Στον τρόπο διαχείρισης των θεμάτων της ψηφιοποίησης και των νέων περιβαλλοντικών Κανονισμών από την ναυτιλιακή βιομηχανία, επικεντρώθηκε το 2ο διαδικτυακό workshop του European Shortsea Network υπό την Ιταλική Προεδρεία, έτσι ώστε η Ναυτιλία Μικρών Αποστάσεων (ΝΜΑ) να προάγει την πράσινη ανάπτυξη και ταυτοχρόνως να παραμείνει βιώσιμη.
Η κ. Σαπφώ Σημαντώνη, Director του SPC Greece, παρουσίασε το αναθεωρημένο position paper του ESN και αναφέρθηκε στις πρακτικές που ακολουθούν οι Ευρωπαϊκές χώρες με στόχο την απανθρακοποίηση της shortsea ναυτιλίας.
Διαβάστε επίσης: Economist: Λιμάνι στρατηγικής σημασίας η Αλεξανδρούπολη
Μέσω των παρουσιάσεων των ομιλητών, αναδείχθηκε ιδιαίτερα ο ρόλος των Ευρωπαϊκών προγραμμάτων χρηματοδότησης προς την κατεύθυνση υλοποίησης των στόχων μείωσης εκπομπών του διοξειδίου του άνθρακα στην ναυτιλία μικρών αποστάσεων, λόγω έλλειψης χρηματοδοτικών εργαλείων.
Επιπλέον, ιδιαίτερη αναφορά έγινε στην ανάγκη υιοθέτησης νέου εθνικού νομοθετικού πλαισίου στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, το οποίο θα προωθεί και θα στηρίζει τις απαραίτητες μεταρρυθμίσεις για τον εκσυγχρονισμό του στόλου και των λιμένων.
SPC Greece
Το SPC Greece ιδρύθηκε το 1998 και είναι ένα από τα ιδρυτικά μέλη του Ευρωπαϊκού Δικτύου ΝΜΑ. Στο Κέντρο έχει ανατεθεί από το Υπουργείο Ναυτιλίας η αρμοδιότητα της παρακολούθησης και εφαρμογής των κοινοτικών αποφάσεων σχετικών με την Ναυτιλία Μικρών Αποστάσεων σε εθνικό και Ευρωπαϊκό επίπεδο και λειτουργεί υπό την Ένωση Εφοπλιστών Ναυτιλίας Μικρών Αποστάσεων-EENMA.
Έχει αναλάβει δύο φορές τη προεδρία του Ευρωπαϊκού Δικτύου συμβάλλοντας κάθε φορά στην ενίσχυση του, ενώ μαζί με το SPC Spain, εκπροσωπεί το Δίκτυο στο European Sustainable Shipping Forum.
Η ΕΕΝΜΑ στηρίζει τις ευρωπαϊκές πρωτοβουλίες με στόχο να διαδραματίσει καθοριστικό ρόλο στα Ευρωπαϊκά δρώμενα συμβάλλοντας με την τεχνογνωσία της στη διαμόρφωση πολιτικών και στρατηγικών προώθησης και ενδυνάμωσης της ΝΜΑ
Latest News
Υψηλή κερδοφορία για 8 στις 10 πιο μεγάλες ναυτιλιακές εταιρείες
Στο διάστημα Ιανουαρίου - Σεπτεμβρίου 2024 τα καθαρά κέρδη για τις κορυφαίες εταιρείες έφτασαν κοντά στα 20 δισ. δολάρια
Στυλιανίδης: Στο Συμβούλιο Επικρατείας θα φανεί ότι έχουμε δίκιο για τις άγονες γραμμές
Οι ευρωπαϊκές ενισχύσεις που συνδέονται με χρηματοδότηση ακόμα και από ειδικά κεφάλαια, μπορεί να ξεπεράσουν, για πρώτη φορά, τα δύο δισ. ευρώ, είπε ο Χρήστος Στυλιανίδης
Στο ΣτΕ προσφεύγουν οι ακτοπλοϊκές για τις άγονες γραμμές - Τι απαντά το υπουργείο Ναυτιλίας
Δύο ακτοπλοϊκές εταιρείες προσέφυγαν στην Εθνική Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων (ΕΑΔΗΣΥ)
Νέος ναυλομεσιτικός οίκος έρχεται στην Αθήνα
Στο πλαίσιο της περαιτέρω επέκτασης των δραστηριοτήτων του στο εξωτερικό, ο Frachtcontor Junge & Co, ανακοίνωσε ότι σύντομα θα ανοίξει γραφεία στην Ελλάδα.
Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Θετική εξέλιξη η νέα συμφωνία με την Righship για τους ελέγχους πλοίων
Η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών δηλώνει «την απόλυτη στήριξη και εμπιστοσύνη της στο έργο των θεσμικών εκπροσώπων της ναυτιλίας»
Δωρεά 20 δικύκλων και 6 ασθενοφόρων στο ΕΚΑΒ από την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών
Με την νέα δωρεά η συνολική προσφορά απο την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ) στο ΕΚΑΒ ανέρχεται στα 27 σύγχρονα και πλήρως εξοπλισμένα ασθενοφόρα.
Άγιος Ευστράτιος: Υπεγράφη η πράξη ένταξης του έργου εκβάθυνσης του λιμένα
Το έργο εκβάθυνσης του λιμένα θα συμβάλλει ώστε ο Άγιος Ευστράτιος να ενισχύσει την ακτοπλοϊκή σύνδεσή του με την υπόλοιπη χώρα
Στυλιανίδης καλεί Επιτροπή Ανταγωνισμού για ακτοπλοϊκά εισιτήρια και δεσπόζουσα θέση στις γραμμές
Το παρασκήνιο της συνάντησης Στυλιανίδη με Επιτροπή Ανταγωνισμού για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια του 2025
Εκσυγχρονίζεται ο στόλος των Ρυμουλκών
H ΜΑΡΣ απέκτησε πρόσφατα δεύτερο σύγχρονο ρυμουλκό που θεωρείται το δεύτερο ισχυρότερο σε ελκτική δύναμη στην Ελλάδα
Σύσκεψη στην Επιτροπή Ανταγωνισμού για τις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων
Εκτός από την τιμολόγηση για τα ακτοπλοικά εισιτήρια, εξετάστηκαν θέματα ανταγωνισμού και ρυθμιστικού πλαισίου στις θαλάσσιες συγκοινωνίες