Η εμπειρία με τα sms των εμβολιασμών θα μπορούσε να αξιοποιηθεί και για την γρήγορη και σωστή (δίχως παρατράγουδα) ανακούφιση των πληγέντων από τις πρόσφατες καταστροφικές πυρκαγιές στην Βόρεια Εύβοια, στην Αττική, στη Πελοπόννησο.

Κάτι τέτοιο πήρε το αυτί μου…

_________________________________________

Το Γεύμα

Πόσο κάνει μια Greek Salad στο Estiatorio Milos του Κώστα Σπηλιάδη στη Νέα Υόρκη; Αν δεν με γελούν τα μάτια μου, 32 δολάρια. Για να είμαι ειλικρινής δεν ταξίδεψα στην αντίπερα όχθη του Ατλαντικού για την εμπειρία μιας σαλάτας, απλώς διάβασα το μενού (αλλά και τις τιμές που το συνοδεύουν) στην έκδοση της εφημερίδας FT Weekeend (14-15 Αυγούστου 2021) όπου στη στήλη Lunch with FT φιλοξενείται ο Θεσσαλονικιός Albert Bourla, το αφεντικό της Pfizer.

Το τι ειπώθηκε στο γεύμα μπορείτε να το διαβάσετε σε άλλες στήλες- εγώ περιορίζομαι στα της σύνθεση του μενού… Το γεύμα στοίχισε κάτι λιγότερο από 240 δολάρια (239.53) και οι δύο συνομιλητές πρέπει να έφυγαν χορτάτοι και ευχαριστημένοι μιας και το συνδυαστικών γεύσεων μενού – το χταπόδι συνοδεύθηκε με αρνίσια παϊδάκια, ενώ δεν κατάφερα να διακρίνω πληροφορίες για το ψάρι της μέρας που προσφέρθηκε.

Εκείνο που μου έκανε εντύπωση – την λέω την αμαρτία μου- ήταν η τιμή της φιάλης του κρασιού. 115 δολάρια για το Santorini του Venetsanos Winery. Μια από τις κλασσικές επιλογές για ασύρτικο που βεβαίως στα πάτρια εδάφη το βρίσκεις σε άλλη τιμή. Δεν κάνω κρίση καμία μιας και υπάρχει και η απόσταση – ολόκληρος ωκεανός.

Το Συμπέρασμα: Το Θέλουμε, δεν το θέλουμε τέτοιες δημοσιεύσεις είναι οι καλύτερες διαφημίσεις της ελληνικής και μεσογειακής γαστρονομίας. Έτοιμο υλικό για προώθηση στα social media του ΕΟΤ και του υπουργείου Τουριστικής Ανάπτυξης.

_________________________________________

Το Κλίμα

Οι εισηγμένες εταιρείες αρχίζουν πλέον να μετρούν και να εμφανίζουν τους κινδύνους που με τον ένα ή άλλο τρόπο αντιμετωπίζουν λόγω των δραστηριοτήτων τους σε σχέση με την κλιματική αλλαγή που έχει ήδη μετατραπεί σε κλιματική κρίση. «Η αεροπορική βιομηχανία επηρεάστηκε και θα συνεχίσει να επηρεάζεται από την κλιματική αλλαγή, τον περιορισμό των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου και τυχόν αλλαγές στην περιβαλλοντική νομοθεσία και εκτίθεται σε κινδύνους που συνδέονται με αλλαγές στη συμπεριφορά των καταναλωτών», επισημαίνεται στο ενημερωτικό δελτίο της Aegean με αφορμή την πρόσφατη αύξηση μετοχικού κεφαλαίου της.

«Τέτοιοι παράγοντες ενδέχεται να οδηγήσουν σε αύξηση του κόστους ή μείωση της ζήτησης για αεροπορικά ταξίδια και, ως εκ τούτου, θα μπορούσαν να έχουν σημαντική αρνητική επίδραση στην επιχειρηματική δραστηριότητα, στις προοπτικές και στην οικονομική κατάσταση του Ομίλου. Ο Όμιλος εκτίθεται, σε κινδύνους που σχετίζονται με τον περιορισμό των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου και την περιβαλλοντική ρύθμιση και νομοθεσία, και σε όσα σχετικά νέα μέτρα ενδέχεται να ληφθούν στο μέλλον», διαβάζω σε ένα σημείο της σχετικής αναφοράς.

Το Πλαίσιο: Η Ευρωπαϊκή Ένωση εισήγαγε το 2003 το σύστημα συναλλαγών επί των εκπομπών αερίων («Emissions Trading Scheme» ή «EU ETS»), με στόχο τον περιορισμό των εκπομπών αερίων θερμοκηπίου και των δικαιωμάτων εμπορίας αυτών που ισχύουν για ορισμένους βιομηχανικούς κλάδους. Ο κλάδος των αερομεταφορών εντάχθηκε στο EU ETS το 2009 και το 2012 πραγματοποιήθηκε η πρώτη χρήση συμβολαίων για κάλυψη πρόσθετων εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα. Τον Οκτώβριο του 2016, ο Διεθνής Οργανισμός Πολιτικής Αεροπορίας συμφώνησε σε ένα σχέδιο αντιστάθμισης και μείωσης των εκπομπών CO2 για τη διεθνή αεροπορία («CORSIA») στοχεύοντας στη συγκράτηση των εκπομπών σε σταθερά επίπεδα για τον κλάδο των αεροπορικών εταιρειών, το οποίο αναμένεται να τεθεί σε εφαρμογή από το 2021.

