Η δραματική μείωση του όγκου φορτίου, του όγκου των φορτίων που μεταφέρονται με πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων ιδιαίτερα στη γραμμή Ασίας – Ευρώπης, έχει αρχίσει να γίνεται ιδιαίτερα ορατή τις τελευταίες εβδομάδες.
Διαβάστε επίσης: Τουρκία: Συμφωνία για τους νέους κανονισμούς ασφάλισης των δεξαμενόπλοιων
Η Alphaliner δημοσιεύει δυο φωτογραφίες δυο πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που φτάνουν στην Ευρώπη κατευθείαν από την Άπω Ανατολής που δείχνουν ότι τα φορτία σε ορισμένα ταξίδια έχουν μειωθεί μέχρι και 70%. ΟΙ δυο φωτογραφίες είναι από τον Μάρτιο του 2020 και τον Δεκέμβριο πριν μερικές ημέρες δηλαδή. Τον Μάρτιο του 2022, το πλοίο megamax EVER AIM φτάνει στο Ρότερνταμ χωρίς στάση από το λιμάνι Tanjung Pepelas με σχεδόν πλήρες φορτίο εμπορευματοκιβωτίων.
Διαβάστε επίσης: Βρετανία: Τέλος στη διαμάχη λιμενεργατών και Felixstowe
Νωρίτερα αυτή την εβδομάδα, το παρόμοιου μεγέθους πλοίο EVER ATOP έφτασε με ένα στο ίδιο λιμάνι με μόλις πέντε σειρές «κουτιών» στο κατάστρωμα. Η Alphaliner υπολογίζει τη διαφορά φορτίου μεταξύ των δύο πλοίων σε 6.500 teu ή περισσότερο.
Ο ρυθμός αύξησης του παγκόσμιου ΑΕΠ έχει επιβραδυνθεί σημαντικά
Επισημαίνεται ότι κατά τη διάρκεια του 2022, ο ρυθμός αύξησης του παγκόσμιου ΑΕΠ έχει επιβραδυνθεί σημαντικά, λόγω της εμπόλεμης κατάστασης στην Ουκρανία, το υψηλό κόστος ενέργειας και εν γένει των εμπορευμάτων και την επανεμφάνιση υψηλών πληθωριστικών πιέσεων σε συνδυασμό με την εφαρμογή περιοριστικών νομισματικών πολιτικών από τις κεντρικές τράπεζες των ανεπτυγμένων οικονομιών. Όλα αυτά αναμένεται να επηρεάσουν αρνητικά την παγκόσμια οικονομία και την κατανάλωση προϊόντων η μεταφορά των γίνεται με εμπορευματοκιβώτια.
Σύμφωνα με τις αναθεωρημένες εκτιμήσεις του ΔΝΤ (Οκτώβριος 2022) ο ρυθμός αύξησης του παγκοσμίου ΑΕΠ το 2022 θα είναι στο 3,2% και το 2023 στο 2,7% σημαντικά χαμηλότερα από το αντίστοιχο επίπεδο του 2021. Η πορεία των ναύλων αποτυπώνει την παραπάνω κατάσταση καθώς ο δείκτης ναύλων για πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων «Containership Timecharter Index» της εταιρείας Clarksons Research Services σημείωσε το υψηλότερο επίπεδο του τον Μάρτιο του 2022 όπου και ανήλθε στις 433 μονάδες. Έκτοτε, ο εν λόγω δείκτης εμφανίζει πτωτικές τάσεις και το Νοέμβριο του 2022 ανήλθε στις 111 μονάδες εμφανίζοντας μείωση 74,4% σε σχέση με το προηγούμενο μέγιστο επίπεδό του.
Latest News
Στο ΣτΕ προσφεύγουν οι ακτοπλοϊκές για τις άγονες γραμμές - Τι απαντά το υπουργείο Ναυτιλίας
Δύο ακτοπλοϊκές εταιρείες προσέφυγαν στην Εθνική Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων (ΕΑΔΗΣΥ)
Νέος ναυλομεσιτικός οίκος έρχεται στην Αθήνα
Στο πλαίσιο της περαιτέρω επέκτασης των δραστηριοτήτων του στο εξωτερικό, ο Frachtcontor Junge & Co, ανακοίνωσε ότι σύντομα θα ανοίξει γραφεία στην Ελλάδα.
Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Θετική εξέλιξη η νέα συμφωνία με την Righship για τους ελέγχους πλοίων
Η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών δηλώνει «την απόλυτη στήριξη και εμπιστοσύνη της στο έργο των θεσμικών εκπροσώπων της ναυτιλίας»
Δωρεά 20 δικύκλων και 6 ασθενοφόρων στο ΕΚΑΒ από την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών
Με την νέα δωρεά η συνολική προσφορά απο την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ) στο ΕΚΑΒ ανέρχεται στα 27 σύγχρονα και πλήρως εξοπλισμένα ασθενοφόρα.
Άγιος Ευστράτιος: Υπεγράφη η πράξη ένταξης του έργου εκβάθυνσης του λιμένα
Το έργο εκβάθυνσης του λιμένα θα συμβάλλει ώστε ο Άγιος Ευστράτιος να ενισχύσει την ακτοπλοϊκή σύνδεσή του με την υπόλοιπη χώρα
Στυλιανίδης καλεί Επιτροπή Ανταγωνισμού για ακτοπλοϊκά εισιτήρια και δεσπόζουσα θέση στις γραμμές
Το παρασκήνιο της συνάντησης Στυλιανίδη με Επιτροπή Ανταγωνισμού για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια του 2025
Εκσυγχρονίζεται ο στόλος των Ρυμουλκών
H ΜΑΡΣ απέκτησε πρόσφατα δεύτερο σύγχρονο ρυμουλκό που θεωρείται το δεύτερο ισχυρότερο σε ελκτική δύναμη στην Ελλάδα
Σύσκεψη στην Επιτροπή Ανταγωνισμού για τις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων
Εκτός από την τιμολόγηση για τα ακτοπλοικά εισιτήρια, εξετάστηκαν θέματα ανταγωνισμού και ρυθμιστικού πλαισίου στις θαλάσσιες συγκοινωνίες
Συγχώνευση ελληνικών ναυλομεσιτικών οίκων - Η Golden Destiny περνά στην Intermodal
Την Golden Destiny απορρόφησε ο ναυλομεσιτικός οίκος Intermoda
«Αργυρό» μετάλλιο στην επιβατική κίνηση για τα ελληνικά λιμάνια - Στην τρίτη θέση ο Πειραιάς
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat δύο ιταλικά λιμάνια προηγούνται του Πειραιά, ο οποίος είναι ο τρίτο σε επιβάτες λιμάνι