Το έργο είναι ακόμη στα χαρτιά και φέρει τον τίτλο Project H1.
Αφορά στη μετατροπή μιας ολόκληρης βιομηχανικής ζώνης 504.000 τετραγωνικών μέτρων στη νοτιοκορεατική πρωτεύουσα, Σεούλ, σε μια «έξυπνη» συνοικία του μέλλοντος.
«Πόλη των 10 λεπτών» την αποκαλούν ήδη οι εμπνευστές της, όπου χάρη σε έναν συνδυασμό πρωτοποριακού σχεδιασμού και νέων τεχνολογιών, οι κάτοικοί της θα μπορούν να έχουν όλες τις ανέσεις, είτε στα hichtech σπίτια τους, είτε σε απόσταση μόλις δέκα λεπτών από αυτό. Και δη με τα πόδια.
Ως εκ τούτου, τα αυτοκίνητα δεν έχουν θέση στο Project H1, όπου η αειφορία θα είναι πρωταγωνίστρια σε μια αστική ζώνη του μέλλοντος, μικτής χρήσης.
10-minute city masterplan for Seoul unveiled by @UNStudio_Arch https://t.co/S6AUqAixLI pic.twitter.com/NvetIqpjoO
— Archinect (@archinect) October 29, 2021
Μια πόλη του μέλλοντος
Τα σχέδια δόθηκαν προ ημερών στη δημοσιότητα από το αρχιτεκτονικό γραφείο UNStudio, που έχει έδρα στην Ολλανδία, βασίζεται σε ένα διεθνές δίκτυο συνεργατών και έχει αναλάβει πλείστα όσα ανάλογα έργα ανά τον κόσμο.
Στην βιομηχανική συνοικία της Σεούλ, ειδικοί και αρχές οραματίζονται μία έξυπνη πόλη για την ψηφιακή οικονομία, όπου η καινοτομία και η διαφορετικότητα δημιουργούν έναν ελκυστικό χώρο διαμονής, εργασίας και ψυχαγωγίας.
Το σκηνικό συνθέτουν χώροι πρασίνου δίπλα σε πεζόδρομους και πολυελπίδες φουτουριστικές κατασκευές -δημόσιες, ημιδημόσιες και ιδιωτικές- με ψηφιακά εξυπηρετούμενες υποδομές, για έλεγχο της κατανάλωσης πράσινης ενέργειας και της διαχείρισης της παραγωγής σε κοινόχρηστους χώρους, που θα περιλαμβάνουν αστικές φάρμες και συστήματα συλλογής και αποθήκευσης της βρόχινου νερού για συνετή χρήση.
Project H1 involves the transformation of an existing industrial site and railway area into a 504,000 square metres neighbourhood for the new digital economy. UNStudio collaborated with UNSense to propose the plan. https://t.co/4fwPOITIBX
— SEA Building (@SEA_Building) November 8, 2021
«Στόχος μας είναι να δημιουργήσουμε την απόλυτη σύγχρονη πόλη 10 λεπτών, όπου η καθημερινή εμπειρία ζωής των κατοίκων είναι η κορυφαία προτεραιότητα», λέει ο συνιδρυτής του UNStudio, Μπεν βαν Μπέρκελ.
«Αυτό το κάνουμε μέσα από ένα ευρύ φάσμα επιλογών», εξηγεί «για το πώς μπορούν να ζουν, να εργάζονται και να χαλαρώνουν, εξοικονομώντας έτσι τον χρόνο που θα χρειάζονταν για να ταξιδέψουν κάπου αλλού», για έναν από αυτούς ή και για όλους μαζί τους λόγους.
Project H1 – A new masterplan for #Seoul by UNStudio #architecture
view full project: https://t.co/OcLomUfvdT pic.twitter.com/IVA5KZ8gII
— 88DesignBox (@88DesignBox) October 29, 2021
Μοντέλο κλειστών κοινωνιών;
Ο χώρος υλοποίησης του Project H1 (η ημερομηνία υλοποίησης του οποίου δεν έχει ακόμη ανακοινωθεί) βρίσκεται ανάμεσα σε δύο υφιστάμενες οικιστικές ζώνες στη Σεούλ, πρακτικά λίγο-πολύ διαχωρίζοντάς τες.
Οι εμπνευστές του εκτιμούν ότι μπορεί να χρησιμεύσει ως πιλότος μιας προσαρμόσιμης στρατηγικής για τη μελλοντική αστική ανάπτυξη μικτής χρήσης.
Αποτελεί, δε, εξέλιξη της ιδέας της «πόλης των 15 λεπτών», που διατύπωσε το 2016 ο Γαλλο-κολομβιανός ακαδημαϊκός Κάρλος Μορένο και η οποία έτυχε θερμής αποδοχής και υποστήριξης από τη δήμαρχο του Παρισιού, Αν Ιντάλγκο, κατά την εκστρατεία επανεκλογής της.
Η κλιματική αλλαγή από τη μια, η πανδημία Covid-19 από την άλλη, έχουν αναθερμάνει ξανά το ενδιαφέρον για τις αυτόνομες έξυπνες πόλεις.
Ανάλογα σχέδια καταρτίζονται ή ήδη εφαρμόζονται σε διάφορα σημεία του πλανήτη.
