Προ των πυλών βρίσκεται η λειτουργία του μεγαλύτερου σε μήκος πιλότου αυτόνομης οδήγησης σε αστικό και περιαστικό περιβάλλον στην Ελλάδα και συγκεκριμένα στην πόλη των Τρικάλων, μετά την υπογραφή της σχετικής ΥΑ από τον υφυπουργό Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιο για τις Μεταφορές, Μιχάλη Παπαδόπουλο.
Με αφορμή τη δημοσίευση της σχετικής Υπουργικής Απόφασης, ο υφυπουργός Μεταφορών, Μιχάλης Παπαδόπουλος δήλωσε ότι «στόχος είναι η Ελλάδα να παραμείνει στην κορυφή στην Ευρώπη και παγκόσμια στoν ταχύτατα αναπτυσσόμενο τομέα της αυτόνομης οδήγησης, διαμορφώνοντας το κατάλληλο θεσμικό πλαίσιο που θα επιτρέψει τη λειτουργία του μεγαλύτερου μήκους πιλότου σε αστικό και περιαστικό περιβάλλον στον Δήμο Τρικκαίων».
Βρετανία: Η κυβέρνηση ενισχύει με 100 εκατ. στερλίνες την αυτόνομη οδήγηση
Η ΥΑ καθορίζει τους όρους και τις προϋποθέσεις για την εφαρμογή πιλοτικών προγραμμάτων που αφορούν στην κυκλοφορία επιβατηγού οχήματος χωρίς την παρουσία οδηγού, η οποία επιτρέπεται με απόφαση του οικείου Δημοτικού Συμβουλίου, μετά από τη σύμφωνη γνώμη των κατά τόπους αρμοδίων υπηρεσιών της Τροχαίας.
Πώς θα λειτουργήσουν τα προγράμματα αυτόνομης οδήγησης
Η ΥΑ περιγράφει τις συνθήκες υπό τις οποίες μπορούν να υλοποιηθούν προγράμματα για ερευνητικούς σκοπούς. Ειδικότερα:
– Η κυκλοφορία επιβατηγού οχήματος θα γίνεται σε συγκεκριμένη διαδρομή ή σε λωρίδες αποκλειστικής κυκλοφορίας και η κίνησή του θα ρυθμίζεται από τον υπεύθυνο παρακολούθησης κίνησης, ο οποίος δεν θα βρίσκεται εντός του οχήματος.
– Προβλέπεται ότι η κυκλοφορία επιβατηγού οχήματος χωρίς οδηγό γίνεται κατά μήκος συγκεκριμένης αστικής ή περιαστικής διαδρομής, με ομόρροπη φορά προς την υπόλοιπη κυκλοφορία της οδού και σύμφωνα με τους κανόνες του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας και την κατάλληλη σήμανση.
– Το όχημα φέρει κατάλληλο εξοπλισμό που συμμορφώνεται με τους φωτεινούς σηματοδότες κατά μήκος της διαδρομής κίνησης του, ώστε να διασφαλίζεται η προτεραιότητα στην κατεύθυνση κίνησης του οχήματος, ενώ το ανώτατο επιτρεπόμενο όριο ταχύτητάς του ορίζεται σε 30 χλμ / ώρα.
– Ο υπεύθυνος παρακολούθησης της κίνησης του οχήματος εποπτεύει συνολικά τη λειτουργία του συστήματος εν κινήσει από το κέντρο ελέγχου και πρέπει να είναι κάτοχος αντίστοιχης ισχύουσας κατηγορίας άδειας οδήγησης, ενώ υπόκειται υποχρεωτικά σε εκπαίδευση από τον αρμόδιο φορέα (Ερευνητικό Ίδρυμα), που έχει την ειδική τεχνογνωσία για τη λειτουργία του οχήματος που κυκλοφορεί, του εξοπλισμού του και των υποδομών.
Φάσεις υλοποίησης
Κατά τη δοκιμαστική περίοδο προβλέπεται, αρχικά, η κυκλοφορία του συγκεκριμένου οχήματος με παρουσία οδηγού και σε δεύτερο στάδιο, η κυκλοφορία χωρίς την παρουσία οδηγού, αλλά με την παρουσία επόπτη εντός του οχήματος και χωρίς την παρουσία λοιπών επιβατών. Η μετάβαση από το ένα στάδιο στο άλλο γίνεται μόνο μετά από επιτυχή αξιολόγηση του προηγούμενου σταδίου, ενώ σε περίπτωση βλάβης, προβλέπεται η άμεση ακινητοποίηση του οχήματος.
