H Alibaba περπατά πάνω σε τεντωμένο σχοινί. Το πρόστιμο – ρεκόρ των 2,8 δισ δολαρίων που τις επέβαλαν οι αντιμονοπωλιακές αρχές οδήγησε την εταιρεία στην πρώτη τριμηνιαία καθαρή ζημιά από την εποχή που εισήχθη στο χρηματιστήριο. Ομως, η Alibaba προβλέπει ότι οι ετήσιες πωλήσεις θα εκτιναχθούν 30% στα 144 δισ. δολάρια το επόμενο δημοσιονομικό έτος. Αυτό θα πρέπει να καθησυχάζει τους νευρικούς μετόχους. Οι ρυθμιστικές αρχές, ωστόσο, βρίσκονται ολοένα να περισσότερο σε κόντρα με το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα του ομίλου -το τεράστιο αρχείο δεδομένων.

Πέραν του προστίμου, η αυτοκρατορία ηλεκτρονικών αγορών της οποίας ηγείται ο Ντάνιελ Ζανγκ, φαίνεται ότι ξεπερνά την τρέχουσα δυσκολία χωρίς αναταράξεις. Ο τζίρος απο τις κύριες εγχώριες επιχειρήσεις λιανικής αυξήθηκε 74% σε ετήσια σύγκριση, στα 19 δισ δολάρια, στο διάστημα Ιανουαρίου-Μαρτίου, λόγω της έξαρσης των online παραγγελιών και της πρόσφατης εξαγοράς μιας αλυσίδας σούπερμαρκετ. Ο Ζανγκ είναι επίσης αισιόδοξος ότι η τεράστια βάση χρηστών της Alibaba, που ανήλθε στα 890 εκατομμύρια στην Κίνα στο α’ τρίμηνο, μπορεί να ξεπεράσει το 1 δισ σύντομα. Αλλα σημεία αισιοδοξίας περιλαμβάνουν τις ραγδαία αναπτυσσόμενες μονάδες cloud computing και logistics, που συνολικά καλύπτουν το 14% των πωλήσεων του ομίλου.

Αυτά θα πρέπει να καθησυχάσουν τους επενδυτές πως η εταιρεία γενικότερα έχει προχωρήσει αφήνοντας πίσω της τις ρυθμιστικές δυσκολίες. Παράλληλα με το οικονομικό πρόστιμο, οι αντιμονοπωλιακές αρχές διέταξαν την εταιρεία να προχωρήσει σε “λεπτομερείς επιδιορθώσεις” στη λειτουργία της και να υποβάλει εκθέσεις για την πρόοδό της για μια τριετία. Οι μετοχές της υποχώρησαν κατά περίπου 20% απο τα υψηλά επίπεδα του Φεβρουαρίου και διαπραγματεύονται μόλις 20 φορές τα μελλοντικά κέρδη, σύμφωνα με στοιχεία της Refinitiv, αρκετά κάτω απο τις 38 φορές της ανταγωνίστριας JD.com.

Το «δουλειά ως συνήθως», ωστόσο, ρισκάρει περισσότερο έλεγχο από το Πεκίνο. Ο Πρόεδρος Σι ενίσχυσε την εκστρατεία του προκειμένου να κυριαρχήσει πάνω στους ανεξέλεγκτους τιτάνες τεχνολογίας της Κίνας. Επειτα από μια σειρά μέτρων καταπολέμησης μονοπωλιακών πρακτικών, αξιωματούχοι έστρεψαν την προσοχή τους στη ρύθμιση των δεδομένων. Αυτό ακούγεται δυσοίωνο. Η Αlibaba βομβαρδίζει τους χρήστες της με τεράστιες ποσότητες πληροφοριών προκειμένου να βοηθήσει τους πωλητές στην καλύτερη προώθηση των προϊόντων τους. Ο ιδρυτής Τζακ Μα, που κάποτε είχε παρομοιάσει τα δεδομένα με το πετρέλαιο και το νερό του μέλλοντος, διατηρεί το παρατσούκλι “Data Ma”.

H Alibaba έμαθε με το σκληρό τρόπο ότι το νύχι που εξέχει θα κοπεί. Η προσπάθεια να ικανοποιεί ταυτόχρονα τους μετόχους και το Πεκίνο θα γίνεται ολοένα πιο δύσκολη.

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Partners