Επιχειρηματικό πάρκο, ερευνητικές εγκαταστάσεις, συνεδριακό κέντρο ξενοδοχείο και θεματικό πάρκο εκπαίδευσης και αναψυχής (ενυδρείο) περιλαμβάνει ο χάρτης του ThessINTEC, όπως περιγράφεται στη Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων. Το νέο τοπόσημο της Θεσσαλονίκης θα απλώνεται σε 757 στρέμματα ανατολικά της Περαίας και θα διαθέτει ένα παραλιακό μέτωπο μήκους περίπου 750 μέτρων, το οποίο θα διασχίζουν χώροι πρασίνου, ποδηλατόδρομοι και περιπατητικές διαδρομές.
Tο Thess INTEC αναμένεται να αποτελέσει ένα από τα μεγαλύτερα Κέντρα Καινοτομίας και Τεχνολογίας στην Ευρώπη, προσελκύοντας επενδύσεις τόσο από την Ελλάδα, όσο και από το εξωτερικό. Η συνολική οικονομική συνεισφορά του εκτιμάται σε περίπου 500 εκ. ευρώ σε ορίζοντα πενταετίας, ενώ ξεπερνά τα 2 δισ. ευρώ στη δεκαετία. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις θα δημιουργήσει σταδιακά 7.000 θέσεις εργασίας και θα επιφέρει μία αύξηση της τάξεως του 2% στο ΑΕΠ της Κεντρικής Μακεδονίας.
Η έκταση στην οποία θα αναπτυχθεί το Τεχνολογικό Πάρκο 4ηςγενιάς βρίσκεται ανατολικά του οικισμού της Περαίας, σε ένα σημείο που θεωρείται ιδιαίτερα ευνοϊκό για την ανάδειξη της Θεσσαλονίκης σε υπερτοπικό κόμβο καινοτομίας. Ειδικότερα, απέχει 24 χλμ. από το κέντρο της πόλης και μόλις 8,4 χλμ. από το αεροδρόμιο «Μακεδονία». Επίσης, βρίσκεται κοντά σε αρκετούς εμπορικούς και τουριστικούς προορισμούς της πόλης.
Σήμερα, εντός του ακίνητου υφίστανται εγκαταλελειμμένες παλιές εγκαταστάσεις της ραδιοφωνίας (πομποί βραχέων – μεσαίων), καθώς η έκταση ανήκε παλαιότερα στην ΕΡΤ. Όπως σημειώνεται, πάντως, στο υπό διαβούλευση Ειδικό Πολεοδομικό Σχέδιο, οι εν λόγω εγκαταστάσεις στερούνται αρχιτεκτονικού ενδιαφέροντος. Το συνολικό εμβαδόν των υφιστάμενων κτηρίων είναι περίπου 2.500 τ.μ.
Περίπατος κατά μήκος του παραλιακού μετώπου
Όπως αποτυπώνεται στη ΣΜΠΕ, η οποία ετέθη από εχθές και για 30 ημέρες σε δημόσια διαβούλευση, σε όλο το μήκος στο βόρειο τμήμα του ακίνητου και σε απόσταση 30 μ. από τη γραμμή́ αιγιαλού προτείνεται ελεύθερος κοινόχρηστος χώρος. Σε αυτόν θα δημιουργηθούν περιπατητικές και ποδηλατικές διαδρομές, καθώς και χώροι πρασίνου. Επισημαίνεται ότι η δόμηση στο βόρειο τμήμα του ακινήτου προτείνεται σε απόσταση τουλάχιστον 50 μ. από τη γραμμή́ αιγιαλού. Η είσοδος στο Τεχνολογικό Πάρκο θα γίνεται από τρία σημεία πρόσβασης.
Ειδικότερα, ως προς τις χρήσεις που θα αναπτυχθούν στην έκταση των 757 στρ. προβλέπεται η ζώνη του Τεχνολογικού Πάρκου στην οποία, εκτός των ερευνητικών και παραγωγικών εγκαταστάσεων, περιλαμβάνονται συνεδριακό κέντρο και οι βοηθητικές εγκαταστάσεις (κτήρια και εγκαταστάσεις έργων υποδομών, χώροι στάθμευσης κλπ). Επίσης, θα υπάρχει κοινόχρηστος χώρος για την εξυπηρέτηση αναγκών υπερτοπικής κλίμακάς.
Θα υπάρχει επίσης ζώνη Τουρισμού και Αναψυχής στην οποία περιλαμβάνονται η ξενοδοχειακή εγκατάσταση και θεματικό πάρκο εκπαίδευσης και αναψυχής (ενυδρείο). Τέλος, προβλέπεται ζώνη Κοινόχρηστου Χώρου Πρασίνου και ορίζεται ελάχιστο ποσοστό κοινόχρηστων και κοινωφελών χώρων 25% επί της συνολικής επιφάνειας του ακινήτου.
