Ήταν ένα πρωτόγνωρο και ταυτόχρονα αναγκαίο μέτρο για τη διευκόλυνση των καθημερινών μετακινήσεων με τα μέσα μαζικής μεταφοράς στη Γερμανία. Η μηνιαία κάρτα απεριορίστων διαδρομών για όλες τις αστικές συγκοινωνίες και τα τοπικά τρένα ανά τη Γερμανία, ίσχυσε από τον Ιούνιο και μέχρι σήμερα, τώρα έφτασε στο τέλος της και τα γερμανικά μέσα ενημέρωσης κάνουν σήμερα εκτεταμένους απολογισμούς. Ήταν ένα μέτρο ελάφρυνσης για τις μετακινήσεις των πολιτών στη Γερμανία, εξαιτίας της ενεργειακής κρίσης και της ραγδαίας ανόδου στις τιμές των καυσίμων.
Σύμφωνα με επίσημα στοιχεία από 1ης Ιουνίου και μέχρι σήμερα, 31η Αυγούστου, έχουν κοπεί στη Γερμανία περίπου 52.000.000 κάρτες των 9 ευρώ. Η γερμανική κυβέρνηση χρηματοδότησε το μέτρο αυτό με 2,5 δισεκατομμύρια ευρώ. Γεγονός είναι ότι πολλοί στη Γερμανία κάνουν λόγο για «μοντέλο επιτυχίας» και «πρότυπο για τις μετακινήσεις στο μέλλον».
Διαβάστε επίσης: Γερμανία: Τελειώνουν οι σχεδόν «τζάμπα» μεταφορές
Άλλοι όμως το θεωρούν μακροπρόθεσμα ασύμφορο οικονομικά και επιζήμιο για τη βιωσιμότητα των γερμανικών δημόσιων συγκοινωνιών. Κυρίως διότι δεν έχει λυθεί ακόμη το ζήτημα της χρηματοδότησής του, με πολλά κρατίδια να ζητούν βελτίωση των υποδομών αλλά και ενίσχυση των δημόσιων συγκοινωνιών με πρόσθετο προσωπικό.
Volker @Wissing hat mich überzeugt: Er kann mit einem Bruchteil der Finanzmittel des #9EuroTicket|s ein bundesweit nutzbares, digital buchbares Ticket realisieren. Jetzt sind die Länder dran. Wenn die Finanzierungsfrage klar ist, kann der Preis festgelegt werden. CL #WissingWirkt pic.twitter.com/cqenBVOj9P
— Christian Lindner (@c_lindner) August 31, 2022
Πάντως ο υπ. Οικονομικών Κρίστιαν Λίντνερ από τους Φιλελευθέρους, ο οποίος είχε ταχθεί αρχικά κατά της συνέχισης του εισιτηρίου των 9 ευρώ, φαίνεται ότι πλέον αλλάζει στάση και επανεξετάζει θετικά την εισαγωγή ενός διάδοχου, πανγερμανικού μοντέλου, μετά από εισήγηση του -επίσης Φιλελεύθερου- υπ. Μεταφορών Φόλκερ Βίσινγκ. Αυτό φάνηκε και από σημερινή του ανάρτηση στο twitter μετά την ολοκλήρωση της υπ. διάσκεψης στον Πύργο Μέζεμπεργκ.
Το διάδοχο μοντέλο ή τα διάδοχα μοντέλα…
Το ζήτημα είναι ποιο θα είναι το διάδοχο μοντέλο για τις μετακινήσεις με τα μέσα μαζικής μεταφοράς στη Γερμανία από εδώ και πέρα, με μόνες σίγουρες παραμέτρους τη συνέχιση της ενεργειακής πίεσης και τον πληθωρισμό να σκαρφαλώνει ήδη σχεδόν στο 8%, βάσει των τελευταίων στοιχείων της γερμανικής στατιστικής υπηρεσίας.
Οι προτάσεις είναι πολλές, κόμματα, κρατίδια και φορείς διαχείρισης αστικών και υπεραστικών συγκοινωνιών καταθέτουν διαρκώς λεπτομερή σχέδια με ιδέες για τη χρηματοδοτική στήριξη αντίστοιχων εκπτωτικών μοντέλων για το μέλλον. Οι Σοσιαλδημοκράτες για παράδειγμα υποστηρίζουν ένα μηνιαίο εισιτήριο των 49 ευρώ για όλη τη Γερμανία, ενώ οι Πράσινοι τάσσονται υπέρ ενός σχήματος μηνιαίων καρτών των 29 ευρώ ανά κρατίδιο. Η Ένωση Γερμανικών Εταιρειών Μέσων Μεταφοράς (VDV) τάσσεται από την πλευρά της υπέρ της καθιέρωσης ενός εισιτηρίου 69 ευρώ για όλη τη Γερμανία.
