Ανοίγει ο δρόμος για την ολοκλήρωση της μεταβίβασης στην Italgas.

Δόθηκε χθες από τη ΡΑΕ το πράσινο φως για την πιστοποίηση της ΔΕΠΑ Υποδομών, όπως σας είχαμε πληροφορήσει από τούτη εδώ τη στήλη. Πλέον ανοίγει ο δρόμος για την ολοκλήρωση της μεταβίβασης στην Italgas.

Ο μεγάλος Ιταλός διαχειριστής διανομής αερίου αναμένεται να καταβάλει το ποσό των 733 εκατ. ευρώ, ενώ υπολογίζεται ότι και με την απόκτηση του 49% της ΕΔΑ ΘΕΣΣ (ανήκει στην Eni Gas e Luce) θα έχει πληρώσει περί τα 940 εκατ. ευρώ.

To «μποτιλιάρισμα» στην Αττική Οδό

Οκτώ σχήματα, μεγάλες συμμαχίες και σημαντικές διεθνείς παρουσίες «κλήρωσαν» για την νέα παραχώρηση της Αττικής Οδού. Η λήξη της πρώτης φάσης του μεγάλου διαγωνισμού του ΤΑΙΠΕΔ για την πολύφερνη νύφη του προγράμματος αποκρατικοποιήσεων αποκάλυψε, όπως διαφαινόταν εξάλλου, το μεγάλο διεθνές ενδιαφέρον για τον αστικό αυτοκινητόδρομο της Αθήνας, που θα παραχωρηθεί για διάστημα 25 ετών.

Εταιρείες διαχείρισης παραχωρήσεων και funds από την Ιταλία, τη Γαλλία, την Ισπανία, την Πορτογαλία, την Ολλανδία και την Αυστραλία έδωσαν το «παρών», μαζί φυσικά με τους μεγάλους ελληνικούς ομίλους.

Το ενδιαφέρον είναι τεράστιο για το asset, που θεωρείται από τα πιο ελκυστικά παγκοσμίως αυτή τη στιγμή σε φάση διαγωνιστικής διαδικασίας, αν και αυτό δεν αποτελεί έκπληξη. Πρόκειται για τον πιο κερδοφόρο παραχωρημένο αυτοκινητόδρομο της χώρας, έχοντας καταγράψει έσοδα από διόδια που προσεγγίζουν τα 3 δισ. ευρώ κατά την τελευταία δεκαπενταετία, ενώ τα καθαρά κέρδη μετά από φόρους έφτασαν τα 701,7 εκατ.

Ακόμα και το 2020, που η κυκλοφορία μειώθηκε κατά 23,85% εξαιτίας των lockdowns, οι εισπράξεις ανήλθαν σε 151,56 εκατ. ευρώ. Προ κρίσης, από το 2006 ως το 2011, οι εισπράξεις υπερέβαιναν ετησίως τα 200 εκατ. Η καλύτερη επίδοση επετεύχθη το 2009 με έσοδα 248,5 εκατ. Οι μέτοχοι έχουν λάβει, κατά την τελευταία εξαετία, μερίσματα και επιστροφή κεφαλαίου που ανέρχονται συνολικά σε 485,3 εκατ. ευρώ.

Η νέα παραχώρηση αφορά στη χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση του σύγχρονου αυτοκινητόδρομου της Αττικής Οδού, μήκους 70 χλμ., για 25 έτη. Στο αντικείμενο του διαγωνισμού περιλαμβάνονται μικρής κλίμακας κατασκευαστικά έργα και η βαριά συντήρηση του άξονα.

Στόχος του ΤΑΙΠΕΔ είναι οι προσφορές να κατατεθούν εντός του 2022, δεδομένου ότι η τρέχουσα παραχώρηση λήγει τον Νοέμβριο του 2024. Παράλληλα, γίνεται η απαραίτητη προετοιμασία, ώστε το περιουσιακό στοιχείο να περάσει στα χέρια του επόμενου παραχωρησιούχου στα υψηλότερα δυνατά standards λειτουργίας.

«Ψήνονται» αλλαγές στα δ.σ. των τραπεζών

Στην κατεύθυνση του να αλλάξουν «πίστα» βρίσκονται οι ελληνικές τράπεζες, μετά και τη διαφαινόμενη «έξοδο» του ΤΧΣ. Το νομοσχέδιο του υπουργείου Οικονομικών που τέθηκε σε δημόσια διαβούλευση μέχρι τις 13 Μαΐου προβλέπει ότι η στρατηγική αποεπένδυσης του Ταμείου από τις τράπεζες θα πρέπει να πραγματοποιηθεί έως τα τέλη του 2025.

Πρακτικά, θα πρέπει να μηδενιστούν οι μετοχές του Ταμείου μέχρι τότε. Παράλληλα, ο εκπρόσωπος του ΤΧΣ  στο διοικητικό συμβούλιο κάθε τράπεζας δεν έχει πλέον το δικαίωμα να ζητά τη σύγκληση της Γενικής Συνέλευσης των μετόχων και να θέτει βέτο στη λήψη οποιασδήποτε απόφασης του ΔΣ του πιστωτικού ιδρύματος σε περιπτώσεις όπως η επιχειρηματική στρατηγική.

