Τέσσερα εμπορικά πλοία στοχοποίησαν τις τελευταίες 72 ώρες οι αντάρτες Χούθι της Υεμένης σε επιθέσεις που φαίνεται ότι δεν πέτυχαν το στόχο τους ή δεν προκάλεσαν σοβαρές ζημιές.
Σε δήλωσή τους οι αντάρτες της Υεμένης σημείωσαν ότι στοχοποίησαν τα πλοία Maersk Saratoga, APL Detroit, Huang Pu και το Pretty Lady, αφού όπως αναφέρουν τα ταυτοποίησαν ότι ανήκουν είτε στις ΗΠΑ είτε στη Βρετανία. Ωστόσο το Pretty Lady είναι ελληνόκτητο (με σημαία Μάλτας) και ο εκπρόσωπος των ανταρτών δήλωσε ότι το στοχοποίησαν γιατί όπως ισχυρίσθηκε κατευθυνόταν προς το Ισραήλ.
Ερυθρά Θάλασσα: Η κρίση θα μπορούσε να οδηγήσει σε παγκόσμια έλλειψη δεξαμενόπλοιων
Σύμφωνα πάντα με τους Χούθι, στο στόχαστρο των ανταρτών μπήκαν με μη επανδρωμένα αεροσκάφη δύο αμερικανικά αντιτορπιλικά στην Ερυθρά Θάλασσα καθώς και το λιμάνι Eilat του Ισραήλ.
Οι στρατιωτικές επιχειρήσεις, χαρακτηρίστηκαν από τον εκπρόσωπό τους ως «επιτυχείς».
Πάντως καμία άλλη στρατιωτική ή ναυτική πηγή πληροφοριών σημειώνει το Tradewinds, δεν έχει αναφέρει μέχρι στιγμής περιστατικά που να αφορούν στα πλοία Pretty Lady, το APL Detroit ή το Maersk Saratoga. Οι ανιχνευτές πλοίων δείχνουν το Pretty Lady και το APL Detroit να βρίσκονται με ασφάλεια μακριά από την Υεμένη και να αγκυροβολούν στην Αίγυπτο.
Επίσης η Maersk διέψευσε ότι το Saratoga δέχθηκε επίθεση. Μπορούμε να επιβεβαιώσουμε ότι κανένα τέτοιο περιστατικό δεν αναφέρθηκε από το πλοίο, το οποίο επί του παρόντος συνεχίζει με ασφάλεια το κανονικό του ταξίδι μακριά από την αναφερόμενη τοποθεσία, ανέφερε η εταιρεία σε ανακοίνωσή της.
Παράλληλα η U.S Central Command δήλωσε την Κυριακή ότι οι Χούθι εκτόξευσαν πυραύλους κοντά στο M/V Huang Pu, ένα κινεζικής ιδιοκτησίας πετρελαιοφόρο.
Η κλιμακούμενη εκστρατεία των Χούθι με μη επανδρωμένα αεροσκάφη και πυραύλους κατά της εμπορικής ναυτιλίας έχει «πνίξει» το εμπόριο μέσω της ζωτικής σημασίας διώρυγας του Σουέζ που συνδέει την Ασία με την Ευρώπη και ανάγκασε πολλά πλοία να ακολουθήσουν τη μεγαλύτερη διαδρομή γύρω από την Αφρική.
Latest News
Στυλιανίδης: Στο Συμβούλιο Επικρατείας θα φανεί ότι έχουμε δίκιο για τις άγονες γραμμές
Οι ευρωπαϊκές ενισχύσεις που συνδέονται με χρηματοδότηση ακόμα και από ειδικά κεφάλαια, μπορεί να ξεπεράσουν, για πρώτη φορά, τα δύο δισ. ευρώ, είπε ο Χρήστος Στυλιανίδης
Στο ΣτΕ προσφεύγουν οι ακτοπλοϊκές για τις άγονες γραμμές - Τι απαντά το υπουργείο Ναυτιλίας
Δύο ακτοπλοϊκές εταιρείες προσέφυγαν στην Εθνική Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων (ΕΑΔΗΣΥ)
Νέος ναυλομεσιτικός οίκος έρχεται στην Αθήνα
Στο πλαίσιο της περαιτέρω επέκτασης των δραστηριοτήτων του στο εξωτερικό, ο Frachtcontor Junge & Co, ανακοίνωσε ότι σύντομα θα ανοίξει γραφεία στην Ελλάδα.
Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Θετική εξέλιξη η νέα συμφωνία με την Righship για τους ελέγχους πλοίων
Η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών δηλώνει «την απόλυτη στήριξη και εμπιστοσύνη της στο έργο των θεσμικών εκπροσώπων της ναυτιλίας»
Δωρεά 20 δικύκλων και 6 ασθενοφόρων στο ΕΚΑΒ από την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών
Με την νέα δωρεά η συνολική προσφορά απο την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ) στο ΕΚΑΒ ανέρχεται στα 27 σύγχρονα και πλήρως εξοπλισμένα ασθενοφόρα.
Άγιος Ευστράτιος: Υπεγράφη η πράξη ένταξης του έργου εκβάθυνσης του λιμένα
Το έργο εκβάθυνσης του λιμένα θα συμβάλλει ώστε ο Άγιος Ευστράτιος να ενισχύσει την ακτοπλοϊκή σύνδεσή του με την υπόλοιπη χώρα
Στυλιανίδης καλεί Επιτροπή Ανταγωνισμού για ακτοπλοϊκά εισιτήρια και δεσπόζουσα θέση στις γραμμές
Το παρασκήνιο της συνάντησης Στυλιανίδη με Επιτροπή Ανταγωνισμού για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια του 2025
Εκσυγχρονίζεται ο στόλος των Ρυμουλκών
H ΜΑΡΣ απέκτησε πρόσφατα δεύτερο σύγχρονο ρυμουλκό που θεωρείται το δεύτερο ισχυρότερο σε ελκτική δύναμη στην Ελλάδα
Σύσκεψη στην Επιτροπή Ανταγωνισμού για τις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων
Εκτός από την τιμολόγηση για τα ακτοπλοικά εισιτήρια, εξετάστηκαν θέματα ανταγωνισμού και ρυθμιστικού πλαισίου στις θαλάσσιες συγκοινωνίες
Συγχώνευση ελληνικών ναυλομεσιτικών οίκων - Η Golden Destiny περνά στην Intermodal
Την Golden Destiny απορρόφησε ο ναυλομεσιτικός οίκος Intermoda