Για διακοπή της ναυσιπλοΐας στη νότια Ερυθρά Θάλασσα που θα κρατήσει εβδομάδες ετοιμάζεται η αγορά πετρελαίου, καθώς οι μαχητές Χούθι απαντούν στον πόλεμο του Ισραήλ στη Γάζα με επιθέσεις σε εμπορικά πλοία.
Οι ναυλώσεις δεξαμενόπλοιων για τη μεταφορά αργού πετρελαίου και καυσίμων, οι οποίες για ορισμένα πλοία κανονίζονται έως και ένα μήνα νωρίτερα, αποκαλύπτουν ότι όλο και περισσότεροι από τα πλοία μισθώνονται για διαδρομές που θα αποφύγουν την επικίνδυνη ζώνη, σύμφωνα δημοσίευμα του Bloomberg με πηγές πλοιοκτήτες, μεσίτες και εμπόρους.
Πετρέλαιο: Κάμψη στη ζήτηση το 2024 προβλέπει ο ΙΕΑ
Οι αεροπορικές επιδρομές στην Υεμένη στις 12 Ιανουαρίου από τις ΗΠΑ και το Ηνωμένο Βασίλειο ενέτειναν την αίσθηση χάους για τα πλοία στην περιοχή, ιδίως αφότου οι δυτικές ναυτικές δυνάμεις προειδοποίησαν στη συνέχεια τα πλοία να μείνουν μακριά. Με τους Χούθι να υπόσχονται να αντεπιτεθούν στους εμπορικούς στόλους των δύο χωρών, πολλοί πλοιοκτήτες επέλεξαν να μείνουν μακριά από μια διαδρομή που κανονικά διακινεί περίπου το 12% του παγκόσμιου θαλάσσιου εμπορίου.
«Όλο και περισσότεροι πλοιοκτήτες αποφεύγουν την περιοχή» εξηγεί ο Alexander Saverys, διευθύνων σύμβουλος της Euronav NV, ο δικός της στόλος μπορεί να μεταφέρει περισσότερα από 50 εκατομμύρια βαρέλια πετρελαίου. «Αυτό που φαινόταν σαν κάτι που θα μπορούσε να λυθεί μέσα σε λίγες εβδομάδες, τώρα μπορεί πράγματι να έχει συνέπειες για πολλούς μήνες».
Αύξηση κερδών
Τα δεξαμενόπλοια που μεταφέρουν φορτία καυσίμων προσλαμβάνονται αντ’ αυτού για να πλεύσουν προς την Ασία αντί για την Ευρώπη, καταγράφοντας αύξηση των κερδών. Ταυτόχρονα, αρκετά φορτία ιρακινού αργού έχουν κλείσει θέσεις σε δεξαμενόπλοια που θα κάνουν μια παράκαμψη χιλιάδων μιλίων γύρω από την Αφρική.
Η δανέζικη πλοιοκτήτρια εταιρεία δεξαμενόπλοιων Torm ανέφερε σε ανακοίνωσή της ότι έχουν αυξηθεί τα ταξίδια προς την Ασία για τη μεταφορά διυλισμένων καυσίμων. Αυτό συνέβαλε στην αύξηση των κερδών στα λεγόμενα σχετικά μεγάλα δεξαμενόπλοια που μεταφέρουν πετρελαιοειδή από 35.000 δολάρια την ημέρα σε 60.000 δολάρια την ημέρα την τελευταία εβδομάδα.
Επιπλέον, υπάρχει επίσης ένας σημαντικός όγκος φορτίων ιρακινού αργού που θα πλεύσουν από τον Περσικό Κόλπο προς την Ευρώπη γύρω από την Αφρική, σύμφωνα με ανθρώπους που ασχολούνται με την αγορά.
Ορισμένοι φορτώνουν από κοινού μικρότερα φορτία σε μεγαλύτερα πλοία για να κάνουν το ταξίδι πιο αποδοτικό, εξηγεί στο Bloomberg πηγή που επιθυμεί να διατηρήσει την ανωνυμία της .
Αν και οι ροές αργού από τον Περσικό Κόλπο προς την Ευρώπη είναι λιγότερο συχνές από εκείνες προς την Ασία, τα φορτία ωστόσο αποκαλύπτουν τη στάση των πλοιοκτητών απέναντι στη διέλευση από την Ερυθρά Θάλασσα.
Latest News
Τι παίζει με τις γεωτρήσεις για φυσικό αέριο στην Ελλάδα;
Τα εμπόδια σε ExxonMobil, HELLENiQ ENERGY και Energean
Από 1η Μαΐου το θερινό νυχτερινό τιμολόγιο ρεύματος
Ο ΔΕΔΔΗΕ ανακοίνωσε την έναρξη του νυχτερινού οικιακού τιμολογίου της θερινής περιόδου
Υπογειοποίηση εναέριων δικτύων μέσης και χαμηλής τάσης στην Πεντέλη
Στο ΕΣΠΑ το σχετικό έργο
Παγκόσμια κυριαρχία των ΗΠΑ στο LNG - Πότε ξεκινά το όγδο εργοστάσιο παραγωγής
Οι ΗΠΑ εδραιώνονται πλέον ο μεγαλύτερος προμηθευτής LNG στον κόσμο
Τουρκία και ExxonMobil ετοιμάζουν deal πολλών δισ. δολαρίων στο LNG
Η Τουρκία επιδιώκει να δημιουργήσει ένα «νέο χαρτοφυλάκιο εφοδιασμού» που θα την κάνει λιγότερο εξαρτημένη από οποιονδήποτε μεμονωμένο εταίρο,
Η Ιταλία μπορεί να τα καταφέρει χωρίς ρωσικό αέριο - Τι υποστηρίζει ο ιταλός υπουργός Ενέργειας
Η Ρώμη δεν έχει κανένα λόγο να αντιταχθεί στις κυρώσεις της ΕΕ που στοχεύουν το ρωσικό LNG, δήλωσε ο υπουργός Ενέργειας
Πώς θα διαμορφωθούν τα τιμολόγια ρεύματος τον Μάιο
Σύμμαχος των καταναλωτών είναι κατά κύριο λόγο οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας
Game changer για την αγορά πετρελαίου ο σχιστόλιθος των ΗΠΑ
Η αναταραχή στη Μέση Ανατολή δεν αποτελεί πλέον τέτοια απειλή για τους καταναλωτές βενζίνης στον κόσμο
Exxon: Χαμηλότερη κερδοφορία από τις προσδοκίες - Βουτιά στα κέρδη από καύσιμα
Τα αποτελέσματα της Exxon επηρεάστηκαν από τις χαμηλότερες τιμές του φυσικού αερίου και τα συμπιεσμένα περιθώρια διύλισης
Βουτιά 22% στα καθαρά κέρδη της Total - Πλήγμα από τις χαμηλές τιμές στο αέριο
Τα προσαρμοσμένα καθαρά κέρδη για τους τρεις πρώτους μήνες του 2024 ανήλθαν σε 5,1 δισ. δολάρια