Τεχνικές προδιαγραφές
Σημειώνεται ότι για τη θέση σε κυκλοφορία του οχήματος χωρίς οδηγό ορίζονται συγκεκριμένες τεχνικές προδιαγραφές τις οποίες πρέπει να πληροί το όχημα, όπως το σύστημα αυτοματοποιημένης οδήγησης (ADS).
Το σύστημα αυτό, μεταξύ άλλων, είναι ικανό: να λειτουργεί σε ασφαλείς ταχύτητες και να επιδεικνύει προληπτική συμπεριφορά σε αλληλεπίδραση με τους άλλους χρήστες του οδικού δικτύου, καθώς και να ανιχνεύει και να αντιδρά κατάλληλα σε αντικείμενα και συμβάντα που σχετίζονται με το καθήκον δυναμικής οδήγησης, όπως τα μηχανοκίνητα οχήματα και άλλοι χρήστες του οδικού δικτύου (ποδήλατα, σκούτερ, αναπηρικά αμαξίδια, πεζοί και εμπόδια).
Latest News
Υπό ρυθμιστικό έλεγχο στη Βρετανία οι ΑΙ συνεργασίες Microsoft-Amazon
Η Αρχή Ανταγωνισμού και Αγορών της Βρετανίας ζητά από τα ενδιαφερόμενα τρίτα μέρη τις απόψεις τους σχετικά με τις μεγάλες συνεργασίες που συνήψαν η Microsoft και η Amazon με μικρότερες εταιρείες AI
Ποιος θέλει και μπορεί να εκθρονίσει την Nvidia; Τι συμβαίνει με τη ζήτηση και την προσφορά
Η αγορά θέλει εναλλακτικούς προμηθευτές - πώς προσπαθούν να ανταποκριθούν οι γίγαντες της Big Tech και νεοφυείς επιχειρήσεις
AI πλατφόρμα ασφαλείας για υποδομές πληροφορικής από τη Cisco
Η πλατφόρμα HyperShield έρχεται μετά την εξαγορά της Splunk, μιας εταιρείας κυβερνοασφάλειας, από την Cisco πέρυσι, έναντι 28 δισεκατομμυρίων δολαρίων
Deepfakes, Bollywood και «ανάσταση» νεκρών στις εκλογές στην Ινδία
Ο ρόλος της τεχνητής νοημοσύνης στην εκλογική αναμέτρηση
Πόσο εύκολα θα μπορέσουν ΗΠΑ και Ευρώπη να ελέγξουν την AI;
Ο καθοριστικός ρόλος των ανερχόμενων μεσαίων δυνάμεων στον αγώνα για την παγκόμια τεχνολογική υπεροχή
Όλη η ζωή μας σε ένα… super app – Πώς προετοιμάζει το μέλλον ο Ντίμον της JP Morgan
Η τεχνητή νοημοσύνη είναι ήδη ενσωματωμένη στα σχέδια πλούτου της JP Morgan
Πόσο συμβατές είναι η ενεργειακή μετάβαση και η δημιουργική τεχνητής νοημοσύνης
Τι συμβαίνει όταν η επανάσταση της τεχνητής νοημοσύνης συναντά την ενεργειακή μετάβαση
Hedge funds vs Traders εμπορευμάτων: Η μάχη για την ΑΙ
Ο κλάδος πιέζεται να αξιοποιήσει τα πιο πρόσφατα τεχνολογικά εργαλεία
AI: Εφαρμογή αναγνωρίζει και ψηφιοποιεί ιστορικά βιβλία γραμμένα σε πολυτονικό
Αυτό που δεν είχε γίνει στο παρελθόν είναι κάποιο εργαλείο που να μπορεί να αναγνωρίσει τα παλιά χειρόγραφα
Με Meta AI τα WhatsApp, Instagram, Facebook και Messenger
Ο AI ψηφιακός βοηθός μπορεί να απαντά σε ερωτήσεις, να δημιουργεί κινούμενα σχέδια και να δημιουργεί εικόνες «υψηλής ποιότητας», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Meta, Μαρκ Ζάκερμπεργκ