Κάθε προσδοκία ξεπέρασαν οι πωλήσεις των ηλεκτρικών οχημάτων τα τελευταία 3,5 χρόνια στην Ελλάδα.
Εν μέσω ενεργειακής κρίσης οι ταξινομήσεις ηλεκτρικών οχημάτων (BEV-PHEV) το 2022 εκτοξεύτηκαν στις 8.337 από μόλις 480 το 2019. Δηλαδή είναι 17 φορές πάνω οι πωλήσεις νέων ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Έτσι το 2022 στην Ελλάδα κυκλοφορούσαν συνολικά 18.658 ηλεκτρικά οχήματα όταν το 2019 ήταν μόλις 1.225.
Sony – Honda: Παρουσίασαν το πρωτότυπο ηλεκτροκίνητο Afeela
Η Σδούκου
Τα στοιχεία αυτά προέρχονται από τον Σύνδεσμο Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ) και τα έκανε γνωστά η γενική γραμματέας Ενέργειας του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας Αλεξάνδρα Σδούκου.
Με ανάρτηση της στα social media τόνισε: «Στο ξεκίνημα του νέου έτους αισθανόμαστε ιδιαίτερα ικανοποιημένοι με την έως και σήμερα επιτυχία της πολιτικής μας για την ηλεκτροκίνηση τα τελευταία 3,5 χρόνια, που μας έχει φέρει ένα βήμα πιο κοντά προς τον εξηλεκτρισμό των μεταφορών στη χώρα».
Η κ. Σδούκου είναι η αρμόδια των προγραμμάτων «Κινούμαι Ηλεκτρικά» που τρέχουν για την επιδότηση της απόκτησης ηλεκτρικών οχημάτων αλλά και εκείνη που σχεδίασε την πολιτική της διείσδυσης τους στην αγορά.
Οι επιδοτήσεις
Συνολικά το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας διέθεσε επιδοτήσεις ύψους περίπου 50 εκ. ευρώ για την ενίσχυση φυσικών και νομικών προσώπων προκειμένου να αγοράσουν φθηνότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα: «Σήμερα, κατανοούμε περισσότερο από ποτέ άλλοτε, τα οφέλη της ηλεκτροκίνησης στις μετακινήσεις και το περιβάλλον. Όλα αυτά επιτεύχθηκαν χάρη στην εμπροσθοβαρή και τεκμηριωμένη πολιτική μας για τον εξηλεκτρισμό των μεταφορών, που περιελάμβανε τη θέσπιση του νομοθετικού πλαισίου (Νόμος 4710/2020 για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης και Εθνικός Κλιματικός Νόμος), τα αναγκαία φορολογικά κίνητρα καθώς και τα προγράμματα επιδότησης για πολίτες και επιχειρήσεις, όπως το «Κινούμαι Ηλεκτρικά», σημειώνει χαακτηριστικά.
Οι στόχοι
Οι ταξινομήσεις των νέων ηλεκτρικών αυτοκινήτων υπερκάλυψαν και τους ετήσιους στόχους του Εθνικού Σχεδίου για την Ενέργειας και το Κλίμα (ΕΣΕΚ).
Σύμφωνα με την Αλεξάνδρα Σδούκου: «Το 2022 υπερκαλύψαμε για μία ακόμα χρονιά τον ετήσιο στόχο ταξινομήσεων ηλεκτρικών οχημάτων (BEV-PHEV) που είχε τεθεί στο Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα (ΕΣΕΚ) από το 2019».
Όπως τονίζει: «Το μερίδιο των ηλεκτρικών αυτοκινήτων πλησίασε το 7,9% της αγοράς, με τον Δεκέμβριο να καταγράφονται οι περισσότερες ταξινομήσεις σε σύγκριση με όλους τους μήνες του έτους που μας πέρασε, τόσο όσον αφορά στο σύνολο (842 BEV & PHEV), όσο και σε ό,τι αφορά σε αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα (324 BEV)».
Και ο απολογισμός που κάνει είναι: «Από την ημέρα που αναλάβαμε τα ηνία του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, η ηλεκτροκίνηση έχει πλέον εδραιωθεί ως εναλλακτικός τρόπος μετακίνησης, με τις συνολικές ταξινομήσεις ηλεκτρικών οχημάτων να έχουν φτάσει στις 18.658, ήτοι, 15 φορές περισσότερες από εκείνες, το 2019».
Οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκίνητων ανέβηκαν «παρά τις δυσμενείς επιπτώσεις από τη δίδυμη κρίση του Covid-19 και των τιμών της ενέργειας, που είχαν σοβαρό αντίκτυπο στις τιμές και στις παραδόσεις των αυτοκινήτων», όπως είπε η γενική γραμματέας του ΥΠΕΝ.
