Στο ΟΑΚΑ, το στέγαστρο Καλατράβα και τα προβλήματα στο διπλανό στέγαστρο του ποδηλατοδρομίου, που διαπιστώθηκαν πρόσφατα και σήμαναν συναγερμό, αναφέρεται δημοσίευμα του Guardian.
Έκθεση του ΤΑΙΠΕΔ διαπίστωσε ότι τα δύο στέγαστρα δεν ανταποκρίνονται ούτε καν στο ελάχιστο όριο στατικής επάρκειας, που σημαίνει ότι από τύχη δεν υπήρξε κάποιο ατύχημα, όπως έχει επισημάνει και ο πρώην πρόεδρος του ΟΑΚΑ, Πέτρος Γαλακτόπουλος, περιγράφοντας την παντελή έλλειψη συντήρησης του σταδίου.
Σύμφωνα με πηγή που επικαλείται το βρετανικό μέσο, εξετάζεται σαν πιθανή λύση το ξήλωμα ολόκληρου του στεγάστρου Καλατράβα. «Τίποτα προς το παρόν δεν αποκλείεται» λέει χαρακτηριστικά η πηγή και εκτιμά ότι «το στέγαστρο ίσως θα πρέπει να απομακρυνθεί.
Το σύμβολο της δόξας των Ολυμπιακών Αγώνων
Το δημοσίευμα περιγράφει αρχικά πώς το στέγαστρο Καλατράβα ενσάρκωσε τη λάμψη των Ολυμπιακών Αγώνων κατά τη διοργάνωσή τους στην Ελλάδα.
«Ήταν μια οροφή σύμβολο της Ολυμπιακής δόξας. Ένας γιγαντιαίος θόλος που «αγκάλιαζε» το στάδιο και θα αποτελούσε το επίκεντρο των Αγώνων “Αθήνα 2004”. Μία εμβληματική κατασκευή».
Για τους Έλληνες, το αρχιτεκτονικό ορόσημο του Σαντιάγο Καλατράβα αποτελούσε μνημείο περηφάνιας και απόδειξη πως μπορούν να καταφέρουν τα πάντα, διαψεύδοντας τους σκεπτικιστές που έλεγαν πως η Αθήνα δεν θα κατάφερνε να φιλοξενήσει ένα τόσο σημαντικό γεγονός.
20 χρόνια μετά «το όνειρο κατέρρευσε»
Όμως, 20 χρόνια μετά, η ελληνική κυβέρνηση ανακοίνωσε ότι το στάδιο των 70.000 θέσεων θα κλείσει «επ’ αόριστον» λόγω ανησυχιών για την ασφάλεια του στεγάστρου Καλατράβα. Ακολούθησε το «λουκέτο» στο Ποδηλατοδρόμιο.
Το για πόσο θα μείνει κλειστό το στάδιο παραμένει ασαφές, όπως είπε και σε δήλωσή του νωρίτερα αυτή την εβδομάδα ο υπουργός Αθλητισμού, Γιάννη Βρούτση: «θα ήταν πολύ επιπόλαιο, θα έλεγα και αστείο να τοποθετηθώ εγώ με ακριβές χρονοδιάγραμμα πως θα γίνουν οι ενέργειες και πότε θα ανοίξει είτε το ποδηλατοδρόμιο, είτε το γήπεδο».
Εξάλλου αναμένονται τα αποτελέσματα της δεύτερης μελέτης του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας για τα στέγαστρα του ΟΑΚΑ, που ίσως ρίξουν περισσότερο φως στο ποιες θα είναι οι επόμενες ενέργειες που πρέπει να γίνουν.
Ο Καλατράβα και τα πολύπλοκα αλλά προβληματικά (;) έργα και η έλλειψη συντήρησης στην Αθήνα
Ο Σαντιάγο Καλατράβα έχει υπεραμυνθεί των επιλογών του, απαντώντας στην κριτική που έχει δεχθεί για έργα του που, αν και αρκετά εντυπωσιακά, στη συνέχεια παρουσίασαν προβλήματα.
Αλλά στην Αθήνα, σημειώνεται, θεωρείται πως η ανεπαρκής συντήρηση στο στέγαστρο είναι ο λόγος για τα προβλήματα που αποκαλύφθηκαν.
