Mπαταρίες υψηλής απόδοσης, στερεάς κατάστασης και άλλες τεχνολογίες σχεδιάζει να εισαγάγει η Toyota προκειμένου να βελτιώσει την αυτονομία και να μειώσει το κόστος των μελλοντικών ηλεκτρικών οχημάτων της. Τα νέα σχέδια της ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας συνθέτουν τον νέο στρατηγικό άξονα και ώθησαν ανοδικά τη μετοχή της.

Ο οδικός χάρτης τεχνολογίας του ιαπωνικού γίγαντα, που καλύπτει πτυχές τόσο ποικίλες όπως η ανάπτυξη μπαταριών επόμενης γενιάς και ο ριζικός επανασχεδιασμός των εργοστασίων της, ισοδυναμεί με την πλήρη αποκάλυψη από την αυτοκινητοβιομηχανία του σχεδίου της να καταστεί πιο ανταγωνιστική στην ταχέως αναπτυσσόμενη αγορά των ηλεκτρικών οχημάτων, όπου υστερεί έναντι των αντιπάλων της, προεξάρχουσας της αμερικανικής Tesla.

Ηλεκτροκίνηση: 11 εκατ. ηλεκτρικά οχήματα στους δρόμους του πλανήτη το 2022

Το σχέδιο έρχεται μια ημέρα πριν από την ετήσια συνάντηση των μετόχων, όπου η διακυβέρνηση και η στρατηγική – συμπεριλαμβανομένης της στροφής της εταιρείας στα ηλεκτρικά (με μπαταρία) αυτοκίνητα, υπό τον πρώην CEO Akio Toyoda, θα εξεταστούν εξονυχιστικά.

Η μετοχή της αυτοκινητοβιομηχανίας με τις μεγαλύτερες πωλήσεις παγκοσμίως σημείωσε άνοδο 5% μέσα στην ημέρα, στα 2.173 γιεν, τιμή που αποτελεί την υψηλότερη από τον περασμένο Αύγουστο.

Η Toyota ανακοίνωσε ότι σκοπεύει να λανσάρει μπαταρίες ιόντων λιθίου επόμενης γενιάς από το 2026, προσφέροντας αυτονομία για μεγαλύτερες αποστάσεις και ταχύτερη φόρτιση.

Δημοσιοποίησε επίσης και μια «τεχνολογική ανακάλυψη» που αντιμετωπίζει προβλήματα ανθεκτικότητας στις μπαταρίες στερεάς κατάστασης, προσθέτοντας ότι αναπτύσσει μέσα μαζικής παραγωγής αυτών των μπαταριών, με στόχο την εμπορική διάθεσή τους το 2027-2028.

Μπαταρίες στερεάς κατάστασης

Οι μπαταρίες στερεάς κατάστασης μπορούν να κρατήσουν περισσότερη ενέργεια από τις τρέχουσες μπαταρίες υγρών ηλεκτρολυτών. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες και οι αναλυτές αναμένουν από αυτές τις μπαταρίες να επιταχύνουν τη μετάβαση στα ηλεκτρικά οχήματα αντιμετωπίζοντας μια σημαντική ανησυχία των καταναλωτών: την εμβέλεια.

Ωστόσο, τέτοιες μπαταρίες είναι ακριβές και είναι πιθανό να παραμείνουν έτσι για χρόνια. Η Toyota θα αντισταθμίσει το υψηλό κόστος με μπαταρίες φωσφορικού σιδήρου λιθίου με καλύτερη απόδοση, μια φθηνότερη εναλλακτική λύση στις μπαταρίες ιόντων λιθίου που έχουν καταστήσει δημοφιλή τα ηλεκτρικά οχήματα στην Κίνα, τη μεγαλύτερη αγορά οχημάτων στον κόσμο.

Στο υψηλότερο επίπεδο της αγοράς, η Toyota επισήμανε ότι θα παράγει ένα ηλεκτρικό όχημα με πιο αποδοτική μπαταρία ιόντων λιθίου που προσφέρει αυτονομία 1.000 χλμ. Συγκριτικά, η έκδοση μεγάλης εμβέλειας του Tesla Model Y που κινείται με μπαταρία ιόντων λιθίου, του ηλεκτρικού οχήματος με τις μεγαλύτερες πωλήσεις στον κόσμο, μπορεί να κινηθεί αυτόνομα για περίπου συνεχόμενα 530 χλμ βάσει των προτύπων των ΗΠΑ.

Ένα ηλεκτρικό όχημα που τροφοδοτείται από μπαταρία στερεάς κατάστασης θα έχει αυτονομία 1.200 χλμ. και χρόνο φόρτισης μόλις 10 λεπτά, ανακοίνωσε η Toyota. Συγκριτικά, το δίκτυο Supercharger της Tesla – το μεγαλύτερο στο είδος του – προσφέρει φόρτιση που ισοδυναμεί με 321 χλμ. σε 15 λεπτά.

Η Toyota δεν διευκρίνισε το αναμενόμενο κόστος ή τις απαιτούμενες επενδύσεις για τα σχέδια που έδωσε στη δημοσιότητα.

Οι μηχανικοί της αυτοκινητοβιομηχανίας εξετάζουν το ενδεχόμενο επανεκκίνησης της στρατηγικής της για ηλεκτρικά οχήματα από πέρυσι για να καταστεί η εταιρεία πιο ανταγωνιστική.

Ο οδικός χάρτης που αναλύθηκε την Τρίτη έδειξε ότι υπό τον νέο CEO Koji Sato, η Toyota έχει υιοθετήσει μεγάλο μέρος της ανανέωσης που οι μηχανικοί και οι σχεδιαστές ανέπτυσσαν ως επιλογές εδώ και μήνες.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Green