![Το μέγεθος μετράει στα containerships](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/04/ever-given-suez.jpg)
Μπορεί το ατύχημα στη διώρυγα του Σουέζ, του γιγαντιαίου containership Ever Given να απασχολεί ακόμη τη διεθνή ναυτιλία και την ναυτασφαλιστική αγορά, ωστόσο οι ναυτιλιακές εταιρείες του κλάδου δεν πτοούνται και εξακολουθούν να δείχνουν μία προτίμηση στα μεγάλα μεγέθη πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
«Το μέγεθος μετράει» επιμένει το παγκόσμιο δια θαλάσσης εμπόριο. Το ζητούμενο σε όλη την εφοδιαστική αλυσίδα είναι οι οικονομίες κλίμακος και οι πλοιοκτήτες δεν κάνουν τίποτα άλλο από το να ικανοποιούν την ανάγκη αυτή. Μόνο τον Μάρτιο τοποθετήθηκαν παραγγελίες για 45 Ultra-large containerships (ULCS) που σημαίνει μεταφορική ικανότητα τουλάχιστον 15.000 Teu για το κάθε πλοίο. Ο αριθμός παραγγελιών αποτελεί μάλιστα νέο ρεκόρ. Πολύ λιγότερες, μόλις 27, ήταν οι παραγγελίες για μικρότερου μεγέθους πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
Η συνολική μεταφορική ικανότητα των συνολικά 72 νέω πλοίων ανέρχεται στα 866.060 TEU και σηματοδοτεί όπως σημειώνει ο Peter Sand αναλυτής της Bimco μια επανεκκίνηση του τομέα στις ναυπηγήσεις.
Αποτελεί αυτή η επιστροφή στα ναυπηγεία και μία έκφραση εμπιστοσύνης πλοιοκτητών και επενδυτών στον κλάδο των containerships αφού θα πρέπει να σημειωθεί ότι ολόκληρο το 2020 οι παραγγελίες που τοποθετήθηκαν στα ναυπηγεία για πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων αφορούσαν μεταφορική ικανότητα μόλις 995.000 Teu, ενώ το πρώτο τρίμηνο του 2021 οι παραγγελίες που τοποθετήθηκαν στα ναυπηγεία της Άπω Ανατολής για containerhips έχουν φτάσει τα 1.398.000 Teu και αποτελούν υψηλό έξι ετών.
Τα πλοία μεγαλώνουν τα τελευταία 50 χρόνια
Το μέγεθος των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων έχει αυξηθεί εκθετικά τα τελευταία 50 χρόνια. Τα σκάφη έχουν σχεδόν τριπλασιαστεί σε μέγεθος, ενώ η χωρητικότητα έχει αυξηθεί από περίπου 1.500 TEU 1970 σε περισσότερα από 24.000 TEU σήμερα. Αντίθετα, το πλήρωμα έχει μειωθεί κατά περίπου ένα τέταρτο.
Το τεράστιο μέγεθος ορισμένων πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων αμφισβητήθηκε πολλές φορές κατά τη διάρκεια των τελευταίων έξι ημερών φραγής του καναλιού του Σουέζ, καθώς ορισμένοι το είδαν ως κακό οιωνό για τα πολύ μεγάλα πλοία, καθώς τίθεται σε κίνδυνο η αξιοπιστία της εφοδιαστικής αλυσίδας, η αριστεία στη ναυσιπλοΐα και η ασφάλεια, λέει ο Peter Sand.
