«Αυτή είναι η τηλεδιοίκηση που εγώ σχεδίασα, ανέπτυξα, δοκίμασα και παρουσίασα εν πλήρη λειτουργία με σημείωση κίνησης συρμών στο δίκτυο με πραγματικές συνθήκες και σε πραγματικό χρόνο παρουσιάστηκε τόσο στους εργολάβους και στην ΕΡΓΟΣΕ. Αυτό το σύστημα εν λειτουργία δεν ενεργοποιήθηκε ποτέ. Σταμάτησε η χρήση του για λόγους που δεν κατανοούμε και καταλάβαμε εν συνεχεία ότι για οικονομικούς λόγους δεν θέλανε να το θέσουν σε λειτουργία», δήλωσε ο τεχνικός διευθυντής Γρηγόρης Λάμπρου.

Ο Γρηγόρης Λάμπρου, τεχνικός διευθυντής, ιδρυτής της εταιρίας AES είναι ο άνθρωπος που σχεδίασε το σύστημα τηλεδιοίκησης για το σιδηροδρομικό δίκτυο Αθήνα – Λάρισα. Η υλοποίηση του έργου του ανατέθηκε το Μάρτιο του 2015. Το Δεκέμβριο του 2016 το έργο παραδόθηκε αλλά, όπως λεει στο MEGA, δεν λειτούργησε ποτέ.

Τέμπη: Στις ράγες την Δευτέρα το δρομολόγιο Αθήνα-Θεσσαλονίκη – Νέος γύρος καταθέσεων για το δυστύχημα

«Η τηλεδιοίκηση δεν λειτούργησε ποτέ και κατά τη γνώμη μου εάν δεν γίνουν ορισμένες σημαντικές επεμβάσεις στο σύνολο του δικτύου, σε όλα τα συμπληρωματικά συστήματα που είναι καθυστερημένα, δεν θα λειτουργήσει» σημείωσε ο ίδιος.

21 ημέρες μετά το σιδηροδρομικό δυστύχημα ο Γρηγόρης Λάμπρου έστειλε επιστολή στον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη και στον υπουργό Ανάπτυξης Άδωνι Γεωργιάδη.

Σε αυτήν επισημαίνει ότι εάν η τηλεδιοίκηση είχε τεθεί σε λειτουργία, όπως έπρεπε, χωρίς καθυστέρηση, το δυστύχημα στα Τέμπη με τους 57 νεκρούς δεν θα είχε γίνει.

«Μπορούμε να φανταστούμε τρένα να βγαίνουν από ράγες, από ταχύτητα λόγω προβλήματος υλικού, αλλά δύο τρένα να συγκρούονται μας φαίνεται ακατανόητο» δήλωσε, ενώ τόνισε πως στην περίπτωση λειτουργίας της τηλεδιοίκησης δεν υπήρχε καμία περίπτωση να είχαν συγκρουστεί τα τρένα.

«Δεν υπήρχε ούτε μία περίπτωση, στο ένα εκατομμύριο ούτε μία. Θα το ήξεραν σε δευτερόλεπτα, όχι λεπτά. Από τη στιγμή που έφευγε το τρένο από Λάρισα και το άλλο από Θεσσαλονίκη θα είχαν χτυπήσει 15 διαφορετικά καμπανάκια σε κάθε επίπεδο» επισήμανε ο κος Λάμπρου.

Ο Γρήγορης Λάμπρου καταγγέλλει ότι το σύστημα που δημιούργησε θα μπορούσε να επεκταθεί σε όλο το δικτυο της ΕΡΓΟΣΕ μέσα στο 2017. Ωστόσο δεν έγινε ποτέ, όπως λέει, για οικονομικους λόγους.

«Σε αυτή την πορεία έχω δει πολλά παλαβά. Γνωρίζουμε τις παθογένειες του Δημοσίου κι έχουμε μάθει να τα καταπίνουμε, να τα χωνεύουμε και δεν με έχετε ξανακούσει να λέω τίποτα ποτέ. 57 άνθρωποι, αυτοί. Πώς να το καταπιεις;», συμπλήρωσε.

Ο Γρηγόρης Λάμπρου είναι διατεθειμένος, όπως λέει, να σχεδιάσει ξανά τη νέα τηλεδιοίκηση και να καταθέσει όσα γνωρίζει στη Δικαιοσύνη.

«Όποιος θέλει, όπου θέλει, και όχι μόνο να καταθέσω, όποτε θέλει. Υπάρχουν 3.000 σελίδες από έγγραφα, φωτογραφίες από εμένα και από Ευρωπαΐους συνεργάτες μου, στοιχεία αναμφισβήτητα. Πόσοι άνθρωποι είχαν τέτοια ευκαιρία, να έχεις όλο το σύστημα του σιδηροδρόμου στα χέρια τους; Εγώ είχα αυτή τη δυνατότητα και πιστεύω ότι έφτιαξα ένα σύστημα αρκετά σημαντικό, αλλά είδα και όλα τα προβλήματα που συσχετίζονται με την καθυστέρηση σε αυτά τα έργα».

Ο Γρηγόρης Λάμπρου έχει σπουδάσει πυρηνικός φυσικός. Ο 82χρονος σήμερα τεχνικός διευθυντής έχει τρία παιδιά και τρία εγγόνια και είναι ειδικός στα συστήματα τηλεδιοίκησης. Από το 2000 σχεδίασε και έθεσε σε λειτουργία με δική του τεχνολογία τα περισσότερα έργα τηλεματικής.

Εκτός από την τηλεδιοίκηση της ΕΡΓΟΣΕ έχει υλοποιήσει την τηλεματική στα τρόλεϊ, του τραμ, των ΕΛΤΑ, του αεροδρομίου Ελευθέριος Βενιζέλος και σε μεγάλα αντίστοιχα έργα του εξωτερικού.

Πηγή: in.gr

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Επικαιρότητα
Ρωσία: Έμμεσες απειλές του Κρεμλίνου στην Ευρώπη
Επικαιρότητα |

«Κίνδυνος» για την ασφάλεια της ΕΕ οι δηλώσεις Μακρόν και Βρετανού ΥΠΕΞ, προειδοποιεί το Κρεμλίνο

Τα βρετανικά όπλα που «μπορούν να πλήξουν στόχους εντός της Ρωσίας» και η «αποστολή δυτικών ενόπλων δυνάμεων στο ουκρανικό έδαφος» – Δεν εξετάζουμε τέτοιο ενδεχόμενο, λέει η Δύση