Το πρώτο βήμα για το άνοιγμα της σιδηοδρομικής αγοράς έγινε με την ολοκλήρωση από τη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ) των ελέγχων του νέου κοστολογικού μοντέλου της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και την έγκριση της πρότυπης σύμβαση παροχής υπηρεσιών συντήρησης σιδηροδρομικού τροχαίου υλικού της εταιρείας, στη βάση συγκεκριμένων δεσμεύσεων που ανέλαβε η ιδιωτική εταιρεία. Αιχμή των δεσμεύσεων είναι η αποκατάσταση της λειτουργίας του ανταγωνισμού στις εμπορευματικές μεταφορές και στη συντήρηση του σιδηροδρομικού τροχαίου υλικού, μετά την πρώτη μετωπική σύγκρουση στον ελληνικό σιδηρόδρομο που προκάλεσαν οι καταγγελίες στα τέλη του 2019 της δεύτερης ιδιωτική εταιρείας που τρέχει στο δίκτυο, της RAIL CARGO LOGISTICS GOLDAIR.
Ο έλεγχος της κυρίαρχης στον ελληνικό σιδηρόδρομο ΤΡΑΙΝΟΣΕ, θυγατρικής της ιταλικής FSI, ξεκίνησε τον περασμένο Μαϊο από τη ΡΑΣ για την παρακολούθηση, συμμόρφωση και ορθή εφαρμογή των δεσμεύσεων που έχουν αναληφθεί από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Η εταιρεία μετά την απόκτηση της ΕΕΣΣΤΥ παίζει μόνη της στο πεδίο της συντήρησης του τροχαίου υλικού που κυκλοφορεί στις ελληνικές ράγες. Κατ΄ εφαρμογή της σχετικής Απόφασης 14006/12.10.2020) που εξέδωσε η ΡΑΣ, για την αποκατάσταση της λειτουργίας του ανταγωνισμού στην αγορά εμπορευματικών σιδηροδρομικών μεταφορών καθώς και στην αγορά συντήρησης σιδηροδρομικού τροχαίου υλικού.
Διαβάστε επίσης: Από τον Μάρτιο του 2022 στις ράγες τα νέα τρένα υψηλών ταχυτήτων
Οι εν λόγω δεσμεύσεις της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε προτάθηκαν από την ίδια, μετά την καταγγελία που υπέβαλε στη ΡΑΣ η RAIL CARGO LOGISTICS GOLDAIR για ενδεχόμενες αντι-ανταγωνιστικές πρακτικές, που ουσιαστικά μπλοκάρουν το άνοιγμα της σιδηροδρομικής αγοράς. Μετά την εξέταση της καταγγελίας, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ υπέβαλε πρόταση δεσμεύσεων για την άρση των πιθανολογούμενων παραβάσεων του ανταγωνισμού. Μετά από τις απαραίτητες διευκρινίσεις και αναδιατυπώσεις από πλευράς της εταιρείας, αλλά και την ικανοποίηση μέρους των αιτιάσεων της καταγγέλλουσας, εγκρίθηκαν από τη ΡΑΣ οι προτεινόμενες δεσμεύσεις για τις οποίες, με την απόφαση της 28-04-2021 της Ολομέλειας ξεκίνησε ο έλεγχος της ορθής εφαρμογής τους.
Η δέσμευση
Ειδικότερα, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ δεσμεύτηκε στην κατάρτιση και υπογραφή, με ενδιαφερόμενες σιδηροδρομικές επιχειρήσεις, πρότυπων-συμβάσεων παράδοσης-παραλαβής (hand over-take over) για τη σιδηροδρομική μεταφορά πλήρους συρμού σε ειδικά δρομολόγια ή μεμονωμένων βαγονιών (εφόσον υπάρχει μεταφορική ικανότητα) από τον Σταθμό «Διαλογή Θεσσαλονίκη»» προς το Θριάσιο. Στην εφαρμογή νέου κοστολογικού μοντέλου, σύμφωνα με την αρχή της κοστοστρέφειας, για την παροχή υπηρεσιών συντήρησης σιδηροδρομικού τροχαίου υλικού, με ενιαία τιμολόγηση ανά τύπο τροχαίου υλικού, βαθμίδα και είδος συντήρησης προς όλες τις σιδηροδρομικές επιχειρήσεις. Το νέο κοστολογικό μοντέλο, μετά την ολοκλήρωση του ελέγχου του από τη ΡΑΣ, θα έχει αναδρομική ισχύ από 01.01.2020.
Με σημερινή της ανακοίνωση, η Ανεξάρτητη Αρχή ανακοινώνει την ολοκλήρωση των έλεγχων που αφορούν το νέο κοστολογικό μοντέλο και την έγκριση πρότυπης σύμβασης παροχής υπηρεσιών συντήρησης σιδηροδρομικού τροχαίου υλικού. Οι διαδικασίες ολοκληρώθηκαν μετά από σχετική αξιολόγηση της Μονάδας Ρύθμισης και Ελέγχου Σιδηροδρομικής Αγοράς της ΡΑΣ. Τα μέλη της, εξέτασαν, αξιολόγησαν και προχώρησαν σε παρατηρήσεις -τροποποιήσεις, με γνώμονα την παροχή υπηρεσιών συντήρησης σιδηροδρομικού τροχαίου υλικού με κανόνες διαφάνειας και αμεροληψίας. Στην πλειοψηφία τους οι παρατηρήσεις της ΡΑΣ έγιναν αποδεκτές από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε .
