Πρόκειται αδιαμφισβήτητα για μια σημαντική πρωτοβουλία. Στο άκουσμα και μόνο η ιδέα να καταστεί η Ρόδος ο πρώτος βιώσιμος τουριστικός προορισμός παγκοσμίως δεν μπορείς παρά να την επικροτήσεις.
Η «ναυαρχίδα» του ελληνικού τουρισμού άλλωστε ήταν -και επεδίωκε να είναι- πάντοτε στην πρωτοπορία.
Εξού και η τεράστια φήμη που απέκτησε και συνεχίζει να απολαμβάνει σε παγκόσμια κλίμακα.
Ωστόσο, για όσους γνωρίζουν καλά το νησί και τις αδυναμίες του, -γιατί υπάρχουν και μάλιστα πολλές- το όλο εγχείρημα φέρνει ένα ελαφρό μειδίαμα στα χείλη.
Και εξηγούμαστε, για να μην παρεξηγηθούμε.
Οι προθέσεις -και δεν έχουμε λόγο να τις αμφισβητήσουμε- μπορεί να είναι καλές. Η όλη προσπάθεια μοιάζει με ένα… άλμα στο μέλλον. Γιατί εκεί οδεύουμε με μαθηματική ακρίβεια, ας μην γελιόμαστε.
Ωστόσο, κάπου εδώ μπαίνει ένα μεγάλο αλλά.
Και αυτό γιατί επιχειρείται ένα φιλόδοξο project, τη στιγμή που δεν έχουν λυθεί βασικά ζητήματα που σχετίζονται με τις δημόσιες υποδομές.
Από το οδικό δίκτυο μέχρι την διαχείριση των απορριμμάτων η εικόνα που παρουσιάζουν δεν είναι κολακευτική. Και σίγουρα δεν ανταποκρίνονται στις ανάγκες των κατοίκων αλλά και των εκατομμυρίων επισκεπτών που φιλοξενούνται κάθε χρόνο στο Σμαραγδένιο νησί.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα της υστέρησης των δημόσιων υποδομών είναι το γεγονός πως οι δημοτικές ενότητες Αφάντου και Αρχαγγέλου στο βορειοανατολικό άκρο του νησιού δεν έχουν ακόμη… βιολογικό καθαρισμό! Πρόκειται για δυο πόλεις με πανω από 5.000 μόνιμους κατοίκους, έκαστη και χιλιάδες επισκέπτες τους καλοκαιρινούς μήνες.
Τα λύματα εν έτει 2024 μεταφέρονται με βυτιοφόρα σε κοντινό προορισμό, όπου και εναποτίθενται προκειμένου να υποστούν την κατάλληλη επεξεργασία προτού καταλήξουν στην θάλασσα.
Πολλές φορές μάλιστα, αυτό γίνεται μπροστά στα μάτια των έκπληκτων τουριστών που απορούν με το όλο θέαμα.
Καλοδεχούμενα τα μεγάλα οράματα, και μάλιστα με πράσινο «πρόσημο» έστω και εάν συνοδεύονται από πομπώδεις εξαγγελίες (έχουμε χορτάσει από αυτές).
Καλύτερη όμως η επίλυση προβλημάτων που αφορούν στα στοιχειώδη.
Μόνο έτσι θα μπορέσουμε να μιλήσουμε για ένα ικανοποιητικό βιοτικό επίπεδο και φυσικά για ανάπτυξη που στηρίζεται σε στέρεες βάσεις…
Latest News
Lightsource bp: Με 315,34 εκατ. από Eurobank και ΤΑΑ το φωτοβολταϊκό των 560 MW
Για την Lightsource bp το έργο είναι κομβικής σημασίας τόσο στην Ευρώπη όσο και στην Ελλάδα
Τι σχεδιάζει πάλι ο ιδιόρρυθμος κύριος Μασκ
Ο Ίλον Μασκ επιδιώκει να κατευνάσει την αγορά μετά από πτώση 40% των μετοχών
Η Ιταλία μπορεί να τα καταφέρει χωρίς ρωσικό αέριο - Τι υποστηρίζει ο ιταλός υπουργός Ενέργειας
Η Ρώμη δεν έχει κανένα λόγο να αντιταχθεί στις κυρώσεις της ΕΕ που στοχεύουν το ρωσικό LNG, δήλωσε ο υπουργός Ενέργειας
Πρωτοφανές κύμα ζέστης πλήττει τη νότια Ασία – 30 νεκροί στη Ταϊλάνδη
Στη Μιανμάρ το θερμόμετρο άγγιξε την Τετάρτη τους 45,9 βαθμούς Κελσίου
Οι παράπλευρες απώλειες της κρουαζιέρας
Επιβάρυνση της ατμόσφαιρας, ακόμα και σε «υπεράνω υποψίας» προορισμούς
Έγραψε ρεκόρ η Xiaomi με την παράδοση του SU7 - Πόσες παραγγελίες έχει «κλειδώσει»
Η Xiaomi στοχεύει σε περισσότερες από 100.000 παραδόσεις για το SU7 της εντός του 2024
Ποιες είναι οι παγκόσμιες φιλοδοξίες της κινεζικής BYD
Τα παγκόσμια σχέδια της εταιρείας κυμαίνονται από ηλιακές μονάδες και ηλεκτρικά λεωφορεία, φορτηγά και τρένα έως πολύπλοκα συστήματα μεταφορών. Αλλά μήπως προσπαθεί να κάνει πάρα πολλά;
Η Ιταλία πιέζει την G7 για ημερομηνία σταδιακής κατάργησης του άνθρακα
Η Ιταλία, η οποία ηγείται της εκ περιτροπής προεδρίας της G7 φέτος, σχεδιάζει επί του παρόντος να απενεργοποιήσει τους σταθμούς παραγωγής ενέργειας από άνθρακα έως το 2025
Τα καλά και τα άσχημα νέα για τις τιμές αερίου - Τι συμβαίνει στην Ελλάδα
Η Ελλάδα πέτυχε πέρυσι μείωση 42% στις τιμές φυσικού αερίου για νοικοκυριά, τη μεγαλύτερη μεταξύ των χωρών της Ευρωπαϊκή Ενωσης
Σκρέκας: Στο τέλος του 2025 οι πρώτες γεωτρήσεις νοτιοδυτικά της Κρήτης
«Η Ελλάδα δεσμεύτηκε για τη σταδιακή κατάργηση των ορυκτών καυσίμων ήδη από το 2019», τόνισε ο υπουργός