Την τεχνολογία στην υπηρεσία τους ζητούν όλο και περισσότερο οι καταναλωτές παγκοσμίως, ακόμα και ψωνίζοντας σε φυσικά καταστήματα, με το 42% αυτών να ζητεί self-service ταμεία, τα 2/5 να περιηγούνται στον ιστότοπο ή στο mobile app του καταστήματος όπου βρίσκονται για να αναζητήσουν τα προϊόντα που θέλουν να αγοράσουν και σχεδόν το 1/3 να αναζητεί τη metaverse εμπειρία.
Στοιχεία που προκύπτουν από την έκθεση της PwC «February 2023 Global Consumer Insights Pulse Survey» δείχνουν ότι οι καταναλωτές αναπροσαρμόζουν τα πρότυπα αγορών τους και αλλάζουν τις συνήθειές τους ανάλογα με τις ισχύουσες συνθήκες και τις εξελίξεις.
Οι καταναλωτές βρίσκουν την ευτυχία σε έναν πιο λιτό τρόπο ζωής
Η έρευνα στην οποία συμμετείχαν 9.180 καταναλωτές από 25 χώρες σε όλες τις ηπείρους, ηλικίας άνω των 18 ετών (έπρεπε να έχουν ψωνίσει μέσω Διαδικτύου τουλάχιστον μία φορά τον προηγούμενο χρόνο), έδειξε ότι οι καταναλωτές εξακολουθούν να προτιμούν τις αγορές τους από τα φυσικά καταστήματα, με το 43% των ερωτηθέντων να τα επιλέγουν ως το πιο δημοφιλές κανάλι αγορών τους κατά τη διάρκεια των τελευταίων 12 μηνών και εμπιστεύονται και αναζητούν τις τεχνολογικές εφαρμογές που θα διευκολύνουν τις αγορές αυτές και θα τους προσφέρουν νέες αγοραστικές εμπειρίες.
Μάλιστα, όταν ζητήθηκε από τους καταναλωτές που συμμετείχαν στην έρευνα να δώσουν προτεραιότητα σε παράγοντες που θα ενίσχυαν τις εμπειρίες αγορών στα φυσικά καταστήματα, ο ένας στους δύο κατέταξε την πρόσβαση σε έμπειρους και χρήσιμους πωλητές ως τον κορυφαίο παράγοντα, ενώ τέσσερις στους δέκα εξέφρασαν έντονη προτίμηση στα self-service ταμεία και τo 26% είπε ότι αναζητεί τη metaverse εμπειρία. Οι ηλεκτρονικές αγορές μέσω smartphone κατέλαβαν τη δεύτερη θέση σε δημοτικότητα με 34%.
Η τεχνητή νοημοσύνη
Εξατομικευμένη αγοραστική εμπειρία που μπορούν να προσφέρουν τεχνολογικές εφαρμογές επιθυμούν πάνω από έξι στους δέκα καταναλωτές, επιλέγοντας μάλιστα το 1/3 από αυτούς έναν συνδυασμό αγορών από φυσικά και ηλεκτρονικά καταστήματα, σύμφωνα με πρόσφατα στοιχεία της Klara, ενώ οι αλλαγές που φέρνουν τα τεχνολογικά επιτεύγματα – όπως για παράδειγμα η τεχνητή νοημοσύνη – οδηγούν σε αναμόρφωση το εμπόριο.
Προβλέψεις για τις τάσεις που αναμένονται τα επόμενα χρόνια είχαν παρουσιαστεί κατά τη διάρκεια του συνεδρίου της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας «Future of Retail 2022» και έδειχναν ότι έως το 2040 οι λιανέμποροι στην ΕΕ θα προωθούν τα προϊόντα τους και σε εφαρμογές τεχνητής νοημοσύνης, ενώ πάνω από το 80% οι επιχειρήσεις στην ένδυση θα διαθέτουν εικονικά δοκιμαστήρια, εφαρμογές δηλαδή που θα επιτρέπουν στους καταναλωτές να ανεβάζουν μια φωτογραφία τους και να βλέπουν πώς ταιριάζει σε αυτούς το ρούχο που επιλέγουν χωρίς να το δοκιμάζουν. Ηδη υπάρχουν τέτοιες εφαρμογές αλλά όχι σε εκτεταμένη χρήση.
