
Μπορεί το ατύχημα στη διώρυγα του Σουέζ, του γιγαντιαίου containership Ever Given να απασχολεί ακόμη τη διεθνή ναυτιλία και την ναυτασφαλιστική αγορά, ωστόσο οι ναυτιλιακές εταιρείες του κλάδου δεν πτοούνται και εξακολουθούν να δείχνουν μία προτίμηση στα μεγάλα μεγέθη πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
«Το μέγεθος μετράει» επιμένει το παγκόσμιο δια θαλάσσης εμπόριο. Το ζητούμενο σε όλη την εφοδιαστική αλυσίδα είναι οι οικονομίες κλίμακος και οι πλοιοκτήτες δεν κάνουν τίποτα άλλο από το να ικανοποιούν την ανάγκη αυτή. Μόνο τον Μάρτιο τοποθετήθηκαν παραγγελίες για 45 Ultra-large containerships (ULCS) που σημαίνει μεταφορική ικανότητα τουλάχιστον 15.000 Teu για το κάθε πλοίο. Ο αριθμός παραγγελιών αποτελεί μάλιστα νέο ρεκόρ. Πολύ λιγότερες, μόλις 27, ήταν οι παραγγελίες για μικρότερου μεγέθους πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
Η συνολική μεταφορική ικανότητα των συνολικά 72 νέω πλοίων ανέρχεται στα 866.060 TEU και σηματοδοτεί όπως σημειώνει ο Peter Sand αναλυτής της Bimco μια επανεκκίνηση του τομέα στις ναυπηγήσεις.
Αποτελεί αυτή η επιστροφή στα ναυπηγεία και μία έκφραση εμπιστοσύνης πλοιοκτητών και επενδυτών στον κλάδο των containerships αφού θα πρέπει να σημειωθεί ότι ολόκληρο το 2020 οι παραγγελίες που τοποθετήθηκαν στα ναυπηγεία για πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων αφορούσαν μεταφορική ικανότητα μόλις 995.000 Teu, ενώ το πρώτο τρίμηνο του 2021 οι παραγγελίες που τοποθετήθηκαν στα ναυπηγεία της Άπω Ανατολής για containerhips έχουν φτάσει τα 1.398.000 Teu και αποτελούν υψηλό έξι ετών.
Τα πλοία μεγαλώνουν τα τελευταία 50 χρόνια
Το μέγεθος των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων έχει αυξηθεί εκθετικά τα τελευταία 50 χρόνια. Τα σκάφη έχουν σχεδόν τριπλασιαστεί σε μέγεθος, ενώ η χωρητικότητα έχει αυξηθεί από περίπου 1.500 TEU 1970 σε περισσότερα από 24.000 TEU σήμερα. Αντίθετα, το πλήρωμα έχει μειωθεί κατά περίπου ένα τέταρτο.
Το τεράστιο μέγεθος ορισμένων πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων αμφισβητήθηκε πολλές φορές κατά τη διάρκεια των τελευταίων έξι ημερών φραγής του καναλιού του Σουέζ, καθώς ορισμένοι το είδαν ως κακό οιωνό για τα πολύ μεγάλα πλοία, καθώς τίθεται σε κίνδυνο η αξιοπιστία της εφοδιαστικής αλυσίδας, η αριστεία στη ναυσιπλοΐα και η ασφάλεια, λέει ο Peter Sand.
Αλλά συμπληρώνει δεν πρέπει να περιμένετε μεγάλη αλλαγή σε αυτόν τον τομέα καθώς τα εξαιρετικά μεγάλα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, είναι η προτιμώμενη επιλογή της ναυτιλιακής βιομηχανίας εμπορευματοκιβωτίων που επιδιώκει να βελτιώσει τη μακροπρόθεσμη κερδοφορία.


Latest News

Στον Πειραιά 12 γερμανικές ναυτιλιακές επιχειρήσεις
Ενδιαφέρον για Β2Β συναντήσεις με ελληνικές εταιρείες - Ημερίδα για Πράσινες Τεχνολογίες και Ψηφιοποίηση

Έλληνες και Γερμανοί εφοπλιστές: Συνένωση δυνάμεων για την ανάδειξη του στρατηγικού ρόλου της ναυτιλίας
Εκδήλωση στις Βρυξέλλες, πραγματοποίησαν η Ένωσις Ελλήνων Εφοπλιστών (EEE) σε συνεργασία με την Ένωση Γερμανών Εφοπλιστών (VDR)

Εκθέσεις Ποσειδώνια: Εγκαινιάζουν διαδικτυακή εκπαιδευτική πλατφόρμα
Το Posidonia Masterclass in Shipping είναι μια διαδικτυακή εκπαιδευτική πλατφόρμα που παρέχει σειρά διαλέξεων από διακεκριμένα στελέχη της ναυτιλιακής βιομηχανίας

Μήνυμα Ευρωπαίων εφοπλιστών προς ΕΕ: Κάντε ότι και οι Ασιάτες
Η ναυτιλία απέδειξε τον στρατηγικό της ρόλο τα τελευταία χρόνια όταν διατήρησε σε πλήρη λειτουργία την εφοδιαστική αλυσίδα στην Ευρώπη την περίοδο του Covid

Μεγάλα λιμάνια απειλούνται να τεθούν σε αχρηστία
Η νέα έκθεση «Global Maritime Trends 2050» αναλύει μελλοντικά σενάρια με ορίζοντα το 2050

Παραγγελία για τρία νεότευκτα ultramax μετά απο 70 χρόνια για την Latsco
Τα πρώτα νεότευκτα ξηρού χύδην φορτίου της εταιρείας στην Ιαπωνία στα 70 χρόνια της ιστορίας της

Διαδηλώσεις στο Αμβούργο κατά της πώλησης του λιμανιού στην MSC
Πετάχτηκαν φωτοβολίδες και υπήρχε ισχυρή αστυνομική παρουσία

Απεργία την Πέμπτη στα πλοία - Τι θα γίνει με τα δρομολόγια
Ποια ναυτεργατικά σωματεία και ποια Εργατικά Κέντρα έχουν κηρύξει απεργία

«Ξεφορτώνονται» τα δεξαμενόπλοια όταν... γεράσουν
Οι Έλληνες πλοιοκτήτες εκμεταλλεύονται την υγιή αγορά ναύλων και τις υψηλές τιμές των πλοίων και «ξεφορτώνουν» κυρίως τα παλαιότερα πλοία τους

«Τρικυμία» στο θαλάσσιο εμπόριο - Η ξηρασία μπλοκάρει την διώρυγα του Παναμά
Μειώνεται διαρκώς ο αριθμός των πλοίων που διαπλέουν τη θαλάσσια τεχνητή οδό