Κεφάλαια ύψους 31,3 εκατ. ευρώ θα επενδύσει άμεσα στην ΑΝΕΚ για τον εκσυγχρονισμό μέρους του στόλου της η Attica Group μόλις ολοκληρωθεί η διαδικασία συγχώνευσης με απορρόφηση της χανιώτικης εταιρείας.

Παράλληλα ο νέος πλέον ενοποιημένος όμιλος χαράζει ρότα για την ανανέωση του ενιαίου στόλου με την πώληση κάποιων μεγαλύτερης ηλικίας πλοίων και την τοποθέτηση παραγγελιών σε ναυπηγεία για την κατασκευή νέων «πράσινων» επιβατηγών οχηματαγωγών.

Η έκθεση του ΔΣ της Attica

Όπως προβλέπει η  Έκθεση του Διοικητικού Συμβουλίου της «ATTICA ΑΝΩΝΥΜΟΣ ΕΤΑΙΡΙΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΩΝ» (απορροφώσα εταιρεία) προς τη Γενική Συνέλευση των Μετόχων της σχετικά με την συγχώνευση με απορρόφηση της ΑΝΕΚ, η Attica σκοπεύει να επενδύσει 20 εκατομμύρια ευρώ περίπου για την εγκατάσταση συστημάτων καθαρισμού καυσαερίων (scrubbers) σε δυο πλοία της ΑΝΕΚ (απορροφώμενη εταιρία). Επίσης θα επενδύσει άλλα 11,3 εκατ. ευρώ σε συντήρηση (one-off catch-up fleet maintenance costs) των πλοίων της. Τα οφέλη που θα προκύψουν από την επένδυση σε scrubbers θα προέλθουν από την χρήση οικονομικότερου τύπου καυσίμου «3,5% HSFO» σε σχέση με το ακριβότερο καύσιμό «0,5% VLSFO» που χρησιμοποιείται σήμερα από τα πλοία της ΑΝΕΚ. Όπως εκτιμάται, με τα σημερινά επίπεδα τιμών των καυσίμων, τα οφέλη για την ΑΝΕΚ θα είναι περίπου 9,5 εκατ. ευρώ και θα καταστήσουν τα πλοία ανταγωνιστικά στις γραμμές που δραστηριοποιούνται.

Υπενθυμίζεται ότι σε ανάλογες επενδύσεις τοποθέτησης scrubber σε πλοία τους έχουν προχωρήσει ήδη η Attica Group και οι Μινωικές Γραμμές , του Ομίλου Grimaldi, οι οποίες ας σημειωθεί ήταν η πρώτη ακτοπλοϊκή στη χώρα μας που υλοποίησε επενδύσεις αυτού του είδους.

Τα σήματα της ΑΝΕΚ

Παράλληλα όπως αναφέρει η έκθεση, η συγχώνευση θα οδηγήσει στην δημιουργία της δεύτερης μεγαλύτερης εταιρίας επιβατηγού ναυτιλίας στην Ευρώπη με κριτήριο την χωρητικότητα επιβατών και την πέμπτη μεγαλύτερη με κριτήριο την χωρητικότητα σε γραμμικά μέτρα γκαράζ.

Ο όμιλος της Attica Group προτίθεται να διατηρήσει τα σήματα της ΑΝΕΚ, όπως άλλωστε έπραξε και με την Hellenic Seaways, όταν την αγόρασε.

Ένα ακόμη όφελος της συγχώνευσης είναι ότι «ο όμιλος της Απορροφώσας Εταιρίας θα εξασφαλίσει την ικανοοίηση των απαιτήσεων τρίτων, περιλαμβανομένων των εργαζομένων, προμηθευτών και των τρίτων συναλλασσόμενων εν γένει με τον Όμιλο της απορροφώμενης Εταιρίας».

Κρήτη και Αδριατική

Στην έκθεση τονίζεται ακόμη ότι η συγχώνευση των δυο εταιριών παρουσιάζει σειρά στρατηγικών και οικονομικών πλεονεκτημάτων. Οι Συγχωνευόμενες Εταιρίες διατηρούν από το 2011 Κοινοπραξία Εσόδων η οποία επέτρεψε στην Απορροφώσα Εταιρία να εξορθολογήσει την προσφερόμενη χωρητικότητα στις γραμμές της Κρήτης και Αδριατικής. Η συμμετοχή στην Κοινοπραξία συνέβαλε κατά τα έτη 2021 και 2022 με το ποσό των 107 εκατ. ευρώ και 193 εκατ. ευρώ αντίστοιχα στον κύκλο εργασιών και με το ποσό των 1 εκατ. ευρώ και 24 εκατ. ευρώ αντίστοιχα στο EBITDA της Attica Group, η οποία για τον λόγο αυτό είναι σημαντικό να διατηρηθεί.

Αντίστοιχα η συμμετοχή στην Κοινοπραξία της ΑΝΕΚ, συνέβαλε κατά τα έτη 2021 και 2022 με το ποσό των 116,8 εκατ. ευρώ και 140,7 εκατ. ευρώ στον κύκλο εργασιών της απορροφώμενης Εταιρίας.

Επισφαλής η χρηματοοικονομική θέση

Στη συνέχεια η έκθεση επισημαίνει ότι η χρηματοοικονομική θέση της ΑΝΕΚ είναι εξαιρετικά επισφαλής. Παρά την αναδιάρθρωση του συνολικού δανεισμού της το έτος 2017 η ΑΝΕΚ το Σεπτέμβριο του 2018 κατέβαλε μόνο τόκους και όχι την προβλεπόμενη δόση κεφαλαίου και έκτοτε δεν έχει προβεί σε άλλη καταβολή τόκων ή κεφαλαίου. Επιπλέον από το έτος 2020 οι ορκωτοί ελεγκτές της Απορροφώμενης Εταιρίας σημειώνουν την συνδρομή γεγονότων ή καταστάσεων που υποδηλώνουν την ύπαρξη ουσιώδους αβεβαιότητας η οποία ενδεχομένως θα εγείρει σημαντική αμφιβολία σχετικά με την δυνατότητα της Εταιρίας και του Ομίλου της να συνεχίσουν την δραστηριότητά του, («going concern») ενώ στις οικονομικές καταστάσεις του έτους 2022 η ανωτέρω αβεβαιότητα συνδέθηκε με την περίπτωση που δεν ολοκληρωθεί η Συγχώνευση και η σχετική συμφωνία με τους πιστωτές της. Η ΑΝΕΚ εμφανίζει σε επίπεδο εταιρείας αρνητικά ίδια κεφάλαια τα οποία ανήλθαν στο τέλος της χρήσης 2022 σε 75 εκατ. ευρώ και αρνητικό κεφάλαιο κίνησης ύψους 283,8 εκατ. ευρώ.

Η Επιτροπή Ανταγωνισμού

Τα παραπάνω γεγονότα και καταστάσεις, σε συνδυασμό με την αρνητική συγκυρία και τις υψηλές τιμές καυσίμων που διαμορφώθηκαν στην αγορά τα προηγούμενα χρόνια, υποδηλώνουν την ύπαρξη ουσιώδους αβεβαιότητας σχετικά με τη δυνατότητα της ΑΝΕΚ να συνεχίσει τη δραστηριότητά της και καθιστούν σαφές ότι, χωρίς τη συγχώνευση, θα αποχωρήσει αναγκαστικά από την αγορά στο προσεχές διάστημα. Όλα τα παραπάνω άλλωστε αξιολόγησε και η Επιτροπή Ανταγωνισμού η οποία ενέκρινε τη Συγχώνευση (απόφαση υπ’ αρ. 827/2023) αποδεχόμενη ότι η Απορροφώμενη Εταιρία αποτελεί προβληματική επιχείρηση (failing firm) δεδομένου ότι, μεταξύ άλλων, θα αναγκασθεί στο εγγύς μέλλον να αποχωρήσει από την αγορά λόγω των οικονομικών δυσχερειών που αντιμετωπίζει και ότι δεν υπήρξε εκδήλωση αξιόπιστου ενδιαφέροντος για την απόκτηση των στοιχείων του ενεργητικού της. Η αποχώρηση της Απορροφώμενης Εταιρίας από την αγορά θα έχει αυτονόητα δυσμενέστατες συνέπειες για τους εργαζομένους, προμηθευτές, πελάτες/μεταφορείς και, εν γένει, όλους τους τρίτους συναλλασσόμενους και το επιβατικό κοινό. Περαιτέρω, η αποχώρηση της Απορροφώμενης Εταιρίας από την αγορά θα σημάνει και την λήξη της Κοινοπραξίας θέτοντας σε κίνδυνο την απρόσκοπτη εξυπηρέτηση στις συνδέσεις που σήμερα εκτελούνται από κοινού στις γραμμές της Αδριατικής και Κρήτης.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Ακτοπλοΐα
Στυλιανίδης: «Οι Βόρειες Σποράδες θα έχουν ανάλογο, ίσως και καλύτερο περιβάλλον ακτοπλοϊκών συνδέσεων από ό,τι ήταν πέρυσι»
Ακτοπλοΐα |

«Οι Βόρειες Σποράδες θα έχουν ίσως και καλύτερο περιβάλλον ακτοπλοϊκών συνδέσεων», λέει ο Στυλιανίδης

Η απάντηση του υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Χρήστου Στυλιανίδη στη Βουλή, σε επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή του ΚΚΕ Κωνσταντίνου – Βασίλειου Μεταξά