Η στροφή στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας δεν είναι μόνο… ελληνικό φαινόμενο. Το ίδιο κάνουν και οι βρετανοί καταναλωτές προκειμένου να περιορίσουν την πίεση που δέχονται τα εισοδήματά τους από τον αυξανόμενο πληθωρισμό.

Οι πωλήσεις επώνυμων προϊόντων σούπερ μάρκετ μειώθηκαν κατά 5,1% τις τέσσερις εβδομάδες έως τις 26 Μαρτίου, ενώ οι πωλήσεις προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας μειώθηκαν κατά 1,9%, ωστόσο το μερίδιο των πωλήσεων για προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας αυξήθηκε από 52,4% σε 53,2% σε σύγκριση με ένα χρόνο πριν, ανακοίνωσε η NielsenIQ.

Διαβάστε επίσης: Ακρίβεια: Κερδίζουν πόντους τα «ανώνυμα» προϊόντα – Έρχονται νέες ανατιμήσεις

«Καθώς αφήνουμε πίσω την πανδημία, είναι σαφές ότι οι καταναλωτές επαναξιολογούν τι ξοδεύουν», σχολίασε ο Μάικ Γουάτκινς, της NielsenIQ στο Ηνωμένο Βασίλειο.

«Ενώ ορισμένες από τις αλλαγές στις δαπάνες ειδών παντοπωλείου οφείλονται στο ότι οι καταναλωτές έχουν απλώς διαφορετικό μείγμα καλαθιού σε σύγκριση με πέρυσι (σ.σ.: περίοδο πανδημίας) τα δεδομένα μας δείχνουν επίσης ότι οι καταναλωτές πλέον αγοράζουν όλο και περισσότερο προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας ως μέρος της στρατηγικής τους για την αντιμετώπιση [της ακρίβειας]».

Οι πωλήσεις προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας αυξήθηκαν κατά 3,3%. Μια σημαντική αλλαγή σε μια κατηγορία όπου κυριαρχούν τα επώνυμα προϊόντα, με μερίδιο 61% στις συνολικές πωλήσεις, σύμφωνα με τον ίδιο.

Ο πληθωρισμός του Ηνωμένου Βασιλείου έφτασε σε υψηλό 30 ετών στο 6,2% τον Φεβρουάριο και οδεύει προς το 9% τους επόμενους μήνες.

Συνολικά οι δαπάνες για αγορές σούπερ μάρκετ μειώθηκαν το διάστημα των τεσσάρων εβδομάδων μέχρι τις 26 Μαρτίου κατά 4,1% σε επίπεδο έτους, η μεγαλύτερη πτώση που έχει καταγραφεί μέχρι στιγμής το 2022, ανακοίνωσε η Nielsen IQ.

Ωστόσο, οι στατιστικολόγοι διατηρούν μια επιφύλαξη ότι επειδή η σύγκριση γίνεται με την περίοδο των εκτεταμένων περιοριστικών μέτρων λόγω πανδημίας, μπορεί να υπάρξει μια επιστροφή στην ανάπτυξη μετά το Πάσχα.

Οι εταιρείες λιανικής με τις καλύτερες επιδόσεις ήταν η M&S, με άνοδο στις πωλήσεις κατά 9,4% και οι γερμανικές εκπτωτικές εταιρείες Lidl και Aldi, με άνοδο 8,6% και 5,6% αντίστοιχα. Αυτές ήταν και οι τρεις αλυσίδες που αύξησαν τα μερίδιά τους στην αγορά.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή