Το φορτηγό πλοίο Rubymar, το οποίο εγκαταλείφθηκε στη νότια Ερυθρά Θάλασσα μετά τη στοχοποίησή του από τους Χούτι της Υεμένης στις 18 Φεβρουαρίου, βυθίστηκε, ανέφερε το Σάββατο ανακοίνωση της διεθνώς αναγνωρισμένης κυβέρνησης της Υεμένης, όπως μετέδωσε το Reuters.
Reports In Britain: about a week and a half after being hit by a Houthi missile – the ship Rubymar began to sink in the Red Sea. pic.twitter.com/pADDg2p7LE
— Global Monitor (@Alanko344) February 28, 2024
Τις προηγούμενες ημέρες οι αντάρτες Χούθι έθεταν όρους για να διασωθεί το φορτηγό πλοίο Rubymar που παρέμενε μισοβυθισμένο στο στενό Bab el-Mandeb μετά από επίθεση που δέχθηκε στις 19 Φεβρουαρίου. Ειδικότερα νέες φωτογραφίες που δόθηκαν στη δημοσιότητα από την πολιτοφυλακή των Χούθι έδειχναν ότι το πλοίο Rubymar που μεταφέρει φορτίο 22.000 τόνων λιπασμάτων που προορίζονταν για το Μαρόκο, έχει βυθιστεί στην πρύμνη, ενώ έχει προκαλέσει και μια κηλίδα καυσίμων μήκους 29 χιλιομέτρων, σύμφωνα με την Κεντρική Διοίκηση του αμερικανικού στρατού.
Καταστροφή
Το Rubymar – το οποίο φέρει σημαία Μπελίζ και του οποίου ο εγγεγραμμένος ιδιοκτήτης έχει έδρα το Ηνωμένο Βασίλειο – παίρνει νερό και γέρνει επικίνδυνα. Η υποστηριζόμενη από τη Σαουδική Αραβία κυβέρνηση της Υεμένης ζήτησε βοήθεια από τα Ηνωμένα Έθνη για να αποφευχθεί μια περιβαλλοντική καταστροφή λόγω του κινδύνου διαρροής από το φορτίο, ανέφερε η Daily Telegraph. Ωστόσο ο ηγέτης Mohammed Ali al-Houthi των Χούθι δήλωσε ότι θα επιτρέψουν την επιχείρηση διάσωσης μόνο εάν σταλεί ανθρωπιστική βοήθεια στη Γάζα. Το βυθιζόμενο βρετανικό πλοίο θα μπορούσε να ανελκυσθεί με αντάλλαγμα την παράδοση οχημάτων βοήθειας στη Γάζα, δήλωσε ο Αλ Χούθι στο X.
Σημειώνεται ότι οι ναυτικοί που επέβαιναν στο πλοίο απομακρύνθηκαν με ασφάλεια αφού άφησαν το πλοίο αγκυροβολημένο την περασμένη Δευτέρα, με τη βοήθεια του πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων Lobivia (κατασκευής 2001) χωρητικότητας 2.082-teu.
Latest News
Νέος ναυλομεσιτικός οίκος έρχεται στην Αθήνα
Στο πλαίσιο της περαιτέρω επέκτασης των δραστηριοτήτων του στο εξωτερικό, ο Frachtcontor Junge & Co, ανακοίνωσε ότι σύντομα θα ανοίξει γραφεία στην Ελλάδα.
Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Θετική εξέλιξη η νέα συμφωνία με την Righship για τους ελέγχους πλοίων
Η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών δηλώνει «την απόλυτη στήριξη και εμπιστοσύνη της στο έργο των θεσμικών εκπροσώπων της ναυτιλίας»
Δωρεά 20 δικύκλων και 6 ασθενοφόρων στο ΕΚΑΒ από την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών
Με την νέα δωρεά η συνολική προσφορά απο την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ) στο ΕΚΑΒ ανέρχεται στα 27 σύγχρονα και πλήρως εξοπλισμένα ασθενοφόρα.
Άγιος Ευστράτιος: Υπεγράφη η πράξη ένταξης του έργου εκβάθυνσης του λιμένα
Το έργο εκβάθυνσης του λιμένα θα συμβάλλει ώστε ο Άγιος Ευστράτιος να ενισχύσει την ακτοπλοϊκή σύνδεσή του με την υπόλοιπη χώρα
Στυλιανίδης καλεί Επιτροπή Ανταγωνισμού για ακτοπλοϊκά εισιτήρια και δεσπόζουσα θέση στις γραμμές
Το παρασκήνιο της συνάντησης Στυλιανίδη με Επιτροπή Ανταγωνισμού για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια του 2025
Εκσυγχρονίζεται ο στόλος των Ρυμουλκών
H ΜΑΡΣ απέκτησε πρόσφατα δεύτερο σύγχρονο ρυμουλκό που θεωρείται το δεύτερο ισχυρότερο σε ελκτική δύναμη στην Ελλάδα
Σύσκεψη στην Επιτροπή Ανταγωνισμού για τις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων
Εκτός από την τιμολόγηση για τα ακτοπλοικά εισιτήρια, εξετάστηκαν θέματα ανταγωνισμού και ρυθμιστικού πλαισίου στις θαλάσσιες συγκοινωνίες
Συγχώνευση ελληνικών ναυλομεσιτικών οίκων - Η Golden Destiny περνά στην Intermodal
Την Golden Destiny απορρόφησε ο ναυλομεσιτικός οίκος Intermoda
«Αργυρό» μετάλλιο στην επιβατική κίνηση για τα ελληνικά λιμάνια - Στην τρίτη θέση ο Πειραιάς
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat δύο ιταλικά λιμάνια προηγούνται του Πειραιά, ο οποίος είναι ο τρίτο σε επιβάτες λιμάνι
Η Χριστίνα Μαργέλου στους κορυφαίους τραπεζίτες της ναυτιλίας το 2024
Η διάκριση αντανακλά την ισχυρή παρουσία της Eurobank και του συνόλου του ελληνικού τραπεζικού κλάδου, στην ναυτιλιακή χρηματοδότηση