
Οι θαλάσσιοι δρόμοι μεταφοράς αργού πετρελαίου θα συνεχίσουν να μετεξελίσσονται το 2023 καθώς η Ευρώπη εξακολουθεί να υλοποιεί μια πολιτική απομάκρυνσης από το ρωσικό πετρέλαιο.
Επίσης η αναμενόμενη επιστροφή της κινεζικής ζήτησης θα αποσύρει υπερδεξαμενόπλοια (VLCC) από τις ευρωπαϊκές συναλλαγές, ενώ η παγκόσμια ζήτηση σε τονο-μίλια αναμένεται να αυξηθεί φέτος και οι ναύλοι των δεξαμενοπλοίων θα παραμείνουν υψηλοί, εκτιμά ο ναυλομεσιτικός οίκος Poten, σε πρόσφατη ανάλυσή του. Μια ακόμη παράμετρος που επηρεάζει τους θαλάσσιους δρόμους είναι οι αναμενόμενες απεργίες των εργαζομένων στα διαλυστήρια της Ευρώπης, οι οποίες αναμένεται να ξεκινήσουν στις αρχές Φεβρουαρίου, την ίδια περίπου περίοδο που αρχίζει (5 Φεβρουαρίου) το εμπάργκο της ΕΕ στα ρωσικά προϊόντα αργού πετρελαίου.
Βραχυκύκλωμα στην παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα
Μετά τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία και την απαγόρευση της ΕΕ στις 5 Δεκεμβρίου για τις θαλάσσιες εισαγωγές αργού πετρελαίου από την ΕΕ, η Ευρώπη άρχισε να διαφοροποιεί τις πηγές αργού πετρελαίου της. Αυτό οδήγησε σε σημαντικό ανασχηματισμό των εμπορικών ροών, που είχε επίσης σημαντικό αντίκτυπο στη χρήση του παγκόσμιου στόλου δεξαμενοπλοίων, με τα νέα εμπορικά πρότυπα να παραμείνουν το 2023.
Πώς αλλάζουν την παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα τα mega containerships

Οι απεργίες
Στη διάρκεια του 2022 ρόλο στη διαμόρφωση των νέων εμπορικών ροών έπαιξαν και οι απεργίες των εργαζομένων σε ευρωπαϊκά διυλιστήρια. Καθ’ όλη τη διάρκεια του προηγούμενου έτους, οι απεργίες έπληξαν αρκετές εγκαταστάσεις στην Ολλανδία και τη Γαλλία. Αυτό μείωσε τη χρησιμοποίηση των ευρωπαϊκών διυλιστηρίων, ιδίως τον Σεπτέμβριο και τον Οκτώβριο, όταν οι απεργίες στη Γαλλία άφησαν εκτός λειτουργίας πάνω από το 60% της δυναμικότητας διύλισης της χώρας. Ωστόσο περισσότερες διαταράξεις αναμένονται στη Γαλλία τον Φεβρουάριο, καθώς τα συνδικάτα διαμαρτύρονται για τις συνταξιοδοτικές μεταρρυθμίσεις που προτείνει ο γάλλος πρόεδρος Μακρόν. Οι διακοπές διύλισης και τα χαμηλότερα ποσοστά χρησιμοποίησης θα μπορούσαν να μειώσουν τις απαιτήσεις της Ευρώπης για εισαγωγή αργού πετρελαίου και να ενισχύσουν την ανάγκη της για εισαγωγές προϊόντων (ντίζελ, βενζίνης, κ.λπ.). Μάλιστα οι απεργίες έχουν προγραμματιστεί να ξεκινήσουν λίγες μέρες μετά την έναρξη της απαγόρευσης της ΕΕ στις εισαγωγές ρωσικών προϊόντων στις 5 Φεβρουαρίου.
Πηγή: Έντυπη έκδοση Τα Νέα


Latest News

Η μεγάλη ανατροπή στην κορυφή των λιμανιών της Ευρώπης -Η θέση του Πειραιά
Ο Πειραιάς ανακάμπτει από την αναστάτωση που έφεραν τα γεγονότα στην Ερυθρά Θάλασσα

Με έξι κρουαζιερόπλοια η MSC Cruises στην Ελλάδα το καλοκαίρι του 2025
Κομβικός ο ρόλος της Ελλάδας στις δραστηριότητες της MSC Cruises στην Ανατολική Μεσόγειο

Κικίλιας: Μειώσεις στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων από την 1η Μαΐου
Η αγορά είναι ελεύθερη, υπάρχει ανταγωνισμός και αναλόγως οι ακτοπλοϊκές εταιρείες τη ρυθμίζουν, είπε ο υπουργός Ναυτιλίας Βασίλης Κικίλιας

Χωρίς πλοία την Πρωτομαγιά - Τι αποφάσισε η ΠΝΟ
Η Διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) αποφάσισε την συμμετοχή της στην πανελλαδική – πανεργατική 24ωρη απεργία την Πρωτομαγιά

Συνεργασία ΕΤΕπ-Υπερταμείου για τα ελληνικά λιμάνια και την Κλιματική Αλλαγή
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Συμβουλευτική Υπηρεσία της ΕΤΕπ θα υποστηρίξει τις αντίστοιχες λιμενικές αρχές στον εντοπισμό και την αντιμετώπιση φυσικών κινδύνων

Την κινεζική ναυτιλιακή κυριαρχία «σημαδεύουν» τα τέλη Τραμπ
Τα τέλη Τραμπ μπορει να οδηγήσουν σε αλλαγές ή σε νέες μορφές ιδιοκτησίας τις ναυτιλιακές εταιρείες προκειμένου να προσαρμοστούν

Ποιοι θα πληγούν περισσότερο από τους δασμούς - Οι χρεώσεις στη ναυτιλία
Χαμένες οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τα πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Πλήγματα στο παγκόσμιο διά θαλάσσης εμπόριο
Ο πόλεμος δασμών μεταβάλλει και τις θαλάσσιες διαδρομές και τις υποδομές logistics που έχουν στηθεί αλλά και τις στρατηγικές αποφάσεις ανάπτυξης των στόλων από τους πλοιοκτήτες