«Δεν θα είχε προηγούμενο αν δεν υπήρχε ο πόλεμος αυτό που θα συνέβαινε με τα mega yacht στις ελληνικές θάλασσες, το 2022. Εκεί που η χρονιά πήγαινε πάρα πολύ καλά ο πόλεμος στην Ουκρανία, και κυρίως η συνέχισή του έχει φρενάρει τόσο τις κρατήσεις όσο και τις πωλήσεις».

Αυτό αναφέρει στα «ΝΕΑ» ο πρόεδρος του Ελληνικού Συνδέσμου Θαλάσσιου Τουρισμού Μιχάλης Σκουλικίδης, επισημαίνοντας πως και πάλι αναμένεται ότι η αγορά των κρατήσεων θα κινηθεί πολύ πάνω και από το 2019 που ήταν χρονιά ρεκόρ… Οπως σημειώνει ο κ. Σκουλικίδης, οι άνθρωποι που επιλέγουν mega yacht είναι υψηλών εισοδημάτων αλλά δεν παύουν να επηρεάζονται από καταστάσεις που «μυρίζουν» συγκρούσεις. Γίνονται πιο επιφυλακτικοί, λέει.

Ο πόλεμος στην Ουκρανία

Σε μια ανάλογη τοποθέτηση προέβη πρόσφατα και ο πρόεδρος της Ένωσης Πλοιοκτητών Ελληνικών Σκαφών Τουρισμού (ΕΠΕΣΤ) Αντώνης Στελλιάτος, που σημείωσε ότι «προσδοκούμε σε μια χρονιά που δεν θα έχει προηγούμενο» αλλά συμπλήρωσε ότι ο κλάδος του γιότιγκ επηρεάστηκε από τον πόλεμο στην Ουκρανία. Είναι γεγονός, όπως αναφέρει ο κ. Σκουλικίδης, ότι λόγω του πολέμου έχουν ακυρωθεί όλα τα ναυλοσύμφωνα Ρώσων και Ουκρανών και την ίδια στιγμή υπήρξαν κάποιες ακυρώσεις από Αμερικανούς ναυλωτές.

Οι περισσότεροι πελάτες μας είναι Αμερικανοί λέει ο κ. Σκουλικίδης και αυτοί είναι που διατηρούν μια επιφυλακτικότητα μετά την έναρξη των πολεμικών επιχειρήσεων. Οι Αμερικανοί εξηγεί ή δεν έχουν ή δεν έρχονται με τα δικά τους σκάφη στη Μεσόγειο, σε αντίθεση με τους Έλληνες ή τους Ευρωπαίους με υψηλά εισοδήματα που χρησιμοποιήσουν τα δικά τους σκάφη για τις διακοπές τους.

Ασφαλής λύση διακοπών σε καιρό πανδημίας

Πάντως δεδομένου ότι το γιότινγκ αποτελεί την ασφαλέστερη λύση διακοπών σε καιρό πανδημίας, καθώς υπάρχει η δυνατότητα του απόλυτου ελέγχου τόσο του σκάφους όσο και των πληρωμάτων αλλά και των ταξιδιωτών, καταγράφεται έντονη ζήτηση για κρατήσεις.

Ενισχυτικά στην επιλογή των διακοπών με σκάφος λειτουργεί και το επίπεδο των τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών που προσφέρει ένα mega yacht, που είναι συνήθως καλύτερες από αυτές της στεριάς. Για τον λόγο αυτό πολλά είναι τα υψηλόβαθμα στελέχη επιχειρήσεων που συνδυάζουν διακοπές και εργασία εξ αποστάσεως. Δεν είναι τυχαίο ότι έχει εφευρεθεί και ένα νέος όρος, το Bleasure, που είναι ένας συνδυασμός της έννοιας «business» και «pleasure» (δουλειά και ευχαρίστηση, διακοπές).

Μεγαλύτερη διάρκεια

Μια ακόμη τάση που ενισχύθηκε λόγω της πανδημίας είναι η μείωση του αριθμού των ταξιδιών. Σε αντίθεση με το παρελθόν μετά την εμφάνιση της πανδημίας ο κόσμος προκειμένου να εκτίθεται λιγότερο στον κίνδυνο του κορωνοϊού προτιμά να κάνει λιγότερα ταξίδια, μεγαλύτερης όμως χρονικής διάρκειας. Αυτό εκφράζεται και στην εικόνα των ναυλώσεων, καθώς η μέση ναύλωση ενός σκάφους έχει αυξηθεί από τις 7 στις 11 ημέρες.

Η Ελλάδα δικαίως θεωρείται ο παράδεισος του yachting από όλον τον κόσμο, σύμφωνα με τον πρόεδρο του Ελληνικού Συνδέσμου Θαλασσίου Τουρισμού. Ο κ. Σκουλικίδης εκτιμά ότι η χώρα μας δεν έχει καρπωθεί όλα τα οφέλη που θα μπορούσε από μία μεγάλη ανάπτυξη του γιότινγκ και για αυτό επαναφέρει την παλαιότερη πρότασή του για τη δημιουργία εθνικής επιτροπής, η οποία θα μελετά τα θέματα του κλάδου και θα βοηθά την Πολιτεία στη χάραξη μια εθνικής στρατηγικής σε ένα κλάδο που μπορεί να προσφέρει πολύ περισσότερα στην εθνική οικονομία και την απασχόληση.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Ναυτιλία
ΟΛΘ Α.Ε.: Αυξημένες επιδόσεις το 2023 με ρεκόρ διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων
Επιχειρήσεις |

Αυξημένες επιδόσεις το 2023 για τον ΟΛΘ - Σε «ΜΕΤΚΑ - ΤΕΚΑΛ» το έργο του 6ου προβλήτα

Στον τερματικό σταθμό εμπορευματοκιβωτίων, σημειώθηκε αύξηση άνω του 12% (στα € 59,8 εκατ.), ενώ στους τομείς εκμετάλλευσης χώρων και επιβατικής κίνησης σημειώθηκαν αυξήσεις 18,2% και 31,3% αντίστοιχα