
Η γερμανική ομοσπονδιακή κυβέρνηση ολοκλήρωσε την εξαγορά των ναυπηγείων MV Werften στην πόλη Ρόστοκ, τα οποία είχαν βγει στο σφυρί λόγω χρεοκοπίας της εταιρείας Genting Hong Kong.
Στόχος του Βερολίνου είναι να μετατρέψει τα ναυπηγεία σε αμιγώς στρατιωτική γιάρδα, σε μια κίνηση που θα δώσει ώθηση στις δυνατότητες του γερμανικού ναυτικού σχετικά με την επισκευή και ναυπήγηση πολεμικών πλοίων. Επίσης, πηγές από το Βερολίνο, αναφέρουν πως τμήματα του ναυπηγείου ενδέχεται να μισθωθούν για εμπορικές εργασίες.
Διαβάστε επίσης: Μέχρι τέλος Ιουλίου η ψήφιση του νόμου για τα Ναυπηγεία Ελευσίνας
Η Γερμανία προσπαθεί να επαναφέρει τον στρατό της σε «φόρμα» μετά από δεκαετίες φθοράς, ως απάντηση στην εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία.
Τον Φεβρουάριο ο καγκελάριος Όλαφ Σολτς δεσμεύτηκε να αυξήσει τις αμυντικές δαπάνες (αρχική επένδυση 100 δισ. ευρώ) για την κάλυψη των κενών σε όπλα και άλλο στρατιωτικό εξοπλισμό.
«Ιστορική μέρα»
Επιβεβαιώνοντας ότι οι συμβάσεις υπεγράφησαν στις 7 Ιουλίου, η υπουργός Άμυνας Κριστίν Λάμπρεχτ τόνισε πως «σήμερα είναι μια ιστορική μέρα. Με την αγορά του ναυπηγείου, η ομοσπονδιακή κυβέρνηση εισέρχεται σε νέο έδαφος. Γνωρίζουμε τις προκλήσεις που συνεπάγεται αυτό το εγχείρημα. Αλλά βλέπω επίσης μεγάλες δυνατότητες».
Η Λάμπρεχτ τόνισε ότι η προσθήκη της νέας βάσης στο Ρόστοκ θα αντιμετωπίσει την έλλειψη χωρητικότητας και τους μεγάλους χρόνους αδράνειας που επικρατούσαν στο ναυτικό. «Με την εξαγορά, βλέπω μια μεγάλη ευκαιρία να αυξήσουμε σημαντικά την επιχειρησιακή ετοιμότητα».
Το γερμανικό δίκτυο NDR έθεσε το τίμημα σε περίπου 87 εκατομμύρια ευρώ, ενώ αναμένεται να χρησιμοποιήσει μεγάλο μέρος των εργαζομένων. Η MV Werften, η οποία υπέβαλε αίτηση πτώχευσης τον Ιανουάριο, απασχολούσε περίπου 2.000 εργαζόμενους.
Όπως τονίζεται, το γερμανικό ναυτικό σκοπεύει να χρησιμοποιήσει το ναυπηγείο στο Ρόστοκ – τη μεγαλύτερη πόλη στο βορειοανατολικό γερμανικό κρατίδιο Μεκλεμβούργο-Δυτική Πομερανία όπου βρίσκεται και η ναυτική διοίκηση – ως αιχμή του στόλου της Βόρειας Θάλασσας.


Latest News

Με έξι κρουαζιερόπλοια η MSC Cruises στην Ελλάδα το καλοκαίρι του 2025
Κομβικός ο ρόλος της Ελλάδας στις δραστηριότητες της MSC Cruises στην Ανατολική Μεσόγειο

Κικίλιας: Μειώσεις στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων από την 1η Μαΐου
Η αγορά είναι ελεύθερη, υπάρχει ανταγωνισμός και αναλόγως οι ακτοπλοϊκές εταιρείες τη ρυθμίζουν, είπε ο υπουργός Ναυτιλίας Βασίλης Κικίλιας

Χωρίς πλοία την Πρωτομαγιά - Τι αποφάσισε η ΠΝΟ
Η Διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) αποφάσισε την συμμετοχή της στην πανελλαδική – πανεργατική 24ωρη απεργία την Πρωτομαγιά

Συνεργασία ΕΤΕπ-Υπερταμείου για τα ελληνικά λιμάνια και την Κλιματική Αλλαγή
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Συμβουλευτική Υπηρεσία της ΕΤΕπ θα υποστηρίξει τις αντίστοιχες λιμενικές αρχές στον εντοπισμό και την αντιμετώπιση φυσικών κινδύνων

Την κινεζική ναυτιλιακή κυριαρχία «σημαδεύουν» τα τέλη Τραμπ
Τα τέλη Τραμπ μπορει να οδηγήσουν σε αλλαγές ή σε νέες μορφές ιδιοκτησίας τις ναυτιλιακές εταιρείες προκειμένου να προσαρμοστούν

Ποιοι θα πληγούν περισσότερο από τους δασμούς - Οι χρεώσεις στη ναυτιλία
Χαμένες οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τα πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Πλήγματα στο παγκόσμιο διά θαλάσσης εμπόριο
Ο πόλεμος δασμών μεταβάλλει και τις θαλάσσιες διαδρομές και τις υποδομές logistics που έχουν στηθεί αλλά και τις στρατηγικές αποφάσεις ανάπτυξης των στόλων από τους πλοιοκτήτες

Εμπορικός Πόλεμος: Οι ακυρώσεις κινεζικών φορτηγών πλοίων μόλις άρχισαν
Ο αριθμός των ακυρωμένων δρομολογίων φορτηγών πλοίων από την Κίνα αυξάνεται, καθώς οι θαλάσσιοι μεταφορείς προσπαθούν να διαχειριστούν την υποχώρηση των παραγγελιών λόγω του εμπορικού πολέμου και των δασμών