Στην τελική ευθεία κι εντός προγραμματισμού βρίσκεται το τριπλό έργο του ΒΟΑΚ. Η τροχοδρόμηση των δύο τμημάτων, που θα συνθέσουν το ανατολικό άκρο του νέου αυτοκινητόδρομου από τη Χερσόνησο ως τον Άγιο Νικόλαο, φέρνει τα πρώτα εργοτάξια μέσα στο 2022. Ήδη αναδείχθηκε ο προσωρινός ανάδοχος για το δημόσιο έργο, Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος, προϋπολογισμού 186 εκατ. ευρώ, που, εφόσον όλα εξελιχθούν ομαλά, θα είναι και το πρώτο που θα εισέλθει σε φάση υλοποίησης, ενώ το επόμενο διάστημα αναμένεται ο προσωρινός ανάδοχος και για το ΣΔΙΤ, ύψους 360 εκατ. ευρώ.

Η έναρξη των εργασιών στα δύο τμήματα θα είναι ο προάγγελος του μεγάλου έργου που θα δώσει σάρκα και οστά στον ΒΟΑΚ, συνολικού μήκους 300 χλμ., κι αυτό δεν είναι άλλο από την παραχώρηση του τμήματος Χανιά – Χερσόνησος, μήκους 157 χλμ. Προχωρώντας βήμα – βήμα στην ωρίμανση του τεράστιου έργου, προϋπολογισμού 1,1 δισ. ευρώ, αναδείχθηκε ως προσωρινός μειοδότης για τη σύμβαση υπηρεσιών Τεχνικού Συμβούλου για την εκπόνηση προκαταρτικής μελέτης τεχνικών έργων στο τμήμα Κίσσαμος – Χανιά, το Γραφείο Δοξιάδη, έναντι 69.500 ευρώ.

Δεδομένου ότι μέρος της χρηματοδότησης του ΒΟΑΚ, ύψους 427 εκατ. ευρώ, έχει ενταχθεί στο Ταμείο Ανάκαμψης, τα χρονοδιαγράμματα και για τους τρεις διαγωνισμούς είναι πια ασφυκτικά. Θα πρέπει και οι τρεις συμβάσεις να έχουν υπογραφεί ως και το δεύτερο τρίμηνο του 2023. Ως το τέλος του 2025 θα πρέπει να έχουν ολοκληρωθεί και να λειτουργούν τα δύο μικρότερα τμήματα και να έχει κατασκευαστεί το 15% του τμήματος Χανιά – Ηράκλειο.

Ο διαγωνισμός για την παραχώρηση αναμένεται να περάσει ως το τέλος του έτους στη δεύτερη φάση με την κατάθεση δεσμευτικών προσφορών. Στόχος είναι να ολοκληρωθεί το έργο το 2028.

Με γρήγορους ρυθμούς το δημόσιο έργο

Η πιο πρόσφατη εξέλιξη ήταν η έγκριση, με απόφαση του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών του ορισμού της ΑΚΤΩΡ ως προσωρινού αναδόχου για την κατασκευή του τμήματος «Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος», προϋπολογισμού 186 εκατ. ευρώ (με ΦΠΑ). Η μετατροπή σε αυτοκινητόδρομο του εν λόγω τμήματος, που έχει χαρακτηριστεί ως έργο εθνικού επιπέδου και θα υλοποιηθεί ως δημόσιο έργο, προχωράει με ταχείς ρυθμούς.

Ο διαγωνισμός που ξεκίνησε λίγο πριν την εκπνοή του 2021 (30.12.2021) βρίσκεται ήδη στην τελική ευθεία. Το άνοιγμα των τεσσάρων φακέλων ανέδειξε ως μειοδότη τον οικονομικό φορέα ΑΚΤΩΡ, με έκπτωση 7,1%, ενώ ακολούθησαν οι ΤΕΡΝΑ με 4,52%, ΑΒΑΞ με 4% και Μυτιληναίος με 3,94%. Με απόφαση του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, εγκρίθηκε ο ορισμός της ΑΚΤΩΡ ως προσωρινής αναδόχου με κατ’ αποκοπή τίμημα 126,6 εκατ. ευρώ (χωρίς ΦΠΑ).

Αντικείμενο του έργου είναι η μελέτη και κατασκευή των έργων αναβάθμισης του εν λόγω τμήματος του ΒΟΑΚ, με διαπλάτυνση της υφιστάμενης οδού, συνολικού μήκους 14 χλμ. και τη μετατροπή του σε αυτοκινητόδρομο. Στο πλαίσιο του έργου, θα βελτιωθούν η διατομή και η γεωμετρία της υφιστάμενης οδού, η οποία θα μετατραπεί σε τετράιχνη αρτηρία με δυο λωρίδες κυκλοφορίας και ΛΕΑ ανά κατεύθυνση, διαχωρισμένου καταστρώματος κυκλοφορίας, συνολικού πλάτους 22,50 μ.

Προβλέπεται επίσης δικαίωμα προαίρεσης υπέρ του Δημοσίου, ύψους 17 εκατ. ευρώ, για τη βελτίωση της Π.Ε.Ο. «Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος», για την εξυπηρέτηση της κυκλοφορίας κατά τη διάρκεια της κατασκευής του αυτοκινητόδρομου και των συνοδών έργων.

Σε αναμονή εξελίξεων το ΣΔΙΤ

Για το ΣΔΙΤ «Χερσόνησος – Νεάπολη», ύψους 360 εκατ. ευρώ, δεσμευτική προσφορά υπέβαλε η ένωση ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – Άκτωρ Παραχωρήσεις – Intrakat. Η υλοποίησή του προβλέπει σταθερές πληρωμές διαθεσιμότητας από το ελληνικό Δημόσιο για χρονικό διάστημα 30 ετών. Το έργο έχει ενταχθεί στο σχέδιο Ελλάδα 2.0 και θα χρηματοδοτηθεί με 90 εκατ. ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης.

Περιλαμβάνει ακόμα το παράπλευρο ή κάθετο οδικό δίκτυο, μήκους 9,65 χλμ. Η τυπική διατομή του αυτοκινητόδρομου έχει πλάτος οδοστρώματος 21,5 μέτρα, με δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση με ΛΕΑ. Θα κατασκευαστούν 12 γέφυρες μονού κλάδου (1,7 χλμ.), 5 σήραγγες μονού κλάδου (συνολικού μήκους 6,75 χλμ.), ένα cut & cover διπλού κλάδου (215 μ) και 5 νέοι Ανισόπεδοι  Κόμβοι.

Στο ΣΔΙΤ θα ενταχθεί και η λειτουργία και συντήρηση των 14 χλμ. του τμήματος «Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος», η κατασκευή του οποίου προκηρύχθηκε ως δημόσιο έργο, στις αρχές Ιανουαρίου. Ουσιαστικά, η υπογραφή της Απόφασης Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων (ΑΕΠΟ) για το τμήμα «Χερσόνησος – Νεάπολη», της πρώτης που εκδόθηκε για τμήμα του ΒΟΑΚ, άνοιξε τον δρόμο για την κατάθεση προσφορών, προκειμένου οι εργασίες να ξεκινήσουν προς το τέλος της χρονιάς.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Κατασκευές