Τις πρώτες επιπτώσεις στην κρουαζιέρα από την εμφάνιση της παραλλαγή «Όμικρον» καταγράφουν οι ειδικοί.
Όπως σημειώνει στον OT ο επίτιμος πρόεδρος της Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας, Θεόδωρος Κόντες, εταιρείες κρουαζιερόπλοιων που προγραμμάτιζαν ήδη χριστουγεννιάτικες κρουαζιέρες να ξεκινούν από τη Νότια Αφρική με αμερικανούς και ευρωπαίους επιβάτες και με τα πλοία τους να βρίσκονται καθ’ οδόν προς τους προορισμούς τους, ματαίωσαν για ακόμη μία φορά τις συγκεκριμένες αναχωρήσεις και προορισμούς.
Επίσης, με την εμφάνιση της νέας μετάλλαξης έγιναν ανάλογες ανακοινώσεις σε διάφορες πρωταρχικές αγορές ώστε να αποφευχθούν τα ταξίδια, συμπεριλαμβανομένης και της κρουαζιέρας.
Επιπλέον ορισμένοι μεγάλοι tour operators έχουν ήδη ανακοινώσει την ακύρωση των προγραμμάτων τους για το πρώτο τετράμηνο του έτους 2022. Η Ρωσία έχει επίσης ακυρώσει τον θαλάσσιο τουρισμό για Ρώσους στη Μαύρη Θάλασσα και συγκεκριμένα για τρία πλοία ρωσικών συμφερόντων που είχαν προγραμματίσει.
Ο κ. Κόντες αναφερόμενος στην πορεία της κρουαζιέρας στην Ελλάδα σημειώνει ότι έτος 2020 ήταν μια καταστροφική χρονιά για την Κρουαζιέρα με ένα μέσο όρο λειτουργίας 15-18% σε σύγκριση με το 2019 , ενώ παγκοσμίως το έτος 2021 με την επανεκκίνηση του κλάδου περιμένουμε περίπου μια αύξηση κατά 25% και ίσως μέχρι 30%. Έτσι λοιπόν, συνεχίζει, ελπίζουμε ότι θα έχουμε ήδη φθάσει μέχρι το τέλος της φετινής χρονιάς, σε ποσοστό δραστηριοποίησης κρουαζιεροπλοίων περίπου 50% παγκοσμίως.
Oι προβλέψεις για το 2022
Στον Ελλαδικό χώρο αναμένομε, λέει ο κ. Κόντες, περίπου 2180 προσεγγίσεις και 1,85 εκατομμύρια επιβατοαφίξεις για 2020-2021, έναντι 247 προσεγγίσεων και 267. 000 επιβατοαφίξεων του έτους 2020.
Βέβαια οι προβλέψεις για το 2022 φαίνεται να είναι αρκετά αισιόδοξες, ειδικά στους κύριους προορισμούς που συμπεριλαμβάνουν τον Πειραιά, τη Σαντορίνη, την Μύκονο, τη Ρόδο, την Κέρκυρα, το Ηράκλειο Κρήτης, το Κατάκολο, κλπ.
Η αρχική πρόβλεψη λοιπόν για το έτος 2022, μας οδηγεί στο να ελπίζουμε, τονίζιε ο επίτιμος πρόεδρος της ΕΕΚΦΝ, ότι θα επιφέρει μια περαιτέρω βελτίωση κατά περίπου 30% συγκριτικά με το 2021, πλησιάζοντας τις 2.840 προσεγγίσεις και 2,8 εκατομμύρια επιβατοαφίξεις.
Από την άλλη, η πλήρης επαναφορά στα επίπεδα του 2019 αναμένεται για το έτος 2024, ίσως και το 2025.
«Παρακολουθώντας καθημερινά τα γεγονότα με την εξέλιξη της πανδημίας και τις συνεχείς μεταλλάξεις που αντιμετωπίζομε, κάτι που επιφέρει συνεχείς περιορισμούς στις μετακινήσεις και γενικότερα στην ανάπτυξη, έχομε πάντα τις αμφιβολίες μας για τους στόχους που επιδιώκομε» καταλήγει ο κ. Κόντες.
Latest News
Οι Χούθι φέρνουν νωρίτερα τα... χριστουγεννιάτικα αγαθά - Στα ύψη οι ναύλοι
Οι εταιρείες κάνουν νωρίτερα τις παραγγελίες τους για να αποφύγουν τις καθυστερήσεις
Πονοκέφαλος η μεταφορά των ηλεκτρικών οχημάτων για τις ακτοπλοϊκές
Είναι αδύνατον να διαθέτουν στο γκαράζ των πλοίων διαφορετικό χώρο για τα ηλεκτρικά από τα συμβατικά ΙΧ
Κόκκινη ζώνη για τη διεθνή ναυτιλία η Ερυθρά Θάλασσα - Ο ρόλος των Χούθι
Οι επιθέσεις σε πλοία στην περιοχή της Ερυθράς Θάλασσας μείωσαν την κυκλοφορία μέσω της διώρυγας του Σουέζ
Οι ελλείψεις πλοίων έφεραν κέρδη στις ναυτιλιακές μεταφοράς containers – Η ανάλυση από Alphaliner για το α΄ τρίμηνο 2024
Αισιόδοξες οι διοικήσεις των ναυτιλιακών εταιρειών τακτικών γραμμών για τις επιδόσεις του 2024
Πόσα πληρώσαμε στα ακτοπλοϊκά για τους δημοφιλείς προορισμούς το Πάσχα
Την Μεγάλη Εβδομάδα του 2024 από τον Πειραιά επιβιβάστηκαν 135.230 επιβάτες
Μειώθηκε ο εμπορικός στόλος τον Μάρτιο
Τι δείχνουν τα στοιχεία
Τα έξι σημεία που μπορούν να ανατρέψουν το παγκόσμιο εμπόριο
Οι διαταραχές σε κρίσιμες πλωτές οδούς θα μπορούσαν όχι μόνο να ανατρέψουν το θαλάσσιο εμπόριο αλλά και να αναζωπυρώσουν τον πληθωρισμό
Με νέες τεχνολογίες και ήπιες δεξιότητες η ναυτιλία χαράσσει «πράσινη» ρότα
Για τα λιμάνια, πρόκληση αποτελεί η ηλεκτροδότηση των πλοίων από τη στεριά
Πρωταθλητές σε ναυπηγήσεις και αγορές πλοίων οι 'Ελληνες Εφοπλιστές
«Σε καλύτερη θέση από ποτέ» ο τίτλος της Lloyd’s List σε μεγάλο αφιέρωμα για την ελληνική ναυτιλία
Μελίνα Τραυλού: Στρατηγικός ο ρόλος της ελληνικής ναυτιλίας στο παγκόσμιο επιχειρείν
«Αντιπροσωπεύουμε πάνω από το 20% της παγκόσμιας χωρητικότητας και πάνω από το 60% του ελεγχόμενου από την Ευρωπαϊκή Ένωση στόλου»