Αυτή τη στιγμή, μετά από αυξήσεις κεφαλαίου που έχουν υλοποιηθεί τα ποσοστά του ΤΧΣ στο μετοχικό κεφάλαιο των τραπεζών, διαμορφώνονται στα ακόλουθα επίπεδα:

  • Εθνική Τράπεζα: 40,3%
  • Τράπεζα Πειραιώς: 27%
  • Alpha Bank: 9%
  • Eurobank: 1,4%
  • Attica Bank (μη συστημική): 63,1%

Τραπεζικοί παράγοντες εκτιμούν πως η συγκεκριμένη κίνηση θα επιτρέψει διευρυμένες αλλαγές στα διοικητικά συμβούλια των συστημικών τραπεζών.

 Ο Οικουμενικός Πατριάρχης στο Άγιο Όρος

Ο Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος το βράδυ της 29ης Μαΐου «θα μπει» στο Άγιο Όρος. Πρόκειται για κομβική επίσκεψη, την ώρα που ο «πόλεμος» Ρώσων και Ουκρανών μοναχών, στην Αγία Πολιτεία, μαίνεται.

Στο Επικρατείας

Μαθαίνουμε ότι ο υπουργός Επικρατείας, Γιώργος Γεραπετρίτης, εξακολουθεί να έχει στο πίσω μέρος του μυαλού του το ψηφοδέλτιο Επικρατείας της ΝΔ, για τις επόμενες εκλογές.

Στον κ. Γεραπετρίτη έχει προταθεί να είναι υποψήφιος σε οποιαδήποτε περιφέρεια θέλει. Φέρεται να επέλεξε κατ’ αρχήν την Α’ Πειραιώς.

Στα αζήτητα

Για την περίπτωση της ΛΑΡΚΟ να μην τα ξαναλέμε. Ισχύει ό,τι σας έχουμε γράψει εδώ και καιρό. Πηγαίνει από παράταση σε παράταση, γιατί στην πραγματικότητα δεν υπάρχει σοβαρό επενδυτικό ενδιαφέρον.

Κίεβο

Ο μέχρι πρότινος πρόξενος της Ελλάδας στην Μαριούπολη, Μανώλης Ανδρουλάκης, θα αναλάβει επικεφαλής της διπλωματικής αποστολής στο Κίεβο, ως επιτετραμμένος. Θα είναι ένα είδος επιβράβευσης για το γεγονός ότι ήταν ο τελευταίος διπλωμάτης που έφυγε από την Ουκρανία μετά τη ρωσική εισβολή.

Ο πιθανότερος χρόνος επιστροφής του τοποθετείται μέσα στην επόμενη εβδομάδα.

Η επαναλειτουργία της πρεσβείας ενδέχεται να είναι και η αφορμή για μια επίσκεψη εκεί του Νίκου Δένδια.

Η κυπριακή πρεσβεία στο Κίεβο ανοίγει ξανά τις επόμενες μέρες.

Συνάντηση με Σάντσεθ

Με τον Ισπανό πρωθυπουργό Πέδρο Σάντσεθ θα επιχειρήσει να συναντηθεί στο επόμενο διάστημα ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ, Νίκος Ανδρουλάκης. Μετά τον πορτογάλο, είναι ο επόμενος πιο προβεβλημένος ευρωπαίος σοσιαλιστής, αυτή τη στιγμή, στην εξουσία.

Ο στόχος; Στη Χαριλάου Τρικούπη, θέλουν να τον «κατοχυρώσουν», έναντι του κ. Τσίπρα, στον άτυπο αγώνα δρόμου που γίνεται μεταξύ τους, στο παρασκήνιο.

Ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ, προς το παρόν τουλάχιστον, είναι πάντα ένα βήμα πιο μπροστά

Γαλλικό ενδιαφέρον για το Ελληνικό

Και η γαλλική αλυσίδα Accor παίζει δυνατά για να αναλάβει το μάνατζμεντ των δύο ξενοδοχειακών μονάδων που προβλέπονται στο project του Ελληνικού. Πέρα από τις γνωστές, μεγάλες, αμερικανικές.

Και ο Ντράγκι στον Λευκό Οίκο

Η Αθήνα πληροφορείται ότι λίγα εικοσιτετράωρα πριν ο Έλληνας πρωθυπουργός περάσει το κατώφλι του Λευκού Οίκου, θα βρίσκεται εκεί ο Ιταλός ομόλογός του. Ο Μάριο Ντράγκι θα συναντηθεί με τον Τζο Μπάιντεν στις 10 Μαΐου.

Το Μαξίμου εκτιμά ότι η εξέλιξη μπορεί να αποδειχθεί θετική. Υπό την έννοια ότι Ελλάδα και Ιταλία, σ’ αυτή τη φάση, έχουν πολλούς, κοινούς, στόχους. Συνεπώς, η πίεση θα είναι συνδυαστική.

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Inside Stories