανέστειλε τα ταξίδια μέσω της Ερυθράς Θάλασσας και του Κόλπου του Άντεν για το «προβλεπόμενο μέλλον» μετά την επίθεση στο Maersk Hangzhou. Μετά τις επιθέσεις σε δύο πλοία της Maersk υπό αμερικανική σημαία στις 24 Ιανουαρίου, τα Maersk Detroit και Maersk Chesapeake, η Maersk Line, θυγατρική της Maersk στις ΗΠΑ, η οποία εκμεταλλεύεται ανεξάρτητα πλοία υπό αμερικανική σημαία – ανακοίνωσε ότι δεν θα διασχίζει πλέον την Ερυθρά Θάλασσα.

Οι επιφυλάξεις της εταιρείας διατυπώνοντας παρά το γεγονός ότι έχει αναπτυχθεί στην περιοχή πολυεθνική στρατιωτική επιχείρηση υπό την ηγεσία των ΗΠΑ, η Operation Prosperity Guardian. Σύμφωνα με αμερικανικά στοιχεία, οι αντάρτες Χούθι έχουν είτε επιτεθεί είτε απειλήσει εμπορικά σκάφη τουλάχιστον 46 φορές από τον Νοέμβριο. Παρά τα πολλαπλά χτυπήματα των ΗΠΑ και των συμμάχων εναντίον στόχων των ανταρτών, οι Χούθι έχουν προειδοποιήσει ότι οι επιθέσεις τους «θα συνεχιστούν μέχρι να σταματήσει η επιθετικότητα κατά της Γάζας».

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Ναυτιλία
Στυλιανίδης: «Οι Βόρειες Σποράδες θα έχουν ανάλογο, ίσως και καλύτερο περιβάλλον ακτοπλοϊκών συνδέσεων από ό,τι ήταν πέρυσι»
Ακτοπλοΐα |

«Οι Βόρειες Σποράδες θα έχουν ίσως και καλύτερο περιβάλλον ακτοπλοϊκών συνδέσεων», λέει ο Στυλιανίδης

Η απάντηση του υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Χρήστου Στυλιανίδη στη Βουλή, σε επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή του ΚΚΕ Κωνσταντίνου – Βασίλειου Μεταξά