Νέα εντολή κυκλοφορεί εσχάτως στους διαδρόμους του Μαξίμου, μαθαίνω.
Ποια είναι αυτή; Κάθε νέο νομοσχέδιο θα έχει ανάλυση «κόστους – οφέλους».
Μην μπερδεύεστε όμως. Κόστους πολιτικού. Όχι οικονομικού.
Αναλώθηκε πολύ κεφάλαιο…
Τι εννοεί ο «εντολέας»;
Ότι η κυβέρνηση, και δη ο πρωθυπουργός, έχουν αναλώσει μεγάλο μέρος του πολιτικού τους κεφαλαίου μέχρι τώρα και πρέπει να γίνει ανάσχεση κόστους.
Και μιλάω με οικονομικούς όρους, διότι έτσι το βλέπει το επιτελικό team της επικοινωνίας του Μαξίμου.
Στην πράξη αυτό σημαίνει ότι δεν θα ανοιχτούν δύσκολοι φάκελοι, ειδικά στο μέτωπο της φορολογίας και της επιβάρυνσης.
Μόνο ότι είπε ο πρωθυπουργός στη Θεσσαλονίκη. Προφανώς κάθε μέτρο είχε στόχευση μια συγκεκριμένη ομάδα.
«Θέμα» 1ον
Ο ένας φάκελος που δεν θα ανοίξει είναι οι αντικειμενικές αξίες.
Με τις εμπορικές αξίες να έχουν αυξηθεί και τις τιμές των ακινήτων να τρέχουν με τρελούς ρυθμούς, φυσιολογικά θα περίμενε κανείς να αλλάξουν και οι αντικειμενικές αξίες.
Ξεχάστε το… το πολιτικό κόστος είναι μεγάλο.
Διότι εάν συγκλίνουν οι εμπορικές με τις αντικειμενικές αξίες, ο φόρος θα αυξηθεί, το κόστος των μεταβιβάσεων θα επιβαρυνθεί δραματικά.
«Θέμα» 2ον
Δεν θα τιμαριθμοποιηθεί ούτε και η φορολογική κλίμακα των μισθωτών. Αυτή κι αν κοστίσει πολιτικά…
Και όπως μαθαίνω, έχει συζητηθεί, με το όφελος στα φορολογικά έσοδα να είναι μικρό.
Άρα το κόστος δεν αξίζει να αναληφθεί. Υπάρχουν άλλα πιο στοχευμένα μέτρα να επιστρατευτούν.
Πανευρωπαϊκό το φαινόμενο
Βέβαια για να μην κατηγορώ μόνο την ελληνική κυβέρνηση, το φαινόμενο είναι πανευρωπαϊκό.
Εξού και η απόφαση της γερμανικής κυβέρνησης να κάνει ελέγχους στα σύνορα της, μήπως και κάμψει την οργή των Γερμανών για τους μετανάστες… πάνω στους οποίους πέφτει η ευθύνη για τα οικονομικά δεινά της χώρας και όλης της Ευρώπης.
Για την έκθεση Ντράγκι βέβαια ούτε λόγος. Ακόμη και όταν η ίδια η Λαγκαρντ τη θύμισε στη χθεσινή συνέντευξη Τύπου της. Στο statement μάλιστα. Δηλαδή την είχε προετοιμάσει την υπενθύμιση… δεν ρωτήθηκε.
Πολλά τα εύσημα, αλλά…
Στα δικά μας τώρα, την αλλαγή της στάσης του Μαξίμου την έχουν εντοπίσει και τα ξένα κεφάλαια και περιμένουν… Αυτό μου μεταφέρουν άνθρωποι της κεφαλαιαγοράς που ήδη έχουν αξιολογήσει το κλίμα ενόψει του placement της Εθνικής.
Γι’ αυτό και βλέπουμε και αυτή την νηνεμία στο χρηματιστήριο, την πρώτη και την πιο εύκολη πύλη δηλαδή των ξένων στην ελληνική οικονομία.
Διυλίζουν πλέον τις αποτιμήσεις και μετράνε τις μονάδες στα discount, ενώ προσθέτουν και τα μερίσματα ως άλλοι «λογιστές».
Όπως μου λένε χαρακτηριστικά, ούτε και η Moody’s πιθανόν να κάνει τη διαφορά σήμερα, Παρασκευή και 13, παρά το ότι είναι ο οίκος που δεν έχει δώσει ακόμη στη χώρα μας την πολυθρύλητη «επενδυτική βαθμίδα».
Λείπουν από την πραγματική οικονομία
Άλλωστε, πέραν από τη μετοχική αγορά, οι ξένοι βλέπουν και τα ποιοτικά δεδομένα.