Το Μέλλον: Σύμφωνα με το σχέδιο CORSIA, θα απαιτηθεί από τις αεροπορικές εταιρείες να καλύψουν δικαιώματα αντιστάθμισης εκπομπών άνθρακα με στόχο να αντισταθμίσουν την αύξηση των εκπομπών άνθρακα που προέρχεται από τη δραστηριότητά τους. Και η επίπτωση όλων αυτών στην Aegean; Στο ενημερωτικό διαβάζω: Ο όγκος των συμβολαίων αντιστάθμισης που πιθανά θα πρέπει να καλυφθούν βάσει του σχεδίου CORSIA από την εταιρεία για αντιστάθμιση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, ενδέχεται να επιφέρει σημαντικές επιπτώσεις στο κόστος λειτουργίας του Ομίλου, να οδηγήσει σε αυξήσεις των τιμών των εισιτηρίων, λόγω μετακύλισης του κόστους, με αρνητικές επιπτώσεις στη ζήτηση για αεροπορικά ταξίδια ή/και να περιορίσει το περιθώριο κέρδους ανά εισιτήριο για τον Όμιλο.

Πέραν των υφιστάμενων κανονισμών αναφορικά με τις εκπομπές αερίων θερμοκηπίου, ενδέχεται στο μέλλον να θεσπιστούν και εφαρμοστούν πρόσθετοι κανονισμοί σε μία ή περισσότερες από τις χώρες στις οποίες δραστηριοποιείται ο Όμιλος. Ειδικότερα, η μη συντονισμένη σε παγκόσμιο επίπεδο προσπάθεια για τον έλεγχο των εκπομπών αερίων θερμοκηπίου, ίσως οδηγήσει σε πληθώρα εθνικών και περιφερειακών πολιτικών για την προστασία του κλίματος, που ενδέχεται να οδηγήσει σε στρέβλωση του ανταγωνισμού, καθώς θα ισχύουν διαφορετικοί κανόνες ανά χώρα δικαιοδοσίας και κατ’ επέκταση ανά αεροπορική εταιρεία, οδηγώντας σε αυξημένο κόστος συμμόρφωσης και εν τέλει σε αναποτελεσματική αντιμετώπιση των εκπομπών αερίων από τις αεροπορικές μετακινήσεις. Επιπρόσθετα, εάν το κόστος αντιστάθμισης ή περιορισμού των εκπομπών CO2 αυξηθεί σημαντικά στο μέλλον ή αν υπάρχει άνιση εφαρμογή των κανονισμών για τη ρύθμιση των εκπομπών, ο Όμιλος ενδέχεται να αντιμετωπίσει σημαντικές οικονομικές επιβαρύνσεις. Επιπλέον, οι αυξήσεις των φόρων επί των ταξιδιών που επιβάλλονται για περιβαλλοντικούς λόγους και οι αλλαγές στους συντελεστές ΦΠΑ για τις αεροπορικές επιβατικές μεταφορές που πρότεινε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή στις 15 Ιουλίου 2020, θα μπορούσαν να μειώσουν τη ζήτηση για αεροπορικές μετακινήσεις στους προορισμούς που δραστηριοποιείται ο Όμιλος. Επίσης, ενδέχεται στο μέλλον να μεταβληθεί η καταναλωτική συμπεριφορά και να αυξηθεί η ευαισθησία των πελατών σε σχέση με περιβαλλοντικά και κλιματικά ζητήματα, γεγονός που ενδεχομένως οδηγήσει σε μειωμένη ζήτηση για αεροπορικά ταξίδια.

Το Συμπέρασμα:  Όλοι αυτοί οι παράγοντες ενδέχεται να περιορίσουν τη λειτουργική ευελιξία των αεροπορικών εταιρειών, να οδηγήσουν σε αύξηση του κόστους ή μείωση της ζήτησης για αεροπορικά ταξίδια και, ως εκ τούτου, θα μπορούσαν να έχουν σημαντική αρνητική επίδραση στην επιχειρηματική δραστηριότητα, στις προοπτικές και στην οικονομική κατάσταση του Ομίλου.

