Εντυπωσιακά κέρδη ρεκόρ λόγω της μεγάλης ανόδου των ναύλων, ανακοίνωσε η μεγαλύτερη ναυτιλιακή εταιρεία του κόσμου, προειδοποιώντας ωστόσο ότι η παγκόσμια κοινότητα βρίσκεται μπροστά στον κίνδυνο μεγάλης ύφεσης.
Ειδικότερα, ο δανέζικος ναυτιλιακός κολοσσός Maersk, κατέγραψε κέρδη ρεκόρ για το τρίτο τρίμηνο και ταυτόχρονα σταδιακή επιβράδυνση της ζήτησης, λόγω των προβλημάτων στην παγκόσμια οικονομία.
Η Maersk που θεωρείται ευρέως βαρόμετρο για το παγκόσμιο εμπόριο, ανέφερε κέρδη προ τόκων, φόρων, αποσβέσεων (EBITDA) 10,9 δισ. δολάρια, καταγράφοντας αύξηση περίπου 60% σε σχέση με το 2021.
Διαβάστε επίσης: Η μεθανόλη στο στόχαστρο της Maersk
Παράλληλα, η εταιρεία επιβεβαίωσε το guidance της για το EBITDA, ύψους 37 δισ. δολαρίων, και ελεύθερες ταμειακές ροές άνω των 24 δισ.δολαρίων.
Οι ναύλοι και η… καταιγίδα που έρχεται
Ο Διευθύνων Σύμβουλος Søren Skou επεσήμανε ότι τα «εξαιρετικά αποτελέσματα» οφείλονται στη συνεχιζόμενη άνοδο των ναύλων, αλλά είναι σαφές ότι έχουν κορυφωθεί και θα αρχίσουν να ομαλοποιούνται το τέταρτο τρίμηνο λόγω πτώσης της ζήτησης και άμβλυνσης των διαταραχών στις εφοδιαστικές αλυσίδες. Όπως σημείωσε ο Skou, τα κέρδη από τις δραστηριότητες της εταιρείας θα μειωθούν τους επόμενους μήνες.
«Είναι πολλά τα μαύρα σύννεφα στον ορίζοντα: ο πόλεμος στην Ουκρανία, η ενεργειακή κρίση στην Ευώπη, ο υψηλός πληθωρισμός και η επικείμενη παγκόσμια ύφεση. Τα παραπάνω επιβαρύνουν την αγοραστική δύναμη των καταναλωτών, η οποία με τη σειρά της επηρεάζει την παγκόσμια ζήτηση για logistics. Ενώ αναμένουμε ότι η επιβράδυνση της παγκόσμιας οικονομίας θα οδηγήσει σε μια πιο ήπια αγορά στους Ωκεανούς, θα συνεχίσουμε να επιδιώκουμε τις ευκαιρίες ανάπτυξης στο πλαίσιο της επιχείρησής μας».
Αξίζει να σημειωθεί πως στην έκθεσή της για το δεύτερο τρίμηνο, η Maersk ανέφερε μια επικείμενη επιβράδυνση της παγκόσμιας ζήτησης containerships εν μέσω αποδυνάμωσης της εμπιστοσύνης των καταναλωτών και συμφόρησης της εφοδιαστικής αλυσίδας. Στο πλαίσιο αυτό, η εταιρεία δήλωσε την Τετάρτη ότι η παγκόσμια ζήτηση εμπορευματοκιβωτίων αναμένεται να συρρικνωθεί μεταξύ 2% και 4% το 2022, σημειώνοντας ότι οι ναύλοι μειώθηκαν το τρίτο τρίμηνο καθώς η ζήτηση μετριάστηκε και μειώθηκαν οι κινεζικοί περιορισμοί για την Covid-19.
Οι μετοχές της Maersk στα ευρωπαϊκά χρηματιστήρια σημείωσαν πτώση έως και 6% κατά τις πρώτες συναλλαγές.
Latest News
Αυξημένες επιδόσεις το 2023 για τον ΟΛΘ - Σε «ΜΕΤΚΑ - ΤΕΚΑΛ» το έργο του 6ου προβλήτα
Στον τερματικό σταθμό εμπορευματοκιβωτίων, σημειώθηκε αύξηση άνω του 12% (στα € 59,8 εκατ.), ενώ στους τομείς εκμετάλλευσης χώρων και επιβατικής κίνησης σημειώθηκαν αυξήσεις 18,2% και 31,3% αντίστοιχα
Το Ιράν διέσωσε ναυτικούς δεξαμενόπλοιου που κινδύνευσαν ανοιχτά του Ομάν
Οι ιρανικές αρχές διέσωσαν 21 ναυτικούς από δεξαμενόπλοιο που εξέπεμψε SOS
Κι αν κλείσουν τα στενά του Ορμούζ; - Οι κίνδυνοι για εμπόριο και ναύλους
Τα εφιαλτικά σενάρια υπό το πρίσμα δύο ναυλομεσιτικών οίκων
Δεσμεύσεις 580 εκατ. για πράσινη ναυτιλία από Στυλιανίδη
Οι πρωτοβουλίες του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής για την πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας αλλά και το περιβαλλοντικό αποτύπωμα των λιμενικών υποδομών
Μελίνα Τραυλού: Ακρογωνιαίος λίθος της πράσινης μετάβασης η ναυτιλία
Το μήνυμα της προέδρου της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών στο 9th «Our Ocean Conference 2024»
Στον διεθνή ανταγωνισμό για την ενεργειακή μετάβαση και η ναυτιλία
Τι είπαν η πρόεδρος του ECSA Karin Orsel και ο πρόεδρος της Intercargo Δημήτρης Φαφαλιός στη Διεθνή Διάσκεψη της Αθήνας για τους Ωκεανούς
Στη δεύτερη θέση των κορυφαίων ναυτιλιακών κέντρων η Αθήνα
Έχασε το 2024 την πρωτιά από τη Σιγκαπούρη
Αναταραχές στη Μέση Ανατολή - Διπλή απειλή για το παγκόσμιο εμπόριο
Οι γεωπολιτικές κρίσεις στη Μέση Ανατολή και οι περιβαλλοντικές επιπτώσεις δοκιμάζουν θαλάσσιες διαδρομές από τις διώρυγες του Παναμά και του Σουέζ
Sea Europe: Στόχος να κατασκευάσουν 10.000 πλοία μέχρι το 2035
Ο κλάδος της ναυτιλιακής τεχνολογίας είναι κομβικής σημασίας για τη στρατηγική ανεξαρτησία της Ευρώπης
Τι ζητούν οι εφοπλιστές κρουαζιερόπλοιων ενόψει της νέας σεζόν - Η επιστολή προς 65 λιμάνια
Ποια έργα υποδομής και ποιες συγκεκριμένες ρυθμίσεις ζητά η ΕΕΦΚΝ να προωθηθούν άμεσα προς επίλυση