Για τις ευκαιρίες, αλλά και για τις προκλήσεις της ηλεκτροκίνησης μίλησε στο OT FORUM 2 ο Κυριάκος Κοφινάς, γενικός διευθυντής Ηλεκτροκίνησης ΔΕΗ. Έδωσε το στίγμα της στρατηγικής της ΔΕΗ σε σχέση με την ηλεκτροκίνηση και εξήγησε γιατί μέχρι τώρα οι αυξήσεις στο ρεύμα δεν έχουν αποτυπωθεί στο κόστος φόρτισης στους δημόσια προσβάσιμους φορτιστές.
Πιο συγκεκριμένα, αναφερόμενος στις προϋποθέσεις για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης ο κ. Κοφινάς ανέδειξε ως πολύ σημαντικό το να είναι προσιτά τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Σε αυτό συνέβαλε, όπως είπε, το πρόγραμμα «κινούμαι ηλεκτρικά» και θα συμβάλει και ο δεύτερος κύκλος. Δεύτερη σημαντική προϋπόθεση, είπε, είναι η ανάπτυξη δικτύου δημόσιων και ημιδημόσιων φορτιστών με γεωγραφική διασπορά ώστε να υπάρχει γεωγραφική κάλυψη. Επίσης, αναφέρθηκε στην αναγκαιότητα εκπαίδευσης των πολιτών ώστε να γνωρίζουν την αξία της ηλεκτροκίνησης για τις πόλεις και το περιβάλλον, και τέλος στην κατάρτιση του πλάνου μετάβασης στην εποχή της ηλεκτροκίνησης.
Υποδομές και κόστος
Στη χώρα μας σήμερα κυκλοφορούν περίπου 13.500 οχήματα, από τα οποία 9.500 plug in και 4.100 αμιγώς ηλεκτρικά, σύμφωνα με τον κ. Κοφινά. Οι δημόσιοι και ημιδημόσιοι φορτιστές αναπτύσσονται σε 2.000 σημεία που ισοδυναμεί με αναλογία 7 οχήματα για κάθε φορτιστή. Ο ίδιος εκτιμά ότι πρόκειται για μια πολύ καλή αναλογά, δεδομένου ότι στόχος της Ευρώπης είναι 10 οχήματα για κάθε φορτιστή. «Αυτό δείχνει τη δυναμική που έχει η ηλεκτροκίνηση, είναι, όμως, σημαντικό να υπάρχει η απαραίτητη γεωγραφική κάλυψη», τόνισε.
Ερωτηθείς εάν το κόστος φόρτισης έχει επηρεαστεί από την ενεργειακή κρίση, ο κ. Κοφινάς απάντησε πως η φόρτιση στο σπίτι έχει επηρεαστεί ευθέως ανάλογα με τιμή του ρεύματος. Στους δημόσια προσβάσιμους φορτιστές, όμως, η φόρτιση δεν έχει επηρεαστεί γιατί, όπως εξήγησε, «η φόρτιση στα δημόσια σημεία είναι μια υπηρεσία, δεν είναι απλώς το ρεύμα. Πρόκειται για μια υπηρεσία που δεν έχει ενσωματώσει ακόμη αυτή την αύξηση». Πρόσθεσε, ακόμη με έμφαση ότι, «δεν είναι κάτι που θα διαρκέσει για πάντα εάν δεν αλλάξει κάτι». Τόνισε, δε, ότι αυτό που είναι σημαντικό είναι ότι στη δημόσια φόρτιση ο οδηγός έχει δυο ευκαιρίες: πρώτον να επιλέγει τη φόρτιση που ταιριάζει στις ανάγκες του και δεύτερον να επιλέγει φόρτιση με ρεύμα που προέρχεται από ανανεώσιμες πηγές, δηλαδή πράσινο καύσιμο.
ΔΕΗ Blue
Δίνοντας το στίγμα της στρατηγικής της ΔΕΗ σε σχέση με την ηλεκτροκίνηση, ο κ. Κοφινάς τη συνόψισε ως εξής:
«Η στρατηγική του ομίλου ΔΕΗ με την μονάδα ΔΕΗ Blue είναι η ανάπτυξη ενός εκτεταμένου δημόσια προσβάσιμου δικτύου. Σήμερα έχουμε το μεγαλύτερο δίκτυο δημόσια προσβάσιμων φορτιστών στην ελλάδα με 600 φορτιστές και το πλάνο μας μας είναι να αναπτυχθούμε σε 10.000 φορτιστές στα επόμενα 5 χρόνια και βέβαια με μεγάλη γεωγραφική ανάπτυξη – ήδη σήμερα καλύπτουμε πάνω από 70 περιοχές.
»Δεύτερη στρατηγική να λειτουργήσουμε ως ολοκληρωμένος πάροχος ηλεκτροκίνησης μέσα από το ΔΕΗ Blue, να μπορέσουμε να δίνουμε υπηρεσίες που έχουν κα κάνουν με τη λειτουργία του σημείου πάντα και παντού, να δίνουμε υπηρεσίες εύρεσης σημείου, να εξυπηρετούμε διαφορετικές ανάγκες φόρτισης και όλα αυτά με κέντρο τις ανάγκες του οδηγού κυρίως.
