Το να κερδίσεις ένα βραβείο Όσκαρ θεωρείται συχνά η πιο διάσημη τιμή που μπορεί να λάβει ένας ηθοποιός ή άλλος επαγγελματίας του κινηματογράφου στο Χόλιγουντ.
Η απόκτηση ενός Όσκαρ μπορεί να επιτρέψει αμέσως στους ηθοποιούς να κερδίσουν έως και 20% περισσότερα χρήματα στο επόμενο έργο τους. Αλλά παρόλο που η απόκτηση του κορυφαίου βραβείου σε μια από τις κορυφαίες κατηγορίες υποκριτικής μπορεί να εκτινάξει την καριέρα ενός/μιας ηθοποιού, το ίδιο το τρόπαιο αξίζει λιγότερο από ένα… φλιτζάνι καφέ.
Αυτό συμβαίνει επειδή η αμερικανική Ακαδημία Κινηματογραφικών Τεχνών και Επιστημών, η οποία απονέμει τα βραβεια Όσκαρ, έχει θεσπίσει αυστηρούς κανόνες ώστε να εμποδίσει τους νικητές να επωφεληθούν από την πώληση των τροπαίων τους.
Δεν επιτρέπεται η πώληση
Στην πραγματικότητα, σύμφωνα με τους επίσημους κανονισμούς της Ακαδημίας, οι νικητές δεν επιτρέπεται να «πουλήσουν ή να διαθέσουν με άλλον τρόπο το αγαλματίδιο του Όσκαρ… χωρίς προηγουμένως να προσφερθούν να το πουλήσουν στην Ακαδημία για το ποσό του 1 δολαρίου».
Και αν ένας βραβευμένος με Όσκαρ πεθάνει και μεταβιβάσει το βραβείο του στα παιδιά του, οι κληρονόμοι του πρέπει επίσης να τηρούν τους ίδιους κανόνες και δεν μπορούν να πουλήσουν ή να χαρίσουν το αγαλματίδιο.
Αυτοί οι κανόνες εισήχθησαν για πρώτη φορά το 1951 και ισχύουν για να «διατηρηθεί η ακεραιότητα του συμβόλου των Όσκαρ», αναφέρει η Ακαδημία στα υλικά της.
Τα Όσκαρ που απονεμήθηκαν πριν από την εισαγωγή του κανόνα αυτού απογείωσαν τις τιμές απόκτησής τους από φανατικούς συλλέκτες. Για παράδειγμα, το 1999, ο Μάικλ Τζάκσον πλήρωσε 1,54 εκατομμύρια δολάρια για να αποκτήσει το Όσκαρ καλύτερης ταινίας που απονεμήθηκε στο «Όσα παίρνει ο άνεμος», το 1940. Και το 2011, το Όσκαρ του 1942 που απονεμήθηκε στην ταινία «Πολίτης Κέιν», για το σενάριό της, πουλήθηκε σε δημοπρασία για 861.542 δολάρια.
Εκτός από τον περιορισμό του τι μπορούν να κάνουν οι νικητές με τα τρόπαιά τους, η Ακαδημία έχει επίσης «περιορίσει προσεκτικά τις αναπαραγωγές του αγαλματιδίου Όσκαρ». Οι Los Angeles Times ανέφεραν το 2016 ότι η Ακαδημία έχει μηνύσει ζαχαροπλαστεία επειδή έφτιαχναν αντίγραφα σοκολάτας αγαλματιδίων των Όσκαρ, ενώ έχει στραφεί ακόμα και κατά ιστοσελίδων που χρησιμοποιούν το «Όσκαρ» στον τίτλο τους.
Latest News
«Χρυσός» ο Λευτέρης Πετρούνιας για 7η φορά στους κρίκους (vid)
Ο σπουδαίος Λευτέρης Πετρούνιας με μια συγκλονιστική εμφάνιση κατέκτησε το χρυσό μετάλλιο στους κρίκους του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος ενόργανης γυμναστικής που διεξάγεται στο Ρίμινι.
Η δυσκολία διαδοχής CEO
Τα διοικητικά συμβούλια αναγκάζονται να σκεφτούν να βρουν μελλοντικούς ηγέτες νωρίτερα, καθώς οι μέτοχοι απαιτούν περισσότερες πληροφορίες και επικοινωνία
Κυνηγώντας τα πράσινα... ταλέντα - Η μάχη της πληροφορικής για green θέσεις
Ερευνα του ομίλου ManpowerGroup
Τα Αηδόνια της Σιωπής μέσα από μία… «οικονομική» ματιά
Μια βιβλιοκριτική σε ένα οικονομικό site
Προσλήψεις σχεδιάζουν 1 στις 2 επιχειρήσεις - Οι περιζήτητες ειδικότητες και οι πιο υψηλοί μισθοί
Τι αποκαλύπτει η έρευνα HR Trends της Randstad για το 2024
Προ των πυλών deal 1 δισ. FIFA - Apple - Τι θα αφορά
Η συμφωνία με την Apple θα μπορούσε να ανακοινωθεί εντός του Απριλίου
Στην ολομέλεια της βουλής το νομοσχέδιο ενίσχυσης του οπτικοακουστικού τομέα
Δεκτό και στο σύνολό του έγινε από την πλειοψηφία της επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής
Η τέχνη του Κιθ Χάρινγκ ξεκίνησε από τον δρόμο (όχι από τα μουσεία)
Τρεις δεκαετίες μετά το θάνατό του, τα έργα του εξακολουθούν να βρίσκονται στα πωλητήρια των μουσείων. Αλλά η αντίληψή του για τη δημόσια τέχνη διατηρείται πιο έντονα στο δρόμο.
Στα ύψη η ζήτηση για «πράσινα» ταλέντα - Τι δείχνει έρευνα της ManpowerGroup
Σε ποιους κλάδους υπάρχει η υψηλότερη ζήτηση
Αυτές είναι οι χώρες που οι πορτοφολάδες κάνουν... πάρτι
Πιο πιθανό είναι να γίνετε στόχος πορτοφολάδων αν κυκλοφορείτε σε μεγάλα πλήθη