Οι επιχειρηματικοί ηγέτες αντιμετώπισαν ένα πρωτοφανές κύμα αλλαγών το 2023, ενώ αναμένουν ότι το φαινόμενο αυτό θα επιταχυνθεί περαιτέρω το 2024, σύμφωνα με το Δείκτη ‘Pulse of Change’ 2024 της Accenture.
Ο νέος ετήσιος δείκτης κατατάσσει έξι παράγοντες επιχειρηματικής αλλαγής -Τεχνολογία, Ταλέντο, Οικονομία, Γεωπολιτική κατάσταση, Κλίμα, Καταναλωτής & Κοινωνία- αξιοποιώντας μια σειρά βασικών επιχειρηματικών δεικτών, όπως η παραγωγικότητα της εργασίας και οι δαπάνες πληροφορικής. Στη συνέχεια, συγκρίνει αυτά τα δεδομένα με μια έρευνα 3.400 υψηλόβαθμων στελεχών αναφορικά με τον αντίκτυπο κάθε παράγοντα στους οργανισμούς τους, καθώς και την ετοιμότητα ανταπόκρισής τους.
ΓΕΜΗ: Έρχονται υψηλά πρόστιμα για μη δημοσίευση ισολογισμών
Η ανάλυση του δείκτη ανέδειξε την τεχνολογία στην πρώτη θέση της κατάταξης το 2023 ως παράγοντα επιχειρηματικής αλλαγής (σε σχέση με την έκτη θέση το 2022), γεγονός που οφείλεται κυρίως στις εξελίξεις στον τομέα της παραγωγικής τεχνητής νοημοσύνης. Στη μελέτη, τα στελέχη κατέταξαν ομοίως την τεχνολογία ως την βασική αιτία επιχειρηματικής αλλαγής.
Σύμφωνα με την ανάλυση του δείκτη, το ταλέντο ήταν η δεύτερη αιτία επιχειρηματικής αλλαγής -συμπεριλαμβανομένων ζητημάτων όπως η έλλειψη δεξιοτήτων και δέσμευσης εργαζομένων. Στον αντίποδα, τα στελέχη κατέταξαν το ταλέντο στην τέταρτη θέση. Ωστόσο, το 42% των στελεχών αναφέρει ότι η έλλειψη δεξιοτήτων είναι μία από τις τρεις κύριες προκλήσεις που θα εμπόδιζαν την ικανότητα των οργανισμών τους να ανταποκρίνονται σε ένα περιβάλλον διαρκών αλλαγών, υπογραμμίζοντας τη σημασία που έχει για τις επιχειρήσεις να θέσουν τη στρατηγική ταλέντου ως κεντρική προτεραιότητα, ειδικά στην προσπάθειά τους να αξιοποιήσουν τις δυνατότητες των νέων τεχνολογιών.
Επιπρόσθετα, η ανάλυση του δείκτη διαπίστωσε συνολικά, και στους έξι παράγοντες, ότι ο ρυθμός μεταβολής έχει αυξηθεί ραγδαία από το 2019 – 183% τα τελευταία τέσσερα χρόνια και 33% μόνο το προηγούμενο έτος.
«Ο ρυθμός αλλαγής έχει επιταχυνθεί δραματικά τα τελευταία χρόνια και απαιτεί μια διαφορετική προσέγγιση στον τρόπο λειτουργίας των επιχειρήσεων καθώς οι σταδιακές αλλαγές στον τρόπο εργασίας και απόδοσης δεν επαρκούν πλέον», δήλωσε ο Jack Azagury, Group Chief Executive – Strategy & Consulting της Accenture. «Ο βασικότερος παράγοντας αλλαγών, δηλαδή η τεχνολογία, αποτελεί ταυτόχρονα κλειδί επιτυχίας. Πιστεύουμε ότι οι εταιρείες που θα διακριθούν την επόμενη δεκαετία είναι αυτές που υιοθετούν μια στρατηγική διαρκούς επανεφεύρεσης κάθε τμήματος της επιχείρησής τους, αξιοποιώντας την τεχνολογία, τα δεδομένα και την τεχνητή νοημοσύνη, ενώ διασφαλίζουν παράλληλα ότι οι άνθρωποι βρίσκονται στο επίκεντρο αυτής της διαδικασίας μετασχηματισμού».
Η έρευνα στα υψηλόβαθμα στελέχη αποκαλύπτει επίσης ότι:
• 88% των ηγετικών στελεχών αναμένει ακόμη ταχύτερο ρυθμό αλλαγών το 2024.
• 60% βλέπει την αλλαγή ως ευκαιρία, ενώ 68% αναμένει ότι η αύξηση των εσόδων θα επιταχυνθεί το 2024.
• Παρά την αισιοδοξία τους, περισσότεροι από τους μισούς (52%) δηλώνουν ότι δεν είναι πλήρως προετοιμασμένοι να ανταποκριθούν στις αλλαγές του επιχειρηματικού περιβάλλοντος το 2024.
Η τεχνολογία ως ευκαιρία, αλλά με επιφυλάξεις
Το 61% των στελεχών αναμένει ότι ο ρυθμός τεχνολογικών αλλαγών θα επιταχυνθεί ακόμη περισσότερο το 2024. Μάλιστα, 76% αντιμετωπίζει την παραγωγική τεχνητή νοημοσύνη περισσότερο ως ευκαιρία παρά ως απειλή και πρακτικά πιο ουσιαστική για την αύξηση των εσόδων παρά για τη μείωση του κόστους.
Ωστόσο, σχεδόν οι μισοί (47%) δηλώνουν ότι δεν είναι πλήρως προετοιμασμένοι για τον επιταχυνόμενο ρυθμό τεχνολογικής αλλαγής και το 72% προσεγγίζει τώρα τις επενδύσεις με μεγαλύτερη προσοχή λόγω του ευρύτερου προβληματισμού για την υπεύθυνη χρήση της τεχνητής νοημοσύνης.
Latest News
«Σφίγγουν το ζωνάρι» οι εργοδότες - Μειώνουν τις προσλήψεις [γραφήματα]
Η Ελλάδα κατέχει την 3η θέση παγκοσμίως για τις προθέσεις προσλήψεων του κλάδου Υπηρεσιών Επικοινωνίας, ξεπερνώντας τον παγκόσμιο μέσο όρο κατά 21 μονάδες
Μελέτη ΙCAP CRIF: Οι γυναίκες αντιμετωπίζουν δυσκολίες στην επαγγελματική τους ανέλιξη
Σε πέντε μόνο οικονομίες το ποσοστό των γυναικών που ίδρυσαν ή «έτρεξαν» μια νέα επιχείρηση ήταν ίδιο ή υψηλότερο από το αντίστοιχο των ανδρών
Η άνοδος των διευθυντών προϊόντος - Κερδίζουν έδαφος στην εποχή της AI
Πολλοί υποστηρίζουν ότι ο διευθυντής προιόντος θα ξανακερδίσει την αίγλη του στην εποχή της τεχνητής νοημοσύνης