Εντείνονται οι πιέσεις προς τον πρωθυπουργό της Ινδίας Ναρέντρα Μόντι προκειμένου να επιβάλει εθνικό lockdown αλλάζοντας εκ βάθρων την τακτική των αποσπασματικών περιοριστικών μέτρων κατά της Covid-19 που έχει προκαλέσει μια ανείπωτη τραγωδία στη δεύτερη μεγαλύτερη σε πληθυσμό χώρα του κόσμου.

H φονική πανδημία έχει ήδη αφήσει στο πέρασμά της 249.992 νεκρούς επί συνόλου 22,99 εκατ. μολύνσεων, κατά τα επίσημα στοιχεία, που επιστήμονες θεωρούν υποτιμημένα. Ενώ καθημερινά εδώ και πολλές ημέρες, τα θύματα είναι κοντά ή υπερβαίνουν τα 4.000 ημερησίως.

Σύμφωνα με στοιχεία του CNN που συλλέχθηκαν από διάφορες τοπικές κυβερνήσεις, τουλάχιστον 19 από τα 36 κρατίδια της Ινδίας βρίσκονται υπό πλήρες Lockdown λόγω της Covid-19 και τουλάχιστον 24 υπό ορισμένους περιορισμούς. Και αρκετές περιφερειακές αρχές ανακοίνωσαν την περασμένη εβδομάδα νέους περιορισμούς ενώ σε κάποιες περιπτώσεις επιβάλλονται ακόμα πιο σκληρά μέτρα.

Σύμφωνα με ρεπορτάζ του CNN, υπό αυτό το πλαίσιο των εξελίξεων, εντείνονται οι ανησυχίες της διεθνούς επιχειρηματικής κοινότητας για την πορεία της παγκόσμιας οικονομίας και τους κλυδωνισμούς αυτή θα υποστεί, εάν η Ινδία δεν μπορέσει να ελέγξει την πανδημία.

Χωρίς ναυτικούς

Δεν είναι τυχαίες αυτές οι ανησυχίες. Περίπου το 80% του παγκόσμιου εμπορίου αγαθών κατ’ όγκο πραγματοποιείται σε πλοία και από την Ινδία είναι γνωστό πως προέρχεται ένα μεγάλο τμήμα των πληρωμάτων των πλοίων. Περισσότεροι από 200.000 από τους περίπου 1,7 εκατομμύρια ναυτικούς παγκοσμίως προέρχονται από την Ινδία, σύμφωνα με τον Γκι Πλάτεν, Γενικό Γραμματέα του Διεθνούς Ναυτιλιακού Επιμελητηρίου. Πολλοί από αυτούς έχουν αξιώματα όπως αξιωματικοί ή άλλους ρόλους που απαιτούν σημαντικές δεξιότητες, πρόσθεσε.

Καθώς πολλές χώρες έχουν απαγορεύσει τις πτήσεις από και προς την Ινδία, είναι ήδη αδύνατο να μετακινηθούν Ινδοί εργαζόμενοι σε λιμάνια σε όλο τον κόσμο και να ανταλλάξουν πληρώματα.

Ο Ρενέ Πιλ Πέντερσεν, επικεφαλής των ναυτιλιακών σχέσεων στην ναυτιλιακή Maersk, τη μεγαλύτερη εταιρεία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο, ελπίζει ότι οι χώρες θα αρχίσουν να κάνουν μια διάκριση μεταξύ των τακτικών ταξιδιωτών και των ναυτικών. Διαφορετικά, είπε, ο κόσμος θα μπορούσε να αντιμετωπίσει αφενός μια πολύ σοβαρή απειλή για τις παγκόσμιες ροές φορτίων, αφετέρου μια «ανθρωπιστική κρίση», επειδή τα πληρώματα δεν θα μπορούσαν να εγκαταλείψουν τα πλοία τους και να επιστρέψουν στην πατρίδα τους.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή