Η «χαρτογράφηση» των προοπτικών και των ευκαιριών που παρουσιάζει για τις ελληνικές επιχειρήσεις η αγορά της Ινδονησίας παρουσιάστηκε στην εκδήλωση «Discover Indonesia», που πραγματοποιήθηκε την Τρίτη 20 Ιουνίου, στον ΣΕΒ.
Η εκδήλωση στόχευε στην ενδυνάμωση των οικονομικών σχέσεων με την Ινδονησία καθώς και στην ενημέρωση ελληνικών εξαγωγικών εταιρειών για τις δυνατότητες δραστηριοποίησής τους στη συγκεκριμένη χώρα. Η εκδήλωση διοργανώθηκε από τον ΣΕΒ, την Ελληνική Εταιρεία Επενδύσεων και Εξωτερικού Εμπορίου (Enterprise Greece), το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Αθηνών (ΕΒΕΑ), και τον Σύνδεσμο Εξαγωγέων (ΣΕΒΕ), με την υποστήριξη της Eurobank.
Η Ινδονησία είναι η μεγαλύτερη χώρα στην Ένωση των Χωρών της Νοτιοανατολικής Ασίας (ASEAN) και διαθέτει σημαντικούς φυσικούς πόρους, ενώ πρόκειται για μια αγορά 270 εκατομμυρίων ανθρώπων, με σημαντική αγοραστική δύναμη. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις το 2050 θα είναι μια από τις 5 ισχυρότερες οικονομίες του πλανήτη.
Στις ελληνικές εξαγωγές προς την Ινδονησία περιλαμβάνονται βαμβάκι, καπνά χαρτικά, φρούτα, μάρμαρα, ενώ σημαντικές ευκαιρίες δημιουργούνται σε τομείς όπως είναι η ψηφιακή τεχνολογία, η ενέργεια και ο τουρισμός. Οι εξαγωγές μας προς την Ινδονησία το 2022, ανήλθαν σε €67,3 εκατομμύρια, ενώ οι εισαγωγές μας, άγγιξαν τα €354 εκατομμύρια.
Στην εκδήλωση συμμετείχαν εκπρόσωποι από πάνω από 60 επιχειρήσεις και θεσμικοί φορείς.
Κατά το χαιρετισμό της, η κα Βίκυ Μακρυγιάννη, Διευθύντρια Διεθνών Σχέσεων και Περιφερειακής Ανάπτυξης στον ΣΕΒ, δήλωσε ότι «Η Ινδονησία, η μεγαλύτερη οικονομία στη Νοτιοανατολική Ασία, θεωρείται ως ένας μελλοντικός οικονομικός γίγαντας. Είναι σήμερα, η τέταρτη πολυπληθέστερη στον κόσμο χώρα στον κόσμο, που σημειώνει σταθερή ανάπτυξη. Το γεγονός ότι το διμερές μας εμπόριο δεν είναι πολύ υψηλό και οι εξαγωγές μας στην Ινδονησία είναι ιδιαίτερα χαμηλές σε σχέση με τις εισαγωγές μας, δείχνει ότι υπάρχει σημαντικό περιθώριο ανάπτυξης σε διάφορους τομείς, όπως π.χ. στα τρόφιμα και τα ποτά, στην ενέργεια, στον ναυτιλιακό, στις υποδομές και στην αμυντική βιομηχανία.
Στη συνέχεια τον λόγο πήρε ο κ. Μαρίνος Γιαννόπουλος, CEO της Enterprise Greece, «Το Discover Indonesia μας δίνει την ευκαιρία να επαναπροσδιορίσουμε αλλά και να ενισχύσουμε τους εμπορικούς μας δεσμούς με την Ινδονησία, τη μεγαλύτερη οικονομία στη Νοτιοανατολική Ασία και μία από τις 20 μεγαλύτερες οικονομίες στον κόσμο. Στις διμερείς μας σχέσεις διαφαίνονται πολλές ευκαιρίες και δυνατότητες για το μέλλον, οι οποίες είμαι βέβαιος ότι θα αξιοποιηθούν από τις δύο πλευρές. Άλλωστε είναι δεδομένη και από την Ελλάδα και από την Ινδονησία η επιθυμία για περαιτέρω ενδυνάμωση των εμπορικών μας δραστηριοτήτων κάτι που επιβεβαιώθηκε και κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης».
Ακολούθησε η κα Σοφία Κουνενάκη Εφραίμογλου, Πρόεδρος του ΕΒΕΑ , η οποία τόνισε ότι η Ινδονησία είναι ένας προορισμός στον οποίο αξίζει να στρέψουμε την προσοχή μας. Οι δυνατότητες διείσδυσης έχουν ήδη εντοπιστεί από αρκετές ελληνικές εταιρείες. Η αξία του διμερούς εμπορίου μεταξύ της Ελλάδας και της Ινδονησίας, έφτασε τα 421 εκατ. δολάρια το 2022 και υπάρχουν μεγάλα ακόμη περιθώρια για την ενίσχυση των εμπορικών και επενδυτικών ροών. Σημαντικές ευκαιρίες δημιουργούνται σε τομείς όπως είναι τα αγροτικά προϊόντα, τα φάρμακα και τα καλλυντικά, τα δομικά υλικά, την ψηφιακή τεχνολογία, την πράσινη ενέργεια και τον τουρισμό. Γόνιμο πεδίο συνεργασίας υπάρχει, επίσης, στον τομέα των logistics, των θαλάσσιων μεταφορών, της ναυπηγικής βιομηχανίας και της ναυτικής εκπαίδευσης. Η αξιοποίηση αυτών των ευκαιριών σαφώς απαιτεί σωστό σχεδιασμό. Ως ΕΒΕΑ αναπτύσσουμε ένα ευρύτερο πλέγμα δράσεων υποστήριξης της εξωστρέφειας, τόσο αυτόνομα όσο και σε συνεργασία με τους φορείς της Πολιτείας και της αγοράς. Στόχος μας είναι η διευκόλυνση της δικτύωσης των μελών μας, αλλά και η κάλυψη αναγκών σε όλο το φάσμα της εξαγωγικής προσπάθειας: από την επιχειρηματική πληροφόρηση, μέχρι την εκπόνηση επιχειρησιακών σχεδίων και την πρόσβαση σε εξειδικευμένα χρηματοδοτικά εργαλεία.
Στο χαιρετισμό του, ο κ. Παναγιώτης Χασάπης, Εκτελεστικός Αντιπρόεδρος του ΣΕΒΕ, σκιαγράφησε την αγορά την Ινδονησίας τονίζοντας πως η αξιοποίηση των ευκαιριών σε νέες αγορές, όπως αυτή της Ινδονησίας, θα επιφέρουν την ενίσχυση των εξαγωγών και συνεπακόλουθα τη βελτίωση των οικονομικών συνθηκών της χώρας. Μερικά από τα στοιχεία που ανέφερε ο κ. Χασάπης αφορούσαν στο μέγεθος της εν λόγω αγοράς (η Ινδονησία έχει το 4ο μεγαλύτερο ανθρώπινο δυναμικό στον κόσμο) καθώς και σε μακροοικονομικά δεδομένα, όπως το ότι πρόκειται για μία από τις ταχέως αναπτυσσόμενες οικονομίες με 1,119 τρισ. δολάρια ΑΕΠ και εισαγωγές που ξεπερνάνε τα 250 δισ. ευρώ. Ολοκλήρωσε την τοποθέτησή του εξαίροντας τη σημασία των θεματικών εκδηλώσεων “Discover” καθώς αποτελούν την απαρχή της ενίσχυσης των διμερών σχέσεων με τις υπό εξέταση αγορές»
Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε σε τρείς ενότητες: στην πρώτη με θέμα τις Διμερείς Σχέσεις Ελλάδας-Ινδονησίας το λόγο είχαν ο κ. Bebeb A.K. NUGRAHA DJUNDJUNAN, Πρέσβης της Ινδονησίας στην Ελλάδα και η κα Στέλλα Μπεζιρτζόγλου, Πρέσβης της Ελλάδας στην Ινδονησία. Στη δεύτερη ενότητα, με έμφαση στις επιχειρηματικές και επενδυτικές ευκαιρίες που παρουσιάζει η αγορά του Ινδονησίας, συμμετείχαν η κα Μαρία Βασιλάκη της Β3 Διεύθυνσης Διμερών Οικονομικών Σχέσεων , του Υπουργείου Εξωτερικών, ο κ. Elmo RINALDI WIRATAMA, Αναπληρωτής Διευθυντής του Indian Investment Promotion Center London από το Υπουργείο Επενδύσεων της Ινδονησίας και η κα. Ελένη Αλμπαντή από την Eurobank. Η τελευταία ενότητα της εκδήλωσης αφορούσε στο επιχειρείν της Ινδονησίας και την εμπειρία τους κατέθεσαν ο κ. Κωνσταντίνος Δημητρίου από την εταιρεία Vamvaki LTD, ο Βασίλης Λάζαρης, από την ΤΙΤΑΝ Α.Ε. και ο Θοδωρής Μέλλος από την ALCHIMICA. Κοινή διαπίστωση αποτέλεσε η σημασία της παρουσίας στην αγορά, η εύρεση του κατάλληλου συνεργάτη και η μελέτη της κουλτούρας, των ηθών και των εθίμων του λαού, τα οποία διαφέρουν αρκετά λόγω της γεωγραφικής και θρησκευτικής πολυπλοκότητας.
Latest News
Ανεβάζουν… γράδα τα αδέλφια Γεωργιάδη στην αγορά του κρασιού
Προχωρά το οινοποιείο της κοινής επένδυσης ΤΕΜΕΣ με Premia Properties στο Costa Navarino - Τα σχέδια για τον οινικό τουρισμό
Πώς το «Μάντσεστερ των Βαλκανίων» ξέμεινε από κλωστοϋφαντουργίες
Η αναστολή λειτουργίας της Βαρβαρέσος και το τέλος στην κλωστοϋφαντουργίας στη Νάουσα μετά από 150 χρόνια - Τι έλεγε ο Άδωνις Γεωργιάδης το 2019
Ανεβάζουν ταχύτητα τα έσοδα από προμήθειες των τραπεζών
Τι έδειξαν οι οικονομικές καταστάσεις Εθνικής και Πειραιώς για το πρώτο τρίμηνο του 2024
Το American Dream των ελληνικών startups – Ποιοι κολοσσοί έριξαν 4 δισ. δολ.
Στο επενδυτικό ραντάρ παικτών παγκόσμιας εμβέλειας το οικοσύστημα υψηλής τεχνολογίας της χώρας μας
Η εφτάψυχη ΔΕΠΑ Εμπορίας – Οι μάχες με Gazprom και πράσινη μετάβαση
Οι 2 νάρκες, το πωλητήριο και η φυγή προς Ευρώπη και Ουκρανία
Πώς «απαντούν» οι εισηγμένες στις αναταράξεις των επιτοκίων
Οι μεγάλοι όμιλοι λαμβάνουν μια σειρά από μέτρα, προκειμένου να μετριάσουν τις επιπτώσεις
Η απίστευτη ιστορία του πλουσιότερου ανθρώπου της Αργεντινής
Ο Galperin έχει εξελιχθεί σε μέγα σταρ της τεχνολογικής σκηνής της Λατινικής Αμερικής
Οι Έλληνες αμφισβητούν την κυριαρχία της Coca – Cola – Η «μάχη» των 400 εκατ. ευρώ
Οι επενδυτικές κινήσεις, οι συμμαχίες και οι νέοι παίκτες - Πώς τα αναψυκτικά περνούν κάτω από το «ραντάρ» του πληθωρισμού
Καταναλωτικά δάνεια, αντί για αποταμίευση προτιμούν οι Έλληνες
Οι καταθέσεις επιβραδύνονται, τα δάνεια μέσω εμπόρων αφορούν κυρίως αγορές αυτοκινήτων, τηλεοράσεων και κινητών
Οι influencers... σε απόγνωση – Τι συμβαίνει με την πίτα των 21 δισ.
Σύμφωνα με το Business Insider, οι συμφωνίες και οι διαφημίσεις με προσωπικότητες επιρροής είναι γεμάτες από ανήθικες επιχειρηματικές πρακτικές