Για τις ευκαιρίες, αλλά και για τις προκλήσεις της ηλεκτροκίνησης μίλησε στο OT FORUM 2 ο Κυριάκος Κοφινάς, γενικός διευθυντής Ηλεκτροκίνησης ΔΕΗ. Έδωσε το στίγμα της στρατηγικής της ΔΕΗ σε σχέση με την ηλεκτροκίνηση και εξήγησε γιατί μέχρι τώρα οι αυξήσεις στο ρεύμα δεν έχουν αποτυπωθεί στο κόστος φόρτισης στους δημόσια προσβάσιμους φορτιστές.
Πιο συγκεκριμένα, αναφερόμενος στις προϋποθέσεις για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης ο κ. Κοφινάς ανέδειξε ως πολύ σημαντικό το να είναι προσιτά τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Σε αυτό συνέβαλε, όπως είπε, το πρόγραμμα «κινούμαι ηλεκτρικά» και θα συμβάλει και ο δεύτερος κύκλος. Δεύτερη σημαντική προϋπόθεση, είπε, είναι η ανάπτυξη δικτύου δημόσιων και ημιδημόσιων φορτιστών με γεωγραφική διασπορά ώστε να υπάρχει γεωγραφική κάλυψη. Επίσης, αναφέρθηκε στην αναγκαιότητα εκπαίδευσης των πολιτών ώστε να γνωρίζουν την αξία της ηλεκτροκίνησης για τις πόλεις και το περιβάλλον, και τέλος στην κατάρτιση του πλάνου μετάβασης στην εποχή της ηλεκτροκίνησης.
Υποδομές και κόστος
Στη χώρα μας σήμερα κυκλοφορούν περίπου 13.500 οχήματα, από τα οποία 9.500 plug in και 4.100 αμιγώς ηλεκτρικά, σύμφωνα με τον κ. Κοφινά. Οι δημόσιοι και ημιδημόσιοι φορτιστές αναπτύσσονται σε 2.000 σημεία που ισοδυναμεί με αναλογία 7 οχήματα για κάθε φορτιστή. Ο ίδιος εκτιμά ότι πρόκειται για μια πολύ καλή αναλογά, δεδομένου ότι στόχος της Ευρώπης είναι 10 οχήματα για κάθε φορτιστή. «Αυτό δείχνει τη δυναμική που έχει η ηλεκτροκίνηση, είναι, όμως, σημαντικό να υπάρχει η απαραίτητη γεωγραφική κάλυψη», τόνισε.
Ερωτηθείς εάν το κόστος φόρτισης έχει επηρεαστεί από την ενεργειακή κρίση, ο κ. Κοφινάς απάντησε πως η φόρτιση στο σπίτι έχει επηρεαστεί ευθέως ανάλογα με τιμή του ρεύματος. Στους δημόσια προσβάσιμους φορτιστές, όμως, η φόρτιση δεν έχει επηρεαστεί γιατί, όπως εξήγησε, «η φόρτιση στα δημόσια σημεία είναι μια υπηρεσία, δεν είναι απλώς το ρεύμα. Πρόκειται για μια υπηρεσία που δεν έχει ενσωματώσει ακόμη αυτή την αύξηση». Πρόσθεσε, ακόμη με έμφαση ότι, «δεν είναι κάτι που θα διαρκέσει για πάντα εάν δεν αλλάξει κάτι». Τόνισε, δε, ότι αυτό που είναι σημαντικό είναι ότι στη δημόσια φόρτιση ο οδηγός έχει δυο ευκαιρίες: πρώτον να επιλέγει τη φόρτιση που ταιριάζει στις ανάγκες του και δεύτερον να επιλέγει φόρτιση με ρεύμα που προέρχεται από ανανεώσιμες πηγές, δηλαδή πράσινο καύσιμο.
ΔΕΗ Blue
Δίνοντας το στίγμα της στρατηγικής της ΔΕΗ σε σχέση με την ηλεκτροκίνηση, ο κ. Κοφινάς τη συνόψισε ως εξής:
«Η στρατηγική του ομίλου ΔΕΗ με την μονάδα ΔΕΗ Blue είναι η ανάπτυξη ενός εκτεταμένου δημόσια προσβάσιμου δικτύου. Σήμερα έχουμε το μεγαλύτερο δίκτυο δημόσια προσβάσιμων φορτιστών στην ελλάδα με 600 φορτιστές και το πλάνο μας μας είναι να αναπτυχθούμε σε 10.000 φορτιστές στα επόμενα 5 χρόνια και βέβαια με μεγάλη γεωγραφική ανάπτυξη – ήδη σήμερα καλύπτουμε πάνω από 70 περιοχές.
»Δεύτερη στρατηγική να λειτουργήσουμε ως ολοκληρωμένος πάροχος ηλεκτροκίνησης μέσα από το ΔΕΗ Blue, να μπορέσουμε να δίνουμε υπηρεσίες που έχουν κα κάνουν με τη λειτουργία του σημείου πάντα και παντού, να δίνουμε υπηρεσίες εύρεσης σημείου, να εξυπηρετούμε διαφορετικές ανάγκες φόρτισης και όλα αυτά με κέντρο τις ανάγκες του οδηγού κυρίως.
