Μικρή πρόοδος επιτεύχθηκε στη σύνοδο των υπουργών Περιβάλλοντος και Ενέργειας των 20 ισχυρότερων οικονομικά χωρών την Πέμπτη στο Βασιλικό Ανάκτορο της Νάπολης στην Ιταλία, όσον αφορά στον τρόπο επίτευξης των κλιματικών στόχων, όπως μετέδωσε το Reuters.
Την ίδια ώρα, κοντά στον τόπο της συνόδου, χιλιάδες διαδηλωτές διαμαρτύρονταν κάνοντας λόγο για «έλλειψη δράσης κατά της υπερθέρμανσης του πλανήτη».
Η συνάντηση της G20 συζήτησε για τη βιοποικιλότητα και το φυσικό περιβάλλον την Πέμπτη, ενώ τα θέματα ενέργειας και η κλιματική αλλαγή θα βρίσκονται στην ημερήσια διάταξη της Παρασκευής. Οι διπλωμάτες προσπάθησαν εναγωνίως για μέρες προκειμένου να βρεθεί ένα κοινό έδαφος και στα δύο θέματα.
Η Ιταλία, η οποία βρίσκεται αυτή την περίοδο στην προεδρία της G20, δήλωσε ότι συμφωνήθηκε τελικά ένα ανακοινωθέν για το περιβάλλον που εγκρίνεται και από τις 20 χώρες, μετά από «εβδομάδες διαπραγματεύσεων και μια διήμερη συνάντηση χωρίς διακοπή».
Το ντοκουμέντο 7 σελίδων καλύπτει πολλά θέματα, όπως η επισιτιστική ασφάλεια, η αειφόρος χρήση του νερού, τα θαλάσσια απορρίμματα, η βιώσιμη χρηματοδότηση και πώς είναι εφικτή η καλύτερη εκπαίδευση της νεολαίας πάνω στα κλιματικά ζητήματα, δήλωσε ο Ιταλός υπουργός Οικολογικής Μετάβασης Ρομπέρτο Τσινγκολάνι.
Μια σύνοψη που δημοσίευσε το γραφείο του ήταν σχετικά φειδωλή σε συγκεκριμένες πολιτικές δεσμεύσεις, ωστόσο ο Τσινγκολάνι χαρακτήρισε το αποτέλεσμα «ιδιαίτερα φιλόδοξο» και είπε ότι αντικατοπτρίζει τους στόχους της ιταλικής Προεδρίας της G20.
«Είναι η πρώτη φορά που αυτά τα πράγματα είναι διατυπωμένα με σαφήνεια και δεσμευτικά για όλες τις χώρες που παράγουν το 80% του παγκόσμιου ΑΕΠ και το 85% των εκπομπών του άνθρακα», δήλωσε στους δημοσιογράφους.
Η πρόταση της Αργεντινής
Στην ομιλία του προς την G20, σύμφωνα με το Reuters, ο υπουργός Περιβάλλοντος της Αργεντινής Χουάν Καμπαντί έκανε λόγο για «ανταλλαγή χρέους» με την οποία ένα μέρος του χρέους των αναπτυσσόμενων χωρών θα μπορούσε να διαγραφεί, ώστε να μπορέσουν να χρηματοδοτήσουν την οικολογική τους μετάβαση.
Ο Τσινγκολάνι δήλωσε ωστόσο ότι δεν γνώριζε την πρόταση.
Η συνάντηση της G20 θεωρείται ως βασικό ενδιάμεσο στάδιο ενόψει της Cop26, που αποτελούν τις ζωτικές συνομιλίες του ΟΗΕ για το κλίμα που θα πραγματοποιηθούν στη Γλασκόβη τον Νοέμβριο.
Αξίζει πάντως να σημειωθεί ότι η ανάληψη δράσης για το κλίμα έγινε ακόμα πιο αποκαλυπτική αυτό το μήνα, καθώς οι περισσότερες χώρες της G20, έπεσαν θύματα της κλιματικής αλλαγής. Από την εθνική τραγωδία που έπληξε τη Γερμανία αλλά και άλλες χώρες της Κεντρικής Ευρώπης με τις πολύνεκρες πλημμύρες, μέχρι τις πυρκαγιές που έπληξαν τις Ηνωμένες Πολιτείες και τον Καναδά αλλά και τις θερμοκρασίες ρεκόρ στη Σιβηρία. Ωστόσο οι μεγάλες οικονομικές δυνάμεις του πλανήτη εξακολουθούν να διαφωνούν για το πώς και ποιοι θα πληρώσουν τις δαπανηρές πολιτικές που θα συμβάλουν στη μείωση της υπερθέρμανσης του πλανήτη.
