Πέπλο θλίψης και οργής έχει σκεπάσει την Ελλάδα τις τελευταίες ημέρες, αφού ολόκληρη χώρα πενθεί για τους 57 ανθρώπους -στην πλειοψηφία τους νέα παιδιά- οι οποίοι έφυγαν από τη ζωή στο φρικιαστικό σιδηροδρομικό ατύχημα στα Τέμπη το βράδυ της 28ης Φεβρουαρίου.
Τέμπη: Ποια είναι η κινητή και η ακίνητη περιουσία της ΓΑΙΑΟΣΕ και του ΟΣΕ
Τόσο οι συγγενείς των θυμάτων, όσο και οι άνθρωποι που βρίσκονταν μέσα στο τρένο και από καθαρή τύχη ζουν, αλλά και όλοι οι πολίτες της χώρας ζητούν απαντήσεις και στη συνέχεια, όταν αυτές δοθούν, να πληρώσουν όλοι όσοι ευθύνονται για την ανείπωτη αυτή τραγωδία.
Όχι μόνο ο σταθμάρχης, ο οποίος φέρει αρκετά μεγάλο μερίδιο, αλλά και όλοι αυτοί που διαχρονικά είχαν αφήσει τον ΟΣΕ στην τύχη του, με αποτέλεσμα να μιλάμε σήμερα για ένα προαναγγελθέν δυστύχημα στη Τέμπη.
«Μία υπεύθυνη Πολιτεία δεν μπορεί να παίζει με την ασφάλεια των επιβατών»
Ενδεικτικά είναι τα όσα δήλωνε ο τέως υπουργός Μεταφορών, Κώστας Αχ. Καραμανλής λίγες μόλις ημέρες πριν την τραγωδία, από το βήμα της Βουλής.
Συγκεκριμένα, ο κ. Καραμανλής, σαν από διαβολική σύμπτωση, μόλις 10 ημέρες πριν την τραγική σύγκρουση των τρένων στα Τέμπη, στις 20 Φεβρουαρίου, μίλησε στη Βουλή για την επέκταση των αστικών συγκοινωνιών σε Ωρωπό και Μαραθώνα, αλλά και τη λειτουργία του ιστορικού «μουντζούρη» στο Πήλιο, ενώ υπενθύμισε τα σημαντικά βήματα που έχουν γίνει την τελευταία τετραετία στις αστικές συγκοινωνίες.
Μεταξύ άλλων, ο Υπουργός, αναφερόμενος στον ιστορικό «μουντζούρη» Βόλου, τόνισε πως «προτεραιότητα έχει η ασφάλεια των επιβατών». Πρόκειται για μια δήλωση που ήρθε να διαψευστεί με τον χειρότερο τρόπο λίγες ημέρες αργότερα και, δυστυχώς, με τον πιο θλιβερό τρόπο.
Επιπλέον, στη σχετική Ευρωπαϊκή Οδηγία που δίνει στα κράτη – μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης το ελεύθερο να αποφασίσουν πού θα υπαχθούν οι ιστορικές και τουριστικές υποδομές, ο ίδιος είπε εμφατικά πως «μία υπεύθυνη Πολιτεία δεν μπορεί να παίζει με την ασφάλεια των επιβατών».
«Είναι ντροπή που θέτετε θέματα ασφαλείας»
«Όταν γίνονται επίκαιρες ερωτήσεις, όλοι μιλάμε στα τοπικά μας εκλογικά ακροατήρια, αλλά καλό είναι κ. Μαϊκόπουλε (σ.σ. τον διόρθωσε λέγοντας ότι το επίθετό του είναι Μεϊκόπουλος) θα πρέπει να διαβάζετε καλύτερα, πριν έρθετε αυτή σε αυτή την αίθουσα» είπε αρχικά.
«Ας τα πάρουμε τα πράγματα με τη σειρά. Είναι ντροπή και ντρέπομαι, που θέτετε θέματα ασφαλείας. Θα ήθελα να ανακαλέσετε αμέσως. Είναι ντροπή. Όταν σας εξήγησα και σας το ξαναλέω. Διασφαλίζουμε την ασφάλεια. Είστε αδιάβαστος, δυστυχώς όπως πολλοί συνάδερφοι σας. Έχετε μπερδέψει την κατάσταση».
«Η ευρωπαϊκή οδηγία είναι σαφής. Έχει τα έσοδα, που έχει, δεν ξέρω αν είναι τα νούμερα αυτά, των 200.000 ευρώ. Θα το διαπιστώσω. Εκλέγεστε, όμως, στην περιοχή, οπότε δεν τιμάει ούτε εσάς να λέτε ότι δεν είναι ασφαλές το τρενάκι του Πηλίου. Δεν τιμάει ούτε τον ΟΣΕ, ούτε την Hellenic Train, ούτε κανέναν και θα ήθελα να ανακαλέσετε» είχε τονίσει, μεταξύ των άλλων, ο πρώην πλέον υπουργός.