»Τρίτο να στοχεύουμε στην πράσινη ηλεκτροκίνηση, χρήση δηλαδή πράσινης ενέργειας, μόνο ανανεώσιμες πηγές ενέργειας».
Ειδικότερα όσον αφορά τις υπηρεσίες του ΔΕΗ Blue, ο επικεφαλής ηλεκτροκίνησης της ΔΕΗ σημείωσε: «προσφέρουμε με ολοκληρωμένη υπηρεσία που είναι στο χέρι του οδηγού κατεβάζοντας την εφαρμογή στο κινητό, τον βοηθάει να βρίσκει σημείο φόρτισης, να καθοδηγείται πώς να φτάσει εκεί, να επιλέγει τον φορτιστή που τον καλύπτε καλύτεραι, να πληρώνει, υποστηρίζεται από 24ωρη γραμμή εξυπηρέτησης, πολύ σημαντικό στην Ελλάδα ειδικά για απομακρυσμένα σημεία, παράληλλα έχουμε υπηρεσίες για αγορά και εγκατάσταση δημόσιων και ιδιωτικών φορτιστών σε όλη την Ελλάδα. Ακόμη, πολύ σημαντικό, έχουμε μια ομάδα με υψηλή τεχνογνωσία για την ηλεκτροκίνηση στην Ελλάδα και στο εξωτερικό και βοηθάει να επιλέγουμε την καλύτερη λύση για την κάθε περίπτωση εφαρμοιγής ηλεκτροκίνησης».
Latest News
Δέκα μάνατζερ και τραπεζίτες δείχνουν το νέο παραγωγικό μοντέλο - Οι προτάσεις στο OT FORUM
Την ανάγκη για αλλαγή σελίδας στο παραγωγικό μοντέλο της Ελλάδας υπογράμμισαν επιχειρηματίες και τραπεζίτες από το OT FORUΜ
Εντός Δεκεμβρίου η άδεια αποθήκευσης CO2 για τον Πρίνο – Οι ευκαιρίες για βιομηχανία και ναυτιλία
Επιδοτήσεις ύψους μισού δισ. ευρώ για δέσμευση 3,4 εκατ. τόνων CO2 έχει εξασφαλίσει η ελληνική βιομηχανία
OT FORUM: Η παραγωγικότητα «αχίλλειος πτέρνα» της οικονομίας – Κλειδί οι μεταρρυθμίσεις
Η ανάγκη επίσπευσης των μεταρρυθμίσεων, προκειμένου να ανέβει επίπεδο η ελληνική οικονομία υπογραμμίστηκε από κορυφαίους ομιλητές στο πλαίσιο του OT FORUM
ΟΤ FORUM: Η ψηφιακή και πράσινη μετάβαση κλειδί για την ανάπτυξη
Τι είπαν στο 4o ΟΤ FORUM ο Δρ. Γιώργος Αποστολόπουλος (OTS), ο Δημήτρης Καπέλλος (Globalsat Energis) και ο Διονύσιος Ανάργυρος (Greenvolt Next)
Πώς θα αντιμετωπίσει τουρισμό και Airbnb ο Δούκας στην Αθήνα - Τι είπε στο ΟΤ FORUM
Ο κ. Δούκας είπε ότι σύμφωνα με τη μελέτη φέρουσας ικανότητας, η οποία αναμένεται να παρουσιαστεί σήμερα, δεν υπάρχει γενικευμένος υπερτουρισμός στην Αθήνα
OT FORUM: Τι χρειάζεται η ελληνική βιομηχανία – Οι προτάσεις των επιχειρηματιών
Για τη βιομηχανία μίλησαν στο ΟΤ FORUM ο υπουργός Ανάπτυξης Τάκης Θεοδωρικάκος, ο πρόεδρος του ΣΕΒ Σπύρος Θεοδωρόπουλος και ο πρόεδρος της ΕΕΝΕ Κρίστιαν Χατζημηνάς
Οι επενδυτικές ευκαιρίες στην Ελλάδα υπό το πρίσμα BofA - Goldman Sachs
Αναλυτές των δύο κορυφαίων τραπεζών αναλύουν στο ΟΤ FORUM το νέο παραγωγικό μοντέλο της Ελλάδας
Αλέξης Τσίπρας: Δριμεία κριτική σε Μητσοτάκη για ΠτΔ και οικονομία – Τι είπε για Μέρκελ
«Ποταμός» ο Αλ. Τσίπρας στο 4ο OT FORUM - Μίλησε για όλους και για όλα - Εξαπέλυσε πυρά στον Κ. Μητσοτάκη και κατέρριψε τους μύθους που συνόδευσαν την κυβέρνησή του
ΟΤ FORUM «Ένα Νέο Παραγωγικό Πρότυπο – “Ελλάδα 2030”» – Έπεσε η αυλαία
Ολοκληρώθηκε το 4ο ΟΤ FORUM, που διοργάνωσε ο Οικονομικός Ταχυδρόμος
Kαρόκης (MSD Ελλάδας): 1,2 δισ. ευρώ η δημοσιονομική επιβάρυνση από τo claw back στο φάρμακο
Στην κυβέρνηση δεν έχουν καταλάβει πόσο σοβαρό είναι το πρόβλημα με τις επιστροφές, τόνισε ο Αντώνης Καρόκης της MSD Ελλάδας