Την τεχνολογία στην υπηρεσία τους ζητούν όλο και περισσότερο οι καταναλωτές παγκοσμίως, ακόμα και ψωνίζοντας σε φυσικά καταστήματα, με το 42% αυτών να ζητεί self-service ταμεία, τα 2/5 να περιηγούνται στον ιστότοπο ή στο mobile app του καταστήματος όπου βρίσκονται για να αναζητήσουν τα προϊόντα που θέλουν να αγοράσουν και σχεδόν το 1/3 να αναζητεί τη metaverse εμπειρία.

Στοιχεία που προκύπτουν από την έκθεση της PwC «February 2023 Global Consumer Insights Pulse Survey» δείχνουν ότι οι καταναλωτές αναπροσαρμόζουν τα πρότυπα αγορών τους και αλλάζουν τις συνήθειές τους ανάλογα με τις ισχύουσες συνθήκες και τις εξελίξεις.

Οι καταναλωτές βρίσκουν την ευτυχία σε έναν πιο λιτό τρόπο ζωής

Η έρευνα στην οποία συμμετείχαν 9.180 καταναλωτές από 25 χώρες σε όλες τις ηπείρους, ηλικίας άνω των 18 ετών (έπρεπε να έχουν ψωνίσει μέσω Διαδικτύου τουλάχιστον μία φορά τον προηγούμενο χρόνο), έδειξε ότι οι καταναλωτές εξακολουθούν να προτιμούν τις αγορές τους από τα φυσικά καταστήματα, με το 43% των ερωτηθέντων να τα επιλέγουν ως το πιο δημοφιλές κανάλι αγορών τους κατά τη διάρκεια των τελευταίων 12 μηνών και εμπιστεύονται και αναζητούν τις τεχνολογικές εφαρμογές που θα διευκολύνουν τις αγορές αυτές και θα τους προσφέρουν νέες αγοραστικές εμπειρίες.

Μάλιστα, όταν ζητήθηκε από τους καταναλωτές που συμμετείχαν στην έρευνα να δώσουν προτεραιότητα σε παράγοντες που θα ενίσχυαν τις εμπειρίες αγορών στα φυσικά καταστήματα, ο ένας στους δύο κατέταξε την πρόσβαση σε έμπειρους και χρήσιμους πωλητές ως τον κορυφαίο παράγοντα, ενώ τέσσερις στους δέκα εξέφρασαν έντονη προτίμηση στα self-service ταμεία και τo 26% είπε ότι αναζητεί τη metaverse εμπειρία. Οι ηλεκτρονικές αγορές μέσω smartphone κατέλαβαν τη δεύτερη θέση σε δημοτικότητα με 34%.

Η τεχνητή νοημοσύνη

Εξατομικευμένη αγοραστική εμπειρία που μπορούν να προσφέρουν τεχνολογικές εφαρμογές επιθυμούν πάνω από έξι στους δέκα καταναλωτές, επιλέγοντας μάλιστα το 1/3 από αυτούς έναν συνδυασμό αγορών από φυσικά και ηλεκτρονικά καταστήματα, σύμφωνα με πρόσφατα στοιχεία της Klara, ενώ οι αλλαγές που φέρνουν τα τεχνολογικά επιτεύγματα – όπως για παράδειγμα η τεχνητή νοημοσύνη – οδηγούν σε αναμόρφωση το εμπόριο.

Προβλέψεις για τις τάσεις που αναμένονται τα επόμενα χρόνια είχαν παρουσιαστεί κατά τη διάρκεια του συνεδρίου της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας «Future of Retail 2022» και έδειχναν ότι έως το 2040 οι λιανέμποροι στην ΕΕ θα προωθούν τα προϊόντα τους και σε εφαρμογές τεχνητής νοημοσύνης, ενώ πάνω από το 80% οι επιχειρήσεις στην ένδυση θα διαθέτουν εικονικά δοκιμαστήρια, εφαρμογές δηλαδή που θα επιτρέπουν στους καταναλωτές να ανεβάζουν μια φωτογραφία τους και να βλέπουν πώς ταιριάζει σε αυτούς το ρούχο που επιλέγουν χωρίς να το δοκιμάζουν. Ηδη υπάρχουν τέτοιες εφαρμογές αλλά όχι σε εκτεταμένη χρήση.

Επίσης το ένα στα δύο σουπερμάρκετ δεν θα έχει φυσικά ταμεία και χρήση αυτής της εφαρμογής υπάρχει ήδη και στην Ελλάδα. Πάνω από το 30% των πωλήσεων του ηλεκτρονικού εμπορίου θα είναι click and collect (παραγγέλνω ηλεκτρονικά και παραλαμβάνω από το φυσικό κατάστημα ή από έξυπνες θυρίδες παράδοσης).

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ ΤΑ ΝΕΑ

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Οικονομία