H απουσία εναλλακτικών συμβατών καυσίμων και τεχνολογιών, αποτελεί την μεγάλη πρόκληση της διεθνούς ναυτιλίας, η οποία ωστόσο καλείται να φτάσει στο net zero και στην απανθρακοποίηση, μέχρι το 2050. Η αντίφαση αυτή που ουσιαστικά σύμφωνα με πλοιοκτήτες βάζει «το κάρο μπροστά από το άλογο», καθώς τα πλοία καλούνται να καταναλώσουν καύσιμα που δεν υπάρχουν συζητήθηκε στο Διεθνές Συνέδριο «Ναυτιλιακή Κύπρος 2023» σε πάνελ στο οποίο συμμετείχαν κορυφαίοι εκπρόσωποι της ευρωπαϊκής ναυτιλίας.
Την συζήτηση συντόνισε ο Πρόεδρος του Κυπριακού Ναυτιλιακού Επιμελητηρίου, κ. Θέμης Παπαδόπουλος και συμμετείχαν ο κ. Emanuele Grimaldi, Πρόεδρος του Διεθνούς Ναυτιλιακού Επιμελητηρίου (International Chamber of Shipping-ICS), ο κ. Φίλιππος Φιλής, Πρόεδρος της Ένωσης Ευρωπαίων Πλοιοκτητών (European Community Shipowners’ Associations-ECSA), η Δρ. Gaby Bornheim, Πρόεδρος της Ένωσης Γερμανών Πλοιοκτητών (Verband Deutscher Reeder -VDR) και ο κ. Nikolaus H. Schües, Πρόεδρος του Βαλτικού και Διεθνούς Ναυτιλιακού Συμβουλίου (Baltic & International Maritime Council – BIMCO).
Ποιες είναι οι πέντε μεγαλύτερες προκλήσεις για τη Ναυτιλία
Ανάγκη σαφήνειας
Η «αποστολή» της Ναυτιλίας για την ενεργειακή και τεχνολογική μετάβασή της σε συνάρτηση την απουσία εναλλακτικών συμβατών καυσίμων και τεχνολογιών, με ρυθμιστικό ορόσημο για την πλήρη απανθρακοποίηση της το 2050, αποτελεί πρόκληση για τους πλοιοκτήτες και συνθέτουν ένα πολύπλοκο ζήτημα για την παγκόσμια ναυτιλία. Ο καθορισμός πολιτικής χρειάζεται περισσότερη σαφήνεια σύμφωνα με τους ομιλητές.
Ένας τρόπος επιτάχυνσης της δημιουργίας προσιτών καυσίμων και τεχνολογιών χαμηλών και μηδενικών εκπομπών άνθρακα, σύμφωνα με τον κ. Grimaldi είναι η δημιουργία μηχανισμού «επιχορήγησης και ανταμοιβής» με σκοπό να στηρίξει πλοιοκτήτες που θα μεταβούν γρήγορα σε πράσινες τεχνολογίες και καύσιμα και ταυτόχρονα θα συνεισφέρει δισεκατομμύρια δολάρια ετησίως για την παραγωγή εναλλακτικών καυσίμων και στη δημιουργία υποδομής ανεφοδιασμού καυσίμων στις αναπτυσσόμενες χώρες.
Οι προμηθευτές καυσίμων
O κ. Φιλής πρόσθεσε επίσης ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα έπρεπε να απευθυνθεί και στους προμηθευτές καυσίμων, εισάγοντας επιμέρους στόχους για τη διάθεση ναυτιλιακών καυσίμων χαμηλών και μηδενικών εκπομπών άνθρακα, ενισχύοντας έτσι και την πρωτοβουλία του «FuelEU Maritime», αντί να αποτελεί αποκλειστική ευθύνη του πλοιοκτήτη η επίτευξη των κλιματικών στόχων για τη ναυτιλία.
Ο κ. Shues ανάφερε την αισιοδοξία του για την ικανότητα της βιομηχανίας να ανταποκριθεί στις προκλήσεις εστιάζοντας στις ευκαιρίες που προσφέρει αυτή η μεταβατική περίοδος.