Project H1 involves the transformation of an existing industrial site and railway area into a 504,000 square metres neighbourhood for the new digital economy. UNStudio collaborated with UNSense to propose the plan. https://t.co/4fwPOITIBX
— SEA Building (@SEA_Building) November 8, 2021
«Η εμφάνιση της πανδημίας αποκάλυψε την ευπάθεια των πόλεων και την ανάγκη για μια ριζική επανεξέτασή τους», έγραψε νωρίτερα φέτος ο Μορένο στην ακαδημαϊκή επιθεώρηση Journal of Smart Cities.
«Τα καινοτόμα μέτρα θα πρέπει να προσαρμοστούν», υπογράμμισε, «ώστε να διασφαλιστεί ότι οι κάτοικοι των πόλεων είναι σε θέση να συνεχίσουν τις βασικές δραστηριότητές τους. Έτσι οι πόλεις θα παραμείνουν ανθεκτικές και βιώσιμες, στο άμεσο και προσεχές μέλλον».
Πολλοί επικριτές αυτών των σχεδίων πάντως μιλούν για περαιτέρω αύξηση της αστικοποίησης, με στρεβλή επέκταση των μεγαλουπόλεων μέσω της αναβάθμισης πρώην υποβαθμισμένων περιοχών και τη μετατροπή τους σε «γκέτο» πλουσίων.
Latest News
Υβριδικά και ηλεκτρικά οι μισές νέες ταξινομήσεις στην ΕΕ - Τι αγοράζουν οι Ελληνες
Η Ελλάδα είναι πολύ ψηλά στην κατάταξη των κρατών της ΕΕ στις νέες ταξινομήσεις σε υβριδικά ντιζελοκίνητα-ηλεκτρικά οχήματα
Τεράστιο το ετήσιο αποτύπωμα άνθρακα του TikTok - Μεγαλύτερο και από της Ελλάδας
Το TikTok φαίνεται να έχει μεγαλύτερες ετήσιες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα ακόμα και από κάποιες ολόκληρες χώρες
ΗΡΩΝ PULSE: H «φόρτιση Καθ’ οδόν» δίνει νέα διάσταση στην ηλεκτροκίνηση
Οι συγκεκριμένες λύσεις του ΗΡΩΝΑ αφορούν τόσο το πανελλαδικής εμβέλειας αναπτυσσόμενο δίκτυο φορτιστών HΡΩΝ PULSE όσο και τη νέα, καινοτόμο υπηρεσία επαναφόρτισης ηλεκτροκίνητων οχημάτων «Φόρτιση Καθ' οδόν»
Η Σεβίλλη δίνει τον δικό της αγώνα ενάντια στην κλιματική αλλαγή
Με συγκροτημένη στρατηγική και ευρωπαϊκή συγχρηματοδότηση η πρωτεύουσα της Ανδαλουσίας προσπαθεί να αντιμετωπίσει τις συνέπειες της κλιματικής αλλαγής - Δεν είναι εύκολο
Με άλλο EV θα αντικαθιστούσαν 9 στους 10 ιδιοκτήτες EV το όχημά τους
Οι οδηγοί ηλεκτρικών οχημάτων είναι συντριπτικά πιο πιθανό να παραμείνουν πιστοί στην ηλεκτροκίνηση αντί να επιστρέψουν σε ένα συμβατικό αυτοκίνητο
Δράση ενημέρωσης για την κυκλική οικονομία στο Νότιο Αιγαίο
Η δράση αυτή αποτελεί μέρος της ευρύτερης προσπάθειας των φορέων στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου για την ενίσχυση της περιβαλλοντικής συνείδησης και της ενεργής συμμετοχής των πολιτών στη βιώσιμη ανάπτυξη
Η ΔΕΗ ξεκινά την παραγωγή ενέργειας από ΑΠΕ στην Ιταλία
Ο Όμιλος ΔΕΗ ενισχύει το πράσινο χαρτοφυλάκιο του με την προσθήκη των σταθμών Carcarello και Luxenia, ισχύος 20 MW και 12 MW αντίστοιχα
Γκάζι με τροπολογία στις επενδύσεις για αποθήκευση ενέργειας – Και ενίσχυση στη λιγνιτική μονάδα «Μελίτη»
Γκάζι με τροπολογία στις επενδύσεις για αποθήκευση ενέργειας – Και ενίσχυση στη λιγνιτική μονάδα «Μελίτη»
Μεγάλο deal Stellantis - κινεζικής CATL για εργοστάσιο μπαταριών EV στην Ισπανία
Η συμφωνία Stellantis - CATL έρχεται σε μια εποχή που τα ηλεκτρικά οχήματα στην Ευρώπη αντιμετωπίζoυν μια «τέλεια καταιγίδα» προκλήσεων
Κ. Μαύρος (Όμιλος ΔΕΗ): Από νέο σημείο εκκίνησης οι ΑΠΕ το 2025
Η επόμενη τριετία είναι η τριετία των ΑΠΕ στην παραγωγή, της πλήρους απολιγνιτοποίησης και των ευέλικτων μονάδων, είπε ο Κ. Μαύρος