Τα αποτελέσματα της χρήσης από 1 Ιανουαρίου έως 30 Ιουνίου 2023, βάσει των Διεθνών Προτύπων Χρηματοοικονομικής Αναφοράς (ΔΠΧΑ), ανακοίνωσε η Ανώνυμη Ναυτιλιακή Εταιρεία Κρήτης Α.Ε. (ΑΝΕΚ).
Όπως τονίζεται, στο α’ εξάμηνο του 2023 o Όμιλος της ΑΝΕΚ ενίσχυσε το μεταφορικό έργο και τον κύκλο εργασιών του, εμφανίζοντας μειωμένες ζημιές σε σχέση με το α’ εξάμηνο του 2022. Στη βελτίωση των λειτουργικών αποτελεσμάτων συνέβαλαν και οι χαμηλότερες τιμές των καυσίμων σε σχέση με τη συγκρίσιμη περίοδο της προηγούμενης χρήσης.
Ωστόσο, λόγω των ζημιών του α’ εξαμήνου -που επιβαρύνθηκε από το υψηλό χρηματοοικονομικό κόστος, κυρίως, λόγω αύξησης των επιτοκίων- συνεχίστηκε η επιδείνωση της κεφαλαιακής επάρκειας, με τα ίδια κεφάλαια της Εταιρείας στις 30.06.2023 να είναι αρνητικά κατά € 91,9 εκατ.
Σε λειτουργικό επίπεδο, το α’ εξάμηνο του 2023 ο Όμιλος της ΑΝΕΚ δραστηριοποιήθηκε με ιδιόκτητα και ναυλωμένα πλοία σε γραμμές της Αδριατικής (Ανκόνα, Βενετία), της Κρήτης (Χανιά, Ηράκλειο), των Δωδεκανήσων και των Κυκλάδων. Στις Κυκλάδες και τα Δωδεκάνησα συνεχίστηκε η εκτέλεση δρομολογίων σε γραμμές δημόσιας υπηρεσίας μέχρι και τις αρχές Μαΐου. Στις γραμμές της Κρήτης και της Αδριατικής τα δρομολόγια εκτελούνται κοινοπρακτικά με πλοία της εταιρείας «ATTICA Α.Ε. ΣΥΜΜΕΤΟΧΩΝ», ενώ συνεχίστηκε η εκναύλωση ενός πλοίου στο εξωτερικό.
Εκτελώντας σχεδόν τον ίδιο αριθμό δρομολογίων σε σχέση με το α’ εξάμηνο του 2022, ο Όμιλος της ΑΝΕΚ το α’ εξάμηνο του 2023 σε όλες τις γραμμές που δραστηριοποιήθηκε διακίνησε συνολικά 328 χιλ. επιβάτες έναντι 257 χιλ. τη συγκρίσιμη περίοδο (αύξηση 28%), 67 χιλ. Ι.Χ. αυτοκίνητα έναντι 59 χιλ. (αύξηση 13%) και 58 χιλ. φορτηγά (όσα και το α’ εξάμηνο του 2022).
Τα βασικά οικονομικά μεγέθη της περιόδου διαμορφώθηκαν ως εξής:
Κύκλος Εργασιών
Αύξηση κατά 10% σημείωσε ο κύκλος εργασιών του Ομίλου ο οποίος το α’ εξάμηνο του 2023 ανήλθε σε € 81,9 εκατ. έναντι € 74,2 εκατ. την αντίστοιχη περίοδο του 2022. Αντίστοιχα, ο κύκλος εργασιών της Μητρικής ανήλθε σε € 73,3 εκατ. έναντι € 64,7 εκατ.
Μικτά Κέρδη
Τα ενοποιημένα μικτά αποτελέσματα του Ομίλου διαμορφώθηκαν σε κέρδη € 4,0 εκατ. έναντι ζημιών € 7,5 εκατ. τη συγκρίσιμη περίοδο. Το κόστος πωληθέντων του Ομίλου διαμορφώθηκε σε € 77,9 εκατ. έναντι € 81,8 εκατ. την αντίστοιχη περίοδο. Αντίστοιχα, για την Εταιρεία τα μικτά κέρδη διαμορφώθηκαν σε κέρδη € 1,0 εκατ. έναντι ζημιών € 8,5 εκατ. με το κόστος πωληθέντων να διαμορφώνεται σε € 72,3 εκατ. έναντι € 73,3 εκατ. το α’ εξάμηνο του 2022.
EBITDA
Τα αποτελέσματα προ φόρων, χρηματοοικονομικών, επενδυτικών αποτελεσμάτων και συνολικών αποσβέσεων (EBITDA) του Ομίλου του α’ εξαμήνου 2023 διαμορφώθηκαν σε ζημιές € 2,4 εκατ. έναντι € 12,0 εκατ., ενώ αντίστοιχα, για τη Μητρική σε ζημιές € 4,4 εκατ. έναντι € 11,7 εκατ. το α’ εξάμηνο του 2022.
Χρηματοοικονομικά αποτελέσματα
Το καθαρό χρηματοοικονομικό κόστος του Ομίλου και της Εταιρείας για το α’ εξάμηνο του 2023 ανήλθε σε € 8,9 εκατ. έναντι € 5,6 εκατ. το α’ εξάμηνο του 2022.
Καθαρά αποτελέσματα
Τα ενοποιημένα καθαρά αποτελέσματα μετά από φόρους και δικαιώματα μειοψηφίας για α’ εξάμηνο του 2023 διαμορφώθηκαν σε ζημιές € 16,2 εκατ. έναντι € 22,6 εκατ. το α’ εξάμηνο του 2022, ενώ αντίστοιχα, τα καθαρά αποτελέσματα μετά από φόρους της Μητρικής διαμορφώθηκαν σε ζημιές € 16,9 εκατ. έναντι € 20,7 εκατ. τη συγκρίσιμη περίοδο.
Σημειώνεται ότι στο πλαίσιο της υλοποίησης της διαδικασίας συγχώνευσης με απορρόφηση της ΑΝΕΚΑΝΕΚ -2,26% από την εταιρεία «ΑΤΤΙCA A.E. ΣΥΜΜΕΤΟΧΩΝ», σύμφωνα με την από 26.09.2022 απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου της ΑΝΕΚΑΝΕΚ -2,26%, η Επιτροπή Ανταγωνισμού στις 03.08.2023 ενέκρινε ομόφωνα τη γνωστοποιηθείσα συγκέντρωση που αφορά στην εν λόγω συγχώνευση και πλέον ο ανωτέρω εταιρικός μετασχηματισμός τελεί υπό την έγκριση των αρμόδιων οργάνων των εταιρειών σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία.
Latest News
Στυλιανίδης καλεί Επιτροπή Ανταγωνισμού για ακτοπλοϊκά εισιτήρια και δεσπόζουσα θέση στις γραμμές
Το παρασκήνιο της συνάντησης Στυλιανίδη με Επιτροπή Ανταγωνισμού για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια του 2025
Σύσκεψη στην Επιτροπή Ανταγωνισμού για τις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων
Εκτός από την τιμολόγηση για τα ακτοπλοικά εισιτήρια, εξετάστηκαν θέματα ανταγωνισμού και ρυθμιστικού πλαισίου στις θαλάσσιες συγκοινωνίες