Ντεμπούτο στην αγορά της Ινδίας με κατάστημα στο Δελχί θα κάνει τον επόμενο μήνα η πατρινή αλυσίδα Coffee Island, προλαβαίνοντας (!) ακόμη και τη Nestle, η οποία ετοιμάζεται να ανοίξει την πρώτη μπουτίκ Nespresso στην ινδική πρωτεύουσα και στη συνέχεια θα επεκταθεί σε άλλες μεγάλες πόλεις της Ινδίας.
Coffee Island: Πυραμίδες της Αιγύπτου και Ισπανία οι νέοι σταθμοί στη διεθνή επέκταση της αλυσίδας
Η αλήθεια είναι ότι η Coffee Island είναι αυτή τη στιγμή η πρώτη ευρωπαϊκή εταιρεία καφέ που μπαίνει σ’ αυτή την αχανή αγορά όπου τα τελευταία χρόνια, η κατανάλωση του αγαπημένου ροφήματος έχει δει μια έκρηξη, με εμφανή όμως τάση προς την οικιακή κατανάλωση.
Έφτιαξε εργοστάσιο στην Αίγυπτο η Coffee Island
Ταυτόχρονα το διεθνές αποτύπωμα της η Coffee Island ενισχύεται και στην αφρικανική ήπειρο και συγκεκριμένα στην Αίγυπτο, μια αγορά στην οποία η ελληνική εταιρεία εκτός από εμπορική δραστηριοποίηση με 5 καταστήματα έχει πλέον και παραγωγική βάση.
Συγκεκριμένα, μέσω ενός joint venture (συμμετοχή 30%) λειτούργησε μόλις ένα μήνα νωρίτερα μια νέα μονάδα παραγωγής αποκλειστικά για την εν λόγω αγορά, καλύπτοντας τις ανάγκες των τοπικών της καταστημάτων, ενώ υπάρχει η δυνατότητα επέκτασης ανάλογα με τις ανάγκες που θα δημιουργηθούν.
Όπως εξήγησε ο Κωνσταντίνος Κωνσταντινόπουλος, CEO της εταιρείας, σε ειδική εκδήλωση για την στρατηγική ESG της Coffee Island, η αγορά της Αιγύπτου διαθέτει δυναμικά χαρακτηριστικά (110 εκατ. πληθυσμός με χαμηλό μέσο όρο ηλικίας) και σημαντικές προοπτικές.
Σημείωσε ωστόσο ότι η παραγωγή δεν πρόκειται να μεταφερθεί από τη μονάδα της Πάτρας, η οποία όπως ανέφερε αποτελεί πλέον ένα διεθνές hub διαχείρισης ωμού καφέ, όπου μεταποιούνται πάνω από 1.800 τόνοι ετησίως.
Παράλληλα, η εταιρεία έχει υπογράψει master franchise και θα ξεκινήσει την ανάπτυξη στη Γαλλία το 2025.
Στα 37 εκατ. ευρώ ο τζίρος με εξορθολογισμό του δικτύου
Σε επίπεδο μεγεθών η ανάπτυξη για την Coffee Island εκτιμάται γύρω στο 8% για το 2024 έως τώρα, στα ίδια επίπεδα με την περσινή χρήση, που οι πωλήσεις διαμορφώθηκαν στα 36,9 εκατ. ευρώ.
Για εφέτος στόχος είναι να γίνει εξορθολογισμός του δικτύου και να διορθωθούν κινήσεις μέσα από συνεργασίες που είχαν ξεπεράσει τα δέκα χρόνια.
«Δεν θέλουμε να κανιβαλίσουμε το δίκτυο, είμαστε η μεγαλύτερη αλυσίδα, δεν είμαστε πρώτοι σε αριθμό στην Αθήνα ή την Θεσσαλονίκη, είμαστε πρώτοι στην Πάτρα», είπε μεταξύ άλλων ο κος Κωνσταντινόπουλος, προσθέτοντας ότι «δεν θέλουμε τα 430 καταστήματα να γίνουν 630, θέλουμε όσο το δυνατόν να αυξήσουμε την ποιότητα των υπηρεσιών και των προϊόντων μας και όχι τον αριθμό».
Αξίζει να σημειωθεί πως πλέον μέσω του δικτύου της Coffee Island εξυπηρετούνται καθημερινά 170.000 πελάτες, από 3.500 υπαλλήλους σε 430 σημεία και 100 πόλεις διεθνώς.
Ανατιμήσεις και προκλήσεις
Σχολιάζοντας την πορεία της αγοράς ο κος Κωνσταντινόπουλος μίλησε για τις σοβαρές συνέπειες που έχουν υπάρξει από την πανδημία και έπειτα στον κλάδο και με τις τεράστιες ανατιμήσεις σε πρώτες ύλες (60% κατά μέσο όρο, ακόμη και 100% σε κάποιες περιπτώσεις).
