Μπορεί το ατύχημα στη διώρυγα του Σουέζ, του γιγαντιαίου containership Ever Given να απασχολεί ακόμη τη διεθνή ναυτιλία και την ναυτασφαλιστική αγορά, ωστόσο οι ναυτιλιακές εταιρείες του κλάδου δεν πτοούνται και εξακολουθούν να δείχνουν μία προτίμηση στα μεγάλα μεγέθη πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.

«Το μέγεθος μετράει» επιμένει το παγκόσμιο δια θαλάσσης εμπόριο. Το ζητούμενο σε όλη την εφοδιαστική αλυσίδα είναι οι οικονομίες κλίμακος και οι πλοιοκτήτες δεν κάνουν τίποτα άλλο από το να ικανοποιούν την ανάγκη αυτή. Μόνο τον Μάρτιο τοποθετήθηκαν παραγγελίες για 45 Ultra-large containerships (ULCS) που σημαίνει μεταφορική ικανότητα τουλάχιστον 15.000 Teu για το κάθε πλοίο. Ο αριθμός παραγγελιών αποτελεί μάλιστα νέο ρεκόρ. Πολύ  λιγότερες, μόλις 27, ήταν οι παραγγελίες για μικρότερου μεγέθους πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.

Η συνολική μεταφορική ικανότητα των συνολικά 72 νέω πλοίων ανέρχεται στα 866.060 TEU και σηματοδοτεί όπως σημειώνει ο Peter Sand αναλυτής της Bimco μια επανεκκίνηση του τομέα στις ναυπηγήσεις.

Αποτελεί αυτή η επιστροφή στα ναυπηγεία και μία έκφραση εμπιστοσύνης πλοιοκτητών και επενδυτών στον κλάδο  των containerships αφού θα πρέπει να σημειωθεί ότι ολόκληρο το 2020 οι παραγγελίες που τοποθετήθηκαν στα ναυπηγεία για πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων αφορούσαν μεταφορική ικανότητα μόλις 995.000 Teu, ενώ το πρώτο τρίμηνο του 2021 οι παραγγελίες που τοποθετήθηκαν στα ναυπηγεία της Άπω Ανατολής για containerhips έχουν φτάσει τα 1.398.000 Teu και αποτελούν υψηλό έξι ετών.

Τα πλοία μεγαλώνουν τα τελευταία 50 χρόνια

Το μέγεθος των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων έχει αυξηθεί εκθετικά τα τελευταία 50 χρόνια. Τα σκάφη έχουν σχεδόν τριπλασιαστεί σε μέγεθος, ενώ η χωρητικότητα έχει αυξηθεί από περίπου 1.500 TEU 1970 σε περισσότερα από 24.000 TEU σήμερα. Αντίθετα, το πλήρωμα έχει μειωθεί κατά περίπου ένα τέταρτο.

Το τεράστιο μέγεθος ορισμένων πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων αμφισβητήθηκε πολλές φορές κατά τη διάρκεια των τελευταίων έξι ημερών φραγής του καναλιού του Σουέζ, καθώς ορισμένοι το είδαν ως κακό οιωνό για τα πολύ μεγάλα πλοία, καθώς τίθεται σε κίνδυνο η αξιοπιστία της εφοδιαστικής αλυσίδας, η αριστεία στη ναυσιπλοΐα και η ασφάλεια, λέει ο Peter Sand.

Αλλά συμπληρώνει δεν πρέπει να περιμένετε μεγάλη αλλαγή σε αυτόν τον τομέα καθώς τα εξαιρετικά μεγάλα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, είναι η προτιμώμενη επιλογή της ναυτιλιακής βιομηχανίας εμπορευματοκιβωτίων που επιδιώκει να βελτιώσει τη μακροπρόθεσμη κερδοφορία.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Ναυτιλία
Σύμπλευση για απανθρακοποίηση της ναυτιλίας – Συνάντηση Βαγγέλη Μαρινάκη με τον αντιπρόεδρο του ομίλου CSSC
Green |

Σύμπλευση για απανθρακοποίηση της ναυτιλίας – Συνάντηση Βαγγέλη Μαρινάκη με τον αντιπρόεδρο του ομίλου CSSC

Η παραγγελία ύψους 800 εκατ. δολ των έξι δεξαμενοπλοίων είναι ένα σημαντικό βήμα για την Capital του Βαγγέλη Μαρινάκη όσο και για τον ναυπηγικό όμιλο CSSC, καθώς συμπλέουν στις προσπάθειές τους για απανθρακοποίηση της ναυτιλίας