Ακρίβεια και ανατιμήσεις, αν και ηπιότερες σε σχέση με εφέτος, είναι τα «δώρα» του 2024 προς τους καταναλωτές, οι οποίοι καθώς φαίνεται θα συνεχίσουν να επιλέγουν συνειδητά την αγορά προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας στα σούπερ μάρκετ όχι όμως αποκλειστικά λόγω τιμής, αλλά και γιατί έχουν πειστεί ότι πρόκειται για αγαθά καλής ποιότητας.
«Θα είναι πληθωριστική και η επόμενη χρονιά, αλλά όχι με αυτή τη δύναμη», ανέφερε χαρακτηριστικά η κα Δέσποινα Κατσίπη, διευθύντρια πωλήσεων της Circana, αναφερόμενη στο επίπεδο των ανατιμήσεων το 2024.
Ανάλογη άποψη εξέφρασε και ο κος Βάιος Δημοράγκας, CEO της NielsenIQ, ο οποίος σημείωσε πως «οι ακριβές τιμές θα παραμείνουν» αν και «βλέπουμε μια αποκλιμάκωση».
Νέες ανατιμήσεις έως 5,7% το 2024
Πιο αναλυτικά, σύμφωνα με τις προβλέψεις της Circana, όπως τις παρουσίασε η κα Κατσίπη από το βήμα του 14ου συνεδρίου του ΙΕΛΚΑ, οι ανατιμήσεις στα ράφια των σούπερ μάρκετ για του χρόνου υπολογίζεται ότι θα κινηθούν στο +4,5% στο σύνολο των ταχυκίνητων προϊόντων (FMCGs) από +7,3% που ήταν οι αυξήσεις το 2023.
Ειδικότερα στα τρόφιμα, που αντιπροσωπεύουν το 75% του καλαθιού των καταναλωτών, προβλέπεται ότι αυξήσεις των τιμών θα ανέλθουν στο +4,6% (+7,3% το 2023), στα προϊόντα προσωπικής υγιεινής και φροντίδας θα είναι χαμηλότερες στο +4% (+7,2% το 2023), ενώ η κατηγορία που θα εμφανίσει την υψηλότερη αύξηση θα είναι τα είδη νοικοκυριού (καθαριστικά, απορρυπαντικά κ.λπ.), καθώς εκτιμάται ότι θα φτάσει στο +5,7% από +9,2% το 2023.
Παρά τις νέες αυξήσεις, αν και μικρότερες συγκριτικά με τη φετινή χρονιά, οριακά θα έχουμε και μια αύξηση στις ποσότητες τροφίμων που θα αγοράσουν οι καταναλωτές, σύμφωνα με την κα Κατσίπη, κι αυτό γιατί λόγω πληθωριστικών πιέσεων που θα συνεχιστούν περισσότεροι καταναλωτές «θα μείνουν σπίτι, θα μαγειρέψουν σπίτι, θα καταναλώσουν στο σπίτι» μειώνοντας τις εξόδους τους προς τα καταστήματα εστίασης. Στον αντίποδα αναμένεται να πιεστούν οι πωλήσεις σε όγκο στις κατηγορίες των ειδών νοικοκυριού και προσωπικής φροντίδας.
Με αυτό το forecast, ο τζίρος των σούπερ μάρκετ όσον αφορά στα ταχυκίνητα προϊόντα θα αυξηθεί κατά 4,8%, ενώ στα τρόφιμα η αξία πωλήσεων θα είναι πάνω κατά 5,1%, στα είδη νοικοκυριού κατά 4,5% και στα προϊόντα προσωπικής υγιεινής και φροντίδας κατά 3,2%.
Τα 1.100 έφτασαν τα προϊόντα της «Μόνιμης Μείωσης Τιμής»
Την ίδια ώρα ο υπουργός Ανάπτυξης, Κώστας Σκρέκας, υποστήριξε ότι τα μέτρα της κυβέρνησης κατά της ακρίβειας αποδίδουν με τα προϊόντα που έχουν ενταχθεί στην πρωτοβουλία «Μόνιμη Μείωση Τιμής» να ξεπερνούν τα 1.100.
