Καθώς η βιομηχανία της κρουαζιέρας ανακάμπτει μετά το διετές μπλακ άουτ, η πανδημία λειτούργησε ως «επιταχυντής» στέλνοντας πολλά παλαιότερα κρουαζιερόπλοια στα διαλυτήρια.
Το 2021 και τους πρώτους μήνες του 2022, πολλές εταιρίες απέσυραν παλαιότερα πλοία, ενώ και το βιβλίο παραγγελιών γνώρισε εκτεταμένη «άνθηση».
Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία, το 2021 συνολικά διαλύθηκαν εννέα κρουαζιερόπλοια, ενώ το πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος έτους ήδη δέκα πλοία έχου πάρει τον δρόμο της ανακύκλωσης. Μεταξύ αυτών και πολλά πλοία που πέρασαν από ελληνικά νερά, όπως το «Salamis Filoxenia» που ανήκε στην κυπριακή εταιρεία Salamis Cruise Line και οδηγήθηκε στα τέλη της άνοιξης στα διαλυτήρια του Γκαντάνι στο Πακιστάν.
Διαβάστε επίσης: Παρθενικό ταξίδι στο… διαλυτήριο για το Global Dream II
Αύξηση των νέων παραγγελιών
Βέβαια, με δεδομένο τη σταδιακή επάνοδο της παγκόσμιας κρουαζιέρας στα προ πανδημίας επίπεδα, το Cruise Industry News αναφέρει πως οι νέες παραγγελίες καταγράφουν σημαντική αύξηση. Συγκεκριμένα, το πρώτο εξάμηνο έχουν μπει στο orderbook 75 κρουαζιερόπλοια, τα οποία αναμένεται να παραδοθούν μεταξύ 2022 και 2027.
Σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία, 24 από αυτά τα πλοία (ποσοστό 32%), αναμένεται να χρησιμοποιούν ως καύσιμο το LNG, σημάδι ότι ενισχύονται οι προσπάθειες για πράσινη μετάβαση. Όπως τονίζεται στην έκθεση «Global Cruise Ship Orderbook», η συνολική αξία των πλοίων προς ναυπήγηση ανέρχεται σε 48,5 δισ. δολάρια.
Latest News
Η ρευστότητα των ελλήνων εφοπλιστών και οι προκλήσεις για τις τράπεζες - Μελέτη Petrofin Research [πίνακες]
Γιατί μειώθηκε ο δείκτης χρηματοδότησης που σχετίζεται με την ελληνική ναυτιλία
Παράταση στον διαγωνισμό για την παραχώρηση του Λιμένα Λαυρίου
Σκοπός του Ταμείου είναι η τουριστική κυρίως αξιοποίηση του εξυπηρετώντας κρουαζιερόπλοια αλλά και για τη μεταφορά φορτίων εμπορευμάτων
Η Navtex στο Λακωνικό Κόλπο και ο «σκιώδης στόλος» του Πούτιν
Πώς η ανακοίνωση ασκήσεων του Πολεμικού Ναυτικού δυσκολεύει το «ξέπλυμα» ρωσικού πετρελαίου
Θηριώδεις επενδύσεις στα ευρωπαϊκά λιμάνια
Η πράσινη μετάβαση θα στοιχίσει πάνω από 80 δισ. ευρώ για να ανταποκρίνεται στις νέες ανάγκες του διεθνούς εμπορίου και των πλοίων
Πρώτοι σε παραγγελίες τάνκερ οι έλληνες εφοπλιστές
Με 28 παραγγελίες είναι πρωταγωνιστές - Η αύξηση της ζήτησης για νέα δεξαμενόπλοια έρχεται καθώς οι πλοιοκτήτες επιδιώκουν να ανανεώσουν τους γερασμένους στόλους
Έξι θαλάσσιες «αρτηρίες ζωής» για το παγκόσμιο εμπόριο
Απο τα σημαντικότερα θαλάσσια στενά, αυτά του Ντόβερ στην Ευρώπη και της ΤαΪβάν στη ΝΑ Ασία, είναι τα πιο πολυσύχναστα
Πώς θα μεταφέρουν τα ακτοπλοϊκά πλοία τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα
Τι θα πρέπει να γνωρίζουν οι οδηγοί των οχημάτων
Δυναμική επέκταση των εγχώριων τραπεζών στην ελληνική ναυτιλία [γράφημα]
Η Eurobank έχει το μεγαλύτερο δανειακό ναυτιλιακό χαρτοφυλάκιο
Αλλαγές στον σχεδιασμό πλοίων και τον ανεφοδιασμό φέρνουν τα εναλλακτικά καύσιμα
Οι σταθμοί καυσίμων θα πρέπει να διαφοροποιηθούν ενώ και τα πλοία θα πρέπει να έχουν μεγαλύτερες δεξαμενές
Capital Product Partners: Αύξηση εσόδων 29% στο πρώτο τρίμηνο του 2024
Σε διανομή μερίσματος 0,15 δολ. ανά μετοχή προχώρησε η εταιρεία