Επίσης το ένα στα δύο σουπερμάρκετ δεν θα έχει φυσικά ταμεία και χρήση αυτής της εφαρμογής υπάρχει ήδη και στην Ελλάδα. Πάνω από το 30% των πωλήσεων του ηλεκτρονικού εμπορίου θα είναι click and collect (παραγγέλνω ηλεκτρονικά και παραλαμβάνω από το φυσικό κατάστημα ή από έξυπνες θυρίδες παράδοσης).
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ ΤΑ ΝΕΑ
Latest News
Καταναλωτικά δάνεια, αντί για αποταμίευση προτιμούν οι Έλληνες
Οι καταθέσεις επιβραδύνονται, τα δάνεια μέσω εμπόρων αφορούν κυρίως αγορές αυτοκινήτων, τηλεοράσεων και κινητών
Ούτε 1 στους 10 δεν έκανε χρήση των επιδοτήσεων
Κύριες αιτίες η έλλειψη ίδιας συμμετοχής και το υψηλό κόστος των εργασιών – Ποιες παρεμβάσεις είχαν τη μεγαλύτερη ζήτηση
Εξαγωγές, τουρισμός και Ταμείο Ανάκαμψης κινητήριοι μοχλοί της ανάπτυξης
H δημοσιονομική πειθαρχία θεωρείται εκ των ων ουκ άνευ, εάν η χώρα επιθυμεί να αποφύγει δυσάρεστες εξελίξεις
Ποιοι κλάδοι έκαναν «Ανάσταση» και ποιοι τραβούν (ακόμη) Γολγοθά
Ποια είναι η εικόνα στην αγορά – Τι λένε στον ΟΤ επιχειρηματίες για την πασχαλινή κίνηση
Με «συνοδηγό» την ακρίβεια η πασχαλινή έξοδος - Στα ύψη η βενζίνη
Ξεφεύγει η τιμή των καυσίμων σε Λεκανοπέδιο και δημοφιλείς προορισμούς – Βάσανο το πασχαλινό τραπέζι, πού κυμαίνονται οι τιμές
Στασινόπουλος, Σκλαβενίτης, Κόκκαλης και Μέγιερ αλλάζουν τον Ταύρο
Ποια είναι τα οκτώ έργα που μεταμορφώνουν τον Ταύρο – Τα κτίρια που αλλάζουν χρήση
Η φορολογία κύρια πηγή εσόδων του προϋπολογισμού
H μοναδική πηγή που υπέρ-αποδίδει είναι αυτή του φόρου εισοδήματος, με την μερίδα του λέοντος να προέρχεται από τις επιχειρήσεις
Το θετικό αποτύπωμα της επενδυτικής βαθμίδας σε ομόλογα και μετοχές
Μία νέα γενιά επενδυτών περισσότερο "ποιοτικών" και μακροπρόσθεσμων, δημιουργείται για τα ελληνικά assets, μετά την ανάκτηση της επενδυτικής βαθμίδας
Γιατί «κόλλησε» πάνω από το 10% η ανεργία;
Ποιες είναι οι βασικές στρεβλώσεις στην ελληνική αγορά εργασίας
Μαζική πασχαλινή έξοδος με τα καύσιμα να «σουβλίζουν» την τσέπη
Ουρές στα διόδια και τα λιμάνια σχηματίζουν οι Έλληνες – Η ακρίβεια σε καύσιμα και τρόφιμα, όμως, δεν τους αφήνει να απολαύσουν ανέμελοι τις ημέρες αυτές