Σχολιάζοντας τις εξελίξεις στη Νάπολη, ο Όσκαρ Σορία, μέλος της διαδικτυακής ακτιβιστικής ομάδας Avaaz που εδρεύει στις ΗΠΑ, εκτίμησε πως «θα υπάρξει πλήρης έλλειψη δεσμεύσεων για χρήματα» και πρόσθεσε: «Ο Βορράς λέει στον Νότο “πρέπει να προστατεύσουμε το περιβάλλον” και ο Νότος λέει “χρειαζόμαστε χρήματα για αυτό”, και η ιταλική Προεδρία δεν αποδεικνύεται πολύ καλή για να τους φέρει όλους στην ίδια σελίδα»!
Latest News
Τεράστιο το ετήσιο αποτύπωμα άνθρακα του TikTok - Μεγαλύτερο και από της Ελλάδας
Το TikTok φαίνεται να έχει μεγαλύτερες ετήσιες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα ακόμα και από κάποιες ολόκληρες χώρες
ΗΡΩΝ PULSE: H «φόρτιση Καθ’ οδόν» δίνει νέα διάσταση στην ηλεκτροκίνηση
Οι συγκεκριμένες λύσεις του ΗΡΩΝΑ αφορούν τόσο το πανελλαδικής εμβέλειας αναπτυσσόμενο δίκτυο φορτιστών HΡΩΝ PULSE όσο και τη νέα, καινοτόμο υπηρεσία επαναφόρτισης ηλεκτροκίνητων οχημάτων «Φόρτιση Καθ' οδόν»
Η Σεβίλλη δίνει τον δικό της αγώνα ενάντια στην κλιματική αλλαγή
Με συγκροτημένη στρατηγική και ευρωπαϊκή συγχρηματοδότηση η πρωτεύουσα της Ανδαλουσίας προσπαθεί να αντιμετωπίσει τις συνέπειες της κλιματικής αλλαγής - Δεν είναι εύκολο
Με άλλο EV θα αντικαθιστούσαν 9 στους 10 ιδιοκτήτες EV το όχημά τους
Οι οδηγοί ηλεκτρικών οχημάτων είναι συντριπτικά πιο πιθανό να παραμείνουν πιστοί στην ηλεκτροκίνηση αντί να επιστρέψουν σε ένα συμβατικό αυτοκίνητο
Δράση ενημέρωσης για την κυκλική οικονομία στο Νότιο Αιγαίο
Η δράση αυτή αποτελεί μέρος της ευρύτερης προσπάθειας των φορέων στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου για την ενίσχυση της περιβαλλοντικής συνείδησης και της ενεργής συμμετοχής των πολιτών στη βιώσιμη ανάπτυξη
Η ΔΕΗ ξεκινά την παραγωγή ενέργειας από ΑΠΕ στην Ιταλία
Ο Όμιλος ΔΕΗ ενισχύει το πράσινο χαρτοφυλάκιο του με την προσθήκη των σταθμών Carcarello και Luxenia, ισχύος 20 MW και 12 MW αντίστοιχα
Γκάζι με τροπολογία στις επενδύσεις για αποθήκευση ενέργειας – Και ενίσχυση στη λιγνιτική μονάδα «Μελίτη»
Γκάζι με τροπολογία στις επενδύσεις για αποθήκευση ενέργειας – Και ενίσχυση στη λιγνιτική μονάδα «Μελίτη»
Μεγάλο deal Stellantis - κινεζικής CATL για εργοστάσιο μπαταριών EV στην Ισπανία
Η συμφωνία Stellantis - CATL έρχεται σε μια εποχή που τα ηλεκτρικά οχήματα στην Ευρώπη αντιμετωπίζoυν μια «τέλεια καταιγίδα» προκλήσεων
Κ. Μαύρος (Όμιλος ΔΕΗ): Από νέο σημείο εκκίνησης οι ΑΠΕ το 2025
Η επόμενη τριετία είναι η τριετία των ΑΠΕ στην παραγωγή, της πλήρους απολιγνιτοποίησης και των ευέλικτων μονάδων, είπε ο Κ. Μαύρος
Πάνω από 35 εκατ. η ενίσχυση δήμων από το ειδικό τέλος ΑΠΕ
Ανάμεσα στις πιο ευνοημένες, περιοχές με σημαντική αιολική ανάπτυξη στη νότια Εύβοια, στη Θράκη, στη Βοιωτία και στην Κρήτη, επισημαίνει η ΕΛΕΤΑΕΝ