Αλλά συμπληρώνει δεν πρέπει να περιμένετε μεγάλη αλλαγή σε αυτόν τον τομέα καθώς τα εξαιρετικά μεγάλα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, είναι η προτιμώμενη επιλογή της ναυτιλιακής βιομηχανίας εμπορευματοκιβωτίων που επιδιώκει να βελτιώσει τη μακροπρόθεσμη κερδοφορία.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Yπουργείο Οικονομικών: Παράταση υποβολής δηλώσεων φόρου πλοίων β’ κατηγορίας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/08/ypoik-1-600x337.jpg)
Παράταση υποβολής δηλώσεων φόρου πλοίων β’ κατηγορίας
Η μετάθεση της καταληκτικής ημερομηνίας από το Yπουργείο Οικονομικών κρίνεται επιβεβλημένη για την ομαλή ολοκλήρωση της υποβολής των εν λόγω δηλώσεων
![Λιμενικό: 660 έλεγχοι σε πλοία – Τι παραβάσεις εντοπίστηκαν](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/limeniko-711x400-1-600x338.jpeg)
Συνεχίζονται οι έκτακτες επιθεωρήσεις σε πλοία από το Λιμενικό Σώμα - Τι παραβάσεις εντοπίζονται
Οι επιθεωρητές από το Λιμενικό Σώμα επέβαλαν επίσης απαγόρευση απόπλου σε 28 περιπτώσεις
![Παύλος Ξηραδάκης: Γιατί τα λιμάνια θέλουν ρυμουλκά με ισχυρό πυροσβεστικό εξοπλισμό](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/thumbnail_pirkagia-sep-600x342.jpg)
Παύλος Ξηραδάκης: Γιατί τα λιμάνια θέλουν ρυμουλκά με ισχυρό πυροσβεστικό εξοπλισμό
Αναγκαία η ύπαρξη ρυμουλκών με ισχυρή πυροσβεστική ικανότητα για την κατάσβεση πυρκαγιών όχι μόνο στα πλοία αλλά και στις χερσαίες εγκαταστάσεις των ελληνικών λιμανιών
![ΤΑΙΠΕΔ: «Κουμπαρά» και νέο ρόλο για τα λιμάνια αποκτά με νομοθετικές διατάξεις](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/volos-port-yachts-rentals-600x302.jpg)
«Κουμπαρά» για τα λιμάνια αποκτά το ΤΑΙΠΕΔ
Με διατάξεις στο νομοσχέδιο για το Υπερταμείο προβλέπεται ότι το ΤΑΙΠΕΔ θα μπορεί τα μισά έσοδα από παραχωρήσεις να τα αξιοποιεί για επενδύσεις στα λιμάνια
![Ναυτιλία: Κυριαρχία της Κίνας στην κατασκευή πλοίων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/Capture-51-600x273.jpg)
Κυριαρχία της Κίνας στην κατασκευή πλοίων
Τα κινεζικά ναυπηγεία αντιπροσωπεύουν το 60% του συνόλου των παραγγελιών ? Ο ρόλος της Νότιας Κορέας και της Ιαπωνίας
![Ναυπηγεία Σαλαμίνας: Εργατικό δυστύχημα με έναν νεκρό σε ταχύπλοο της SeaJets](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/salamina-1-600x337.jpg)
Δυστύχημα σε ταχύπλοο της SeaJets κατά την διάρκεια εργασιών στα Ναυπηγεία Σαλαμίνας
Ο τραυματίας σύμφωνα με το Υπουργείο Ναυτιλίας μεταφέρθηκε στο κέντρο Υγείας Σαλαμίνας
![Παπαθανάσης: Με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης εκσυγχρονίζονται τα λιμάνια Σούδας και Στυλίδας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/limani-soudas-600x341.png)
Παπαθανάσης: Με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης εκσυγχρονίζονται τα λιμάνια Σούδας και Στυλίδας
Τα δύο έργα περιλαμβάνονται στον πυλώνα «Ιδιωτικές επενδύσεις και μετασχηματισμός της οικονομίας» του Εθνικού Σχεδίου «Ελλάδα 2.0». Υπουργείο ευθύνης και φορέας χρηματοδότησης για τα δύο έργα είναι το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής
![Πειραιάς: Φωτιά σε υπαίθριο χώρο του ΟΛΠ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/ker1-600x410.jpg)
Πειραιάς: Φωτιά σε υπαίθριο χώρο του ΟΛΠ
Την άμεση κινητοποίηση της Πυροσβεστικής προκάλεσε η φωτιά σε κοντέινερ
![LNG: Ο «σκοτεινός στόλος» του Πούτιν](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/11/ot_LNG22-600x352.png)
Ο «σκοτεινός στόλος» του Πούτιν με τα LNG
Το ξέφρενο αγοραστικό ενδιαφέρον έχει ανεβάσει τις τιμές των παλαιότερων πλοίων, καθώς η Μόσχα προετοιμάζεται για νέες κυρώσεις
![Μαρίνα Καλαμαριάς: Το σχέδιο αξιοποίησης του ΤΑΙΠΕΔ – Τι απαντά στους φόβους για πόλη μέσα στην πόλη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/07/thumbnail_Kalamaria-marina_GR-600x327.jpg)
ΤΑΙΠΕΔ: Το σχέδιο για την Μαρίνα Καλαμαριάς - Το χτίσιμο 14.900 τ.μ., το ξενοδοχείο και οι κατοικίες
Ο «οδηγός» του ΤΑΙΠΕΔ περιλαμβάνει απαντήσεις σε όλες τις ενστάσεις που εκφράστηκαν για την αξιοποίηση της Μαρίνας Καλαμαριάς στη δημόσια διαβούλευση