Η «επόμενη ημέρα» του ελληνικού ξενοδοχείου, μέσα από την αξιοποίηση των διαθέσιμων χρηματοδοτικών εργαλείων του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης «Ελλάδα 2.0», συζητήθηκε σήμερα στην υβριδική ημερίδα με θέμα «Η επόμενη μέρα του Ελληνικού Ξενοδοχείου, αξιοποιώντας τα χρηματοδοτικά μέσα» που συνδιοργάνωσαν το Υπουργείο Τουρισμού και το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο της Ελλάδος, στον Φάρο του Κέντρου Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (Κ.Π.Ι.Σ.Ν.), με ταυτόχρονη διαδικτυακή μετάδοση.

Το Ταμείο Ανάκαμψης δημιουργεί ευκαιρίες

Κατά τη διάρκεια της ημερίδας, ο Υπουργός Τουρισμού κ. Χάρης Θεοχάρης επισήμανε τις ευκαιρίες που δίνουν οι πόροι του Ταμείου Ανάκαμψης για τον ελληνικό τουρισμό, τονίζοντας ταυτόχρονα την ανάγκη για πρόοδο στον εμβολιασμό που έχει κρίσιμη σημασία για το φετινό καλοκαίρι. Συγκεκριμένα, ο Υπουργός Τουρισμού ανέφερε πως «έχουμε χρέος -και είναι το πρωταρχικό χρέος- απέναντι στον εαυτό μας, στους οικείους μας και ευρύτερα στην πατρίδα και στους ξένους φιλοξενούμενούς μας να εμβολιαστούμε. Φοβάμαι ότι υπάρχουν πολλοί ακόμη οι οποίοι δεν έχουν αντιληφθεί ότι από την ταχύτερη δυνατή πρόοδο των εμβολιασμών εξαρτάται το φετινό καλοκαίρι για τον Ελληνικό Τουρισμό. Η μηδαμινή θετικότητα στις πύλες εισόδου μας δείχνει ξεκάθαρα ότι η αύξηση των κρουσμάτων COVID-19 στην Ελλάδα δεν σχετίζεται με τον τουρισμό. Και ακριβώς γι’ αυτό έχουμε ακόμη μεγαλύτερη υποχρέωση να συμβάλουμε με όλες μας τις δυνάμεις στην επιτάχυνση του εμβολιαστικού προγράμματος».

Ο κ. Θεοχάρης πρόσθεσε πως «η προστασία της υγείας με τη συμβολή όλων μας είναι το απαραίτητο υπόβαθρο, πάνω στο οποίο μπορεί να κτιστεί στέρεα το μέλλον του ξενοδοχειακού και του τουριστικού κλάδου στην Ελλάδα. Η ευκαιρία που μας δίνει το Ευρωπαϊκό Ταμείο Ανάκαμψης από τις συνέπειες της πανδημίας είναι μοναδική: Έχουμε στη διάθεσή μας 260 εκατ. ευρώ για να ξεκινήσουμε τον ουσιαστικό και μακρόπνοο μετασχηματισμό του Ελληνικού Τουρισμού». Και κατέληξε, λέγοντας ότι «ο τουρισμός είναι συνυφασμένος με τη φωτεινή πλευρά της ζωής, με την απόλαυση του ταξιδιού και τη θερμή ανθρώπινη επαφή που εξασφαλίζει η φιλοξενία. Ας εστιάσουμε, λοιπόν, σε όλα αυτά που μας κάνουν αισιόδοξους για ένα καλύτερο μέλλον. Αλλά με την προϋπόθεση ότι έχουμε κάνει ό,τι καλύτερο μπορούμε στο παρόν».

«Κινούμενη άμμος» η τουριστική σεζόν

Ο Πρόεδρος του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδας κ. Αλέξανδρος Βασιλικός τόνισε ότι «η ημερίδα πραγματοποιήθηκε στην ‘καρδιά’ μιας απρόβλεπτης τουριστικής σεζόν», την οποία χαρακτήρισε ως «κινούμενη άμμο», υπογραμμίζοντας πως «τις δύο τελευταίες εβδομάδες του Ιουνίου, η πληρότητα των ξενοδοχείων που κατάφεραν να ανοίξουν ανήλθε στο 34,5% και με αναγωγή στο σύνολο του ξενοδοχειακού δυναμικού η πληρότητα ήταν στο 28,9%».