Και σε αυτό δεν έχει απάντηση η κυβέρνηση.
Δηλαδή πως γίνεται να είμαστε σε θετικό περιβάλλον, με υψηλότερη ανάπτυξη σε σχέση με άλλες ευρωπαϊκές χώρες, και να μην έχει έρθει μια ξένη τράπεζα στην Ελλάδα.
Μην μου πείτε για τη Unicredit, γιατί ως γνωστόν αυτή πήρε μερίδιο στην Alpha Bank με το κίνητρο της σαφώς να είναι η Ρουμανία.
Ποιες θέσεις εργασίας;
Και μην βαυκαλιζόμαστε ότι τα data centers είναι επένδυση. Ουσιαστικά είναι αποθήκες με γιγαντιαία μηχανήματα που δεν παράγονται καν στην Ελλάδα και «τρώνε» ενέργεια.
Και το μόνο που μπορούν να προσφέρουν είναι κάποιες θέσεις μηχανικών και τεχνικών, ή κάποιων φυλάκων.
Καλές είναι και αυτές, το ξέρω, αλλά αυτό που δεν ξέρω ποιοι είναι οι πόντοι παραγωγικότητας που προσφέρουν σε μια οικονομία που η ανταγωνιστικότητα της είναι στα τάρταρα.
Έκρουσε χτες και το καμπανάκι το ΚΕΠΕ για το εμπορικό έλλειμμα.
Έτρεξε… η κυβέρνηση
Βέβαια η κυβέρνηση «έτρεξε» να επισπεύσει τις οικοδομικές άδειες για τα data centers της Microsoft στα Μεσόγεια.
Βάζω το «έτρεξε» σε εισαγωγικά, γιατί έπρεπε να προηγηθούν 4 χρόνια σχεδόν γραφειοκρατίας για να βγουν οι άδειες.
Το τελευταίο τρίμηνο έτρεξε λοιπόν για να γίνει το πρώτο data center στα Σπάτα.
Αυτό, μαζί με άλλα δύο στο Κορωπί υπόσχονται να δημιουργήσουν άμεσα 100 νέες θέσεις εργασίας και 300 σε ορίζοντα δεκαετίας…
Όπως έγραφαν παλιά και οι γελοιογραφίες… «χωρίς λόγια».
Η Αττική Οδός
Με ταχείς ρυθμούς για τα δεδομένα του δημοσίου έκλεισε ένας διαγωνισμός παραχώρησης. Ο λόγος για την Αττική Οδό, την οποία αναλαμβάνει να λειτουργεί και να διαχειρίζεται η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.
Χθες υπογράφηκε η σύμβαση παραχώρησης και όπως είχε τονίσει και στο OT FORUM στην 88η ΔΕΘ ο CEO του ΤΑΙΠΕΔ Δημήτρης Πολίτης είναι η πρώτη φορά που ένας παραχωρησιούχος διαδέχεται τον επόμενο…
Και με τι τίμημα…
Σχεδόν 3,3 δισ. ευρώ έδωσε η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ένα πρωτόγνωρο ποσό σε διαγωνισμό παραχώρησης στην Ελλάδα, όπως επισήμανε ο υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών.
Ο Γιώργος Περιστέρης
Αν μη τι άλλο η διεκδίκηση και η ανάληψη μίας ακόμη μεγάλης παραχώρησης από τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ (Εγνατία Οδός, ΒΟΑΚ, Καστέλι, Ολοκληρωμένο Τουριστικό Συγκρότημα στο Ελληνικό κλπ) οφείλεται στη στρατηγική που χαράζει και υλοποιεί ο μεγαλομέτοχος και πρόεδρος και CEO του ομίλου Γιώργος Περιστέρης.
Αυτό τουλάχιστον σχολιάζουν για μία ακόμη φορά στην αγορά, χαρακτηρίζοντας τον κι ως «μετρ των παραχωρήσεων…»
Η Αττική Οδός όπως και οι προαναφερόμενες παραχωρήσεις που κέρδισε η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ προσφέρουν πολλαπλασιαστική αξία τόσο στην εθνική οικονομία όσο και στους μετόχους της εισηγμένης.
Τα 3,3 δισ.
Τα 3,3 δισ. ευρώ που καταβάλει στο ΤΑΙΠΕΔ η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ μειώνουν κατά 1,5 μονάδα του ΑΕΠ το δημόσιο χρέος.
