Η Gannett, η μεγαλύτερη αμερικανική εκδοτική εταιρεία που εκδίδει μεταξύ άλλων την εφημερίδα USA Today, μήνυσε την Τρίτη την Google για την προσπάθειά της να ελέγξει την αγορά της διαδικτυακής διαφήμισης μονοπωλώντας την σχετική τεχνολογία.
Σε μήνυση που κατατέθηκε σε ομοσπονδιακό δικαστήριο του Μανχάταν, η Gannett, η οποία διαθέτει περισσότερες από 200 ημερήσιες εφημερίδες, δήλωσε ότι ο έλεγχος της Google επί των εργαλείων για την αγορά και την πώληση διαδικτυακών διαφημίσεων αναγκάζει τους εκδότες να πωλούν περισσότερο φθηνό διαφημιστικό χώρο στην Alphabet.
Η Google μπορεί να σας χρωστάει χρήματα – Πώς μπορείτε να τα διεκδικήσετε
Η Gannett δήλωσε ότι αυτό αφήνει στην Google «υπέρογκα μονοπωλιακά κέρδη» και «δραματικά λιγότερα έσοδα» για τους εκδότες και τους αντιπάλους της στην τεχνολογία διαφημίσεων.
«Η ψηφιακή διαφήμιση είναι η αιμοδοσία της διαδικτυακής οικονομίας», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Gannett, Μάικ Ριντ, σε άρθρο γνώμης που δημοσιεύθηκε στην USA Today. «Χωρίς ελεύθερο και δίκαιο ανταγωνισμό για τον ψηφιακό διαφημιστικό χώρο, οι εκδότες δεν μπορούν να επενδύσουν στις αίθουσες ειδήσεών τους».
«Βροχή» αγωγών
Η αγωγή προσθέτει στη νομική πίεση που ασκείται στην Alphabet, η οποία βρίσκεται ήδη στο στόχαστρο των ρυθμιστικών αρχών τόσο στις ΗΠΑ όσο και στην Ευρώπη.
Στις 14 Ιουνίου, η Ευρωπαϊκή Ένωση άσκησε παρόμοια αγωγή και δήλωσε ότι η Google ίσως χρειαστεί να πουλήσει μέρος της διαφημιστικής της τεχνολογίας.
Πέντε μήνες νωρίτερα, το Υπουργείο Δικαιοσύνης των ΗΠΑ άσκησε τη δική του αγωγή κατά της Google, στην οποία προσχώρησαν 17 αμερικανικές πολιτείες. Μια άλλη ομάδα πολιτειών με επικεφαλής το Τέξας υποβάλλει επίσης μήνυση.
Τα διαφημιστικά έσοδα…
Το 2022, η Google παρήγαγε 224,5 δισεκατομμύρια δολάρια διαφημιστικών εσόδων, αντιπροσωπεύοντας σχεδόν το 80% των συνολικών εσόδων της Alphabet και αποτελώντας σημαντικό κομμάτι των συνολικών κερδών της Alphabet ύψους 60 δισεκατομμυρίων δολαρίων.
Η διαφήμιση επιτρέπει στην Google να προσφέρει πολλές από τις υπηρεσίες της δωρεάν, όπως το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο, το Android και μεγάλο μέρος της πλατφόρμας βίντεο YouTube.
Τα διαφημιστικά έσοδα της Google το πρώτο τρίμηνο ήταν 54,5 δισεκατομμύρια δολάρια, σχεδόν στα ίδια επίπεδα με με ένα χρόνο νωρίτερα.
… και ο αντίποδας
Όπως και πολλοί άλλοι εκδότες εφημερίδων, η Gannett με έδρα την Βιρτζίνια παλεύει με την πτώση των διαφημιστικών εσόδων καθώς όλο και περισσότεροι Αμερικανοί, που υπολογίζεται σε 86%, λαμβάνουν ειδησεογραφική ενημέρωση μέσω διαδικτύου.
Η Gannett δήλωσε ότι η ψηφιακή διαφήμιση είναι μια επιχείρηση 200 δισεκατομμυρίων δολαρίων, αυξημένη σχεδόν οκταπλάσια από το 2009, αλλά τα έσοδα από διαφημίσεις εφημερίδων μειώθηκαν σχεδόν κατά 70% το ίδιο διάστημα. Η κυκλοφορία εντύπων στις εφημερίδες που ανήκουν στην Gannett μειώθηκε σχεδόν 20% το 2020 και το 2021, ανακοίνωσε η εταιρεία.
Latest News
Golden Goose: Η ιταλική μάρκα με τα «χρυσά» sneakers βγαίνει στις αγορές
Συνεχίζονται οι IPOs ευρωπαϊκών εταιρειών φέτος
Σολτς: Προτεραιότητα η Ένωση Κεφαλαιαγορών στις συνομιλίες με Μακρόν
Σολτς και Μακρόν θα συζητήσουν και για την ευρωπαϊκή αντιπυραυλική ασπίδα
H Evergrande βρήκε αγοραστή για την μονάδα ηλεκτρικών οχημάτων
Χαραμάδα αισιοδοξίας ώστε να επανεκκινήσει η παραγωγή
Κοντά στο να άρουν την απαγόρευση πώλησης επιθετικών όπλων στη Σ. Αραβία οι ΗΠΑ
Σύμφωνα με δημοσίευμα των Financial Times
Αύξηση εσόδων λόγω Τεχνητής Νοημοσύνης ανακοίνωσε η Lenovo
Τα έσοδα για το σύνολο του οικονομικού έτους ανήλθαν σε 56,9 δισεκατομμύρια δολάρια, ενώ τα καθαρά έσοδα σε 1 δισεκατομμύριο δολάρια
Γαλλία: Περικοπές στα επιδόματα ανεργίας για να γυρίσουν άνεργοι στην αγορά εργασίας
Η Γαλλία προσπαθεί να ισορροπήσει τα δημόσιο οικονομικά της
Ποια τα οικονομικά διακυβεύματα για τους «γίγαντες» της Αν. Ασίας
Πρωθυπουργοί και πρόεδροι των τριών χωρών συναντούνται στη Σεούλ
Ιατρικά δεδομένα ασθενών εκλάπησαν απο τη φαρμακοβιομηχανία Cencora
Τα ιατρικά δεδομένα περιλαμβάνουν ασθενείς των Abbvie, Acadia, Bayer, Novartis, Regeneron και άλλων εταιρειών, που συνεργάζονται με την Cencora
Premium brands και ανδρικά καλλυντικά, το στοίχημα της Unilever
Παρά την κρίση κόστους ζωής, ο όμιλος καταναλωτικών αγαθών απολαμβάνει ισχυρές επιδόσεις στα premium προϊόντα του
Οι «διαβολοβδομάδες» της οικονομίας - Όσα [δεν] θα πουν οι Βρετανοί υποψήφιοι
Τα κόμματα είναι αντιμέτωπα με τρεις βασικές επιλογές