Πρόσθεσε, μάλιστα, τότε και τα εξής:
«Αυτή τη στιγμή, οι ίδιες προδιαγραφές ασφαλείας, που ισχύουν για το δρομολόγιο π.χ. Αθήνα-Θεσσαλονίκη, ισχύουν και για το τρενάκι του Πηλίου. Τις ίδιες προϋποθέσεις, που πρέπει να οφείλει να πληροί ο μηχανοδηγός του Αθήνα-Θεσσαλονίκη (δηλαδή πιστοποιήσεις, ιατρικές εξετάσεις), οφείλει να τις πληροί και ο μηχανοδηγός στο Πήλιο.
Οπότε ο επιβάτης μπορεί να αισθάνεται το ίδιο επίπεδο ασφαλείας. Εάν βγάλουμε το τρενάκι από το πακέτο, εκτός από τις προβλέψεις, τότε θα μεταβληθεί ποιοτικά και η ασφάλεια για τους επιβάτες», υποστήριξε και πρόσθεσε:
«Θα συμφωνήσετε και εσείς ότι μία υπεύθυνη Πολιτεία δεν μπορεί να παίζει με την ασφάλεια των επιβατών. Επομένως, τώρα, γίνεται απόλυτα κατανοητό το γιατί δεν έχουμε βγάλει την ΚΥΑ για να χρακτηρισουμε το τρενάκι του Πηλίου ως ιστορικό» ήταν επί λέξει οι κουβέντες του.
Υπενθυμίζεται ότι στην δήλωσή της παραίτησής του, την επόμενη της τραγωδίας ο Κώστας Αχ. Καραμανλής είχε πει, μεταξύ άλλων, πως «δυστυχώς οι προσπάθειές μας δεν ήταν αρκετές για να αποτρέψουν αυτό το δυστύχημα»…
Πηγή: in.gr
Latest News
Σχέδιο απαγόρευσης των social media σε παιδιά κάτω των 15 ετών και στην Ελλάδα; - Τι εξετάζεται
Προωθούνται αυστηροί περιορισμοί στην πρόσβαση των παιδιών κάτω των 15 ετών στα social media
Το πολύπλοκο τοπίο στη Συρία αλλάζει το χάρτη στη Μέση Ανατολή
Εξαιρετικά πολύπλοκο είναι το τοπίο στη Συρία, στη μετά Άσαντ εποχή, με Ισραήλ, και Τουρκία, να παίρνουν θέση συνδιαμορφωτή των εξελίξεων.
Ολιστική αντιμετώπιση κολπικής μαρμαρυγής: Είναι νόσος και όχι αρρυθμία
Ο Δρ. Δημήτρης Τσιαχρής στο Ιατρικό Κέντρο Αθηνών μιλά για τους σοβαρούς κινδύνους που εγκυμονεί η νόσος
Η κυβέρνηση Μπάιντεν «αποχαιρετά» τη Ρωσία με νέα πακέτο κυρώσεων - Στόχος ξανά το πετρέλαιο
Οι ΗΠΑ έχουν επίσης προχωρήσει σε αύξηση της στρατιωτικής και οικονομικής στήριξης προς την Ουκρανία
Κίμπερλι Γκίλφοϊλ: Πρώην αρραβωνιαστικιά του γιου του Τραμπ – Ποια είναι η νέα πρέσβειρα των ΗΠΑ στην Ελλάδα
Η Κίμπερλι Γκίλφοϊλ αναλαμβάνει πρέσβειρα των ΗΠΑ στην Ελλάδα – «Πιστή σύμμαχος και φίλη», αναφέρει ο Τραμπ
Η Ελλάδα προσφέρει 100.000 ευρώ στο Κεντρικό Ταμείο Αντιμετώπισης Εκτάκτων Αναγκών του ΟΗΕ
Ο Έλληνας Μόνιμος Αντιπρόσωπος στον ΟΗΕ επαναβεβαίωσε τη δέσμευση της Ελλάδα να εργαστεί για την ανθρωπιστική προστασία των πλέον ευάλωτων ανθρώπων
Συρία: Αυτό είναι το προσχέδιο της G7 για την επόμενη ημέρα – Ο ρόλος του Κατάρ
Την ίδια ώρα που οι G7 εξετάζουν αν θα έχουν σχέση με τη νέα κυβέρνηση στη Συρία, το Ισραήλ βομβαρδίζει σε συριακά εδάφη
Δημιουργείται στην Ελλάδα το AI factory «Pharos» - Το μήνυμα Μητσοτάκη
«Η Ελλάδα μία από τις επτά χώρες της ΕΕ που θα δημιουργηθούν «εργοστάσια» τεχνητής νοημοσύνης τόνισε ο πρωθυπουργός
Ο Μιχάλης Αργυρού νέος οικονομικός σύμβουλος του πρωθυπουργού
Ποιος είναι ο νέος προϊστάμενος του Οικονομικού Γραφείου στη θέση του Αλέξη Πατέλη
Η Γαλλία αναζητά πρωθυπουργό - Οι ασκήσεις επί χάρτου του Μακρόν
Εκπνέει η προθεσμία για την κατάρτιση του νέο προϋπολογισμού στη Γαλλία - Μπαράζ συναντήσεων από τον Γάλλο πρόεδρο