Και όχι μόνο. Ο παραχωρησιούχος, που αναλαμβάνει για 25 χρόνια τη χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση της Αττικής Οδού, πέραν του εφάπαξ οικονομικού ανταλλάγματος, θα αποδίδει ετησίως στο ΤΑΙΠΕΔ ποσοστό που θα ανέρχεται σε 7,5% επί των πάσης φύσεως εσόδων από την εκμετάλλευση του αυτοκινητοδρόμου, ενώ προβλέπονται περαιτέρω επενδύσεις και δαπάνες αναβαθμίσεων και εκσυγχρονισμού ύψους 380 εκατ. ευρώ στο σύνολο διάρκειας της παραχώρησης.
Οφέλη
Και βέβαια το ελληνικό δημόσιο κερδίζει, όπως δείχνουν όλα τα παραπάνω, ενώ και οι οδηγοί για πέντε χρόνια θα απολαμβάνουν μειωμένη τιμή στα διόδια.
Από 2,80 σε 2,50 ευρώ.
Ωφελημένοι είναι όμως και οι μέτοχοι της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ. Πρόκειται για ένα έργο χαμηλού ρίσκου με μεγάλη υπεραξία καθώς ο αυτοκινητόδρομος της Αττικής παρουσιάζει ιδιαίτερη ανθεκτικότητα σε οποιαδήποτε συνθήκη και οικονομικό περιβάλλον.
Latest News
Βραχυκύκλωσε το placement της Εθνικής, η τελευταία αποστολή του ΤΧΣ, οι «επιμελείς» Περιστέρης και Σιάμισιης, ΔΕΠΑ Εμπορίας VS ELFE, κάποιος να προστατέψει τον κ. Αυτιά
«Βλέποντας και… κάνοντας»
Ψύχραιμος ο Κικίλιας, αρχίζει τα “μασάζ” ο πρωθυπουργός, τα δάνεια των αγροτών και οι μνήμες χούντας, “μία και σήμερα” για ΕΤΕ, το “κόλπο” της ΕΚΤΕΡ και η πράσινη αποστολή στο Μπακού
Ψύχραιμος
«Αλληλοκαρφώματα» στα POS, οι δυσκολίες του Παρισιού, οι 2 στόχοι του Μυτιληναίου, ο αγώνας Εξάρχου, στο μυαλό του Κωνσταντίνου της Yalco, τι ζητούν οι εφοπλιστές στα σχολεία
Η Εθνική
Το Μεσοπρόθεσμο… ευημερεί, πόσα δισ. θα “σηκώσει” η Εθνική, το trading των ξένων, η αποκάλυψη για υδρογονάνθρακες και ο μυστηριώδης επενδυτής, παράταση για Πιτσιλή
Προσγειωθείτε!
Το παζλ του Μυτιληναίου, τι θέλει ο Καραμανλής με τις ασφάλειες, τα 3 μέτωπα των τραπεζών, ο ρόλος της JP Morgan, το σπριντ του Πειραιά
Ο Μυτιληναίος
Η τιμή για το placement της Εθνικής, η αφύπνιση της Alpha Bank, το tour της Lamda, στην Αθήνα το “πουλέν” της Le Pen, «κληρώνει» για Avramar, τα πηγαδάκια με τους ομογενείς, τα limit up της Frigoglass, η μετακόμιση της ΑΑΔΕ
Σήμερα η τιμή για Εθνική
Οι δύο «άσοι»… του Στάσση, ποιος πατρονάρει τις αντιδράσεις στις ΑΠΕ, ανενόχλητα τα funds σε ιδιωτική εκπαίδευση και νοσοκομεία, από τον Βόλο στη … Ζάμπια ο Λούλης, σιγή για πρώην «Λαμπρόπουλο»
Ο Στάσσης
Ουδέν νεώτερον από το μέτωπο της Νέας Υόρκης, απελπισία με τον σιδηρόδρομο, το ναυάγιο της ΕΝΑ, η απομάκρυνση (;) της Πολιτοπούλου και τι κρύβει η επιστροφή της Pepsico
Μητσοτάκης – Ερντογάν
Το ραντεβού Αράπογλου – Στουρνάρα, πώς θα μπει στην Ελλάδα η Τρ. Κύπρου, μεγαλώνει η «αντιπολίτευση» της ΝΔ, ο έμπειρος κ. Τσάκας, η μάχη των σούπερ μάρκετ και η επόμενη μάχη της Κρήτης
Το ραντεβού
Το trade που ετοιμάζεται στην Εθνική, το «deja vu» με Αράπογλου, ο συμβολισμός της Attica Bank, η χρηματιστηριακή «τιμωρία» του τουρισμού, οι καθυστερήσεις για Elpedison
Η Εθνική