H απουσία εναλλακτικών συμβατών καυσίμων και τεχνολογιών, αποτελεί την μεγάλη πρόκληση της διεθνούς ναυτιλίας, η οποία ωστόσο καλείται να φτάσει στο net zero και στην απανθρακοποίηση, μέχρι το 2050. Η αντίφαση αυτή που ουσιαστικά σύμφωνα με πλοιοκτήτες βάζει «το κάρο μπροστά από το άλογο», καθώς τα πλοία καλούνται να καταναλώσουν καύσιμα που δεν υπάρχουν συζητήθηκε στο Διεθνές Συνέδριο «Ναυτιλιακή Κύπρος 2023» σε πάνελ στο οποίο συμμετείχαν κορυφαίοι εκπρόσωποι της ευρωπαϊκής ναυτιλίας.

Την συζήτηση συντόνισε ο Πρόεδρος του Κυπριακού Ναυτιλιακού Επιμελητηρίου, κ. Θέμης Παπαδόπουλος και συμμετείχαν ο κ. Emanuele Grimaldi, Πρόεδρος του Διεθνούς Ναυτιλιακού Επιμελητηρίου (International Chamber of Shipping-ICS), ο κ. Φίλιππος Φιλής, Πρόεδρος της Ένωσης Ευρωπαίων Πλοιοκτητών (European Community Shipowners’ Associations-ECSA), η Δρ. Gaby Bornheim, Πρόεδρος της Ένωσης Γερμανών Πλοιοκτητών (Verband Deutscher Reeder -VDR) και ο κ. Nikolaus H. Schües, Πρόεδρος του Βαλτικού και Διεθνούς Ναυτιλιακού Συμβουλίου (Baltic & International Maritime Council – BIMCO).

Ποιες είναι οι πέντε μεγαλύτερες προκλήσεις για τη Ναυτιλία

Ανάγκη σαφήνειας

Η «αποστολή» της Ναυτιλίας για την ενεργειακή και τεχνολογική μετάβασή της σε συνάρτηση την απουσία εναλλακτικών συμβατών καυσίμων και τεχνολογιών, με ρυθμιστικό ορόσημο για την πλήρη απανθρακοποίηση της το 2050, αποτελεί πρόκληση για τους πλοιοκτήτες και συνθέτουν ένα πολύπλοκο ζήτημα για την παγκόσμια ναυτιλία. Ο καθορισμός πολιτικής χρειάζεται περισσότερη σαφήνεια σύμφωνα με τους ομιλητές.

Ένας τρόπος επιτάχυνσης της δημιουργίας προσιτών καυσίμων και τεχνολογιών χαμηλών και μηδενικών εκπομπών άνθρακα, σύμφωνα με τον κ. Grimaldi είναι η δημιουργία μηχανισμού «επιχορήγησης και ανταμοιβής» με σκοπό να στηρίξει πλοιοκτήτες που θα μεταβούν γρήγορα σε πράσινες τεχνολογίες και καύσιμα και ταυτόχρονα θα συνεισφέρει δισεκατομμύρια δολάρια ετησίως για την παραγωγή εναλλακτικών καυσίμων και στη δημιουργία υποδομής ανεφοδιασμού καυσίμων στις αναπτυσσόμενες χώρες.

Οι προμηθευτές καυσίμων

O κ. Φιλής πρόσθεσε επίσης ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα έπρεπε να απευθυνθεί και στους προμηθευτές καυσίμων, εισάγοντας επιμέρους στόχους για τη διάθεση ναυτιλιακών καυσίμων χαμηλών και μηδενικών εκπομπών άνθρακα, ενισχύοντας έτσι και την πρωτοβουλία του «FuelEU Maritime», αντί να αποτελεί αποκλειστική ευθύνη του πλοιοκτήτη η επίτευξη των κλιματικών στόχων για τη ναυτιλία.

Ο κ. Shues ανάφερε την αισιοδοξία του για την ικανότητα της βιομηχανίας να ανταποκριθεί στις προκλήσεις εστιάζοντας στις ευκαιρίες που προσφέρει αυτή η μεταβατική περίοδος.

Τέλος, η Δρ. Bornheim τόνισε την ανάγκη για ένα ρυθμιστικό πλαίσιο το οποίο να επεκτείνεται πέραν της Ευρωπαϊκής Ένωσης προσαρμοσμένο σε μια διεθνή και πολυσύνθετη βιομηχανία όπως η Ναυτιλία.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Green