Υπενθυμίζεται ότι η εν λόγω έκταση έχει ήδη μεταβιβασθεί κατά́ κυριότητα από το ΤΑΙΠΕΔ στην «Αλεξάνδρεια Ζώνη Καινοτομίας», με σκοπό την ίδρυση και λειτουργία του Thessaloniki INTERNATIONAL TECHNOLOGY CENTER (Thess INTEC).
Χρονοδιάγραμμα
Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα, το 2022 προβλέπεται η εφαρμογή των οριστικών Τεχνικών Μελετών και η κατασκευή των βασικών έργων υποδομής που απαιτούνται βάσει του νόμου περί Επιχειρηματικών Πάρκων.
Κατόπιν, το έργο προβλέπεται να ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του 2023 με την κατασκευή των υπολοίπων έργων υποδομής και των κτηριακών εγκαταστάσεων που προορίζονται για τη συνεγκατάσταση καινοτόμων επιχειρήσεων, ερευνητικών Ιδρυμάτων, νεοφυών επιχειρήσεων.
Η α’ φάση του έργου αφορά στην υλοποίηση των βασικών υποδομών για το σύνολο της έκτασης και το 10% των κτηριακών εγκαταστάσεων που περιλαμβάνει το Master Plan, επιφάνειας 20.860 τ.μ. Ο προϋπολογισμός της α’ φάσης εκτιμάται σε 70 εκατ. (χωρίς ΦΠΑ).
Η υλοποίηση του υπολοίπου 90% των κτηρίων προβλέπεται να αναπτυχθεί καθαρά και μόνο με Ιδιωτικά κεφάλαια επενδυτών στους οποίους θα μπορούν να παραχωρηθούν (Leasing) επιμέρους τμήματα της συνολικής έκτασης για κατασκευές εργαστηριακών χώρων, σύμφωνα με τον κανονισμό λειτουργίας και τις προδιαγραφές του Thess INTEC.
Latest News
Επανεκκίνηση εργασιών για τον Flyover στη Θεσσαλονίκη – Το ΣτΕ απέρριψε την αίτηση αναστολής
Το ΣτΕ απέρριψε την αίτηση αναστολής των εργασιών που είχε καταθέσει ο Σύνδεσμος Κατοίκων Συνοικισμού Κωνσταντινουπολιτών και άλλοι φορείς
Χρήστος Σταϊκούρας: 15 παρεμβάσεις για τους σιδηροδρόμους
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών ενημέρωσε την επιτροπή παραγωγής και εμπορίου της Βουλής
Περιστέρης: Υπό μελέτη η αξιοποίηση του τομέα παραχωρήσων της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
Πρόταση στη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ για τη διεύρυνση του μετοχικού σχήματος της Αττικής Οδού
Άκτωρ, ΑΠΕ και Ρουμανία απογειώνουν την Intrakat- Το guidance Έξαρχου για 2024
Τι είπε ο αντιπρόεδρος και CEO του ομίλου Intrakat για το περιθώριο κερδοφορίας το 2024
Ενωση Ελλήνων Εφοπλιστών: 50 εκατ. ευρώ για την αποκατάσταση ζημιών από τον Daniel
H Μελίνα Τραυλού, πρόεδρος της ΕΕΕ, συμμετείχε στην εκδήλωση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για την παρουσίαση του σχεδίου αποκατάστασης ζημιών
Intrakat: Επιστροφή στην κερδοφορία τo 2023 – Ισχυρές επιδόσεις σε όλους τους τομείς
Αύξηση του κύκλου εργασιών κατά 83% και νέο ιστορικό υψηλό σε ανεκτέλεστο ύψους €4,9 δισ.
Εγκαινιάστηκε το Κέντρο Επεξεργασίας Λυμάτων Κορωπίου – Παιανίας
Το ΚΕΛΚΠ, προϋπολογισμού 106.836.936 Ευρώ (προ ΦΠΑ), κατασκευάστηκε υπό την εποπτεία της Περιφέρειας Αττικής
Εργα 1,4 δισ. για την αποκατάσταση της Θεσσαλίας από τις κακοκαιρίες Daniel - Elias
Τα 900 εκατ. ευρώ αφορούν οδικά έργα και τα 463 εκατ. ευρώ σιδηροδρομικά έργα
Σε κυκλοφορία 136 χλμ. του Ε65 - Αθήνα-Γρεβενά σε 4 ώρες
Από την Εθνική Οδό Αθηνών Λαμίας έως την Καλαμπάκα, παραδόθηκαν 136 συνεχή χιλιόμετρα σύγχρονου αυτοκινητόδρομου
Σύμμαχος στην ανάπτυξη ο Ε65 – Πώς έγινε το reset του έργου από ΤΕΡΝΑ
Στην κυκλοφορία ο αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδος – Τι είπαν Μητσοτάκης, Περιστέρης και Σταϊκούρας