Η συντηρητική στρατηγική που ακολουθεί η Motor Oil στους τομείς της επιχειρηματικής της δραστηριότητας αλλά και η ικανότητα να αξιοποιεί τις επενδυτικές ευκαιρίες σε ανύποπτο χρόνο, είναι για χρόνια στο DNA του ενεργειακού ομίλου.

Και τα παραπάνω τονίζει με κάθε ευκαιρία ο αναπληρωτής CEO, κι εκ των έμπιστων στελεχών της οικογένειας Βαρδινογιάννη, κ. Πέτρος Τζαννετάκης.

Motor Oil: Διανέμει για το 2023 το υψηλότερο στην ιστορία του ομίλου μέρισμα – Στα 1,80 ευρώ ανά μετοχή

Η κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα

Η ναυαρχίδα του ομίλου παρά την εντυπωσιακή στροφή στην πράσινη ενέργεια παραμένει το διυλιστήριο της Κορίνθου και όλη η στρατηγική των μετόχων και της διοίκησης ξεδιπλώνεται με αφετηρία αυτό.

Τα χρόνια της αβεβαιότητας που διανύουμε από την κρίση της πανδημίας αλλά και το μεγάλο σοκ της 15ετούς οικονομικής κρίσης στην Ελλάδα ήρθαν να επιβεβαιώσουν τη συντηρητική στρατηγική που ακολουθεί η Motor Oil αλλά ταυτόχρονα και να της δώσουν ακόμη πολυτιμότερη εμπειρία για τη θωράκιση των δραστηριοτήτων της.

Ο κ. Τζαννετάκης ρωτήθηκε στη χθεσινή τηλεδιάσκεψη από τους αναλυτές για το αν ο όμιλος μετρά επιπτώσεις από την κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα. Με δεδομένες τις προμήθειες σε αργό που κάνει για το διυλιστήριο. Ο αναπληρωτής CEO με το γνωστό ψύχραιμο ύφος του απάντησε λέγοντας ότι η κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα δεν έχει επηρεάσει τον όμιλο ούτε ως προς τη διαθεσιμότητα αργού, ούτε ως προς το κόστος προμήθειας.

Η Motor Oil, όπως προαναφέρθηκε έμαθε από τις κρίσεις και κινείται πάντα προληπτικά και προνοητικά. Σύμφωνα λοιπόν με τον κ. Τζαννετάκη, προφανώς και η Motor Oil δεν είχε προβλέψει την κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα αλλά το 2023 είχε σχεδιάσει και προχώρησε σε περισσότερες προμήθειες από διεθνείς traders, έναντι των προηγούμενων ετών.

Με τον τρόπο αυτό το διυλιστήριο της Κορίνθου σχεδόν υποκατέστησε το 30% των προμηθειών που έκανε από το κρατικό διυλιστήριο του Ιράκ (SOMO).

Οι επενδύσεις

Η Motor Oil μπήκε στο 2024 με ένα υψηλό CAPEX ύψους 340 εκατ. ευρώ έναντι 318 εκατ. ευρώ το 2023..

Όσον αφορά τις κεφαλαιουχικές δαπάνες της μητρικής εταιρείας αυτές είναι της τάξης των 210 εκατ. ευρώ.

Τα υπόλοιπα κεφάλαια, ύψους 130 εκατ., θα μοιραστούν εξ ημισείας στη λιανική καυσίμων και τις ΑΠΕ.

Πάνω από 60 εκατ. ευρώ θα κατευθυνθούν σε περιβαλλοντικά έργα και έργα συντήρησης του διυλιστηρίου, 50 εκατ. ευρώ προορίζονται για τη νέα μονάδα πολυπροπυλενίου, 40 εκατ. ευρώ θα διατεθούν για το υδρογόνο (project BlueMed), 35 εκατ. σε έργα αναβάθμισης του διυλιστηρίου και 15 εκατ. ευρώ θα τοποθετηθούν στη μονάδα ηλεκτροπαραγωγής 870 MW που κατασκευάζει από κοινού με τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.

Η αγορά καυσίμων

Σχετικά με την αγορά πετρελαιοειδών και καυσίμων, ο κ. Τζανεττάκης τόνισε πως η χρονιά ξεκίνησε με ικανοποιητικά περιθώρια διύλισης, ενώ οι πωλήσεις κινούνται σε χαμηλότερα επίπεδο το πρώτο τρίμηνο του 2024 λόγω της μικρής υποχώρησης των εξαγωγών και των ήπιων καιρικών συνθηκών.

Στην εγχώρια αγορά καυσίμων, ο αναπληρωτής CEO βλέπει άνοδο της ζήτησης λόγω του Πάσχα αλλά και της τουριστικής περιόδου.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Επιχειρήσεις