Κατόπιν τούτου, η Ολομέλεια της ΡΑΣ μετά σχετική εισήγηση της Προέδρου της ΡΑΣ, κυρίας Ιωάννας Τσιαπαρίκουαποφάσισε την έγκριση της πρότυπης σύμβασης συντήρησης σιδηροδρομικού τροχαίου υλικού. «Με την ολοκλήρωση του ελέγχου του κοστολογικού μοντέλου και την έγκριση της πρότυπης σύμβασης συντήρησης σιδηροδρομικού τροχαίου υλικού της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε από τη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων, κλείνει ο πρώτος κύκλος που αφορά την παρακολούθηση από τη ΡΑΣ της τήρησης των δεσμεύσεων της Εταιρείας στα δύο συγκεκριμένα πεδία. Η είσοδος και άλλων σιδηροδρομικών επιχειρήσεων στην ελληνική σιδηροδρομική υποδομή, μεγιστοποιεί την κρισιμότητα των υπηρεσιών συντήρησης σιδηροδρομικού τροχαίου υλικού. Ως εκ τούτου, προτεραιότητα της ΡΑΣ, είναι η ρύθμιση της αγοράς με συνθήκες ανεμπόδιστου ανταγωνισμού και η αποτροπή αντι-ανταγωνιστικών πρακτικών, στη συγκεκριμένη μονοπωλιακή αγορά μέσω της διαρκούς παρακολούθησης από πλευρά μας» δήλωσε.
Latest News
Τι φέρνει ο «γάμος» Entersoft με SoftOne – Στα σχέδια νέες εξαγορές
Όπως είπε ο κ. Κοτζαμανίδης μέχρι πρότινος Entersoft και Softone ήταν ανταγωνιστές μεν αλλά με αμοιβαίο μεταξύ τους σεβασμό, ενώ χαρακτήρισε τις δύο εταιρείες «διαμάντια του κλάδου»
«Κλείδωσε» η εξαγορά της Κάμπος Χίου από την Ελληνικά Γαλακτοκομεία της οικογένειας Σαράντη
Στην τελική ευθεία οι συζητήσεις του θεσσαλικού ομίλου Ελληνικά Γαλακτοκομεία με την Κάμπος Χίου – Έκδοση μετατρέψιμου ομολογιακού δανείου από τη χιώτικη εταιρεία
Στη Newsphone το κτίριο της Ράδιο Κορασίδης στον Πειραιά μετά από πλειστηριασμό
Ο σημερινός πλειστηριασμός για το κτίριο της Ράδιο Κορασίδης στον Πειραιά, είχε μειωμένη τιμή πρώτης προσφοράς στα 3.417.000 ευρώ
Πράσινο φως από την Κομισιόν για παράταση του «Ηρακλή» - Στα 3 δισ. ο προϋπολογισμός
Η Κομισιόν ενέκρινε νέα παράταση του προγράμματος έως το τέλος του Ιουνίου
«Πράσινο φως» στην Ικτίνος για υπόγειο λατομείο στη Δράμα - Η ανακοίνωση
Η νέα αυτή εκμετάλλευση του υπόγειου λατομείου από την Ικτίνος θα αυξήσει κατά 20% την παραγωγή δολομίτικου Μαρμάρου του Βώλακα
Σε επαφή με τράπεζα η Μουζάκης για το ομολογιακό έως 5 εκατ. ευρώ
Τη σχετική απόφαση ενέκρινε τον περασμένο Αύγουστο η έκτακτη γενική συνέλευση των μετόχων της Μουζάκης
Βραβεία «Κούρος 2024»: Ποιες επιχειρήσεις τιμήθηκαν για τις επιδόσεις τους
Η Λέσχη Επιχειρηματικότητας τίμησε για 27η χρονιά την επιχειρηματικότητα της καινοτομίας απονέμοντας τα βραβεία Κούρος 2024
«Ένωση» των Entersoft- Softone υπό ενιαίο οργανισμό
Η ένωση των Entersoft-Softone θα περιλαμβάνει ένα διευρυμένο portfolio λύσεων, περισσότερους από 90.000 πελάτες, πανελλαδικό δίκτυο 700 συνεργατών και θα απασχολεί 1.500 και πλέον εργαζομένους
Δεσμεύεται η περιουσία του Πηλαδάκη - Κατηγορίες για φοροδιαφυγή και απάτη από την «Αρχή για το Ξέπλυμα» - Τι απαντά ο επιχειρηματίας
Περισσότερα από 100 εκατ. ευρώ εκτιμάται ότι αποκόμισε ο επιχειρηματίας Κ. Πηλαδάκης από παράνομες δραστηριότητες - Τι απαντά στις κατηγορίες ο επιχειρηματίας με ανακοίνωσή του
Globalsat: Πρωτοπόρος στον Ψηφιακό και Ενεργειακό Μετασχηματισμό των Επιχειρήσεων
H Globalsat ανέδειξε την ηγετική της θέση στο κορυφαίο αυτό Συνέδριο της Οικονομίας με θέμα «Ένα Νέο Παραγωγικό Μοντέλο – Ελλάδα 2030»