«Ο κλάδος αυτή τη στιγμή βάλλεται σε τεράστιο βαθμό. Προσπαθούμε πάντα να δημιουργούμε ένα μεγάλο οχυρό ανάμεσα στο τι συμβαίνει στην πραγματικότητα και στα καταστήματά μας καθότι είναι επαγγελματική και ηθική υποχρέωση, για να περνάμε όσο το δυνατόν μικρότερες ανατιμήσεις στους συνεργάτες μας και κατ’ επέκταση στους καταναλωτές. Το πρόβλημα που έχει η Ελλάδα στην εστίαση σε σχέση με την αγοραστική δύναμη έχουν πολύ μικρή αξία, αλλά ο καταναλωτής δεν μπορεί να τα πληρώσει. Οι ανατιμήσεις είναι περίπου στα 20 λεπτά ανά ρόφημα συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ και ειδικού φόρου. Στη χονδρική οι αυξήσεις έχουν γίνει σε λίγο λιγότερο ποσοστό του 10%», σημείωσε.
Τέλος έκρουσε τον κώδωνα του κινδύνου για σημαντικές ανατιμήσεις στην τελική τιμή εάν η Ε.Ε «περάσει» σχετική οδηγία που υποχρεώνει την παροχή αποδεικτικών περί μη αποψίλωσης δασών σε κάθε εισαγωγή καφέ, καθώς πολλές αγορές – προμηθευτές αναμένεται να «αποκλειστούν», όχι λόγω μη ποιότητας των προϊόντων και πρακτικών βάσει της αειφορίας αλλά από την έλλειψη σχετικών δομών στην αγορά και πιστοποιητικών.
Latest News
Η μάχη για την «Κρητικός» - Η σφήνα (;) του Μασούτη
Πληροφορίες της αγοράς θέλουν τον Μασούτη να βρίσκεται κοντά στην εξαγορά της Κρητικός - Τι λένε στον ΟΤ πηγές των δυο αλυσίδων
Ανοίγουν νέα καταστήματα Hugo Boss – Το πλάνο της γερμανικού ομίλου μόδας
Στα ύψη ο τζίρος και τα κέρδη της Hugo Boss Ελλάς το 2023 – Τι σχεδιάζει στο πρώην «στρατηγείο» του Λάκη Γαβαλά στο Κολωνάκι
Prodea: Καταβολή προσωρινού μερίσματος €0,47/μετοχή στις 18 Δεκεμβρίου
Ποιοι είναι οι δικαιούχοι
Νέος αντιπρόεδρος στην Intralot - Η σύνθεση του ΔΣ
Το διοικητικό συμβούλιο της INTRALOT έχει εκλεγεί από την Τακτική Γενική Συνέλευση των μετόχων της εταιρείας με εξαετή θητεία
HELLENiQ ENERGY: Χρυσός Χορηγός της Ελληνικής Παραολυμπιακής Επιτροπής για τα επόμενα 4 χρόνια
Η HELLENiQ ENERGY ανανεώνει και αναβαθμίζει τη συνεργασία της με την Ελληνική Παραολυμπιακή Επιτροπή, με γνώμονα ένα αύριο χωρίς αποκλεισμούς και διακρίσεις
Premia: Πόσα θα φέρει στα ταμεία η εξαγορά του Village στον Ρέντη
Τι αναφέρει η Premia για την εξαγορά του εμπορικού κέντρου Village Shopping & More στο Ρέντη Αττικής
AKTOR: Εκδήλωση στα εγκαίνια του Μετρό Θεσσαλονίκης με το περιοδικό «Σχεδία»
ΑΚΤΟR: O Μπάνε Πρέλεβιτς και ο Ντίνος Κούης φόρεσαν τα κόκκινα γιλέκα της «Σχεδίας»
Καρούλιας: Καμιά επίπτωση στην ελληνική αγορά από τις εξελίξεις με την Stoli US
Ουδεμία επίπτωση έχει στην εγχώρια αγορά, η υπαγωγή της εταιρείας διανομής “Stoli US” στο άρθρο 11 των ΗΠΑ, διαβεβαιώνει η Καρούλιας
ΟΤ FORUM – Τράπεζες: Έτοιμες να χρηματοδοτήσουν νέες επενδύσεις - Οι νέοι στόχοι
Ο Γ. Χαρδούβελης (Εθνική), ο Γ. Ζανιάς (Eurobank) και η Ελ. Βρεττού (Attica Bank) ανέλυσAN τις δυνατότητες που έχουν οι τράπεζες να χρηματοδοτήσουν τις επιχειρήσεις
Μεγάλου (Πειραιώς): Προτεραιότητα η αύξηση των δανείων - Τι νέο φέρνει η Snappi
Τι ανέφερε ο CEO της Πειραιώς Χρήστος Μεγάλου στο συνέδριο των Financial Times στο Λονδίνο