Νέα προγράμματα
Η κ. Σδούκου αναγγέλλειθ επίσης τα νέα προγράμματα επιδότησης: «Το 2023 θέτουμε τον πήχη ακόμα υψηλότερα, καθώς προωθούμε νέες δράσεις επιδότησης όπως τα «Πράσινα Ταξί», το «Φορτίζω Παντού» και το «Produc-e Green». Έχουμε, σίγουρα, πολύ δρόμο να διανύσουμε ακόμη. Ξεκινάμε τη νέα χρονιά δυναμικά, με προτεραιότητες την επιτάχυνση ανάπτυξης νέων υποδομών φόρτισης Η/Ο σε όλη την Ελλάδα και την παροχή αναπτυξιακών κινήτρων με στόχο τη δημιουργία νέων παραγωγικών- βιομηχανικών επενδύσεων στην Ελλάδα, στην αλυσίδα της ηλεκτροκίνησης», καταλήγει με το μήνυμά της στα social media.
Latest News
ΗΡΩΝ PULSE: H «φόρτιση Καθ’ οδόν» δίνει νέα διάσταση στην ηλεκτροκίνηση
Οι συγκεκριμένες λύσεις του ΗΡΩΝΑ αφορούν τόσο το πανελλαδικής εμβέλειας αναπτυσσόμενο δίκτυο φορτιστών HΡΩΝ PULSE όσο και τη νέα, καινοτόμο υπηρεσία επαναφόρτισης ηλεκτροκίνητων οχημάτων «Φόρτιση Καθ' οδόν»
Η Σεβίλλη δίνει τον δικό της αγώνα ενάντια στην κλιματική αλλαγή
Με συγκροτημένη στρατηγική και ευρωπαϊκή συγχρηματοδότηση η πρωτεύουσα της Ανδαλουσίας προσπαθεί να αντιμετωπίσει τις συνέπειες της κλιματικής αλλαγής - Δεν είναι εύκολο
Με άλλο EV θα αντικαθιστούσαν 9 στους 10 ιδιοκτήτες EV το όχημά τους
Οι οδηγοί ηλεκτρικών οχημάτων είναι συντριπτικά πιο πιθανό να παραμείνουν πιστοί στην ηλεκτροκίνηση αντί να επιστρέψουν σε ένα συμβατικό αυτοκίνητο
Δράση ενημέρωσης για την κυκλική οικονομία στο Νότιο Αιγαίο
Η δράση αυτή αποτελεί μέρος της ευρύτερης προσπάθειας των φορέων στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου για την ενίσχυση της περιβαλλοντικής συνείδησης και της ενεργής συμμετοχής των πολιτών στη βιώσιμη ανάπτυξη
Η ΔΕΗ ξεκινά την παραγωγή ενέργειας από ΑΠΕ στην Ιταλία
Ο Όμιλος ΔΕΗ ενισχύει το πράσινο χαρτοφυλάκιο του με την προσθήκη των σταθμών Carcarello και Luxenia, ισχύος 20 MW και 12 MW αντίστοιχα
Γκάζι με τροπολογία στις επενδύσεις για αποθήκευση ενέργειας – Και ενίσχυση στη λιγνιτική μονάδα «Μελίτη»
Γκάζι με τροπολογία στις επενδύσεις για αποθήκευση ενέργειας – Και ενίσχυση στη λιγνιτική μονάδα «Μελίτη»
Μεγάλο deal Stellantis - κινεζικής CATL για εργοστάσιο μπαταριών EV στην Ισπανία
Η συμφωνία Stellantis - CATL έρχεται σε μια εποχή που τα ηλεκτρικά οχήματα στην Ευρώπη αντιμετωπίζoυν μια «τέλεια καταιγίδα» προκλήσεων
Κ. Μαύρος (Όμιλος ΔΕΗ): Από νέο σημείο εκκίνησης οι ΑΠΕ το 2025
Η επόμενη τριετία είναι η τριετία των ΑΠΕ στην παραγωγή, της πλήρους απολιγνιτοποίησης και των ευέλικτων μονάδων, είπε ο Κ. Μαύρος
Πάνω από 35 εκατ. η ενίσχυση δήμων από το ειδικό τέλος ΑΠΕ
Ανάμεσα στις πιο ευνοημένες, περιοχές με σημαντική αιολική ανάπτυξη στη νότια Εύβοια, στη Θράκη, στη Βοιωτία και στην Κρήτη, επισημαίνει η ΕΛΕΤΑΕΝ
Επιδοτήσεις έως 6.000 για αντλίες θερμότητας και έως 1.020 ευρώ για ηλιακούς θερμοσίφωνες
Αναλυτικά ο οδηγός για το πρόγραμμα «Αλλάζω Σύστημα Θέρμανσης και Θερμοσίφωνα για νοικοκυριά»