![Ιαπωνία: «Πράσινα» κρατικά ομόλογα για την καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/02/japan1.jpg)
Με «πράσινα» κρατικά ομόλογα η Ιαπωνία θέλει να γίνει πρωτοπόρος στην καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής και τη μείωση εκπομπών άνθρακα.
Η χώρα έχει πραγματοποιήσει ήδη την πρώτη πώληση τέτοιων ομολόγων στις 14 Φεβρουαρίου από τα οποία συγκέντρωσε 800 δις γιεν ή σχεδόν 5 δις ευρώ και προχώρησε τώρα άμεσα σε δεύτερο γύρο αντίστοιχης δημοπρασίας για ανάλογο ποσό. Συνολικός στόχος είναι σε αυτή τη φάση να αντληθούν από τις αγορές συνολικά περίπου 9 δις ευρώ (1,6 τρις γιεν) από τέτοιες εκδόσεις κρατικού χρέους.
Ιαπωνία: Εκδίδει πρότυπα «κλιματικά ομόλογα»
Πρόκειται για δημοπρασίες με στόχο τη χρηματοδότηση επενδύσεων οι οποίες μπορεί να μην είναι απαραίτητα «πράσινες» οι ίδιες, αλλά έχουν ως αποτέλεσμα τη μείωση των εκπομπών ρύπων από κλάδους της οικονομίας που ρυπαίνουν περισσότερο. Ουσιαστικά, για να συμμετάσχει κάποιος επενδυτής σε αυτές τις δημοπρασίες πρέπει να αναλάβει συγκεκριμένες δεσμεύσεις για το που θα πάνε τα κέρδη από τις αποδόσεις των ομολόγων αυτών.
Με την κίνηση αυτή η κυβέρνηση της χώρας έχει την ευχέρεια να διοχετεύει κεφάλαια από τον ιδιωτικό τομέα για να επιτευχθούν στόχοι για προστασία του κλίματος, χωρίς να βάζει χέρι στον κρατικό προϋπολογισμό. Πριν την κυβέρνηση, στην Ιαπωνία είχαν προχωρήσει σε μεγάλες τέτοιες εκδόσεις μερικές από τις μεγαλύτερες εταιρείες της χώρας στα πλαίσια προγράμματος μετάβασης που υποστηρίζει το ίδιο το Τόκιο.
Η πρωτιά της χώρας του Ανατέλλοντος Ηλίου
Με την κίνηση αυτή η Ιαπωνία γίνεται πρωτοπόρος αφού μέχρι σήμερα τέτοια «πράσινα» κρατικά ομόλογα δεν έχουν γνωρίσει διάδοση σε άλλα μέρη του κόσμου. Στο παρελθόν κι άλλες χώρες έχουν εκδώσει κρατικά ομόλογα με στόχο την προστασία του περιβάλλοντος. Από τη Σαουδική Αραβία έως τη Βραζιλία, έχει πουληθεί στους επενδυτές τέτοιο χρέος το οποίο έχει χαρακτηριστεί ως πράσινο ή διατηρήσιμο. Εκείνο που κάνει τα πράσινα κρατικά ομόλογα της Ιαπωνίας να διαφέρουν είναι το ότι επενδυτές και κράτος δεσμεύονται ρητώς ότι θα χρησιμοποιήσουν τα ποσά για να μειωθούν ενεργά οι εκπομπές ρύπων σε συγκεκριμένους κλάδους της οικονομίας.
Πού πάνε κεφάλαια και κέρδη από «πράσινα» ομόλογα
Ορισμένα από τα ποσά προορίζονται για να χρηματοδοτήσουν εξοπλισμό που χρησιμοποιείται σε αιολικά πάρκα, σε ανακύκλωση ρύπων και στην ανάπτυξη κινητήρων αεροσκαφών που χρησιμοποιούν εναλλακτικά καύσιμα. Οι φιλοδοξίες της Ιαπωνίας όμως με τα πράσινα αυτά ομόλογα είναι μεγαλύτερες, αφού πρωταρχικός στόχος θεωρείται ότι είναι η εξέλιξη μπαταριών και μικροτσίπ τελευταίας τεχνολογίας, σχεδιασμένων για τη μείωση των εκπομπών ρύπων όχι σε βραχυπρόθεσμο ή σε μεσοπρόθεσμο, αλλά σε μακροπρόθεσμο ορίζοντα.
Οι στόχοι για μείωση των ρύπων
Τα ομόλογα αποτελούν βασικό πυλώνα του σχεδίου του πρωθυπουργού Φούμιο Κισίντα για να χρηματοδοτηθεί με μεγάλα κεφάλαια ο μετασχηματισμός πολλών κλάδων της βιομηχανίας της χώρας, αλλά και να αυξηθεί η κοινωνική συνείδηση για τέτοιες προσπάθειες.