«Το ΞΕΕ, μέσω του ΙΤΕΠ, θα συνεχίσει την καταγραφή των δεδομένων της σεζόν και στο τέλος της θα καταθέσει ολοκληρωμένες προτάσεις για να απαντηθούν οι ανάγκες στήριξης των ξενοδοχείων που θα αποτυπωθούν αξιόπιστα», είπε ο κ. Βασιλικός και πρόσθεσε πως «σήμερα συζητήσαμε την ‘επόμενη μέρα’ του ελληνικού ξενοδοχείου στη βάση εξαιρετικά σημαντικών δεδομένων από τις σχετικές έρευνες του ΙΤΕΠ για λογαριασμό του ΞΕΕ. Η ημερίδα επιβεβαιώνει τον πρωταγωνιστικό ρόλο στην ανάκαμψη της χώρας, τον οποίο μπορούν να έχουν τα ελληνικά ξενοδοχεία. Ωστόσο, για να φτάσουμε εκεί, καθώς η επανεκκίνηση δεν οδηγεί αυτομάτως και οριζόντια στο επιθυμητό λειτουργικό αποτέλεσμα, θα χρειαστεί ένας κατάλληλος σχεδιασμός, νέων και στοχευμένων παρεμβάσεων προς στήριξη των ξενοδοχείων, που θα μας επιτρέψει να βγούμε όλοι μαζί στο ‘ξέφωτο’, χωρίς να αφήσουμε κανέναν πίσω, όπως έχει επισημάνει και ο πρωθυπουργός κ. Κυριάκος Μητσοτάκης. Επιπλέον, το Εθνικό Σχέδιο Ανάκαμψης ‘Ελλάδα 2.0’ είναι μια ιστορική ευκαιρία και το ελληνικό ξενοδοχείο, με τη διαχρονική προσφορά του στην οικονομία και στην κοινωνία, πρέπει και μπορεί αποδεδειγμένα να έχει ρόλο οδηγού προς μια πράσινη και έξυπνη Ελλάδα, συνώνυμη της ποιότητας και της αυθεντικότητας».

Επενδύσεις στην αειφορία

Στην ημερίδα παρουσιάστηκαν από τον Γενικό Διευθυντή του Ινστιτούτου Τουριστικών Ερευνών και Προβλέψεων (ΙΤΕΠ) Καθηγητή κ. Γιώργο Πετράκο τέσσερις πρωτογενείς μελέτες, οι οποίες αποτυπώνουν την κατάσταση και την πρόθεση επένδυσης των ελληνικών ξενοδοχείων στους τομείς της αειφορίας και της βιωσιμότητας, της απασχόλησης και της δια βίου μάθησης, της ψηφιακής μετάβασης και της προσβασιμότητας.

Τα ευρήματα των ερευνών αυτών τροφοδότησαν ισάριθμα θεματικά πάνελ, στα οποία συζητήθηκε το πώς ο ξενοδοχειακός κλάδος θα αξιοποιήσει την ιστορική ευκαιρία του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης «Ελλάδα 2.0» για να δημιουργήσει νέες υπεραξίες τόσο για τον ελληνικό τουρισμό όσο και για την εθνική οικονομία, την απασχόληση, τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις, την περιφερειακή ανάπτυξη και τη βιώσιμη ευημερία των τοπικών κοινωνιών.

Το άνοιγμα των εργασιών της ημερίδας έγινε από τον Υπουργό Τουρισμού κ. Χάρη Θεοχάρη και τον Πρόεδρο του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδας κ. Αλέξανδρο Βασιλικό ενώ χαιρετισμούς απηύθυναν οι κ.κ. Θόδωρος Σκυλακάκης, Αναπληρωτής Υπουργός Οικονομικών, Σοφία Ζαχαράκη, Υφυπουργός Τουρισμού, Χρίστος Δήμας, Υφυπουργός Έρευνας και Τεχνολογίας, Δόμνα Μαρία Μιχαηλίδου, Υφυπουργός Πρόνοιας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, Γιώργος Αμυράς, Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας και ο Πρόεδρος της HOTREC κ. Jens Zimmer Christensen.

Στην ημερίδα συμμετείχαν, μεταξύ άλλων, οι Γενικοί Γραμματείς Τουριστικής Πολιτικής και Ανάπτυξης κυρία Βίκυ Λοΐζου, Δημοσίων Επενδύσεων και ΕΣΠΑ κ. Δημήτρης Σκάλκος, Χωρικού Σχεδιασμού και Αστικού Περιβάλλοντος κ. Ευθύμιος Μπακογιάννης, Ενέργειας και Ορυκτών Πρώτων Υλών κυρία Αλεξάνδρα Σδούκου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Απλούστευσης Διαδικασιών κ. Λεωνίδας Χριστόπουλος και ΕΟΤ κ. Δημήτρης Φραγκάκης, καθώς και Ευρωπαίοι και κρατικοί αξιωματούχοι και στελέχη της αγοράς.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Τουρισμός
Ξενοδοχεία: Ποιες μεγάλες αλυσίδες παίρνουν… τα βουνά – Πού σχεδιάζουν επενδύσεις
Τουρισμός |

Ποια μεγάλα ξενοδοχεία παίρνουν τα… βουνά – Πού σχεδιάζουν νέες επενδύσεις

Η αλλαγή των κλιματολογικών συνθηκών «υποχρεώνει» τις αλυσίδες ξενοδοχείων να αναζητήσουν σε νέες περιοχές ευκαιρίες για δημιουργία νέων μονάδων – Η περίπτωση της Λάμψα και της Marriott