Τέλος, η Δρ. Bornheim τόνισε την ανάγκη για ένα ρυθμιστικό πλαίσιο το οποίο να επεκτείνεται πέραν της Ευρωπαϊκής Ένωσης προσαρμοσμένο σε μια διεθνή και πολυσύνθετη βιομηχανία όπως η Ναυτιλία.
Latest News
Ατμοσφαιρική ρύπανση: Μόνο επτά χώρες στον κόσμο αναπνέουν καθαρό αέρα – Τρεις από αυτές είναι στην Ευρώπη
Οι επιστήμονες χαρακτηρίζουν την ατμοσφαιρική ρύπανση ως μια «παγκόσμια καταστροφή για την υγεία», καθώς οι επιπτώσεις της επηρεάζουν δισεκατομμύρια ανθρώπους σε όλο τον κόσμο.
Η στενή σχέση Μασκ - Τραμπ και τα... σπασμένα φρένα της μετοχής της Tesla
Η μετοχή της Tesla εκτινάχθηκε σε ένα ακόμα ρεκόρ όλων των εποχών την Παρασκευή, κλείνοντας μια καταπληκτική εβδομάδα για την εταιρεία
Πότε ξεκινούν «Σπίτι μου 2» και «Ανακαινίζω ενεργειακά το σπίτι μου» – Τα ποσά των επιδοτήσεων
Η στρατηγική για την στέγαση είναι πέντε δισ. ευρώ, είπε η υπουργός Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Σοφία Ζαχαράκη
Υβριδικά και ηλεκτρικά οι μισές νέες ταξινομήσεις στην ΕΕ - Τι αγοράζουν οι Ελληνες
Η Ελλάδα είναι πολύ ψηλά στην κατάταξη των κρατών της ΕΕ στις νέες ταξινομήσεις σε υβριδικά ντιζελοκίνητα-ηλεκτρικά οχήματα
Τεράστιο το ετήσιο αποτύπωμα άνθρακα του TikTok - Μεγαλύτερο και από της Ελλάδας
Το TikTok φαίνεται να έχει μεγαλύτερες ετήσιες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα ακόμα και από κάποιες ολόκληρες χώρες
ΗΡΩΝ PULSE: H «φόρτιση Καθ’ οδόν» δίνει νέα διάσταση στην ηλεκτροκίνηση
Οι συγκεκριμένες λύσεις του ΗΡΩΝΑ αφορούν τόσο το πανελλαδικής εμβέλειας αναπτυσσόμενο δίκτυο φορτιστών HΡΩΝ PULSE όσο και τη νέα, καινοτόμο υπηρεσία επαναφόρτισης ηλεκτροκίνητων οχημάτων «Φόρτιση Καθ' οδόν»
Η Σεβίλλη δίνει τον δικό της αγώνα ενάντια στην κλιματική αλλαγή
Με συγκροτημένη στρατηγική και ευρωπαϊκή συγχρηματοδότηση η πρωτεύουσα της Ανδαλουσίας προσπαθεί να αντιμετωπίσει τις συνέπειες της κλιματικής αλλαγής - Δεν είναι εύκολο
Με άλλο EV θα αντικαθιστούσαν 9 στους 10 ιδιοκτήτες EV το όχημά τους
Οι οδηγοί ηλεκτρικών οχημάτων είναι συντριπτικά πιο πιθανό να παραμείνουν πιστοί στην ηλεκτροκίνηση αντί να επιστρέψουν σε ένα συμβατικό αυτοκίνητο
Δράση ενημέρωσης για την κυκλική οικονομία στο Νότιο Αιγαίο
Η δράση αυτή αποτελεί μέρος της ευρύτερης προσπάθειας των φορέων στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου για την ενίσχυση της περιβαλλοντικής συνείδησης και της ενεργής συμμετοχής των πολιτών στη βιώσιμη ανάπτυξη
Η ΔΕΗ ξεκινά την παραγωγή ενέργειας από ΑΠΕ στην Ιταλία
Ο Όμιλος ΔΕΗ ενισχύει το πράσινο χαρτοφυλάκιο του με την προσθήκη των σταθμών Carcarello και Luxenia, ισχύος 20 MW και 12 MW αντίστοιχα