____________________________________

Η Μπάλα

Οι δύο της συνδρομητικής τηλεόρασης συνεχίζουν να μοιράζουν την πίττα της ποδοσφαιρικής αγοράς και των τηλεοπτικών δικαιωμάτων που την συνοδεύουν. Η έμπειρη Nova –χρόνια στο κουρμπέτι των δικαιωμάτων- έχει κάνει εγκαίρως τα κουμάντα της, γνωρίζοντας πρόσωπα και πράγματα στο χώρο. Η Cosmote TV έκανε για πρώτη φορά την επιλογή να βουτήξει στα βαθιά, αρχίζοντας να διαπραγματεύεται με τις διοικήσεις των ΠΑΕ. Τελευταίο της απόκτημα, τα δικαιώματα του ΟΦΗ. Στη σχετική ανακοίνωση διαβάζω: «Η COSMOTE TV υποδέχεται στην τηλεοπτική της στέγη τον ΟΦΗ. Για τα επόμενα δύο χρόνια, η ομάδα της Κρήτης θα έχει “έδρα” τα κανάλια COSMOTE SPORT, τα οποία θα μεταδίδουν όλα τα παιχνίδια που θα κάνουν σέντρα στο “Θεόδωρος Βαρδινογιάννης” του Ηρακλείου για το Πρωτάθλημα της Superleague Interwetten, τους φιλικούς αγώνες (εντός και εκτός έδρας), καθώς και επιλεγμένους αγώνες των Πρωταθλημάτων Υποδομής».

____________________________________

Το Πάρκο

Η δημιουργία ενός  βιομηχανικού πάρκου ηλεκτροκίνησης αποτελεί τον κεντρικό, ως ενός πυλώνα για την παραγωγική ανασυγκρότηση στη περιοχή της Δυτικής Μακεδονίας στο πλαίσιο της παρέμβασης για τη δίκαιη μετάβαση στην μετα-λιγνιτική εποχή.

Ήδη υπάρχει ενδιαφέρον από διεθνή όμιλο για την κατασκευή εργοστασίου μπαταριών συνολικής επένδυσης περίπου διακοσίων εκατ. ευρώ που θα μπορούσε να δημιουργήσει έως εξακόσιες συνολικές μόνιμες θέσεις εργασίας. Παράλληλα, το βιομηχανικό πάρκο αναμένεται να προσελκύσει μονάδες κατασκευής πρώτων υλών ή φορτιστών. Ήδη υπάρχει εκπεφρασμένο επενδυτικό ενδιαφέρον για ανάλογες επενδύσεις, όπως για παράδειγμα η επένδυση άνω των πέντε εκατ. ευρώ από εταιρεία που δραστηριοποιείται στον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας για την κατασκευή ενός εργοστασίου παραγωγής τμημάτων ή ανταλλακτικών αυτοκινήτων.

Το Συμπέρασμα: Λεφτά υπάρχουν. Τα εργαλεία είναι εδώ και απολύτως διαθέσιμα. Το Ταμείο Ανάκαμψης, το νέο ΕΣΠΑ, οι πόροι και οι ευλογίες της Ένωσης. Τι χρειάζεται; Να μην μείνουμε στα λόγια. Να βρεθούν επιχειρήσεις αλλά και υποστηρικτικοί μηχανισμοί από την πλευρά του Κράτους και της δημόσιας διοίκησης που θα τιμήσουν το λόγο και τις υπογραφές τους.

______________________________________

Η Παραγωγή

Δεν φεύγουμε από την Δυτική Μακεδονία και τις δράσεις της Δίκαιης Μετάβασης. Στο σκέλος της έξυπνης αγροτικής παραγωγής εκδηλώνεται μεγάλο επενδυτικό ενδιαφέρον για την ανάπτυξη έξυπνων μονάδων παραγωγής με έμφαση σε εναλλακτικές μορφές καλλιέργειας. Συγκεκριμένα, υπάρχει εκπεφρασμένο ενδιαφέρον από διεθνή εταιρία που δραστηριοποιείται στον κλάδο των τροφίμων, για την κατασκευή μεγάλης μονάδας υδροπονίας με εκτιμώμενο ύψος επένδυσης τα εκατό εκατ. ευρώ, η οποία αναμένεται να δημιουργήσει έως τετρακόσιες άμεσες θέσεις εργασίας κατά τη λειτουργία της.

Επίσης, υπό συζήτηση βρίσκονται επενδύσεις για την κατασκευή μονάδας παραγωγής, επεξεργασίας και

μεταποίησης αγροτικών προϊόντων με εκτιμώμενο ύψος επένδυσης τα 44 εκατ. ευρώ, η οποία αναμένεται να δημιουργήσει έως εκατό άμεσες θέσεις εργασίας κατά τη λειτουργία της, καθώς και μιας επένδυσης για την κατασκευή μονάδας συσκευασίας και μεταποίησης φρούτων και λαχανικών με εκτιμώμενο ύψος επένδυσης τα 13 εκατ. ευρώ, η οποία αναμένεται να δημιουργήσει έως 75 άμεσες θέσεις εργασίας κατά τη λειτουργία της.

Το Συμπέρασμα: Τα εναλλακτικά της έξυπνης αγροτικής παραγωγής είναι το must της επόμενης μέρας.

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Inside Stories