Σε επίπεδο κρατιδίων πάντως, το Βερολίνο κάνει το πρώτο σημαντικό βήμα συνέχισης του ίδιου μοντέλου, με την Σοσιαλδημοκράτη δήμαρχο Φραντσίσκα Γκίφαϊ να έχει ανακοινώσει ήδη νέο τριμηνιαίο εισιτήριο των 9 ευρώ για τους μήνες Οκτώβριο, Νοέμβριο και Δεκέμβριο. «Δεν θα αφήσουμε μόνους τους Βερολινέζους» αναφέρει χαρακτηριστικά.
Η δε Βόρεια Ρηνανία- Βεστφαλία, το πολυπληθέστερο κρατίδιο της Γερμανίας με τον Χριστιανοδημοκράτη τοπικό πρωθυπουργό Χέντρικ Βυστ επιστρέφει μεν στις παλιές μηνιαίες κάρτες μετακινήσεων με πρόσθετα όμως πλεονεκτήματα για τους δικαιούχους. Οι μηνιαίες κάρτες θα ισχύουν έτσι από 1ης Σεπτεμβρίου για τις μετακινήσεις με αστικές συγκοινωνίες και τοπικά τρένα σε όλο το κρατίδιο τα Σαββατοκύριακα του Σεπτεμβρίου και του Οκτωβρίου, στις αργίες της περιόδου αυτής και κατά την περίοδο των φθινοπωρινών διακοπών.
Πηγή: Deutsche Welle – Δήμητρα Κυρανούδη, Βερολίνο
Latest News
Κατάρριψη drone από τη φρεγάτα «Ύδρα» στον Κόλπο του Άντεν
Το επεισόδιο συνέβη τα ξημερώματα της Πέμπτης (25/04) για να προστατευτεί εμπορικό πλοίο
Καιρός σήμερα: Υποχωρεί η αφρικανική σκόνη
Η θερμοκρασία αναμένεται να σημειώσει πτώση φτάνοντας στα δυτικά και τα βόρεια τους 17 με 19 βαθμούς
Κατακόρυφη η αύξηση στρατιωτικών δαπανών
Περίπου 2,4 τρισ. δολάρια δαπανήθηκαν πέρυσι παγκοσμίως για στρατιωτικούς σκοπούς λόγω της κλιμάκωσης των γεωπολιτικών εντάσεων σε Ευρώπη, Ασία και Μέση Ανατολή
Επιχείρηση ελέγχου των ανοιχτών μετώπων
Στο προσκήνιο εξελίξεις σε διαφορετικά πεδία: από την Εκκλησία και τη Θεσσαλία μέχρι το θέμα της ακρίβειας, τη δημόσια υγεία και την ασφάλεια
Γιατί πολεμά η Moderna τις Pfizer και BioNTech
Η Moderna ισχυρίζεται ότι η Pfizer και η BioNTech παραβίασαν τα διπλώματα ευρεσιτεχνίας της κατά τη χρήση της πλατφόρμας mRNA
Ο Μακρόν θέλει τον... Σούπερ Μάριο πρόεδρο της Κομισιόν - Οι παρασκηνιακές διεργασίες
Ο Μακρόν θέλει στα ηνία της ΕΕ έναν τεχνοκράτη, αλλά δεν θα είναι εύκολη υπόθεση να «απαλλαγεί» από την φον ντερ Λάιεν
ΟΑΣΑ: Επιβίβαση με smartphones και κάρτα στα λεωφορεία, ποιες γραμμές αφορά
Οι αστικές συγκοινωνίες στην ψηφιακή εποχή - Το έργο υλοποίησε η ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ
Στο Ευρωδικαστήριο η Ελλάδα για τις καθυστερήσεις πληρωμών από τα νοσοκομεία
Η οδηγία για τις καθυστερήσεις πληρωμών υποχρεώνει τις δημόσιες αρχές να εξοφλούν τα τιμολόγιά τους εντός 30 ημερών
Αφρικανική σκόνη: Ποιες συστάσεις απευθύνει στους εργοδότες το υπουργείο Εργασίας
Η σύσταση αφορά σε περιοχές που παρουσιάζουν επιβάρυνση της ποιότητας του ατμοσφαιρικού αέρα λόγω των μετεωρολογικών συνθηκών και της αφρικανικής σκόνης
Σαράντης: Αύξηση ΕΒΙΤ στα 13,6 εκατ. ευρώ το α τρίμηνο
Βρισκόμαστε σε τροχιά επίτευξης των στόχων μας για το 2024, δηλώνει η Σαράντης