Ωστόσο σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποίησε το ΙΕΛΚΑ, μόλις 1 στους 10 καταναλωτές συμμερίζεται την άποψη της κυβέρνησης θεωρώντας ότι το μέτρο για τη «Μόνιμη Μείωση Τιμής» βοηθάει στην αντιμετώπιση της ακρίβειας. Η συντριπτική πλειονότητα των συμμετεχόντων, ήτοι 8 στους 10, απάντησαν ότι η λύση είναι η μείωση του ΦΠΑ στα βασικά τρόφιμα, μια επιλογή που όμως έχει αποκλειστεί ως μη αποτελεσματική από την κυβέρνηση, όπως επανέλαβε ο κος Σωτήρης Αναγνωστόπουλος, Γενικός Γραμματέας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή.
Από την πλευρά του ο πρόεδρος της Ένωσης Σούπερ Μάρκετ Ελλάδος και Διευθύνων Σύμβουλος της METRO ΑΕΒΕ, Αριστοτέλης Παντελιάδης, αναφέρθηκε στη διάταξη για τον περιορισμό του μικτού περιθωρίου κέρδους, σχολιάζοντας πως κλείνει αισίως 3,5 χρόνια, ενώ σε ό,τι αφορά το «καλάθι του νοικοκυριού» το οποίο βρίσκεται σε ισχύ εδώ και έναν χρόνο, σημείωσε χαρακτηριστικά πως «μόνο εμείς θυμόμαστε ότι υπάρχει καλάθι, ο καταναλωτής το έχει ξεχάσει».
Latest News
Προχωρούν οι ηλεκτρονικές δημοπρασίες για πάνω από 1.200 παραχωρήσεις σε παραλίες
Τι αλλάζει στις παραλίες με το νέο πλαίσιο του ΥΠΕΘΟ
Μειοψηφικό πακέτο της Titan America στο χρηματιστήριο της Ν. Υόρκης - Τα σενάρια για το ποσοστό
Τι είπε η διοίκηση στο conference call με αναλυτές
Τα ακριβά ενοίκια κάνουν δημοφιλή τη συγκατοίκηση και στην Ελλάδα
Ερευνα του MyRoomie αποκαλύπτει υψηλό ενδιαφέρον για συγκατοίκηση στην Ελλάδα, για λόγους οικονομικής προσιτότητας αλλά και κοινωνικούς παράγοντες
Αντέχει η οικονομία έξτρα παροχές; - Τι δείχνει η ανάλυση της Eurobank
Οι προϋποθέσεις για δημοσιονομικά ισορροπημένες δράσεις
Τον Τιτάνα δεν τον χωρά η Ελλάδα
Στα 122 χρόνια ζωής του, μετά τα χρηματιστήρια σε Βρυξέλλες και Παρίσι, έρχεται η νέα IPO στη Ν. Υόρκη
Optima Bank: Η είσοδος της Titan US στο NYSE ξεκλειδώνει την αξία του ομίλου
H Optima Bank επαναλαμβάνει τη σύστασή της για αγορά (buy) για τη μετοχή
Το καλώδιο Ελλάδας - Κύπρου στις συναντήσεις Χατζηδάκη στη Λευκωσία
Επίσκεψη του υπουργού Εθνικής Οικονομίας στην Κύπρο- Συναντήσεις με Πρόεδρο της Βουλής και Υπουργό Οικονομικών
Επίσκεψη Χατζηδάκη στην Κύπρο
Ποιους θα συναντήσει
Άνοιξε ξανά τον Μάρτιο η «ψαλίδα» επιτοκίων για νέα δάνεια και καταθέσεις [γράφημα]
Το μέσο σταθμισμένο επιτόκιο των νέων καταθέσεων παρέμεινε αμετάβλητο στο 0,53%, ενώ το αντίστοιχο επιτόκιο των νέων δανείων αυξήθηκε στο 6,24%
SOS από ΕΒΕΑ για τις επενδύσεις στα ακίνητα – Παίρνει θέση στον πόλεμο για τα κίνητρα δόμησης
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Αθηνών έχει ήδη γίνει αποδέκτης διαμαρτυριών από εταιρείες – μέλη του