![ΑΠΕ: Γιατί «μετακομίζουν» ευρωπαϊκά εργοστάσια φωτοβολταϊκών προς τις ΗΠΑ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/04/fotovoltaika5.jpg)
Οι αποφάσεις που αναμένεται να λάβουν οι ευρωπαϊκές κυβερνήσεις αυτή την εβδομάδα έρχονται πολύ αργά ώστε να αποτρέψουν τη γερμανική βιομηχανία κατασκευής ηλιακών πάνελ, Meyer Burger, να μεταφέρει την παραγωγή της στις Ηνωμένες Πολιτείες.
Το εργοστάσιο στο Φράιμπουργκ της Ανατολικής Γερμανίας κατέβασε οριστικά ρολά στα μέσα Μαρτίου με απώλεια 500 θέσεων εργασίας, καθώς η εισηγμένη στο ελβετικό χρηματιστήριο εταιρεία εντάχθηκε σε έναν αυξανόμενο κατάλογο ευρωπαϊκών εργοστασίων παραγωγής συστημάτων ανανεώσιμων πηγών ενέργειας που κλείνουν ή μεταφέρουν την παραγωγή τους σε άλλη χώρα. Τον περασμένο χρόνο, τουλάχιστον 10 εταιρείες του κλάδου ανακοίνωσαν ότι αντιμετωπίζουν οικονομικές δυσκολίες.
Φωτοβολταϊκά στο χωράφι: Ισχυρό ενδιαφέρον αγροτών την πρώτη ημέρα υποβολής αιτήσεων
Οι συνομιλίες της γερμανικής ομοσπονδιακής κυβέρνησης με τη διοίκηση της εταιρείας με αντικείμενο τη δυνατότητα εξασφάλισης ενός μέλλοντος για το εργοστάσιο παραγωγής, έληξαν άδοξα στα τέλη Μαρτίου, σύμφωνα με δηλώσεις εκπροσώπου της εταιρείας στο Reuters.
Το υπουργείο Οικονομίας της Γερμανίας παραδέχτηκε την «πολύ σοβαρή κατάσταση» των γερμανικών εταιρειών και εξετάζει επιλογές χρηματοδότησης για τη βιομηχανία για περισσότερο από ένα χρόνο. Συμφώνησε να δώσει στη Meyer Burger εγγύηση εξαγωγικής πίστωσης για εξοπλισμό που παράγεται στη Γερμανία και ο οποίος θα χρησιμοποιηθεί στα εργοστάσια των ΗΠΑ.
Το παράδοξο είναι ότι το ένα μετά το άλλο τα λουκέτα στις ευρωπαϊκές βιομηχανίες στον κλάδο των ΑΠΕ συμπίπτουν με μια χωρίς προηγούμενη έκρηξη της ζήτησης για συστήματα παραγωγής ενέργειας από ΑΠΕ (αιολικά και ηλιακά) στη Ευρώπη. Είναι χαρακτηριστικό ότι οι προσθήκες στη χωρητικότητα ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, συμπεριλαμβανομένων των ηλιακών πάνελ, τρέχουν με ρυθμό ρεκόρ, σύμφωνα με στοιχεία του Διεθνούς Οργανισμού Ενέργειας.
Αλλά οι κατασκευαστές με έδρα την Ευρώπη που προμηθεύουν αυτά τα πάνελ συντρίβονται από τον ανταγωνισμό από την Κίνα και τις ΗΠΑ, των οποίων οι κυβερνήσεις παρέχουν περισσότερη υποστήριξη στους παραγωγούς τους.
Το κρίσιμο δίλημμα
Η κατάσταση θέτει ένα δίλημμα για τις ευρωπαϊκές κυβερνήσεις που επιθυμούν να καταπολεμήσουν την κλιματική αλλαγή: Είτε προσφέρετε περισσότερη υποστήριξη για να διασφαλιστεί ότι η τοπική παραγωγή μπορεί να παραμείνει ανταγωνιστική, είτε επιτρέψτε στην ανεμπόδιστη ροή εισαγωγών να πάρει την πρωτοκαθεδρία στην εγκατάσταση τέτοιων συστημάτων.
