Σε βήματα προς την επαναλειτουργία του εδώ και πολλά χρόνια ανενεργού μετρικού σιδηροδρομικού δικτύου της Πελοποννήσου προτίθεται να προχωρήσει το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.
Αυτό προκύπτει από τις αποφάσεις της πρώτης συνεδρίασης της επιτροπής για την ανάταξη του σιδηροδρομικού δικτύου της Πελοποννήσου, που συνεδρίασε σήμερα στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών υπό τον ΓΓ Μεταφορών Ι. Ξιφαρά, παρουσία του Περιφερειάρχη Πελοποννήσου Π. Νίκα και του Προέδρου Δ.Σ. και Διευθύνοντος Συμβούλου του ΟΣΕ Σπ. Πατέρα.
Διαβάστε επίσης: Σιδηρόδρομος: Στις «ράγες» έργα ύψους 4,5 δισ. ευρώ
Σημειώνεται ότι το 2011 αποφασίστηκε να τεθεί εκτός λειτουργίας ολόκληρο το μετρικό δίκτυο της Πελοποννήσου, με εξαίρεση τον προαστιακό της Πάτρας, την γραμμή Κατακόλου-Πύργου- Ολυμπίας και τον οδοντωτό των Καλαβρύτων.
Οι αποφάσεις
Όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση, στη συνάντηση υπήρξε αναλυτική συζήτηση επί όλων των θεμάτων που αφορούν στην επαναλειτουργία του σιδηροδρομικού άξονα της Πελοποννήσου και ελήφθησαν οι ακόλουθες αποφάσεις:
- Να πραγματοποιηθούν άμεσα όλες οι απαραίτητες ενέργειες για την επαναλειτουργία του υπάρχοντος δικτύου Πατρών – Πύργου – Καλαμάτας – Τριπόλεως – Ναυπλίου – Κορίνθου.
- Να αντιμετωπισθεί το υπάρχον έργο ως ενιαίο με σχεδιασμό ανάταξης της ως άνω σιδηροδρομικής γραμμής, λαμβάνοντας υπόψη όλες τις επιμέρους παραμέτρους ολιστικού στρατηγικού σχεδιασμού, όπως κατασκευή, συντήρηση, λειτουργία, σταθμούς μετεπιβίβασης, τροχαίο υλικό, διασύνδεση με άλλα μέσα μεταφορών, κλπ.
- Επιπλέον, αποφασίσθηκε να ενταχθεί στον προγραμματισμό η αναβάθμιση του Μηχανοστασίου της Τριπόλεως ως κεντρική μονάδα συντήρησης σιδηροδρομικού υλικού του δικτύου.
«Προαστιακός, τουριστικός και εμπορευματικός χαρακτήρας»
«Προς επίτευξη των παραπάνω στόχων αποφασίσθηκε η υλοποίηση Μελέτης Σκοπιμότητας και Βιωσιμότητας του ενιαίου έργου από τον ΟΣΕ, η οποία θα λάβει υπόψη τις επιμέρους μελέτες Βιωσιμότητας των αξόνων Κορίνθου – Άργους – Ναυπλίου και Κάτω Αχαγιά – Πύργου, έργων που βρίσκονται ήδη σε τροχιά δημοπράτησης.
»Τέλος, αποφασίσθηκε ότι σκοπός του συνολικού σιδηροδρομικού έργου της Πελοποννήσου θα είναι ο προαστιακός, τουριστικός και εμπορευματικός χαρακτήρας με βασική μέριμνα την εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού και των επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στα μεγάλα αστικά έργα και στις ΒΙ.ΠΕ.
»Παράλληλα, ιδιαίτερη σημασία θα δοθεί στη συντήρηση και προστασία του δικτύου, ώστε να διασφαλιστεί η μακροχρόνια βιωσιμότητά του προς όφελος των Ελλήνων και Ευρωπαίων πολιτών», καταλήγει η ανακοίνωση.
Latest News
Έπεσαν οι υπογραφές για την υδροδότηση του Ρεθύμνου από το φράγμα Αμαρίου
Το έργο έχει ζωτική σημασία για το Ρέθυμνο και τον Μυλοπόταλο καθώς προβλέπεται να καλύψει τις ανάγκες της 20ετίας σε πόσιμο νερό
Daniel: Σε ΤΕΡΝΑ, AKTOR, AVAX και ΜΕΤΚΑ τα έργα αποκατάστασης 1,357 δισ. – 15 μήνες μετά τις καταστροφές
Το υπουργείο Υποδομών 15 μήνες μετά την κακοκαιρία Daniel δημοσίευσε τις προσκλήσεις για τα έργα αποκατάστασης στο σιδηροδρομικό και οδικό δίκτυο
Πώς προχωρά το έργο χάραξης της Γραμμής 2 του Μετρό προς Αχαρνές
Αμεσα ξεκινάει ο σχεδιασμός και η μελέτη σκοπιμότητας και βιωσιμότητας του έργου χάραξης της Γραμμής 2 του Μετρό προς τον Δήμο Αχαρνών
Σε δημόσια διαβούλευση η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων για το IRC στο Ελληνικό
Το «IRC ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ» θα αποτελέσει έναν διεθνή προορισμό αναψυχής, προσφέροντας στους επισκέπτες του ένα συνδυασμό εμπειριών ψυχαγωγίας, εστίασης και διαμονής
Στο 66,35% η πρόοδος του E65 στο τμήμα Καλαμπάκα – Εγνατία Οδός
Η «Κεντρική Οδός» παρουσιάζει την πορεία των έργων της ΤΕΡΝΑ για τον αυτοκινητόδρομο Ε65 στο τμήμα Καλαμπάκα – Εγνατία Οδό
AKTOR: Εκδήλωση στα εγκαίνια του Μετρό Θεσσαλονίκης με το περιοδικό «Σχεδία»
ΑΚΤΟR: O Μπάνε Πρέλεβιτς και ο Ντίνος Κούης φόρεσαν τα κόκκινα γιλέκα της «Σχεδίας»
Στο 23,01% το μερίδιο της AVAX στην Ολυμπία Οδό - Οι παραχωρήσεις και τα ΣΔΙΤ
Ο Όμιλος AVAX στοχεύει σε παραπάνω από 25 νέους διαγωνισμούς για συμβάσεις ΣΔΙΤ, με εκτιμώμενη αξία άνω των €4 δισ.
Ελληνικό: Αλλαγές στο σχεδιασμό της παραλίας του Αγίου Κοσμά
Τι προβλέπει νέα υπουργική απόφαση για το παράκτιο μέτωπο της επένδυσης της Lamda Development στο Ελληνικό
Μιτζάλης (AVAX): Απαιτείται εθνικός σχεδιασμός για τα έργα υποδομών του μέλλοντος
Ο CEO της AVAX, Κ. Μιτζάλης τόνισε ότι υπάρχει ανεκτέλεστο 3,3 δισ. ευρώ και ότι η εταιρεία τρέχει πολλά μεγάλα έργα αυτό το διάστημα
Άλμα 55,5% για τα EBITDA της Alumil – Τι δήλωσε ο Μυλώνας
Ο επικεφαλής της Alumil σημείωσε ότι το εννεάμηνο του 2024 αναδεικνύει την ALUMIL ως πρωταγωνιστή στον κλάδο