Η στροφή στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας δεν είναι μόνο… ελληνικό φαινόμενο. Το ίδιο κάνουν και οι βρετανοί καταναλωτές προκειμένου να περιορίσουν την πίεση που δέχονται τα εισοδήματά τους από τον αυξανόμενο πληθωρισμό.
Οι πωλήσεις επώνυμων προϊόντων σούπερ μάρκετ μειώθηκαν κατά 5,1% τις τέσσερις εβδομάδες έως τις 26 Μαρτίου, ενώ οι πωλήσεις προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας μειώθηκαν κατά 1,9%, ωστόσο το μερίδιο των πωλήσεων για προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας αυξήθηκε από 52,4% σε 53,2% σε σύγκριση με ένα χρόνο πριν, ανακοίνωσε η NielsenIQ.
Διαβάστε επίσης: Ακρίβεια: Κερδίζουν πόντους τα «ανώνυμα» προϊόντα – Έρχονται νέες ανατιμήσεις
«Καθώς αφήνουμε πίσω την πανδημία, είναι σαφές ότι οι καταναλωτές επαναξιολογούν τι ξοδεύουν», σχολίασε ο Μάικ Γουάτκινς, της NielsenIQ στο Ηνωμένο Βασίλειο.
«Ενώ ορισμένες από τις αλλαγές στις δαπάνες ειδών παντοπωλείου οφείλονται στο ότι οι καταναλωτές έχουν απλώς διαφορετικό μείγμα καλαθιού σε σύγκριση με πέρυσι (σ.σ.: περίοδο πανδημίας) τα δεδομένα μας δείχνουν επίσης ότι οι καταναλωτές πλέον αγοράζουν όλο και περισσότερο προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας ως μέρος της στρατηγικής τους για την αντιμετώπιση [της ακρίβειας]».
Οι πωλήσεις προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας αυξήθηκαν κατά 3,3%. Μια σημαντική αλλαγή σε μια κατηγορία όπου κυριαρχούν τα επώνυμα προϊόντα, με μερίδιο 61% στις συνολικές πωλήσεις, σύμφωνα με τον ίδιο.
Ο πληθωρισμός του Ηνωμένου Βασιλείου έφτασε σε υψηλό 30 ετών στο 6,2% τον Φεβρουάριο και οδεύει προς το 9% τους επόμενους μήνες.
Συνολικά οι δαπάνες για αγορές σούπερ μάρκετ μειώθηκαν το διάστημα των τεσσάρων εβδομάδων μέχρι τις 26 Μαρτίου κατά 4,1% σε επίπεδο έτους, η μεγαλύτερη πτώση που έχει καταγραφεί μέχρι στιγμής το 2022, ανακοίνωσε η Nielsen IQ.
Ωστόσο, οι στατιστικολόγοι διατηρούν μια επιφύλαξη ότι επειδή η σύγκριση γίνεται με την περίοδο των εκτεταμένων περιοριστικών μέτρων λόγω πανδημίας, μπορεί να υπάρξει μια επιστροφή στην ανάπτυξη μετά το Πάσχα.
Οι εταιρείες λιανικής με τις καλύτερες επιδόσεις ήταν η M&S, με άνοδο στις πωλήσεις κατά 9,4% και οι γερμανικές εκπτωτικές εταιρείες Lidl και Aldi, με άνοδο 8,6% και 5,6% αντίστοιχα. Αυτές ήταν και οι τρεις αλυσίδες που αύξησαν τα μερίδιά τους στην αγορά.
Latest News
Το κινεζικό «χτύπημα» στον κολοσσό της Louis Vuitton – Πού ελπίζει σε αναχώματα
Η εταιρεία συμβούλων Bain αναμένει ότι η αγορά των προσωπικών ειδών πολυτελείας θα αυξηθεί κατά 1-4% το 2024, από 8-10% που εκτιμούσαν ότι θα αυξηθεί το 2023
Οι πέντε κρίσιμοι δείκτες για την ανάκαμψη της κινεζικής οικονομίας
Μπορεί η βιομηχανική παραγωγή να αυξήθηκε, αλλά οι εξαγωγές και η εγχώρια κατανάλωση παραμένουν ασταθείς
Τρεις δημοφιλείς πλατφόρμες ερωτικού περιεχομένου... στριμώχνονται από νέο νόμο της ΕΕ
Καλούνται άμεσα να συντάξουν εκθέσεις αξιολόγησης κινδύνου και να λάβουν μέτρα για την αντιμετώπιση συστημικών κινδύνων που συνδέονται με τις υπηρεσίες τους
Διπλή μάστιγα τα χρέη και οι ανισότητες - Η επισφαλής ανθεκτικότητα της παγκόσμιας οικονομίας
Ο γεωπολιτικός και οικονομικός κατακερματισμός του πλανήτη αποκλείει όλο και περισσότερους από το μέρισμα της ευημερίας
Ο Τζάστιν Τριντό φορολογεί τους πλούσιους Καναδούς
Στόχος του να μεταφερθούν σε μια πενταετία 20 δισ. δολάρια από τα πιο ευκατάστατα στα πιο φτωχά νοικοκυριά
Από γεράκι περιστέρι ο υποδιοικητής της Τράπεζας της Αγγλίας
Οι traders τιμολογούν μειώσεις των βρετανικών επιτοκίων επιτοκίων κατά δύο τρίμηνα ως το τέλος του έτους
Η TAQA των ΗΑΕ θέλει να αποκτήσει την ισπανική εταιρεία φυσικού αερίου Naturgy
Η ισπανική κυβέρνηση δήλωσε ότι θα υπερασπιστεί τα στρατηγικά της συμφέροντα αλλα αυτό δεν σημαίνει ότι θα μπλοκάρει τη συμφωνία
Το ΔΝΤ καλεί Γαλλία και Ιταλία να σφίξουν το ζωνάρι - Τι ζητάει από τη Γερμανία
Τι αναφέρει το ΔΝΤ στην οικονομική του προοπτική για την Ευρώπη
ΔΝΤ: Ήπια προσγείωση της ευρωπαϊκής οικονομίας με αστερίσκους
Οι προτάσεις για τις κεντρικές τράπεζες της Γηραίας Ηπείρου
Η Ισπανία καλεί τη Γερμανία να ανοίξει τον δρόμο για το ευρωομόλογο
Εντείνονται οι συζητήσεις για τον κοινό δανεισμό στην Ευρώπη