Οι ευρωπαίοι υπουργοί Ενέργειας αναζητούν μια τέτοια κίνηση υποστήριξης για την ευρωπαϊκή βιομηχανία δίνει αγώνα ζωής και θανάτου.
Η Κίνα αναπτύσσει διαρκώς την παραγωγή φωτοβολταϊκών συστημάτων και πλέον αντιπροσωπεύει το 80% της παγκόσμιας παραγωγικής ικανότητας ηλιακής ενέργειας. Το κόστος παραγωγής πάνελ εκεί είναι περίπου 12 σεντς ανά watt ενέργειας που παράγεται, σε σύγκριση με 22 σεντς στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ερευνητική εταιρεία Wood Mackenzie.
Οι επιδοτήσεις των ΗΠΑ που ανακοινώθηκαν ως μέρος του νόμου για τη μείωση του πληθωρισμού του 2022 επιτρέπουν σε ορισμένους κατασκευαστές συστημάτων ΑΠΕ και εταιρείες κατασκευής έργων ΑΠΕ να διεκδικούν φορολογικές εκπτώσεις, οι οποίες προσελκύουν επιχειρήσεις από την Ευρωπαϊκή Ένωση και όχι μόνο.
Η Meyer Burger έχει ανακοινώσει ότι στα σχέδιά της περιλαμβάνεται ένα εργοστάσιο κατασκευής ηλιακών πάνελ στην Αριζόνα και ένα εργοστάσιο ηλιακών κυψελών στο Κολοράντο.
«Κάναμε μια τολμηρή κίνηση ελλείψει οποιασδήποτε υποστήριξης βιομηχανικής πολιτικής στην Ευρώπη και μεταφέραμε ένα έργο ανάπτυξης ηλιακών κυψελών από τη Γερμανία στις ΗΠΑ», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Gunter Erfurt σε συνέντευξή του στο Reuters.
Ομοίως, η εταιρεία μπαταριών Freyr που δραστηριοποιείται ως επί το πλείστον στη Νορβηγία, έχει σταματήσει τις εργασίες σε ένα ημιτελές εργοστάσιο κοντά στον Αρκτικό Κύκλο και επικεντρώνεται στα σχέδια για ένα εργοστάσιο στην πολιτεία Τζόρτζια των ΗΠΑ μετά την ανακοίνωση της πολιτικής στήριξης στον κλάδο από την Ουάσιγκτον.
«Ξοδέψαμε πολύ χρόνο προσπαθώντας πραγματικά να βεβαιωθούμε ότι δεν κάναμε λάθος», δήλωσε ο Birger Steen, διευθύνων σύμβουλος της Freyr: Η εταιρεία αρχικά αναζητούσε υποστήριξη από τις νορβηγικές ή τις ευρωπαϊκές κυβερνήσεις.
«Φτάσαμε στο σημείο να καταλήξουμε στο συμπέρασμα ότι αυτή η μορφή απάντησης σε επίπεδο πολιτικής δεν ήταν επικείμενη».
Κληθείς να σχολιάσει, το υπουργείο Εμπορίου και Βιομηχανίας της Νορβηγίας απάντησε ότι δρομολόγησε ένα πλαίσιο βιομηχανικής πολιτικής που στοχεύει σε τεχνολογίες ενεργειακής μετάβασης, συμπεριλαμβανομένων των εταιρειών ηλιακών πάνελ και μπαταριών, αλλά δεν απάντησε άμεσα σε ερωτήσεις σχετικά με πρόσθετη χρηματοδότηση για τις εταιρείες σε αυτήν την ιστορία.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Αυτοκίνηση: Στον κόσμο της πολυτέλειας, τα υβριδικά είναι πιο «hot»](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/Red_2019_Ferrari_SF90_Stradale-600x309.jpg)
Στον κόσμο της πολυτέλειας, τα υβριδικά αυτοκίνητα είναι πιο «hot»
Τα υβριδικά πααμένουν δημοφιλή καθώς τα EV δεν «τραβάνε»
![Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης: Έπεσαν οι υπογραφές για τη μελέτη διαχείρισης υδάτων της Κρήτης](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/2-1-600x401.jpg)
Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης: Έπεσαν οι υπογραφές για τη μελέτη διαχείρισης υδάτων της Κρήτης
Υπογράφηκε από τον υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων Κώστα Τσιάρα, την ολλανδική HVA και την ΤΕΡΝΑ Α.Ε.
![Όμιλος Fourlis: Φωτοβολταϊκή εγκατάσταση στην Trade Logistics](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/Φωτοβολταϊκό-Trade-Logistics-2-600x276.jpg)
Φωτοβολταϊκή εγκατάσταση στην Trade Logistics από τον όμιλο Fourlis
Η επένδυση αυτή αποτελεί σημαντικό βήμα προς την επίτευξη των σχεδίων βιωσιμότητας του Ομίλου Fourlis
![Κομισιόν: Παραπέμπει στο ευρωδικαστήριο η Ελλάδα για μη συμμόρφωση με την οδηγία για τα αστικά λύματα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/05/commission-600x337.jpg)
Στο ευρωδικαστήριο η Ελλάδα για μη συμμόρφωση με την οδηγία για τα αστικά λύματα
Στην Ελλάδα, 153 οικισμοί παρουσιάζουν εκτεταμένες παραλείψεις συμμόρφωσης με την οδηγία, σύμφωνα με τις πληροφορίες που συγκέντρωσε η Επιτροπή
![Ηλεκτροκίνηση: Νέες επιδοτήσεις στα προγράμματα «ΚΗ2», «ΚΗ3» και «Πράσινα Ταξί» για ηλεκτροκίνητα οχήματα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/05/elet-600x399.jpg)
Νέες επιδοτήσεις στα προγράμματα για ηλεκτροκίνητα οχήματα
Αναλυτικά οι ημερομηνίες και τα ποσά που θα πληρωθούν από τα προγράμματα για την ενίσχυση της ηλεκτροκίνησης
![Καύσωνας: Η Κυριακή ήταν η πιο ζεστή μέρα στην ιστορία του πλανήτη [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/07/EEVTB_ATHINA_KAYSONAS_ANASA_DROSIAS_SYNTRIVANI-19-600x400.jpg)
Η Κυριακή ήταν η πιο ζεστή μέρα στην ιστορία του πλανήτη [γράφημα]
Η Ελλάδα και η Ισπανία αντιμετωπίζουν υψηλό κίνδυνο πυρκαγιών καθώς ο καύσωνας επιμένει
![Renault: «Περίπλοκο θέμα η κατάργηση των κινητήρων εσωτερικής καύσης το 2035»](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/10/electric-car-600x450.jpg)
Το φρένο της Renault στην Ούρσουλα - Ηλεκτρικά VS συμβατικά οχήματα
Ο μάνατζερ της Renault Λούκα ντε Μέο κρίνει «ασφυκτικό» το χρονοδιάγραμμα και ζητεί «ευελιξία»
![ΕΛΕΤΑΕΝ: Ο χάρτης της Ελλάδας με τα αιολικά πάρκα και τις ανεμογεννήτριες](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/09/30998276_aiolika-parka.jpg)
Ο χάρτης της Ελλάδας με τα αιολικά πάρκα και τις ανεμογεννήτριες - Τι αναφέρει η ΕΛΕΤΑΕΝ
Ο χρήστης έχει τη δυνατότητα να περιηγηθεί στον χάρτη της Ελλάδας και να επιλέγει πολύγωνα αιολικών πάρκων ή ανεμογεννήτριες που επιθυμεί
![Αποθήκευση ενέργειας: Νέο σχέδιο για ανάπτυξη συσσωρευτών ισχύος 2 GW](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/06/photovoltaika-600x400.jpg)
Το νέο σχέδιο για έργα αποθήκευσης ενέργειας – Η πρόσκληση για επενδύσεις και τα κριτήρια
Το νέο σχέδιο για έργα αποθήκευσης ενέργειας – Η πρόσκληση για επενδύσεις και τα κριτήρια
![ΤΑΙΠΕΔ: Τα projects για πράσινα και βιώσιμα λιμάνια](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/03/lavrio-600x338.jpg)
Έτσι θα «πρασινίσουν» τα λιμάνια – Τα projects του ΤΑΙΠΕΔ
Το ΤΑΙΠΕΔ ως μέτοχος προχωρά μελέτες και έργα στα λιμάνια του Λαυρίου, Καβάλας, Ραφήνας, Κέρκυρας, Πάτρας και Αλεξανδρούπολης