Οι στόχοι που έχουν τεθεί είναι υψηλοί και παράγοντες της αγοράς έχουν αμφιβολίες για την επίτευξή τους, αλλά αυτό ισχύει για τις προσπάθειες προστασίας του περιβάλλοντος και στην Ευρώπη, τις ΗΠΑ και άλλες χώρες. Ειδικότερα, μέχρι το τέλος της δεκαετίας η Ιαπωνία ελπίζει να μειώσει τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου σε λιγότερο από το μισό από αυτό που ήταν το 2013. Μέχρι το 2050, η χώρα ελπίζει να επιτύχει μηδενικές καθαρές εκπομπές. Εκτιμάται ότι μέσα στην επόμενη δεκαετία απαιτούνται περίπου 150 τρισεκατομμύρια γεν (920 δις ευρώ) σε δημόσιες και ιδιωτικές επενδύσεις που σχετίζονται με την προσπάθεια αυτή εάν η Ιαπωνία θέλει να επιτύχει τους φιλόδοξους στόχους της. Μένει τώρα να φανεί εάν κι άλλες χώρες θα ακολουθήσουν το παράδειγμά της με πράσινα ομόλογα και με πόση επιτυχία θα συνεχιστεί το πρόγραμμα αυτό το αμέσως επόμενο διάστημα.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Αυτοκίνηση: Στον κόσμο της πολυτέλειας, τα υβριδικά είναι πιο «hot»](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/Red_2019_Ferrari_SF90_Stradale-600x309.jpg)
Στον κόσμο της πολυτέλειας, τα υβριδικά αυτοκίνητα είναι πιο «hot»
Τα υβριδικά πααμένουν δημοφιλή καθώς τα EV δεν «τραβάνε»
![Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης: Έπεσαν οι υπογραφές για τη μελέτη διαχείρισης υδάτων της Κρήτης](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/2-1-600x401.jpg)
Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης: Έπεσαν οι υπογραφές για τη μελέτη διαχείρισης υδάτων της Κρήτης
Υπογράφηκε από τον υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων Κώστα Τσιάρα, την ολλανδική HVA και την ΤΕΡΝΑ Α.Ε.
![Όμιλος Fourlis: Φωτοβολταϊκή εγκατάσταση στην Trade Logistics](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/Φωτοβολταϊκό-Trade-Logistics-2-600x276.jpg)
Φωτοβολταϊκή εγκατάσταση στην Trade Logistics από τον όμιλο Fourlis
Η επένδυση αυτή αποτελεί σημαντικό βήμα προς την επίτευξη των σχεδίων βιωσιμότητας του Ομίλου Fourlis
![Κομισιόν: Παραπέμπει στο ευρωδικαστήριο η Ελλάδα για μη συμμόρφωση με την οδηγία για τα αστικά λύματα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/05/commission-600x337.jpg)
Στο ευρωδικαστήριο η Ελλάδα για μη συμμόρφωση με την οδηγία για τα αστικά λύματα
Στην Ελλάδα, 153 οικισμοί παρουσιάζουν εκτεταμένες παραλείψεις συμμόρφωσης με την οδηγία, σύμφωνα με τις πληροφορίες που συγκέντρωσε η Επιτροπή
![Ηλεκτροκίνηση: Νέες επιδοτήσεις στα προγράμματα «ΚΗ2», «ΚΗ3» και «Πράσινα Ταξί» για ηλεκτροκίνητα οχήματα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/05/elet-600x399.jpg)
Νέες επιδοτήσεις στα προγράμματα για ηλεκτροκίνητα οχήματα
Αναλυτικά οι ημερομηνίες και τα ποσά που θα πληρωθούν από τα προγράμματα για την ενίσχυση της ηλεκτροκίνησης
![Καύσωνας: Η Κυριακή ήταν η πιο ζεστή μέρα στην ιστορία του πλανήτη [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/07/EEVTB_ATHINA_KAYSONAS_ANASA_DROSIAS_SYNTRIVANI-19-600x400.jpg)
Η Κυριακή ήταν η πιο ζεστή μέρα στην ιστορία του πλανήτη [γράφημα]
Η Ελλάδα και η Ισπανία αντιμετωπίζουν υψηλό κίνδυνο πυρκαγιών καθώς ο καύσωνας επιμένει
![Renault: «Περίπλοκο θέμα η κατάργηση των κινητήρων εσωτερικής καύσης το 2035»](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/10/electric-car-600x450.jpg)
Το φρένο της Renault στην Ούρσουλα - Ηλεκτρικά VS συμβατικά οχήματα
Ο μάνατζερ της Renault Λούκα ντε Μέο κρίνει «ασφυκτικό» το χρονοδιάγραμμα και ζητεί «ευελιξία»
![ΕΛΕΤΑΕΝ: Ο χάρτης της Ελλάδας με τα αιολικά πάρκα και τις ανεμογεννήτριες](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/09/30998276_aiolika-parka.jpg)
Ο χάρτης της Ελλάδας με τα αιολικά πάρκα και τις ανεμογεννήτριες - Τι αναφέρει η ΕΛΕΤΑΕΝ
Ο χρήστης έχει τη δυνατότητα να περιηγηθεί στον χάρτη της Ελλάδας και να επιλέγει πολύγωνα αιολικών πάρκων ή ανεμογεννήτριες που επιθυμεί
![Αποθήκευση ενέργειας: Νέο σχέδιο για ανάπτυξη συσσωρευτών ισχύος 2 GW](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/06/photovoltaika-600x400.jpg)
Το νέο σχέδιο για έργα αποθήκευσης ενέργειας – Η πρόσκληση για επενδύσεις και τα κριτήρια
Το νέο σχέδιο για έργα αποθήκευσης ενέργειας – Η πρόσκληση για επενδύσεις και τα κριτήρια
![ΤΑΙΠΕΔ: Τα projects για πράσινα και βιώσιμα λιμάνια](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/03/lavrio-600x338.jpg)
Έτσι θα «πρασινίσουν» τα λιμάνια – Τα projects του ΤΑΙΠΕΔ
Το ΤΑΙΠΕΔ ως μέτοχος προχωρά μελέτες και έργα στα λιμάνια του Λαυρίου, Καβάλας, Ραφήνας, Κέρκυρας, Πάτρας και Αλεξανδρούπολης