Η CMA CGM ένας από τους μεγαλύτερους ναυτιλιακούς ομίλους του κόσμου στο κλάδο των τακτικών γραμμών (liners) υπέγραψε με τα κινεζικά ναυπηγεία China State Shipbuilding Corporation (CSSC) τη μεγαλύτερη παραγγελία ναυπήγησης containerships.

Το deal αφορά συνολικά 16 νέα πλοία που θα ναυπηγηθούν τα επόμενα χρόνια και η παραγγελία δόθηκε στο περιθώριο της επίσκεψης του Γάλλου Προέδρου Εμμανουέλ Μακρόν και της προέδρου της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν στο Πεκίνο.

Σύμφωνα με τα κινεζικά κρατικά μέσα ενημέρωσης η CMA CGM υπέγραψε παραγγελία για δύο κατηγορίες πλοίων σε μια συνολική συμφωνία αξίας 21 δισεκατομμυρίων κινεζικών γιουάν (σχεδόν 3,1 δισεκατομμύρια δολάρια).

Ο νέος «γίγαντας» της MSC ταράζει τα νερά των containerships

Η παραγγελία είναι επίσης η πρώτη για την Κίνα για πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων διπλού καυσίμου μεθανόλης. Δώδεκα από τα πλοία θα έχουν χωρητικότητα 15.000 TEU και θα χρησιμοποιούν κινητήρα που μπορεί χρησιμοποιήσει μεθανόλη. Επιπλέον, η CMA CGM παρήγγειλε τέσσερα επιπλέον πλοία LNG 23.000 TEU διπλού καυσίμου, τα οποία πιθανότατα αποτελούν συνέχεια της κατηγορίας Jacques Saadé.

Η επίσκεψη Μακρόν

Ο Μακρόν πραγματοποιούσε την πρώτη του κρατική επίσκεψη στην Κίνα εδώ και τρία χρόνια, επιδιώκοντας να ενισχύσει τους οικονομικούς δεσμούς και να λάβει την υποστήριξη της Κίνας για τον πόλεμο στην Ουκρανία.

Η South China Morning Post αναφέρει ότι η Γαλλία και η Κίνα έχουν αυξήσει τους οικονομικούς δεσμούς τους ξεπερνώντας τα 100 δισεκατομμύρια δολάρια για πρώτη φορά το 2022. Η Γαλλία ανέφερε ότι υπογράφηκαν περίπου 20 μεγάλες οικονομικές συμφωνίες κατά τη διάρκεια της επίσκεψης που ολοκληρώθηκε. Εκτός από το deal της CMA CGM, η Airbus συμφώνησε να επεκτείνει την παραγωγή στην Κίνα και η Alstom κατέληξε σε νέες συμφωνίες. Η Γαλλική Εταιρεία Ηλεκτρικής Ενέργειας (EDF) υπέγραψε μια νέα πυρηνική συμφωνία και επίσης θα συνεργαστεί με την China Energy Investment Corporation για ένα έργο αιολικής ενέργειας.

Οι δύο εταιρείες συνεργάζονται εδώ και μια δεκαετία με την CSSC να αναφέρει ότι η CMA CGM έχει παραγγείλει περισσότερα από 70 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στην Κίνα. Αυτό περιλαμβάνει 30 πλοία που έχουν παραδοθεί, συμπεριλαμβανομένων των πρώτων εξαιρετικά μεγάλων πλοίων 18.000 TEU που κατασκευάστηκαν στην Κίνα και της κατηγορίας Jacques Saadé που ήταν τα πρώτα μεγάλα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων με καύσιμο LNG.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Ναυτιλία
ΟΛΘ Α.Ε.: Αυξημένες επιδόσεις το 2023 με ρεκόρ διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων
Επιχειρήσεις |

Αυξημένες επιδόσεις το 2023 για τον ΟΛΘ - Σε «ΜΕΤΚΑ - ΤΕΚΑΛ» το έργο του 6ου προβλήτα

Στον τερματικό σταθμό εμπορευματοκιβωτίων, σημειώθηκε αύξηση άνω του 12% (στα € 59,8 εκατ.), ενώ στους τομείς εκμετάλλευσης χώρων και επιβατικής κίνησης σημειώθηκαν αυξήσεις 18,2% και 31,3% αντίστοιχα