Η έλλειψη συντήρησης πίσω από τις εγκαταστάσεις που τώρα στέκονται εγκαταλελειμμένες, έχει αποδοθεί, κυρίως, στις περικοπές στον προϋπολογισμό που αναγκάστηκαν να κάνουν διαχρονικά οι ελληνικές κυβερνήσεις κατ’ εντολή των διεθνών δανειστών, αφού η πληγείσα από το χρέος χώρα απέφυγε οριακά τη χρεοκοπία – και την εκδίωξη από την ευρωζώνη – στα τέλη του 2009.
Ο Guardian καταλήγει ότι δεν είναι όλοι οι μηχανικοί πεπεισμένοι ότι τα στέγαστρα στο ΟΑΚΑ κινδυνεύουν με κατάρρευση. Σύμφωνα με εκτιμήσεις μηχανικών, επειδή η κυβέρνηση κλήθηκε φέτος να αντιμετωπίσει πολλές καταστροφές, από το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη μέχρι τις φωτιές και τις πλημμύρες στη Θεσσαλία, μπορεί να ενήργησε βιαστικά υπό τον φόβο κάποιας νέας καταστροφής, όσο μικρή πιθανότητα και να είχε να συμβεί.
Πηγή: in.gr
Latest News
Έπεσαν οι υπογραφές για την υδροδότηση του Ρεθύμνου από το φράγμα Αμαρίου
Το έργο έχει ζωτική σημασία για το Ρέθυμνο και τον Μυλοπόταλο καθώς προβλέπεται να καλύψει τις ανάγκες της 20ετίας σε πόσιμο νερό
Daniel: Σε ΤΕΡΝΑ, AKTOR, AVAX και ΜΕΤΚΑ τα έργα αποκατάστασης 1,357 δισ. – 15 μήνες μετά τις καταστροφές
Το υπουργείο Υποδομών 15 μήνες μετά την κακοκαιρία Daniel δημοσίευσε τις προσκλήσεις για τα έργα αποκατάστασης στο σιδηροδρομικό και οδικό δίκτυο
Πώς προχωρά το έργο χάραξης της Γραμμής 2 του Μετρό προς Αχαρνές
Αμεσα ξεκινάει ο σχεδιασμός και η μελέτη σκοπιμότητας και βιωσιμότητας του έργου χάραξης της Γραμμής 2 του Μετρό προς τον Δήμο Αχαρνών
Σε δημόσια διαβούλευση η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων για το IRC στο Ελληνικό
Το «IRC ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ» θα αποτελέσει έναν διεθνή προορισμό αναψυχής, προσφέροντας στους επισκέπτες του ένα συνδυασμό εμπειριών ψυχαγωγίας, εστίασης και διαμονής
Στο 66,35% η πρόοδος του E65 στο τμήμα Καλαμπάκα – Εγνατία Οδός
Η «Κεντρική Οδός» παρουσιάζει την πορεία των έργων της ΤΕΡΝΑ για τον αυτοκινητόδρομο Ε65 στο τμήμα Καλαμπάκα – Εγνατία Οδό
AKTOR: Εκδήλωση στα εγκαίνια του Μετρό Θεσσαλονίκης με το περιοδικό «Σχεδία»
ΑΚΤΟR: O Μπάνε Πρέλεβιτς και ο Ντίνος Κούης φόρεσαν τα κόκκινα γιλέκα της «Σχεδίας»
Στο 23,01% το μερίδιο της AVAX στην Ολυμπία Οδό - Οι παραχωρήσεις και τα ΣΔΙΤ
Ο Όμιλος AVAX στοχεύει σε παραπάνω από 25 νέους διαγωνισμούς για συμβάσεις ΣΔΙΤ, με εκτιμώμενη αξία άνω των €4 δισ.
Ελληνικό: Αλλαγές στο σχεδιασμό της παραλίας του Αγίου Κοσμά
Τι προβλέπει νέα υπουργική απόφαση για το παράκτιο μέτωπο της επένδυσης της Lamda Development στο Ελληνικό
Μιτζάλης (AVAX): Απαιτείται εθνικός σχεδιασμός για τα έργα υποδομών του μέλλοντος
Ο CEO της AVAX, Κ. Μιτζάλης τόνισε ότι υπάρχει ανεκτέλεστο 3,3 δισ. ευρώ και ότι η εταιρεία τρέχει πολλά μεγάλα έργα αυτό το διάστημα
Άλμα 55,5% για τα EBITDA της Alumil – Τι δήλωσε ο Μυλώνας
Ο επικεφαλής της Alumil σημείωσε ότι το εννεάμηνο του 2024 αναδεικνύει την ALUMIL ως πρωταγωνιστή στον κλάδο