»Τρίτο να στοχεύουμε στην πράσινη ηλεκτροκίνηση, χρήση δηλαδή πράσινης ενέργειας, μόνο ανανεώσιμες πηγές ενέργειας».
Ειδικότερα όσον αφορά τις υπηρεσίες του ΔΕΗ Blue, ο επικεφαλής ηλεκτροκίνησης της ΔΕΗ σημείωσε: «προσφέρουμε με ολοκληρωμένη υπηρεσία που είναι στο χέρι του οδηγού κατεβάζοντας την εφαρμογή στο κινητό, τον βοηθάει να βρίσκει σημείο φόρτισης, να καθοδηγείται πώς να φτάσει εκεί, να επιλέγει τον φορτιστή που τον καλύπτε καλύτεραι, να πληρώνει, υποστηρίζεται από 24ωρη γραμμή εξυπηρέτησης, πολύ σημαντικό στην Ελλάδα ειδικά για απομακρυσμένα σημεία, παράληλλα έχουμε υπηρεσίες για αγορά και εγκατάσταση δημόσιων και ιδιωτικών φορτιστών σε όλη την Ελλάδα. Ακόμη, πολύ σημαντικό, έχουμε μια ομάδα με υψηλή τεχνογνωσία για την ηλεκτροκίνηση στην Ελλάδα και στο εξωτερικό και βοηθάει να επιλέγουμε την καλύτερη λύση για την κάθε περίπτωση εφαρμοιγής ηλεκτροκίνησης».
Latest News
Άνοιξε τις πύλες της η Beyond 2024 - Όσα έγιναν την πρώτη ημέρα
Ολα όσα συζητήθηκαν στο στούντιο του Οικονομικού Ταχυδρόμου
Θεοφύλακτος (Elevate Greece): Το ελληνικό οικοσύστημα startups έχει ήδη 4 μονόκερους
Δεν υπάρχει τομέας που να μην αντιπροσωπεύεται στο ελληνικό οικοσύστημα νεοφυών επιχειρήσεων, είπε ο CEO του Elevate Greece
Charlotte Lorentz Hjorth: Προσέγγιση της τεχνητής νοημοσύνης μέσω της φιλοσοφίας
Το Πανεπιστήμιο Lund της Σουηδίας συντονίζει την πανευρωπαϊκή σύμπραξη ekip, μια πλατφόρμα πολιτικής καινοτομίας που προωθεί τη διασταυρούμενη καινοτομία με τις πολιτιστικές και δημιουργικές βιομηχανίες
Bασιλειάδης: Πώς η καινοτομία «made in Greece» φτάνει στην Ινδία
Το ελληνικό οικοσύστημα καινοτομίας ανοίγει τα φτερά του – Η πρωτοπόρα ιδέα με το ρομποτάκι στην υπηρεσία του ΕΣΥ
Χριστόπουλος: Μέσα από τον ΕΚΟΜΕ, δείχνουμε την Ελλάδα στον κόσμο
Η Ελλάδα από το 2019 μέχρι και σήμερα έχει δώσει 112 εκατ. σε οπτικοακουστικές παραγωγές, ενώ έχει υποδεχθεί 350 εκατ.
Σισαμάκης: Πάνω από 12 εκατ. τουρίστες ετησίως στην Κρήτη μέχρι το 2030
Oι δήμοι καλούνται να κερδίσουν το ψηφιακό στοίχημα βελτιώνοντας την ποιότητα ζωής των πολιτών
Χρυσοβέργης (ΑΠΘ): Θέλουμε να πάμε στην καινοτόμο επιχειρηματικότητα
Το κέντρο συμπλήρωσε τις προηγούμενες μέρες τον πρώτο λειτουργίας και τώρα τρέχει τον γ' κύκλο επιτάχυνσης, είπε μιλώντας στο Beyond ο Βύρων Χυσοβέργης
Ragnar Siil: Η τεχνητή νοημοσύνη είναι και όμορφη και διαβολική
Στο στούντιο του ΟΤ βρέθηκε ο διευθυντής του Creativity Lab
Άρης Κεφαλογιάννης: Πώς από απόβλητα μπορείς να δημιουργήσεις ένα εξαγώγιμο προϊόν
Η Olea Fortius παίρνει τα απόβλητα των ελαιουργείων και φτιάχνει αντιοξειδωτικά αντικαθιστώντας τα σήμερα χρησιμοποιούμενα σε ιχθυοκαλλιέργειες και ζωοτροφές
Μιχάλης Στάγκος: Περνάμε σε ένα επίπεδο ωριμότητας, ώστε να αξιοποιήσουμε την ΑΙ προς όφελός μας
Αποδεικνύεται πως το ΑΙ είναι μεν ένα έξυπνο εργαλείο, όχι όμως τόσο πολύ, ώστε να πάρει από τον άνθρωπο όσα έχει κατακτήσει, όπως την εργασία του